Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 91 Posts
Ik heb het gedaan. Ik heb de fancy unzipper gedownload, want win-zip doet deze compressie niet. Als je op autorun of index klikt, wordt de documentbrowser geopend, maar het uitvoeren van active-x vanaf een site die gelinkt is aan RU-sites geeft me geen warm gevoel! Ik ben op zoek naar een eenvoudig .pdf-document met minder interactiviteit en minder risico voor mijn laptop! Daar ben ik gestopt. Noem me conservatief, maar ik heb gezien wat er kan gebeuren!

• Like
Reactions: Haggis
Save
Fibber2 said:
... Als u op autorun of index klikt, wordt de documentbrowser geopend, maar het uitvoeren van active-x vanaf een site die gelinkt is aan RU-sites geeft me geen warm gevoel!
Geen grapje :eek:

Ik heb deze specifieke versie niet gedownload, maar ik heb wel een versie die een ander lid zo vriendelijk was om me op cd te sturen. In die versie gebruikt het HTML-indexbestand een ActiveX-besturingselement, maar het is volkomen overbodig. Ik heb het HTML-bestand(en) bewerkt om het gebruik van ActiveX te verwijderen, en het werkt prima. (Ik heb ook de padspecificatie gecorrigeerd om relatief te werken ten opzichte van de locatie van het indexbestand, dus het werkt overal vandaan waar het wordt gekopieerd, in plaats van alleen in de root van de schijf waar het zich bevindt). Het is fijn dat mensen de handleiding nuttig hebben samengesteld, maar dat wil niet zeggen dat ze technisch goed gekwalificeerd zijn. Het is ook niet echt mijn expertise, dus misschien wil iemand anders de index-/inhoudsbestanden van deze specifieke distributie bekijken en een verbetering voorstellen.

Deze handleidingen zijn normaal gesproken een groot aantal PDF-bestanden, omdat dat de manier is waarop het materiaal wordt gepresenteerd door het Toyota Information System; iemand heeft het materiaal moeizaam doorgewerkt en elke sectie als bestand gedownload. Iets als de volledige versie van Acrobat is nodig om de vele bestanden correct in één PDF samen te voegen, en zelfs dan weet ik niet hoe de inhoudsopgave zou werken... en ik heb het niet geprobeerd.

Ik ben bezig het te proberen. Ik heb Acrobat maar gebruik het nauwelijks, dus ik ben grotendeels ongeschoold. Niets gaat boven het uitproberen om te leren! Vandaag heb ik een paar honderd pagina's geconverteerd en ze per sectie gelabeld. Nadat ik een groot genoeg blok heb afgerond, zal ik proberen secties te combineren en te kijken of ik een nieuwe interactieve tabel kan maken. De grootste hoofdpijn is dat de paginanummers door elkaar raken door de meerdere dubbele bestandsnamen die zelf niet in alfabetische volgorde staan. Ik besteed de meeste tijd aan het opnieuw ordenen van pagina's.

Als ik het ooit aan de praat krijg, kan ik het misschien terugschenken aan Siennachat. Ik ben jullie jongens iets verschuldigd voor alles wat ik hier geleerd heb!

Save
Discussion starter · #25 ·
Fibber2 said:
Als u op autorun of index klikt, wordt de documentbrowser geopend, maar het uitvoeren van active-x vanaf een site die gekoppeld is aan Russische sites geeft me geen warm gevoel! Ik ben op zoek naar een eenvoudig .pdf-document met minder interactiviteit en minder risico voor mijn laptop!
Open index1.html en u ziet een pagina met eenvoudige links naar PDF-bestanden zonder actieve controle.
Veel plezier!

