Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

Dashcam installatie op 2016 XLE

53K views 45 replies 34 participants last post by  fusion  
#1 · (Edited)
Ik heb een 2016 Sienna XLE gekocht en ik wilde een gemakkelijkere manier om een dashcam te installeren dan ik op mijn vorige auto had gedaan. Een dashcam hebben voelt als een extra niveau van verzekering voor het geval iemand door rood rijdt en mij bijvoorbeeld aanrijdt of andere willekeurige dingen gebeuren die ik wil opnemen...

Dus hier zijn een paar foto's van de installatie. De speciale onderdelen die ik besteld heb, maakten echt het verschil. Het bespaarde me lange draadruns en het toevoegen van circuits of in-line zekeringen. Tot nu toe heb ik hem 2 maanden geĂŻnstalleerd en hij werkt erg goed. Geen problemen. Dit is ook mijn eerste bericht, dus als ik de regels breek of dit niet goed doe... Sorry, ik zal het indien nodig repareren. 0:)

Om te beginnen, ik heb deze camera gekregen (een tijdje geleden, ik denk dat ze er nu een nieuwere hebben):
Rexing V1 2.4" LCD FHD 1080p 170° Groothoek Dashboard Camera Recorder Car Dash Cam met G-Sensor, WDR, Loop Recording
https://www.amazon.com/Rexing-Dashboard-Recorder-G-Sensor-Recording/dp/B00X528FNE

Ten tweede, deze onderdelen besteld:
SimpleUSB Automotive 12V naar USB Adapter & Micro USB kabel combo
https://www.amazon.com/gp/product/B01AYS4JZ4/

StarTech Micro USB naar Mini USB 2.0 Adapter F/M
https://www.amazon.com/gp/product/B002O1S8IE/

Vervolgens, zoek de ACC-voeding en aarde op de connector voor de automatisch dimmende achteruitkijkspiegel. Op mijn auto is het de blauwe draad voor ACC en de witte draad/zwarte streep voor aarde. Let op, de oranje/roodachtige draad is constante voeding. Ik gebruikte de ACC-voedingsdraad omdat deze onder spanning staat wanneer de auto aanstaat of in de ACC-modus staat en uitschakelt wanneer de stroom uit is. De dashcam is voornamelijk voor die toepassing ontworpen. Hij ontvangt stroom en begint onmiddellijk met opnemen, en wanneer hij detecteert dat de stroom uit is (de auto is uit), schakelt hij veilig uit omdat hij een kleine ingebouwde batterij/condensator heeft. Het is echt "instellen en vergeten" handsfree en dat vind ik erg fijn. Ik ga er alleen naartoe als ik een bestand ervan moet opslaan als er iets op de weg is gebeurd.

Gebruik dus de aftapklemmen om in de connector te tikken.

Verbind de draden met elkaar en test het uit. Het zou al moeten werken als je een goede verbinding hebt gemaakt.

Als alles goed is, monteer hem daar en je bent klaar om te gaan.

Opmerking: Ik heb de draden later opgeruimd met tie-wraps/draadbinders. Ik heb de camera ook een paar centimeter hoger op mijn voorruit geplaatst om hem meer achter de bovenste tint en zwarte stippen te verbergen. (Natuurlijk, ervoor zorgen dat de cameralens door helder glas wijst)

Zo werkt deze camera. Simpel gezegd, hij heeft ongeveer 5 uur opnametijd. Hij neemt lussen van 3 minuten op die elkaar enigszins overlappen om geen gegevens of frames te verliezen. Wanneer de geheugenkaart vol is, verwijdert hij automatisch eerst de oudste lussen. Het gaat allemaal automatisch. Als je iets ziet dat je later wilt opslaan, druk je op de OK-knop en hij slaat dat bestand en bestanden in de buurt (+ en - 3 minuten) op in een speciale map op de geheugenkaart die wordt opgeslagen en niet wordt overschreven. Als je een ongeluk hebt en niet op de knop kunt drukken, detecteert een G-sensor die schok en doet het automatisch voor je. Er is een add-on GPS-sensor en achteruitkijksensor die ik in de toekomst misschien toevoeg. Voor nu werkt het prima voor mijn behoeften.

Kortom, ik heb genoeg tijd besteed aan https://www.reddit.com/r/roadcam om te beseffen dat ik een dashcam wil!!

Ik wed dat je deze onderdelen voor andere toepassingen zou kunnen gebruiken. Telefoonladers, radardetectoren, enz. Ik waardeer hoe deze autofora mij in het verleden hebben geholpen, dus ik dacht dat het tijd was om bij te dragen. Succes!

#2 ·
Mooie, nette implementatie! Voor de mijne heb ik de kabel over de naad van de hemelbekleding, door de stijl en door het dashboard naar een add-a-fuse in het circuit voor de bovenste 12V-aansluiting in het dashboard aan de voorkant gestoken. Het stoorde me altijd een beetje dat ik de afdekking van de zekeringkast verwijderd moet houden om de add-a-fuse te plaatsen, omdat deze een stuk hoger zit dan de rest van de zekeringen. Ik heb overwogen de stroomdraden van de spiegel te gebruiken, maar wilde geen rommelige splitsingen daarin – waar heb je de aftapklemmen vandaan?

