Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

Motor start geweldig koud of warm - lang starten als hij warm is

39K views 47 replies 22 participants last post by  bencahill  
#1 ·
Ik heb iets dat voor mij een beetje een automobielmysterie is. Mijn 2010 Sienna Limited 3.5L 2GR-FE V6-motor met 159.000 mijl start geweldig als de motor koud (s'nachts) of warm (< 1 uur) is. Maar als de motor warm is (2-4 uur na het uitschakelen), kost het nogal wat draaien om hem te starten.
Er lijkt veel informatie online te zijn over startproblemen als de motor heet of koud is, maar ik kon niets vinden dat betrekking heeft op problemen als de motor warm is. Wat ik hoop, is dat een van jullie deze symptomen al eerder is tegengekomen en kan zeggen: "Oh, dat is het klassieke symptoom van een probleem met [vul de blanco in]", of me in ieder geval wat ideeën kan geven over dingen die ik moet controleren. Wat ik niet wil doen, is naar de serviceafdeling rollen en ze me een heleboel onzin laten vertellen en dingen laten vervangen zonder dat ik enig idee heb wat hier aan de hand is.
Bedankt voor je hulp!
 
#2 ·
Niets specifieks, maar ik zou beginnen met wat basiskennis van lucht/elektriciteit:
Accu-aansluitingen schoon en vast
Schoon uitziend luchtfilter
Schoon gasklephuis
Schoon LMM-sensor

Je kunt alle benodigdheden kopen voor $20 en dit in 30 minuten doen.
 
#5 ·
Er is een koudstartinjector die helpt de motor te starten in de omstandigheden die u noemt als gemakkelijk te starten. Hij ontsteekt niet bij het starten van een warme motor. Normaal gesproken zie je problemen die het tegenovergestelde zijn van de uwe, waarbij de koudstartinjector faalt. U lijkt het omgekeerde probleem te hebben. Ik zou naar de gewone injectoren en het brandstoffilter kijken. Maar eerst zou ik een fles Chevron-injectorreiniger in de benzinetank doen en kijken of dat helpt.
 
#6 ·
Er is een bekend probleem met deze motor tijdens warme starts. De brandstofinjectoren lekken de druk die erin zit. Koude start en de computer verwacht dat er geen restdruk in de injectoren is en compenseert. Warme start, de injectoren hebben nog steeds druk. Warme start, de injectoren verliezen hun interne druk, maar de computer denkt dat ze nog steeds druk zouden moeten hebben. De oplossing is om ermee te leven of alle injectoren te vervangen. Ik heb gemerkt dat het gebruik van Top-Tier benzine helpt. Ik neem aan door de injectoren schoon te houden.
 
#7 ·
Aangezien dit alleen gebeurt bij een warme motor, zou ik een codelezer zoals Torque Pro voor Android aanschaffen en de ECT-sensor (motorkoelvloeistoftemperatuur) controleren. De motorcomputer bepaalt hoe lang de injector aan blijft door de motorkoelvloeistoftemperatuur te lezen. Bij een koude motor blijven de injectoren langer aan om een rijk mengsel te geven en bij een warme motor zijn de injectoren heel kort aan om te voorkomen dat een warme motor overstroomt. Torque Pro is een Android-app en vereist een Bluetooth OBDII-lezer. Trouwens, er zijn twee koelvloeistofsensoren, een wordt gebruikt door de motorcomputer en de andere door de temperatuurmeter op uw dashboard.
 
#9 ·
Benieuwd of hier een oplossing voor was? Mijn 2008 Sienna met 135K mijl doet dit. Start geweldig warm of koud, maar duurt 2-3 seconden om te starten als hij warm is. Ik zal de stappen volgen die jullie allemaal hebben geschetst, maar ik ben benieuwd of een van hen de truc voor je heeft gedaan.
 
#9 ·
Update: Ik heb de brandstofinjectoren vervangen door een set van 6 gereviseerde, flow-matched Toyota injectoren, samen met de o-ringen en de injector-vibratie-isolatoren. Hoewel de bus nog nooit beter heeft gelopen, ervaar ik nog steeds het langer starten met een warme motor. Waar moet ik nog meer kijken?
 
#10 ·
Hoe lang duurt die lange start, per ckoos hierboven?

Hoe zit het met de koude injector (misschien lekt/druppelt hij)? En de suggestie over de koelvloeistofsensor is logisch, vooral als de computer een andere gebruikt (geloof dat ze vrij goedkoop zijn).

Vaak (d.w.z. ik weet het niet zeker bij de Sienna) worden de sensoren pas gebruikt als de motor warm is. Het zou kunnen dat een andere sensor defect raakt en een probleem veroorzaakt in die warme toestand. Als het schoonmaken of vervangen van de koude injector of koelvloeistofsensor niet helpt, gebruik dan een scanner en kijk wat er aan de hand is. Er zijn ook OBDII Bluetooth-lezers en apps voor iPhones/iPads, en Torque Pro klinkt bekend in de oren, hoewel ik ze niet heb gebruikt.
 
#12 ·
Hoe lang duurt die lange start, volgens ckoos hierboven?

Hoe zit het met de koude injector (misschien lekt/druppelt die)? En de suggestie over de koelvloeistofsensor is logisch, vooral als de computer een andere gebruikt (ik geloof dat die vrij goedkoop zijn).

Vaak (d.w.z. ik weet het niet zeker bij de Sienna) worden de sensoren pas gebruikt als de motor warm is. Het zou kunnen dat een andere sensor defect raakt en problemen veroorzaakt in die warme toestand. Als het schoonmaken of vervangen van de koude injector of koelvloeistofsensor niet helpt, gebruik dan een scanner en kijk wat er aan de hand is. Er zijn OBDII Bluetooth-lezers en apps voor iPhones/iPads, en Torque Pro klinkt bekend in de oren, hoewel ik ze niet heb gebruikt.
Er is geen 'koude start injector' op Siennas
 
#11 ·
Welnu, ik zou zeggen dat een lange start 2-3 seconden starten is, vergelijkbaar met de ervaring van jbmwnc. Gebeurt alleen als de motor warm is. Koude motor of warme motor en het duurt minder dan 1 seconde. Ik heb net alle injectoren en o-ringen vervangen, dus tenzij ik echt pech heb, denk ik niet dat ik daar druk verlies. Ik weet niet zeker waar de 'koudstartinjector' zich bevindt op mijn 2010 Sienna (2GR-FE-motor) - zou Toyota er een andere naam voor kunnen hebben? Ik heb geen OBDII-lezers, maar ik kan de bus aansluiten op de Techstream-software en rondkijken voor de koelvloeistoftemperatuur. Als ik de watertemperatuursensor moet vervangen, zijn er dan valkuilen waar ik op moet letten (zoals dat ze afbreken, schroefdraad beschadigen, speciaal gereedschap vereisen, enz.)? Bedankt allemaal - uw hulp wordt zeer gewaardeerd.
 
#14 ·
Ik heb iets wat voor mij een beetje een automysterie is. Mijn 2010 Sienna Limited 3.5L 2GR-FE V6-motor met 159K mijl start geweldig als de motor koud (s' nachts) of warm (< 1 uur) is. Maar als de motor warm is (2-4 uur na het uitschakelen), kost het nogal wat draaien om hem te starten.
Er lijkt veel informatie online te zijn over startproblemen als de motor heet of koud is, maar ik kon niets vinden dat betrekking heeft op problemen als de motor warm is. Ik hoop dat een van jullie deze symptomen al eerder is tegengekomen en kan zeggen: "Oh, dat is het klassieke symptoom van een probleem met [vul in]", of me in ieder geval wat ideeën kan geven over dingen die ik moet controleren. Wat ik niet wil doen, is naar de serviceafdeling rollen en ze me een heleboel onzin laten vertellen en dingen laten vervangen zonder dat ik enig idee heb wat hier aan de hand is.
Bedankt voor je hulp!
2012 en PRECIES hetzelfde probleem! Naar de dealer geweest en totale tijdverspilling! Ik legde PRECIES uit onder welke omstandigheden dit gebeurt en natuurlijk kreeg ik alleen maar "leek oké" terug! Natuurlijk stelden ze een reiniging van het gasklephuis voor, waar ik mee instemde en GEEN verbetering. Vervolgens probeerde ik een paar cycli brandstofinjector (Chevron) reiniger. GEEN verbetering. Het lijkt erger te worden. Ik weet dat het een brandstoftoevoerprobleem is, GEEN batterij of iets elektrisch.
Iemand anders suggereerde dat het de injectoren zijn die teruglekken, wat zeer waarschijnlijk en erg duur klinkt, maar dat zal ik onderzoeken. Het lange draaien is emotioneel belastend!
 
#25 ·
2012 en PRECIES hetzelfde probleem! Naar de dealer gebracht en totale tijdverspilling! Ik legde PRECIES uit onder welke omstandigheden dit gebeurt en natuurlijk kreeg ik alleen "leek oké" terug! Natuurlijk stelden ze een reiniging van het gasklephuis voor, waar ik mee instemde en GEEN verbetering. Vervolgens probeerde ik een paar cycli brandstofinjectorreiniger (Chevron). GEEN verbetering. Het lijkt erger te worden. Ik weet dat het een brandstoftoevoerprobleem is, GEEN batterij of iets elektrisch.
Iemand anders suggereerde dat het de lekkende injectoren zijn, wat zeer waarschijnlijk en erg duur klinkt, maar dat zal ik onderzoeken. De lange start is emotioneel belastend!
Heb je dit ooit opgelost? Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2011.
 
#15 ·
Ik heb iets wat voor mij een beetje een automobielmysterie is. Mijn 2010 Sienna Limited 3.5L 2GR-FE V6-motor met 159.000 mijl start geweldig als de motor koud (s'nachts) of warm (< 1 uur) is. Maar als de motor warm is (2-4 uur na het uitschakelen), kost het nogal wat draaien om hem te starten.
Er lijkt veel informatie online te zijn over startproblemen als de motor warm of koud is, maar ik kon niets vinden dat betrekking heeft op problemen als de motor warm is. Ik hoop dat een van jullie deze symptomen al eerder is tegengekomen en kan zeggen: "Oh, dat is het klassieke symptoom van een probleem met [vul in]", of me in ieder geval wat ideeën kan geven over dingen die ik moet controleren. Wat ik niet wil doen, is naar de serviceafdeling rollen en ze me een heleboel onzin laten vertellen en dingen laten vervangen zonder dat ik enig idee heb wat hier aan de hand is.
Bedankt voor je hulp!
Hoi weer. Wilde nog één ding toevoegen dat we allebei ervaren. Als je deze auto niet bezit en kent zoals wij, is het moeilijk om dit probleem aan een garage uit te leggen, simpelweg omdat veel auto's lange of langere starts hebben in veel verschillende situaties.
De Toyota-mensen snapten het gewoon niet. Ik leg precies de voorwaarden uit die ze moesten repliceren en alles wat ik terugkreeg na 4 uur in de wachtkamer naar Jerry Springer te hebben gekeken, was .... "het starten leek ons in orde" ...... Jee! Bedankt voor NIETS!
 
