Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

2007 CE cilinder 2 misfire

1.2K views 6 replies 3 participants last post by  fryerdiesel  
#1 ·
Ik heb een ernstige misfire op cilinder #2, dus ik heb de bougie gecontroleerd en de afstand afgesteld (ziet er normaal uit, niet vervuild) plus de bobines verwisseld met een andere cilinder, maar de misfire blijft op cilinder #2. Ik merkte dat iemand wat reparatiewerkzaamheden aan de kabelboom heeft uitgevoerd op andere cilinders, dus ik stond op het punt de beschermende mantel los te wikkelen, de bovenkant van de plastic kabeltunnel te verwijderen en de kabelboom te inspecteren op schade, en las toen dat de broze plastic lipjes voor de bobineconnectoren dit probleem kunnen veroorzaken? De reden voor het vraagteken is dat ze er stevig in lijken te zitten, zelfs met het afgebroken lipje.

#4 ·
Controleer de connector op de injector.

Als je er toch bent, repareer dan de connector of bind hem stevig vast met tie-wraps.

Controleer de draden helemaal terug naar de ECU.

Sixto
'04 LE FWD 231K mijl
De connector naar de injector? Of bedoelde je bobine?

Want ik zat erover na te denken en vroeg me af hoe de ECU precies een misfire detecteert en waarom een injector die geen brandstof spuit ook geen misfire zou veroorzaken, aangezien je iets nodig hebt voor de bougie om te ontsteken.

Hier is echter wat geen zin heeft. Ten eerste was het kleine plastic lipje dat de connector aan de bobine vastmaakt intact toen de motor voor het eerst begon te misfiren. Het was alleen vanwege de CEL en het onregelmatig lopen dat ik de connector moest verwijderen (waardoor het lipje in de eerste plaats brak) zodat ik de bobines kon verwisselen en ten tweede kan ik zien en voelen dat de connector helemaal op de bobine zit, ondanks het ontbrekende lipje. Toch wou ik dat ik het ding met tie-wraps had vastgezet om dat uit te sluiten, maar nu ben ik al bezig met terugwerken vanaf de connector, het verwijderen van de elektrische tape en het openen van de beschermende kabelboom op zoek naar enige draadschade.

#6 ·
Misschien isoleren, waar de lengte van de kabel de elektriciteitsverlies is? Als je toevallig een contactloze spanningsdetector hebt, kun je de 12 volt DC-ingangsdraden volgen. Zorg ervoor dat de contactloze spanning ook DC detecteert.
Goed idee. Ik heb dit al om vonken te controleren, maar ik denk niet dat het een spanning van slechts 12 volt zal detecteren:
Calterm 66331 Tru-Spark ontstekings-LED-indicator, instelbare gevoeligheid, groen, rood Amazon.nl

De link die je hebt geplaatst zegt dat deze niet beschikbaar is, maar ze hebben andere vergelijkbare suggesties, dus ik ga er een halen. Bedankt

#5 · (Edited)
Ik ging ervan uit dat u de spoelconnector had losgekoppeld, dus ik stelde voor om de injectorconnector te controleren op loszitten.

U heeft geen foutcodes opgegeven. P0302 is een misfire in cilinder 2. P0352 is een fout in cilinder 2 spoel. P0202 is een fout in cilinder 2 injector. Ik gok dat u P0302 bedoelt.

Misfire wordt gemarkeerd wanneer de krukas niet versnelt zoals verwacht na ontsteking in een bepaalde cilinder. P0300 is een algemene misfire, wat betekent dat de ECU de miss niet kan of niet heeft geĂŻsoleerd naar specifieke cilinders. P0302 betekent dat de ECU herhaalde onvoldoende krukasversnelling detecteert wanneer dit van cilinder 2 wordt verwacht.

Sixto
'04 LE FWD 231K mijl

#7 ·
Ik ging ervan uit dat je de spoelconnector had vrijgemaakt, dus ik stelde voor om te controleren op een losse injectorconnector.

Je hebt geen foutcodes opgegeven. P0302 is een misfire in cilinder 2. P0352 is een fout in cilinder 2 spoel. P0202 is een fout in cilinder 2 spoel. Ik gok dat je P0302 bedoelt.

Misfire wordt gemarkeerd wanneer de krukas niet versnelt zoals verwacht na ontsteking in een bepaalde cilinder. P0300 is een algemene misfire, wat betekent dat de ECU de miss niet kan of niet heeft geĂŻsoleerd naar specifieke cilinders. P0302 betekent dat de ECU herhaalde onvoldoende krukasversnelling detecteert wanneer dit van cilinder 2 wordt verwacht.

Sixto
'04 LE FWD 231K mijl
Oké, bedankt. Dat helpt.

Ik ben er vrij zeker van dat de codes PO300 en 302 waren. Ik vergat dat ik ze had gewist en net naar buiten ging en de bus startte, maar het is natuurlijk mijn aartsvijandige probleem om te diagnosticeren: een intermitterend probleem. Dus nu loopt hij prima zonder lampje en zonder codes.