#3 ·
Bedankt graure. De aftapklemmen zitten in een kit die ik van Amazon heb gehaald. Zoek naar "SimpleUSB Automotive 12V to USB Adapter & Micro USB cable combo" en je zult ze vinden. Het kost ongeveer $20. Hier is de link als het werkt. https://www.amazon.com/gp/product/B01AYS4JZ4/ Ik ben niet van plan om de achteruitrijcamera binnenkort te doen, maar ik zou hem graag ooit willen hebben.

#10 ·
Dit is een geweldige write-up. Bedankt! Hoewel ik dit pas zag nadat ik mijn Dash Cam al had geĂŻnstalleerd, is het idee dat ik de stroom van de achteruitkijkspiegel kon gebruiken een best cool idee waar ik nog niet eens aan had gedacht. Maar in ieder geval had de camera die ik kocht alle bedrading zodat ik hem gewoon in de zekeringkast aan de bestuurderskant kon steken. Zoals graure al zei, is het enige dat ik niet leuk vind aan het aansluiten van de draden in de zekeringkast dat ik de afdekking er niet meer op kan zetten omdat de zekeringklemmen te groot zijn en uitsteken.

Even voor andere mensen die dit draadje doorlopen en het misschien willen weten: de foto hieronder is waar ik de zekeringklemmen heb aangesloten die op de kabelboom zaten die bij mijn camera werd geleverd.
De rode draad is de ACC om de camera in te schakelen en de gele draad is voor constante stroom. Er is ook een zwarte draad die niet op de foto staat en die ik naar een gnd-schroef in de buurt heb geleid.

#40 ·
Dit is een geweldige uitwerking. Bedankt! Hoewel ik dit pas zag nadat ik mijn Dash Cam al had geĂŻnstalleerd, is het idee dat ik de stroom van de achteruitkijkspiegel kon gebruiken een best cool idee waar ik nog niet eens aan had gedacht. Maar in ieder geval had de camera die ik kocht alle bedrading zodat ik hem gewoon direct in de zekeringkast aan de bestuurderskant kon steken. Zoals graure al zei, is het enige dat ik niet leuk vind aan het aansluiten van de draden in de zekeringkast dat ik de afdekking er niet meer op kan zetten omdat de zekeringklemmen te groot zijn en uitsteken.

Even voor andere mensen die dit draadje doorlopen en het willen weten, de foto hieronder is waar ik de zekeringklemmen heb aangesloten die op de kabelboom zaten die bij mijn camera zat.
De rode draad is de ACC om de camera in te schakelen en de gele draad is voor constante stroom. Er is ook een zwarte draad die niet op de foto staat die ik naar een aardingsschroef in de buurt heb geleid.
Image
Bedankt voor het delen van de info.
Mag ik u vragen, voor de constante stroom... gebruikt u het #8 power door lock systeem of #9 power voorstoel (rechterkant)?

Alvast bedankt

#12 ·
Of doe het op de gemakkelijke manier met een beanbag dashcam houder van eBay voor ongeveer $15. Je zult de afbeelding ondersteboven moeten draaien in de instellingen van de camera.
Gemakkelijke manier?? Lol, de manier in de originele post kostte me 5 minuten en $20 en ziet er VEEL beter uit dan je beanbag methode.

#15 ·
Net mijn dashcam geïnstalleerd. De 12V naar USB converter pinnen waren een beetje kort waardoor het moeilijk was om ze in de elektrische bedrading te duwen en consistent contact te maken. Ik moest langere pinnen opnieuw solderen om een ​​veilige verbinding te krijgen. Werkt perfect!

Met de Rexing dashcam heb ik ook een MINI USB-adapter met LINKS HOEK gekocht, zodat de kabel in lijn met de unit zit in plaats van uit te steken.

#16 · (Edited)
Net mijn dashcam geĂŻnstalleerd. De 12V naar USB converter pinnen waren een beetje kort waardoor het moeilijk was om ze in de elektrische bedrading te duwen en consistent contact te maken. Ik moest langere pinnen opnieuw solderen om een veilig contact te krijgen. Werkt perfect!

Met de Rexing dashcam kocht ik ook een LINKS MINI USB adapter zodat de kabel in lijn met de unit zou zitten in plaats van uit te steken.
<s>sienna_doc: Wat heb je gebruikt voor je langere pinnen? Ik heb een vergelijkbaar probleem met contactstabiliteit.</s>

Ik heb mijn probleem opgelost door een oude seriële kabel uit elkaar te halen en de D-Sub pinnen voorzichtig te verwijderen. De diameter van de pin paste perfect bij de originele pinnen van de adapter.