#16 ·
De update van mij is dat er geen update is - de bus heeft nog steeds dezelfde lange starts wanneer hij warm is. Zoals iemand hierboven suggereerde, heb ik de watertemperatuursensor vervangen, maar dat had geen impact (het was goedkoop en gemakkelijk te vervangen, dus wat maakt het uit). Ik heb alle injectoren vervangen door gereviseerde, maar dit leek het probleem niet op te lossen. Natuurlijk kunnen de gereviseerde injectoren hetzelfde lekprobleem hebben. Ik veronderstel dat een echte test zou zijn om de injectoren en de brandstofrail te verwijderen, ze onder druk te zetten en ze in de loop van de tijd te bekijken. Maar de baas (vrouw) zal een probleem maken als ik de bus een paar dagen buiten gebruik neem om dit te controleren. Om nog maar te zwijgen van de ongelooflijke vreugde om de heerlijke bout aan de passagierskant weer aan het inlaatspruitstuk te bevestigen. Ik denk dat het andere deel van dit systeem de brandstofpomp in de gastank is. Zou een defecte brandstofdrukregelaar tot deze symptomen kunnen leiden?
 
#23 ·
De update van mij is dat er geen update is - de bus heeft nog steeds dezelfde lange starts wanneer hij warm is. Zoals iemand hierboven suggereerde, heb ik de watertemperatuursensor vervangen, maar dat had geen impact (hij was goedkoop en gemakkelijk te vervangen, dus wat maakt het uit). Ik heb alle injectoren vervangen door gereviseerde, maar dit leek het probleem niet op te lossen. Natuurlijk kunnen de gereviseerde injectoren hetzelfde lekkageprobleem hebben.
Ik veronderstel dat een echte test zou zijn om de injectoren en de brandstofrail te verwijderen, ze onder druk te zetten en ze in de loop van de tijd te bekijken. Maar de baas (vrouw) zal een probleem maken als ik de bus een paar dagen buiten gebruik neem om dit te controleren. Om nog maar te zwijgen van de ongelooflijke vreugde van het opnieuw vastmaken van de heerlijke bout aan de passagierskant aan het inlaatspruitstuk.
Ik denk dat het andere deel van dit systeem de brandstofpomp in de gastank is. Zou een defecte brandstofdrukregelaar tot deze symptomen kunnen leiden?
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 2011 Sienna XLE. Ik heb alles geprobeerd wat u heeft gedaan, maar het lijkt niet te verbeteren. Nog nieuws??
 
#18 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2013 sienna. Kunt u ons vertellen of er updates zijn? alsjeblieft~~!!!
Ja, ik heb nog steeds het probleem - het lijkt ook een beetje erger te worden. Tot op heden heb ik de brandstofinjectoren vervangen door een set van 6 gereviseerde, op de flow afgestemde Toyota-injectoren en de koelvloeistoftemperatuursensor. De bus rijdt prima, maar nog steeds problemen met warm starten. Dus ik beet door de zure appel en kocht de onderdelen om de brandstofpomp te vervangen. De bus heeft ongeveer 170.000 mijl op de teller staan, dus ik dacht, wat maakt het uit, zelfs als dit het probleem niet oplost, is de pomp een bewegend onderdeel, dus het zou op dit punt waarschijnlijk een beetje 'twijfelachtig' kunnen worden. Nu hoef ik alleen nog maar wat tijd in het weekend vrij te maken om het ding te installeren (vrouw heeft veel dingen op de 'klusjeslijst'). Ik zal terugrapporteren als ik het heb geĂŻnstalleerd.
 
#21 ·
Hier is goed nieuws om het jaar goed te beginnen - ik geloof dat het vervangen van de brandstofpomp de lange startproblemen van de warme motor heeft opgelost! Ik heb het onderdeel(en) eind november vervangen en heb al meer dan een maand geen problemen gehad met het starten van de bus.

Het onderdeel dat ik heb vervangen was Toyota P/N 77020-08040 brandstofpomp, die ik kocht bij Toyota of Puyallup voor ongeveer $350. Het bestaat uit de brandstofpomp zelf, de drukregelaar, het brandstoffilter en de brandstofmeter/vlotter. Ik weet niet zeker welk van deze afzonderlijke onderdelen (of meer) de werkelijke oorzaak van het probleem was, maar ik zag wat zwart, slibachtig spul uit het filter sijpelen toen ik de oude pomp uit elkaar haalde. Toevallig lijkt het erop dat Toyota alle onderdelen (pomp, regelaar, o-ringen, enz.) afzonderlijk verkoopt, behalve het brandstoffilter, dus misschien had ik mezelf wat $$ kunnen besparen als ik een betere detective was geweest. Evenzo veronderstel ik dat het kopen van een pomp van een andere entiteit dan Toyota ook goedkoper had kunnen zijn, maar ik dacht dat ik niet te maken wilde hebben met iets dat misschien minder dan een 'perfecte' pasvorm was. Ik heb ook ongeveer $100 uitgegeven aan nieuwe pakkingen, klemmen en slangen die u al dan niet ook wilt vervangen.

Als openbare dienst dacht ik dat ik mijn ervaring met het vervangen van deze brandstofpomp in mijn 2010 Sienna-busje zou documenteren. Maar voordat ik begin, moet ik een paar dingen verduidelijken. Ten eerste ben ik slechts een man die je niet kent en die dit soort dingen niet voor de kost doet. Dus als mijn verhaal je helpt, ben ik heel blij. Maar je bent op jezelf aangewezen met betrekking tot de diagnose van je eigen problemen en het uitvoeren van deze reparatie. Als je het zelf doet, bedenk dan dat je onder een zwaar voertuig werkt en rondhangt met een heleboel benzine en dampen die in vlammen kunnen uitbarsten en je regelrecht kunnen doden. Ten tweede woon en rijd ik met dit busje rond in een buitenwijk van Noord-Californië, wat waarschijnlijk een van de gemakkelijkste omgevingen voor een voertuig is die je kunt vinden - er is geen sneeuw, zout, modder of slangen (een voormalige collega van mij vond een cottonmouth onder zijn auto toen hij in Alabama woonde - over het algemeen vind je hier geen slangen, hoewel ik er soms van overtuigd ben dat ik met een paar op kantoor werk). Na bijna 10 jaar zit er geen greintje roest op het busje, dus mijn bouten komen eruit met minder dan Herculeaanse inspanning en knappen over het algemeen niet af. Ten slotte was ik van plan om een ​​heleboel foto's te maken om dit te documenteren, maar ik heb een oude telefoon en de batterij was leeg. Dus in plaats van foto's die duizend woorden schilderen, krijg je de duizend woorden.