Vreemd - Ik zie het bestand index.html maar niet index1.html

Ik ben bezig met het herstructureren van de handleiding voor mijn gebruik als een semi-doorzoekbare PDF die geen active-X of webpagina-betrokkenheid vereist. Ik voeg ook een verscheidenheid aan dingen van andere bronnen toe om het een completer enkel document te maken, en meer van toepassing op mijn 2008 met de 2GR-FE motor. Het zou fijn zijn als er gewoon een meer up-to-date handleiding zou zijn, maar dit lijkt de beste te zijn die er is.

Zoals je misschien hebt gezien, lijken de 'secties' er niet allemaal te zijn, althans vanuit een sequentieel sectienummeringsoogpunt. Het loopt op tot 99, maar er zijn minder dan 50 secties zichtbaar. Qua pagina's gaat de handleiding tot ongeveer 3500 en de meeste zijn er, behalve twee grote ontbrekende stukken. Omdat ik dacht dat ik ze per ongeluk had verwijderd, heb ik het twee keer gedownload en uitgepakt, maar alles lijkt overeen te komen.

Ontbrekende pagina's zijn van sectie 5 – Diagnostiek:

Pagina's 1 tot 343 die betrekking lijken te hebben op de motor

Pagina's 634 tot 757 die volgens mij HVAC & Stuurbekrachtiging zijn

Zou iemand kunnen verifiëren of ze ze kunnen zien?

Save
Discussion starter · #27 ·
Fibber2 said:
Raar - Ik zie het bestand index.html maar niet index1.html

[skipped]

Ontbrekende pagina's zijn van Sectie 5 – Diagnostiek:

Kan iemand verifiëren of ze deze kunnen zien?
Het lijkt erop dat je over een andere versie van de handleiding schrijft, niet over degene die ik in de eerste post van dit draadje heb geplaatst.

Een handleiding die ik heb geplaatst heeft het bestand index1.html (OK, je zou het per ongeluk kunnen verwijderen).
De diagnostische sectie heeft nummer 4 in het bestand index.html, maar nummer 5 in het bestand index1.html. Je schreef dat je dit bestand niet hebt (maar wel Sectie 5 -- Diagnostiek.)

Bekijk de bijgevoegde screenshots om te zien hoe index.html en index1.html eruitzien in de handleiding die ik heb geplaatst.

Attachments

OK - Ik begin het te begrijpen. Er zijn een half dozijn edities van deze handleiding uit 2005, en ze zijn allemaal iets anders. Ik had problemen met het verbinden met de server waar de 2005_Sienna_Repair_Manual_7z stond, dus ging ik naar een alternatieve bron. Mijn alternatief had geen index1-bestand.

Afgelopen nacht ben ik eindelijk op uw vermelde site gekomen. Het duurde bijna 2 uur om het te krijgen, maar ik zie nu wat u noemt. Met het index1-bestand kunt u alle bijna 1000 individuele .pdf-bestanden bekijken, meestal 2-5 pagina's tegelijk, zonder Active X te hoeven gebruiken. Daarvoor bedank ik u!!

Dus, over de ontbrekende bestanden. Nog steeds een probleem, helaas. Als u index1 opent, zult u zien dat sectie 5 Diagnostiek is. Het is moeilijk om gemakkelijk te zien wat er ontbreekt, omdat de onderwerpen in alfabetische volgorde staan, in plaats van in de volgorde van de handleiding. Maar er ontbreekt subsectie onderwerp "SFI", dat de diagnostische sectie pagina's 1 tot 343 bevat, en het "Airconditioning Systeem", dat de diagnostische sectie pagina's 634 tot 757 bevat. U zult merken dat als u per onderwerp gaat, het bandenspanningswaarschuwingssysteem, beginnend op pagina 344, de laagste pagina in die sectie is. Bovenaan staat 05-344, onderaan staat 527 (de volgorde van de pagina's beginnend vanaf sectie 1, eerste pagina). Als u naar sectie 3 (Service Specs) gaat, is de laatste pagina 03-70, en onderaan staat 183. Er ontbreekt van 183 tot 527, of precies 344 vellen => de motordiagnosesectie 'SFI'. Voor mij is dit waarschijnlijk geen groot probleem, aangezien ik de 2GR-motor heb die zijn eigen diagnose heeft op een andere handleidingsite.

