(Uwaga: Ten post jest długi. TLDR: być może problem z zasilaniem prądem stałym. Zleć sprawdzenie akumulatora 12 V. Być może najpierw warto podładować akumulator. Dlatego rozważ zakup ładowarki. Użyj również woltomierza, aby sprawdzić napięcie akumulatora… zarówno przy wyłączonym, jak i włączonym silniku. Moje szczegółowe rozważania zaczynają się w 3, 2, 1…)
Utrata zasilania w innym miejscu sprawia, że zastanawiam się nad zasilaniem prądem stałym w samochodzie. Zleć sprawdzenie akumulatora i alternatora – sklepy z częściami samochodowymi zazwyczaj mają tester akumulatorów, który przynajmniej sprawdzi akumulator. Ten test akumulatora pobiera duży prąd z akumulatora, co może uzasadniać zakup ładowarki podtrzymującej 120Vac-to-12Vdc. Naładuj akumulator przed udaniem się do sklepu z częściami samochodowymi na test akumulatora.)
Czy wiesz, czy ten pojazd ma elektryczne wspomaganie kierownicy? 2017 to zdecydowanie odpowiednia epoka pojazdów ze wspomaganiem kierownicy. Mój poprzedni Subaru Impreza '17 miał elektryczne wspomaganie kierownicy, żeby było jasne.
Tymczasowa sztywność kierownicy w pojeździe z elektrycznym wspomaganiem kierownicy sugerowałaby, jak wyżej, problem z generowaniem lub dostarczaniem prądu stałego. Ten sam problem może spowodować, że napięcie wejściowe w radiu spadnie na tyle nisko, że komputer radia się wyłączy, a następnie włączy się ponownie zaraz po ponownym wzroście napięcia.
Porozmawiajmy więc o kilku kwestiach dotyczących generowania i dostarczania prądu stałego w samochodzie. Uwaga:
Po pierwsze – czy Twój akumulator ma mniej niż 5 lat? Jeśli tak, nie idź jeszcze kupować akumulatora. (Zrobiłem to już wcześniej, bez danych dotyczących rozwiązywania problemów, zasadniczo wymieniając prawie nowy akumulator bez powodu. Jeśli w rzeczywistości ma ponad 5 lat (liczba pół-arbitralna, ale bezpieczna, biorąc pod uwagę, że akumulatory samochodowe powinny wytrzymać 4-5 lat, może do 7, jeśli się je przeciąża), to może być słaby i/lub tracić jedną ze swoich cel kwasowo-ołowiowych.
Mimo wszystko, najpierw go przetestuj. Dobry mechanik powiedział mi kiedyś, żebym zbierał dane, zanim zacznę rzucać częściami w problem.

)
Do rozwiązywania problemów warto zaopatrzyć się w prostownik/ładowarkę podtrzymującą do akumulatorów samochodowych. Wal-mart i inne sklepy oferują wolną ładowarkę o niskim natężeniu prądu za 30-40 $. Schumacher Electric to dobra marka, którą często mają. Warto również rozważyć markę własną Walmart, Everstart. Mam kilka ich ładowarek o różnych pojemnościach. I Schumacher, również kupiony w Walmart.
(Na marginesie: rozumiem, że niektórzy ludzie czują się nieswojo robiąc tam zakupy. Każdy sklep z częściami samochodowymi powinien mieć te ładowarki, prawdopodobnie za niezbyt dużą dopłatą.)
Jestem również ciekawy następujących kwestii, które wymagają sprawdzenia woltomierzem:
1.) Napięcie akumulatora: Jakie jest napięcie akumulatora po naładowaniu akumulatora i odłączeniu ładowarki (i bez włączonego silnika)? Powinno wynosić 12,6 V. Mniej jest wątpliwe i prawdopodobnie uzasadniałoby wymianę akumulatora. Sprawdź ponownie akumulator po około godzinie. Nie powinno być niższe niż przy pierwszym sprawdzeniu.
2.) Napięcie alternatora: Jakie jest napięcie w gnieździe 12 V samochodu podczas pracy silnika? Przetestuj go najpierw z włączonym biegiem parkingowym (i włączonym hamulcem!). Przetestuj go ponownie podczas jazdy – wymagałoby to siedzenia na siedzeniu pasażera, podczas gdy ktoś inny prowadzi. (Proszę, nie rób tego sam podczas jazdy! Nie pytaj, skąd wiem.)
Idealnie, Twoje napięcie podczas jazdy powinno wynosić co najmniej 14,0 V. Często samochody mają 14,5 do 14,6 V przy sprawnym alternatorze. Z zastrzeżeniem, że jeden samochód, który posiadam, ma zwykle 13,3-13,8 V i najwyraźniej jest to normalne według innych właścicieli. To jednak Mazda Miata trzeciej generacji… trochę inna niż Twój minivan Toyota '17!
Jeśli napięcie podczas pracy silnika jest mniejsze niż 13 V, martwiłbym się o alternator. Uszkodzony alternator może również zabić akumulator w krótkim czasie… więc to jeden z powodów, dla których możesz nie chcieć po prostu wymienić akumulatora, nawet jeśli jest uszkodzony. Być może będziesz musiał wymienić go ponownie za kilka tygodni, jeśli nie zlecisz sprawdzenia alternatora.
Testowałem kilka alternatorów… ale moje doświadczenie w tym zakresie ogranicza się do niskiego napięcia. Mam czytnik OBD2, który ma tryb testu alternatora, w którym prowadzi Cię przez niektóre czynności, które powinny obciążać alternator, aby sprawdzić, czy nie działa on poniżej oczekiwań pod obciążeniem. Powiedziawszy to, próbowałem tego tylko w kilku pojazdach i nigdy nie odkryłem uszkodzonego alternatora. Z tego powodu nie powiem Ci w tym momencie, żebyś kupił tester alternatora, ponieważ nie wiem wystarczająco dużo, żeby powiedzieć Ci, czy to pomoże.
Ale w każdym razie, zbierz te dane i zgłoś się z powrotem. Naładuj akumulator za pomocą prostownika, a następnie zleć przetestowanie akumulatora (bezpłatnie) w sklepie z częściami samochodowymi. Dwa lub więcej sklepów, jeśli masz czas. Idź w ciągu dnia, a możesz uzyskać bardziej doświadczony personel. Zleć im przetestowanie alternatora, jeśli mają taką możliwość. Sprawdź również napięcie akumulatora, zarówno przy wyłączonym samochodzie (i odłączonej ładowarce), jak i przy włączonym silniku.
Istnieją inne możliwości, ale zacznijmy tutaj.