Onderdelen die ik heb gekocht die absoluut noodzakelijk waren (2010 Sienna XLE):
  • 77020-08040 Brandstofpomp
  • 77169-48040 Pakking brandstofzuiging
Onderdelen die ik waarschijnlijk had kunnen hergebruiken, maar ik wilde geen risico nemen:
  • 77144-08010 Borgring
  • 77158-08010 Steun brandstofpomp
  • 77213-08020 Connector slang
  • 90460-46003 Klem
  • 90640-42005 Klem
De borgring en de steun van de brandstofpomp zijn plastic onderdelen die de afdichting vormen om de brandstofpomp in de tank te plaatsen - samen met de pakking is het een soort Mason jar-opstelling. De borgring is een ring met kleine weerhaken waardoor de ring kan worden vastgeschroefd, maar voorkomt dat deze losdraait. Als je geduldig en voorzichtig bent, kun je deze ring verwijderen zonder de weerhaken af te breken. Maar ik ging geen risico nemen en kreeg een nieuwe. De klem en de verbindingsslang bevestigen de brandstoftank aan de vulpijp. Dit is van rubber, dus ik dacht dat het na bijna 10 jaar geen slecht idee was om het ook te vervangen. Toen ik eenmaal begon te rommelen, leek het erop dat iemand anders dan ikzelf erin slaagde de plastic afdekking van de brandstoftankvuller 77661-08020 te pletten, dus ik moest die ook vervangen.

Ik ging ook naar Autozone en haalde hun leen Brandstofpomp vervangingskit 6-pack. Het enige dat ik hiervan nodig had, was een spansleutel die ik gebruikte om de borgring van de brandstofpomp te verwijderen en opnieuw af te dichten. Ik veronderstel dat je ook zelf een van deze spansleutels zou kunnen kopen als je hem als souvenir van dit auto-avontuur wilt bewaren.

Voorbereiding

Ik reed met de bus rond totdat het waarschuwingslampje voor weinig brandstof op het dashboard brandde en de boordcomputer 'afstand tot leeg' 0 aangaf. Misschien is het enigszins geruststellend dat zelfs daarna de brandstoftank nog ongeveer 3-4 gallon benzine bevatte (genoeg om naar een benzinestation te gaan). Maar in dit geval betekende het dat de tank nog eens 20-25 lbs vloeistof had die erin klotste terwijl ik probeerde hem uit de bus te halen. Ik zette de bus achteruit zodat de achterwielen op oprijplaten stonden. Ik krikte de voorkant op en zette hem op assteunen, omdat je onder het midden van de auto moet komen om de koolstoffilterbeschermer te verwijderen. Ik opende toen de motorkap, verwijderde de afdekking van het zekering- en relaisblok en verwijderde het circuitopeningsrelais (de positie ervan op het blok wordt aan de binnenkant van de afdekking weergegeven). Toen startte ik de bus totdat de motor stopte - dit zou het brandstofsysteem onder druk zetten, zodat er geen benzine overal sproeit wanneer je de brandstofbuizen onder de bus loskoppelt. Toen de motor afsloeg, verving ik het relais en de afdekking. Ik heb ook de kabel van de negatieve accupool losgekoppeld, want het laatste wat ik nodig had, was dat er iets vonkte met een heleboel benzine in de buurt.

Procedure

Toen kroop ik onder de bus en verwijderde de zes bouten die de koolstoffilterbeschermer vasthielden met een 10 mm ratel. Daarmee verwijderde ik de ontluchtingsslang van de brandstoftank van de koolstoffilter. Het leek een buis van ongeveer 1/2 inch te zijn met een knijpconnector. In hetzelfde gebied heb ik de hoofdbuis van de brandstoftank losgekoppeld, een slang van ongeveer 3/8 inch die was bevestigd aan een metalen pijp met zijn eigen knijpconnector. Ik was een beetje paranoĂŻde over benzine die overal lekte, dus toen ik slangen en pijpen verwijderde, wikkelde ik plastic zakken en binddraad om de losse uiteinden van de slangen en connectoren. Er zijn ook een paar kabelboomklemmen die een gegolfde elektrische draad voor de brandstofmeter en pomp ondersteunen, die moeten worden verwijderd.

Aan de achterkant van de bus bij de wielkast moest ik een diagonale beugel verwijderen die een bout voor de afdekking van de brandstofvuller blokkeerde. Dit zijn 14 mm bouten. Ik kon toen de drie 10 mm bouten verwijderen die de afdekking van de brandstofvuller vasthielden voordat deze werd verbrijzeld. Twee van de bouten zijn gemakkelijk te vinden, maar de derde is een beetje begraven achter de plastic inzetwielkastafdekking. Ik moest de kleine klep/spatbeschermer verwijderen om erbij te komen. Het bevestigde de afdekking van de brandstofvuller aan een beugel op de inlaatpijp van de brandstoftank. Dit was waarschijnlijk de lastigste bout waar ik mee te maken kreeg. Toen maakte ik de twee klemmen op de rubberen brandstofinlaatconnectorslang los en verwijderde deze. Er was hier ook een 3/8 inch brandstofbuis die met een knijpconnector op de inlaatpijp aansluit. Ik heb hem losgekoppeld en ingepakt.

Toen kwam het leuke gedeelte - de tank laten vallen. Ik opende beide achterdeuren van de bus en plaatste ratelende sjorbanden rond de binnenkant van de bus en onder de brandstoftank. Ik draaide ze vast en ging toen aan het werk. De brandstoftank wordt onder de bus ondersteund door drie metalen banden die met 6, 14 mm bouten aan de carrosserie zijn bevestigd. De riemen zelf zijn met clips aan de tank bevestigd die niet hoefden te worden verwijderd. Ik maakte voorzichtig de bouten los en verwijderde ze. De tank zakte ongeveer een centimeter of zo, nu opgehangen aan de sjorbanden. Dit was eigenlijk goed, want ik kon de kabelboom van de brandstofmeter en pomp loskoppelen van 4 gegoten houders aan de bovenkant van de tank en het risico niet lopen de draad zelf te breken. Toen liet ik voorzichtig de brandstoftank op de grond zakken door geleidelijk de sjorbanden los te laten. Trouwens, dit zou een stuk gemakkelijker zijn geweest om met een helper te doen, maar hij was druk bezig met vechten om het sterrenstelsel te beschermen tegen binnenvallende buitenaardse wezens.:alien:

Met de tank naar beneden, verplaatste ik hem voorzichtig onder de bus vandaan, waarbij ik ervoor zorgde dat ik geen spanning op de draad van de brandstofmeter en pomp zette. Er zijn een paar afgedichte openingen aan de bovenkant van de brandstoftank - de brandstofpomp is degene waar de gegolfde elektrische draad aan is bevestigd. Toen ik erbij kon komen, verwijderde ik de elektrische connector. Deze dingen lijken altijd broos te worden en te barsten, maar deze kwam intact naar buiten. Er is ook een kleine gele plastic clip die moet worden uitgeschoven om de brandstofleiding te kunnen verwijderen. Nogmaals, ik pakte het uiteinde van de brandstofleiding in. Nu gebruikte ik de Autozone-spansleutel om de plastic borgring te verwijderen. De plastic ring heeft ribben die in de spansleutel haken. Ik draaide hem ongeveer 1/3 van de weg rond voordat de kleine weerhaken erop vastzaten op de bovenkant van de pomphuizing. Toen moest ik ze voorzichtig uit de weg knijpen om me in staat te stellen hem nog eens 1/3 van de weg te draaien voordat ze weer vastzaten. Ik veronderstel dat ik ze gewoon had kunnen afbreken, aangezien ik een vervanging had, maar ik dacht dat ik gewoon de tijd zou nemen en geen risico zou nemen. Uiteindelijk kon ik de ring verwijderen. Toen ik dat deed, sprong de veerbelaste bovenkant van de brandstofpomp uit de opening. Ik kon toen de pompeenheid uit de tank verwijderen. Het kost wel een beetje gepriegel om de metalen staaf met de vlotter eruit te halen.

Nu hevelde ik de resterende brandstof in de tank af en bewaarde deze in schoongemaakte plastic melkkannen. Om het nog wat kieskeuriger te maken, gebruikte ik een trechter met een koffiefilter om het vullen van de containers te vergemakkelijken. Het bleek geen slecht idee om een ​​paar liter brandstof bij de hand te hebben, omdat ik hierdoor naar het benzinestation kon gaan toen ik het hele ding weer in elkaar had gezet.

Op dit punt verwijderde ik de oude pakking en maakte ik de groef schoon waarin deze zit. Ik nam de nieuwe pakking en veegde hem in wat benzine om hem een ​​beetje te smeren. Toen manoeuvreerde ik voorzichtig de nieuwe vlotterarm van de brandstofpomp in de tankopening, samen met de rest van de eenheid. Er zit een lipje op de brandstofpomp dat in een sleuf op de schroefdraadsteun past om de eenheid correct te plaatsen. Toen plaatste ik de nieuwe borgring over de bovenkant van de pomp, waarbij ik de veren samendrukte en hem met de hand vastschroefde. Toen het te moeilijk werd om handmatig te draaien, bevestigde ik de spansleutel. Ik gebruikte een momentsleutel om hem op 50 ft-lbs te krijgen. Vanaf daar bleef ik hem draaien totdat de pijl op de ring tussen de twee min-max markeringen op de tank stond. Toen bevestigde ik de brandstofleiding opnieuw en schoof ik de gele plastic clip erin om hem op zijn plaats te houden. Op dit punt verplaatste ik de tank terug in de buurt van de bus en bevestigde ik de elektrische connector van de brandstofmeter weer aan de pomphuizing.

Omdat het grootste deel van de brandstof uit de tank was verwijderd (en verplaatst naar de oude melkkannen), was het nu veel gemakkelijker om hem te hanteren. Ik plaatste de sjorbanden onder de tank en leidde ze door de binnenkant van de bus. Ik ratelde de tank omhoog totdat hij ongeveer 2 inch onder de onderkant van de bus stond. Ik leidde de kabelboom terug in de gegoten trog en clips aan de bovenkant van de tank. Toen terug naar het ratelen van de tank. Ik kon een van de tankriemen in positie brengen en een tankbout starten. Vanaf daar was het vrij eenvoudig om de resterende bouten in positie te krijgen en handmatig vast te schroeven. Uiteindelijk heb ik ze vastgedraaid op 24 ft-lbs.

Van hieruit was het vrijwel het omgekeerde van wat ik deed om de tank te verwijderen. Ik schoof de nieuwe klemmen op de uiteinden van de brandstofslang en verbond deze tussen de tank en de inlaatpijp. Om het mij gemakkelijker te maken, zorgde ik ervoor dat de schroefcilinder van de klem zo was geplaatst dat deze gemakkelijk bereikbaar was. Toen heb ik de 3/8 inch brandstofbuis opnieuw aangesloten. De connector maakt een klik- of plopgeluid wanneer hij is bevestigd, maar ik gaf hem een ​​zachte ruk om er zeker van te zijn dat hij correct was geplaatst. Toen bevestigde ik de plastic afdekking van de vulslang met de drie bouten vastgedraaid op 45 in-lbs (ze bevestigen alleen een plastic afscherming). Ik schroefde ook de spatbeschermer van de wielkast weer in.