#18 · (Edited)
Hallo krzysio2000,
Ja, de dashcam werkt prima sinds ik hem ongeveer 10 maanden geleden heb geĂŻnstalleerd. De pinnen zijn stevig in de achterkant van de connector van de automatisch dimmende spiegel blijven zitten. Het onderdeel dat u voorstelde, zou ook goed werken. Ik denk dat er veel 12V naar 5V step-down regulators zijn die hier zouden werken.
Ik vond degene die ik gebruikte leuk omdat ik het nog nooit had geprobeerd met "tapping pins" die gewoon in de achterkant van een connector worden getikt zonder te splitsen. Ik dacht dat ik het eens zou proberen en het werkte prima en de installatie was erg snel. Zeker, de verbinding is niet zo ideaal als een echte connector, maar het heeft echt goed gewerkt voor mijn installatie. Ik denk dat de "tapping pins" eigenlijk gewoon "breadboard jumper wires" zijn die ze aan het einde van de draden hebben gesoldeerd. Best een leuk idee.

#20 ·
Ik heb net een Thinkware F750 in mijn 2016 SE geĂŻnstalleerd. Ik was van plan een stroomkabel van MirrorTap te gebruiken, maar dat ging niet. De installatie was eenvoudig genoeg, maar de camera ging niet langer dan 3 minuten aan. Tijdelijk gebruik ik de meegeleverde stroomkabel in de oude sigarettenaansteker. De kabel was gemakkelijk genoeg te verbergen in de hemelbekleding. Als alles na een week of zo goed werkt, haal ik de Thinkware hardwire kit.

#26 ·
Hallo QJ50, betreffende het vastleggen van een gebeurtenis terwijl uw auto geparkeerd staat... De Rexing Dashcams kunnen dat wel, maar zouden dat normaal gesproken niet doen. Ze kunnen zo worden geconfigureerd, maar zouden dingen vereisen zoals een BDP (Battery Discharge Prevention) apparaat of zelfs een heel extern batterijpakket. U wilt niet dat uw autoaccu leeg raakt terwijl de dashcam de hele dag en nacht opneemt terwijl de auto uit staat.

Er zijn verschillende parkeermodi zoals time-lapse (een foto maken per seconde) of een continue gebufferde opname en het opslaan van gebeurtenissen wanneer de G-sensor wordt geactiveerd. Dan is er de wake-up on trigger event-modus waarbij de camera begint met opnemen wanneer een aanraking wordt gedetecteerd. In dat geval zou u de dader kunnen missen omdat deze pas na de aanraking begint met opnemen.

Er zijn duurdere camera's zoals die van BlackVue die de parkeermodus eenvoudiger kunnen uitvoeren. Ze kosten meestal $300+.

Ik heb persoonlijk geen parkeermodus gebruikt, dus ik heb er geen ervaring mee. Maar elektronisch gezien zou u extra batterijvermogen willen hebben (naast uw autoaccu) om uw dashcam van stroom te voorzien terwijl deze 's nachts of overdag geparkeerd staat. Een BDP-apparaat zou ervoor zorgen dat u nog genoeg stroom heeft om de motor te starten.

#27 · (Edited)
Hier is een voorbeeld van een alles-in-één batterijpakket plus apparaat voor het voorkomen van overmatige ontlading van de autoaccu...de "BLACKVUE B-112 Power Magic Battery Pack".. Er staat dat het 3000mAh heeft. Link op amazon...https://www.amazon.com/BLACKVUE-Battery-3000mAh-Discharge-Prevention/dp/B01HFRH34Q

Ik heb er een paar gezien voor mobiele telefoons die meer dan 10000mAh hebben. Hier is wat creativiteit mogelijk bij het zelf bedraden.

Er is tegenwoordig zeker wat markt voor een slimme ondernemer om met betere plug-and-play opties te komen voor (niet-technische) consumenten. Ik vraag me af wanneer autofabrikanten zelf dashcams als accessoire-opties rechtstreeks van de dealer of fabrikant gaan aanbieden. Het is waarschijnlijk nog niet gebeurd omdat er geen bedrijf lijkt te zijn dat alle kaarten op tafel heeft. De dashcam-industrie blijft hangen in het domein van de installatie en bruikbaarheid van radarverklikkers. Draden die hier en daar hangen, allerlei opties en verschillende standaarden. Het zou fijn zijn om een accessoire-aansluiting te hebben direct bij de achteruitkijkspiegel of het zonnedakknopgebied, zodat de montage en installatie van de dashcam gemakkelijker zou zijn. De technologie gaat echter mooi vooruit en ik denk dat het steeds beter zal worden. Succes

#29 ·
Bedankt Drew603 voor het idee, ik heb de mijne vandaag geĂŻnstalleerd, maar mijn 5v-voeding is anders dan die van jou. Ik gebruik paperclips als tap-pinnen en soldeer ze aan de draad. Ik heb ook de rode draad afgetapt voor constante stroom, dus ik gebruik een bewegingsmelder en de schokmodus
Image

Image

Image

Image

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk