Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

Crossclimate 2 voor de Sienna 2021: Diepe korting

12K views 19 replies 10 participants last post by  Idahosienna  
#1 ·
Hallo allemaal. We hadden geluk en bestelden onze Sienna eind 2020 en vermeden de puinhoop van 2021. We waren van plan om de OEM-banden (bridgestone turanza) te vervangen door All Weather CC 2's (107V).

Discount Tire houdt een online Micheline-uitverkoop met $110 korting (ze zouden het ook in de winkel moeten honoreren). PLUS je kunt je OEM's "inruilen" voor $260 (65/stuk).

OTD-prijs 582 plus belasting (dit is inclusief installatie). Dit is een geweldige prijs voor de Michelin All Weathers (ze zijn normaal gesproken $952 plus belasting).

Normaal gesproken wachten we op de rotatieverkopen van Costco, maar zelfs Costco zou niet in de buurt komen.

Ik heb van dit forum geprofiteerd, dus ik probeer gewoon iets terug te geven. We wilden niet tot de herfst wachten voor het geval er een run op banden zou zijn, zelfs als ze zonder chips werken ;)

De uitverkoop is nog een paar dagen geldig en zou in de toekomst terug moeten komen.

#3 ·
We hebben de CC+ de afgelopen jaren op een Outback en Forester gezet en het was dag en nacht in vergelijking met de OEM all seasons.
Winterbanden zijn beter voor sneeuw, maar we hebben geen tijd voor de wissel met een groeiend gezin.

Enige nadeel (uit onze ervaring en online reviews) is de MPG-hit die dramatisch is in de eerste paar duizend mijl (20%), en beter (tot 10%) met een constante rolweerstand. Maar hey, we hebben een hybride minivan, en deze zijn zoveel veiliger dan OEM's als je in winterse omstandigheden woont.

#4 ·
Mijn minder gunstige mening over de CrossClimate2 is niet veranderd sinds ik 2 1/2 maanden geleden een draadje over ze heb aangemaakt: Michelin CrossClimate2 - teleurstelling over brandstof...

Ik veronderstel dat ze wel OK zijn, maar ik zal ze niet opnieuw kopen. De relatief snel slijtende Michelin Premier A/S banden die ze vervingen, waren superieur. De CrossClimate2 wordt op de markt gebracht als geschikt voor lichte sneeuw, maar ik zou er niet op vertrouwen in extreme ijs- en sneeuwomstandigheden en zal in de winter Bridgestone Blizzaks blijven gebruiken op onze Toyota's. Vreemd genoeg lijken de Bizzaks stabieler op droog wegdek, maar ze hebben een breder loopvlak dan de CrossClimate2.

#5 ·
Mijn minder gunstige mening over de CrossClimate2 is niet veranderd sinds ik 2,5 maanden geleden een draadje over ze heb aangemaakt: Michelin CrossClimate2 - teleurstelling over brandstof...

Ik veronderstel dat ze wel OK zijn, maar ik zal ze niet opnieuw kopen. De relatief snel versleten Michelin Premier A/S banden die ze vervingen, waren superieur. De CrossClimate2 wordt op de markt gebracht als geschikt voor lichte sneeuw, maar ik zou er niet op vertrouwen in extreme ijs- en sneeuwomstandigheden en zal in de winter Bridgestone Blizzaks blijven gebruiken op onze Toyota's. Vreemd genoeg lijken de Bizzaks stabieler op droog wegdek, maar ze hebben een breder profiel dan de CrossClimate2.
Waardeer uw mening. Gezien het feit dat de CC2 de best beoordeelde band is op TireRack en, naar ik aanneem, Consumer Reports, en uit mijn eigen ervaring met twee andere auto's... ben ik het er niet mee eens :) Ieder het zijne.
De Blizzaks zullen in de winter superieur zijn, maar als all-weather (>all season) ben ik tevreden met het compromis

#7 ·
Jullie en jullie koude weer… verhuis gewoon hierheen naar de grens en dan hoef je je geen zorgen te maken over dit soort dingen. (Er worden threads over airconditioning gestart) 😂

Maar over banden gesproken, zijn er voorwaarden bij Discount Tire voor het inruilen van de OEM-banden? We hebben 28.000 km op onze 2020 en hebben Bridgestone-banden. Ik ben een enorme Michelin-fan, we hebben de afgelopen 14 jaar Michelin's op elk voertuig gehad. We hebben nog steeds profiel over, maar als de prijs goed is, zou ik vandaag nog banden wisselen.

#8 ·
Een vergelijking van de Cross Climate met de Primacy MXV4? Die hebben we op onze Camry en bevallen ons prima. We zitten in echt sneeuwgebied (minstens één sneeuwbui van 20 cm per seizoen), en willen niet de moeite nemen om over te stappen op speciale winterbanden, omdat we in die gevallen waarschijnlijk gewoon thuis zouden blijven.

De Falkens die we als OEM's op onze Sienna hebben, zijn erg stil en zuinig, maar slippen zelfs in droge omstandigheden.

#9 ·
Een vergelijking van de Cross Climate met de Primacy MXV4? We hebben die op onze Camry en vinden ze erg goed. We zitten in legitiem sneeuwgebied (minstens één dump van 8" in een storm een keer per seizoen), en willen niet de moeite nemen om te wisselen voor speciale winterbanden, omdat we in die gevallen waarschijnlijk gewoon thuis zouden blijven.

De Falkens die we als OEM's op onze Sienna hebben, zijn erg stil en zuinig, maar spinnen zelfs in droge omstandigheden.
De CrossClimate2s hebben een Three Peak Mountain Snowflake (3PMSF) rating, wat betekent dat ze voldoen aan de vereiste prestatiecriteria in sneeuwtests om te worden beschouwd als geschikt voor zware sneeuwomstandigheden. Het zijn ook "all weather" banden, geen "all season". Ik ben er vrij zeker van dat de Primacy MXV4 niet de 3PMSF rating heeft, dus ik denk niet dat ze zo goed zullen presteren in de sneeuw. Het was de volgende video van de CrossClimate2s op een Tesla Model Y die me overtuigde om ze te nemen.

Verzonden vanaf mijn SM-G975U met Tapatalk

#14 ·
Nog een Michelin-fan hier, maar ik gebruik de Defenders. Had ze op mijn '05 LE AWD. Heb ze geïnstalleerd op de '02 RAV4 L van mijn vrouw. Heb ze geïnstalleerd op mijn huidige '18 XLE AWD.

De standaard Bridgestone run-flats waren bijna versleten, met iets minder dan 30.000 mijl erop, dus banden waren nodig. Gemakkelijke keuze om iets te nemen dat mij bekend was. Heb de 'Stones niet lang genoeg gehad om kilometerstanden te krijgen of geluidsniveaus op te merken, maar ik geniet echt van de Defenders.

Er ligt een beetje sneeuw hier in het zuidwesten van oHIo. Niet tot de niveaus die sommigen van jullie hebben, maar tractie is nog nooit een probleem geweest.

#15 ·
Zo vreemd om verschillende meningen te horen. Ik had de Toyo Celsius CUV's en hoewel ik er lyrisch over was, kan ik na slechts 2 maanden met de CC2 zeggen dat dit veel superieure banden gaan worden. De CUV's waren geweldig het eerste jaar, maar ze sleten snel, waren luidruchtig en hadden wat ik denk dat Geezer1 aanduidt als profielvervorming, ze leken gewoon niet zo stevig aan te voelen, niet zoals de CC2. We wonen in North Idaho en rijden over bochtige 2-baans snelwegen. De CC2's voelen veel stabieler aan en zijn een stuk stiller, ik heb er nog niet in de sneeuw mee gereden, maar als ze zo goed zijn als de CUV's waren, dan worden dit zeker geweldig.

#16 ·
Ik heb ook ervaren dat banden uit het middensegment beter waren dan banden uit het topsegment.

Dit was met Firestone Winterforce [unstudded] die beter waren dan Blizzaks en Altimax Arctics [unstudded] op een zwaarder voertuig, maar met banden van minder dan 17 inch.

De Firestone Weathergrips hebben me ook aangenaam verrast... goed in zware sneeuw en ijs... zeer goed op ijzel. Goede slijtvastheid ook.

Dus eens dat, afhankelijk van de bandenmaat en het voertuig, de best beoordeelde band niet per se altijd de beste is.

Dat gezegd hebbende, de feedback [niet Tirerack] die ik heb ontvangen van mensen die CC+ en CC2 op zwaardere voertuigen gebruiken, is zeer goed geweest.

Hopen meer te horen van Sienna-eigenaren met CC2 en CC2 Suv.

#17 ·
Nou, we zitten hier in Coeur d'Alene, Idaho, midden in de winter en ik kan je zonder twijfel vertellen dat ik nog nooit een band heb gehad die zo goed presteert in de sneeuw als deze CC2's. Ik denk dat het eerlijk is om te zeggen dat dit geen vergelijking is met banden met spikes of banden zonder spikes, maar tot nu toe kan niets anders zich meten. Ik heb Cooper Discoverer AT3 op mijn Silverado en de CC2's presteren op alle mogelijke manieren beter. Niet dat de AT3's echt voor sneeuw bedoeld zijn, maar ik rijd liever met de Sienna van mijn vrouw op besneeuwde wegen dan met mijn pick-up. Snelle vraag, heeft de Sienna een vrij geavanceerd AWD-systeem?