Save
Mensen, ik probeer eigenlijk iemand te helpen met een temperatuuranomalie in de AC-leiding - handmatig systeem uit 2007 (ik vermoed dat de luchtklepservo defect is), maar kan de ontbrekende sectie uit het werkplaatshandboek echt gebruiken:

"Airconditioning Systeem" - Diagnostisch Handboek (sectie 5) pagina's 634 tot 757. Dit is een van de onderdelen die ontbreken in de online beschikbare handleidingen. Heeft iemand hier een link naar?

Save
Wordt dit bestand ergens anders gehost dan de twee op de OP-thread? De eerste link duurt eeuwen en de tweede link, nadat ik op de link in mijn e-mail heb geklikt die naar mij is verzonden toen ik op Downloaden klikte, vertelt me dat het bestand niet beschikbaar is.

De 2005 A/C-bestanden in TIS zijn per sectie opgesplitst. Hier zijn de secties.

Hoe verder te gaan met probleemoplossing
Analyse van het probleem van de klant
Pre-check
Diagnostische foutcode-tabel
Tabel met problemsymptomen
B1411/11 Kamertemperatuursensorcircuit
B1412/12 Omgevingstemperatuursensorcircuit
B1413/13 Verdampertemperatuursensorcircuit
B1417/17 Achterste verdampertemperatuursensorcircuit
B1419/19 Achterste kamertemperatuursensorcircuit
B1421/21 Zonnesensorcircuit
B1423/23 Drukschakelaarcircuit
B1424/24 Zonnesensorcircuit
B1431/31 Positiesensorcircuit voor luchtmengklep
B1432/32 Positiesensorcircuit voor luchtinlaatklep
B1433/33 Positiesensorcircuit voor luchtafvoerklep
B1436/36 Positiesensorcircuit voor luchtmengklep
B1437/37 Positiesensorcircuit voor achterste luchtmengklep
B1439/39 Positiesensorcircuit voor achterste luchtafvoerklep
B1441/41 Servomotorkring voor luchtmengklep
B1442/42 Servomotorkring voor luchtinlaatklep
B1443/43 Servomotorkring voor luchtafvoerklep
B1446/46 Servomotorkring voor luchtmengklep
B1447/47 Servomotorkring voor achterste luchtmengklep
B1449/49 Servomotorkring voor achterste luchtafvoerklep
Back-up stroombroncircuit
IG-stroombroncircuit
ACC-stroombroncircuit
Verwarmingsrelaiscircuit
Ventilatormotorcircuit
Compressorcircuit
Achterste airconditioning bedieningspaneelcircuit
Achterste airconditioning relaiscircuit
Achterste ventilatormotorcircuit
Ik weet niet zeker of dit helpt, omdat ze de handmatige A/C-systemen niet vermelden.

Save
Bedankt voor de index. Ik geloof dat het probleem waar ik mee probeer te helpen, gerelateerd is aan de luchtmengklepservo en de daadwerkelijke fysieke verbinding met de AC/verwarmingsbox. Dit is op een ander forum dat ik af en toe bezoek. Kortom, hun '07 LE-model gedraagt zich plotseling alsof het de gesplitste individuele temperatuurregeling voor bestuurder/passagier heeft. Warmer aan de linkerkant, maar koud aan de rechterkant met de airconditioning aan. Dit is logischer dan het misschien klinkt, want als je naar een van de dealersites gaat met de explosietekeningen, is de meeste hardware die in het dashboard verborgen zit, identiek tussen de modellen, met uitzondering van de XLE die twee luchtmengklepservo's heeft - één aan elke kant.