Ten slotte bevestigde ik de diagonale beugel opnieuw en draaide ik de bouten vast op 21 ft-lbs.

Nu terug naar de voorkant van de tank. Ik bevestigde de klemmen die de gegolfde brandstofmeter en pompdraad vasthielden opnieuw. Ik sloot de 3/8 inch brandstofleiding opnieuw aan, opnieuw luisterend naar een klik en er een zachte ruk aan gevend. Toen sloot ik de ½ inch ontluchtingsleiding weer aan op de koolstoffilter. Nogmaals, klik en trek. Ten slotte heb ik de plastic afdekking van de koolstoffilter opnieuw geïnstalleerd met de 6 bouten vastgedraaid op 45 in-lbs.

Op dit punt goot ik de benzine uit de melkkannen terug in de brandstoftank via de vuldeur. Ik bevestigde de kabel opnieuw aan de negatieve pool van de accu. Toen verwijderde ik de assteunen en startte ik de bus. Een paar slagen en de motor brulde op! Ik reed van de oprijplaten af ​​en ging naar het benzinestation om te tanken.

Dus na ongeveer 5 weken is het probleem met de lange start bij warme start niet meer teruggekomen. Bovendien lijkt de bus een betere acceleratie en meer vermogen te hebben, maar dat kan ook mijn verbeelding zijn. In ieder geval ruik ik niet langer naar benzine, de vrouw is blij en het is een nieuw jaar. Het leven is goed.
 
#24 ·
Hier is goed nieuws om het jaar goed te beginnen - ik geloof dat het vervangen van de brandstofpomp de lange startproblemen bij warme motor heeft opgelost! Ik heb het onderdeel(en) eind november vervangen en heb al meer dan een maand geen problemen gehad met het starten van de bus.

Het onderdeel dat ik heb vervangen was Toyota P/N 77020-08040 brandstofpomp, die ik kocht bij Toyota of Puyallup voor ongeveer $350. Het bestaat uit de brandstofpomp zelf, de drukregelaar, het brandstoffilter en de brandstofmeter/vlotter. Ik weet niet zeker welk van deze afzonderlijke onderdelen (of meer) de werkelijke oorzaak van het probleem was, maar ik zag wel wat zwart, slibachtig spul uit het filter komen toen ik de oude pomp uit elkaar haalde. Toevallig lijkt het erop dat Toyota alle onderdelen (pomp, regelaar, o-ringen, enz.) afzonderlijk verkoopt, behalve het brandstoffilter, dus misschien had ik mezelf wat $$ kunnen besparen als ik een betere detective was geweest. Evenzo neem ik aan dat het kopen van een pomp van een andere entiteit dan Toyota ook goedkoper had kunnen zijn, maar ik dacht dat ik niet te maken wilde hebben met iets dat misschien minder dan een 'perfecte' pasvorm zou hebben. Ik heb ook ongeveer $100 uitgegeven aan nieuwe pakkingen, klemmen en slangen, die u eventueel ook wilt vervangen.

Als publieke dienst dacht ik dat ik mijn ervaring met het vervangen van deze brandstofpomp in mijn Sienna-bus uit 2010 zou documenteren. Maar voordat ik begin, moet ik een paar dingen verduidelijken. Ten eerste ben ik slechts een of andere man die u niet kent en die dit soort dingen niet voor de kost doet. Dus als mijn verhaal u helpt, ben ik heel blij. Maar u bent op uzelf aangewezen met betrekking tot de diagnose van uw eigen problemen en het uitvoeren van deze reparatie. Als u het zelf doet, bedenk dan dat u onder een zwaar voertuig werkt en bezig bent met een heleboel benzine en dampen die in vlammen kunnen uitbarsten en u regelrecht kunnen doden. Ten tweede woon en rijd ik met deze bus in een buitenwijk van Noord-Californië, wat waarschijnlijk een van de gemakkelijkste omgevingen voor een voertuig is die u kunt vinden - er is geen sneeuw, zout, modder of slangen (een voormalige collega van mij vond een cottonmouth onder zijn auto toen hij in Alabama woonde - over het algemeen vind je hier geen slangen, hoewel ik er soms van overtuigd ben dat ik er een paar op kantoor heb). Na bijna 10 jaar zit er geen greintje roest op de bus, dus mijn bouten komen eruit met minder dan Herculeaanse inspanning en breken over het algemeen niet af. Ten slotte was ik van plan om een ​​heleboel foto's te maken om dit te documenteren, maar ik heb een oude telefoon en de batterij was leeg. Dus in plaats van foto's die duizend woorden schilderen, krijgt u de duizend woorden.

Onderdelen die ik heb gekocht die absoluut noodzakelijk waren (2010 Sienna XLE):
  • 77020-08040 Brandstofpomp
  • 77169-48040 Pakking brandstofzuiging
Onderdelen die ik waarschijnlijk had kunnen hergebruiken, maar ik wilde geen risico nemen:
  • 77144-08010 Borgring
  • 77158-08010 Steun brandstofpomp
  • 77213-08020 Slangconnector
  • 90460-46003 Klem
  • 90640-42005 Klem
De borgring en de steun van de brandstofpomp zijn plastic onderdelen die de afdichting vormen om de brandstofpomp in de tank te plaatsen - samen met de pakking is het een soort Mason jar-opstelling. De borgring is een ring met kleine weerhaken waarmee de ring kan worden vastgeschroefd, maar voorkomt dat deze losdraait. Als u geduldig en voorzichtig bent, kunt u deze ring verwijderen zonder de weerhaken af ​​te breken. Maar ik wilde geen risico nemen en kreeg een nieuwe. De klem en de slangconnector bevestigen de brandstoftank aan de vulpijp. Dit is van rubber, dus ik dacht dat het na bijna 10 jaar geen slecht idee was om het ook te vervangen. Toen ik eenmaal begon te rommelen, leek het erop dat iemand anders dan ikzelf erin slaagde de plastic afdekking van de brandstoftankvuls slang 77661-08020 te pletten, dus ik moest die ook vervangen.