Mijn aanname is dat de LE met slechts één servo beide kleppen binnen de in wezen identieke gesplitste box moet bedienen, en dat de kleppen waarschijnlijk verbonden zijn door een gemeenschappelijke as of een verbinding die gebroken is/glijdt, waardoor volledige controle over de rechterkant mogelijk is, maar beperkte controle over de linkerkant.

Het XLE/Lmt-systeem heeft een aantal extra sensoren en bedieningselementen die worden bediend door het LCD-bedieningspaneel, maar de LE/CE-bediening is nog steeds volledig elektronisch - geen kabels of hendels. Uiteindelijk werken beide op vrijwel dezelfde hardware onder het dashboard. Weer een geval van niet veel meer dan functieprogrammering die de modellen scheidt. Dus als ze in de diagnose sectie alleen het geĂĽpgradede model laten zien, kan men een aantal van de extra functies negeren en toch de foutdiagnose flow volgen.

Save
Neutron said:
Wordt dit bestand ergens anders gehost dan de twee op de OP-thread? De eerste link duurt eeuwen en de tweede link, nadat ik op de link klik die naar mijn e-mail is verzonden wanneer ik op Download klik, vertelt me dat het bestand niet beschikbaar is.
Als je het niet kunt of wilt downloaden, bekijk dan deze gehoste versie van de handleiding:

http://minivanclub.org.ua/info/Sienna/Sienna2005RepairManual(RM1163U)/

Save
Ik heb een 2007 LE met de 3.5 motor. Ik heb de gevreesde P0031-code en wil dit graag zelf proberen op te lossen in plaats van $500+ te betalen die de dealer wil. Ik denk dat 2007 het eerste jaar van de 3.5 motor was, dus zou deze handleiding geschikt voor mij zijn?

Zo niet, weet iemand waar ik een reparatiehandleiding voor een 2007 kan vinden?

Bedankt,
-Nick

Bovenste zuurstofsensor..... Bank 1, sensor 1. De achterste A/F-verhoudingssensor net onder het uitlaatspruitstuk. Natuurlijk degene die het moeilijkst te bereiken is!

U heeft gelijk dat u aanvullende informatie nodig heeft die niet in de eerdere Sienna-handleiding staat. Helaas lijkt er geen complete editie te zijn voor latere modellen na de facelift van 2007 en de herziene aandrijflijn. Het beste dat ik kon vinden, was dit gedeelte over de 2GR-FE-motor en elektronica van een vergelijkbaar jaar Camry, en ik heb details geplaatst op de onderstaande link. U zult heen en weer moeten gaan tussen hen om er zeker van te zijn dat u alle delta's behandelt.

http://www.siennachat.com/forum/77-...elf-instructions/8056-2gr-fe-engine-2007-2010-sienna-service-repair-manual.html

Save
Ik heb een 2007 LE met de 3.5 motor... Ik denk dat 2007 het eerste jaar van de 3.5 motor was, dus zou deze handleiding geschikt voor mij zijn?

Zo niet, weet iemand waar ik een reparatiehandleiding voor een 2007 kan vinden?
Hoewel veel van de handleiding van 2005 van toepassing is op een 2007, is het deel dat niet van toepassing is, dat voor de motor... wat natuurlijk het enige deel is dat je nodig hebt.

De legitieme bron is om je een dag te abonneren op het Toyota Information System en alle relevante secties te downloaden.

Ik nam de handleiding en combineerde alle pagina's in één .pdf-bestand, met alle hoofdstukken als bladwijzers. Hier is de link naar het bestand:

https://drive.google.com/file/d/0By5v5bH_DCBbZS1oOFpNd2M4dnc/edit?usp=sharing

Het helpt enorm met het zoeken en alles bij elkaar houden.

Ik heb de handleiding, carrosserie reparatie (aanrijdingen) en navigatiehandleiding weggelaten, aangezien ik die in hardcopy in het dashboardkastje van de bus heb.

21 - 40 of 91 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.