Ik ging ook naar Autozone en haalde hun leen Brandstofpomp vervangingskit 6-pack. Het enige dat ik hiervan nodig had, was een spansleutel die ik gebruikte om de borgring van de brandstofpomp te verwijderen en opnieuw af te dichten. Ik neem aan dat u ook zelf een van deze spansleutels zou kunnen kopen als u deze als souvenir van dit auto-avontuur wilt bewaren.

Voorbereiding

Ik reed met de bus rond totdat het waarschuwingslampje voor weinig brandstof op het dashboard brandde en de boordcomputer 'afstand tot leeg' 0 aangaf. Misschien is het enigszins geruststellend dat de brandstoftank zelfs hierna nog ongeveer 3-4 gallons benzine bevatte (genoeg om naar een benzinestation te gaan). Maar in dit geval betekende het dat de tank nog eens 20-25 lbs vloeistof had die erin rondklotste terwijl ik probeerde hem uit de bus te halen. Ik zette de bus achteruit zodat de achterwielen op opritten stonden. Ik krikte de voorkant op en zette hem op assteunen, omdat je onder het midden van de auto moet komen om de koolstoffilterbeschermer te verwijderen. Ik opende toen de motorkap, verwijderde de afdekking van de zekering- en relaisblok en verwijderde het circuitopeningsrelais (de positie ervan op het blok wordt aan de binnenkant van de afdekking weergegeven). Ik startte toen de bus totdat de motor stopte - dit zou het brandstofsysteem onder druk moeten zetten, zodat er geen benzine overal sproeit wanneer u de brandstofbuizen onder de bus loskoppelt. Toen de motor afsloeg, verving ik het relais en de afdekking. Ik heb ook de kabel van de negatieve accupool losgekoppeld, want het laatste wat ik nodig had, was iets dat vonkte met een heleboel benzine in de buurt.

Procedure

Ik klom toen onder de bus en verwijderde de zes bouten die de koolstoffilterbeschermer vasthielden met een 10 mm ratel. Daarmee verwijderde ik de brandstoftankontluchtingsslang van de koolstoffilter. Het leek een buis van ongeveer 1/2 inch te zijn met een knijpconnector. In hetzelfde gebied heb ik de hoofdbuis van de brandstoftank losgekoppeld, een slang van ongeveer 3/8 inch die was bevestigd aan een metalen pijp met zijn eigen knijpconnector. Ik was een beetje paranoĂŻde over benzine die overal lekte, dus toen ik slangen en pijpen verwijderde, wikkelde ik plastic zakken en binddraad om de losse uiteinden van de slangen en connectoren. Er zijn ook een paar draadboomklemmen die een gegolfde elektrische draad voor de brandstofmeter en pomp ondersteunen, die moeten worden verwijderd.

Aan de achterkant van de bus bij de wielkast moest ik een diagonale beugel verwijderen die een bout voor de afdekking van de brandstofvuls slang blokkeerde. Dit zijn 14 mm bouten. Ik kon toen de drie 10 mm bouten verwijderen die de afdekking van de brandstofvuls slang vasthielden voordat deze werd verbrijzeld. Twee van de bouten zijn gemakkelijk te vinden, maar de derde is een beetje begraven achter de plastic inzetwielkastafdekking. Ik moest de kleine flap/spatbeschermer verwijderen om erbij te kunnen. Het bevestigde de afdekking van de brandstofvuls slang aan een beugel op de inlaatpijp van de brandstoftank. Dit was waarschijnlijk de lastigste bout waar ik mee te maken had. Ik maakte toen de twee klemmen op de rubberen brandstofinlaatconnector los en verwijderde deze. Er zat hier ook een 3/8 inch brandstofbuis die met een knijpconnector op de inlaatpijp aansloot. Ik heb hem losgekoppeld en in een zak gedaan.

Toen kwam het leuke gedeelte - de tank laten zakken. Ik opende beide achterdeuren van de bus en plaatste ratelende spanbanden rond de binnenkant van de bus en onder de brandstoftank. Ik draaide ze vast en ging toen aan het werk. De brandstoftank wordt onder de bus ondersteund door drie metalen banden die met 6, 14 mm bouten aan de carrosserie zijn bevestigd. De banden zelf zijn met clips aan de tank bevestigd, die niet verwijderd hoefden te worden. Ik maakte voorzichtig de bouten los en verwijderde ze. De tank zakte ongeveer een centimeter of zo, nu opgehangen door de spanbanden. Dit was eigenlijk goed, want ik kon de draadboom van de brandstofmeter en pomp loskoppelen van 4 gegoten houders aan de bovenkant van de tank en het risico lopen de draad zelf te breken. Ik liet toen voorzichtig de brandstoftank op de grond zakken door geleidelijk de spanbanden los te laten. Trouwens, dit zou een stuk gemakkelijker zijn geweest om te doen met een helper, maar hij was druk bezig met vechten om het sterrenstelsel te beschermen tegen binnenvallende buitenaardse wezens.:alien:

Met de tank naar beneden, verplaatste ik hem voorzichtig onder de bus vandaan, waarbij ik ervoor zorgde dat ik geen spanning op de draad van de brandstofmeter en pomp zette. Er zijn een paar afgedichte openingen aan de bovenkant van de brandstoftank - de brandstofpomp is degene waar de gegolfde elektrische draad aan is bevestigd. Toen ik erbij kon komen, verwijderde ik de elektrische connector. Deze dingen lijken altijd broos te worden en te barsten, maar deze kwam intact uit. Er is ook een kleine gele plastic clip die moet worden uitgeschoven om de brandstofleiding te kunnen verwijderen. Nogmaals, ik deed het uiteinde van de brandstofleiding in een zak. Nu gebruikte ik de Autozone spansleutel om de plastic borgring te verwijderen. De plastic ring heeft ribbels die in de spansleutel haken. Ik draaide hem ongeveer 1/3 van de weg rond voordat de kleine weerhaken erop op de bovenkant van de pomphuis vastzaten. Ik moest ze toen voorzichtig uit de weg duwen om hem nog eens 1/3 van de weg te kunnen draaien voordat ze weer vastzaten. Ik neem aan dat ik ze gewoon had kunnen afbreken, aangezien ik een vervanging had, maar ik dacht dat ik gewoon de tijd zou nemen en geen risico zou nemen. Uiteindelijk kon ik de ring verwijderen. Toen ik dat deed, sprong de veerbelaste bovenkant van de brandstofpomp uit de opening. Ik kon toen de pompeenheid uit de tank verwijderen. Het kost wel wat gepriegel om de metalen staaf met de vlotter eruit te halen.

Nu heb ik de resterende brandstof in de tank afgeheveld en opgeslagen in schoongemaakte plastic melkkannen. Om het nog wat kieskeuriger te maken, gebruikte ik een trechter met een koffiefilter om het vullen van de containers te vergemakkelijken. Het bleek geen slecht idee om een ​​paar gallons brandstof bij de hand te hebben, omdat ik hierdoor naar het benzinestation kon gaan toen ik het hele ding weer in elkaar had gezet.

Op dit punt verwijderde ik de oude pakking en maakte ik de groef schoon waarin deze zit. Ik nam de nieuwe pakking en veegde deze in wat benzine om hem een ​​beetje te smeren. Toen manoeuvreerde ik voorzichtig de nieuwe brandstofpomp vlotterarm in de tankopening samen met de rest van de eenheid. Er zit een lipje op de brandstofpomp dat in een sleuf op de schroefdraadsteun past om de eenheid correct te oriënteren. Ik plaatste toen de nieuwe borgring over de bovenkant van de pomp, waarbij ik de veren samendrukte en deze met de hand vastschroefde. Toen het te moeilijk werd om handmatig te draaien, bevestigde ik de spansleutel. Ik gebruikte een momentsleutel om hem op 50 ft-lbs te krijgen. Vanaf daar bleef ik hem draaien totdat de pijl op de ring tussen de twee min-max markeringen op de tank stond. Toen bevestigde ik de brandstofleiding opnieuw en schoof ik de gele plastic clip erin om hem op zijn plaats te houden. Op dit punt verplaatste ik de tank terug in de buurt van de bus en bevestigde ik de elektrische connector van de brandstofmeter opnieuw aan de pomphuis.

Omdat het meeste van de brandstof uit de tank was verwijderd (en verplaatst naar de oude melkkannen), was het nu veel gemakkelijker om te hanteren. Ik plaatste de spanbanden onder de tank en leidde ze door de binnenkant van de bus. Ik ratelde de tank omhoog totdat hij ongeveer 2 inch onder de onderkant van de bus stond. Ik leidde de draadboom terug in de gegoten trog en clips aan de bovenkant van de tank. Toen terug naar het ratelen van de tank. Ik kon een van de tankbanden in positie brengen en een tankbout starten. Vanaf daar was het vrij eenvoudig om de resterende bouten in positie te krijgen en handmatig vast te schroeven. Uiteindelijk heb ik ze vastgedraaid op 24 ft-lbs.

Hierna was het vrijwel het omgekeerde van wat ik deed om de tank te verwijderen. Ik schoof de nieuwe klemmen op de uiteinden van de brandstofslang en verbond deze tussen de tank en de inlaatpijp. Om het mij gemakkelijker te maken, zorgde ik ervoor dat de schroefcilinder van de klem zo was geplaatst dat deze gemakkelijk te bereiken was. Ik heb toen de 3/8 inch brandstofbuis opnieuw aangesloten. De connector maakt een klik- of plopgeluid wanneer deze is bevestigd, maar ik trok er zachtjes aan om er zeker van te zijn dat hij correct was geplaatst. Toen bevestigde ik de plastic afdekking van de vulslang met de drie bouten die waren vastgedraaid op 45 in-lbs (ze bevestigen alleen een plastic afscherming). Ik schroefde ook de spatbeschermer van de wielkast weer vast.

Nu terug naar de voorkant van de tank. Ik bevestigde de klemmen die de gegolfde brandstofmeter en pompdraad vasthielden opnieuw. Ik sloot de 3/8 inch brandstofleiding opnieuw aan, opnieuw luisterend naar een klik en er zachtjes aan trekkend. Toen sloot ik de 1/2 inch ontluchtingsleiding weer aan op de koolstoffilter. Nogmaals, klik en trek. Ten slotte plaatste ik de plastic afdekking van de koolstoffilter opnieuw met de 6 bouten die waren vastgedraaid op 45 in-lbs.

Op dit punt goot ik de benzine uit de melkkannen terug in de brandstoftank via de vuldeur. Ik bevestigde de kabel opnieuw aan de negatieve pool van de accu. Toen verwijderde ik de assteunen en startte ik de bus. Een paar slagen en de motor brulde tot leven! Ik reed van de opritten af ​​en ging naar het benzinestation om te tanken.

Dus na ongeveer 5 weken is het probleem met de lange start bij warme motor niet meer teruggekomen. Bovendien lijkt de bus beter op te pakken en meer vermogen te hebben, maar dat kan ook mijn verbeelding zijn. In ieder geval ruik ik niet langer naar benzine, de vrouw is blij en het is een nieuw jaar. Het leven is goed.
Ik heb hetzelfde probleem en sta op het punt de brandstofpomp te vervangen zoals u heeft gedaan. Voordat ik dat doe, wilde ik even contact met u opnemen om te zien of u het lange startprobleem nog steeds niet heeft sinds u de brandstofpomp heeft vervangen?
 
#22 ·
Bedankt voor het delen. Gelukkig nieuwjaar voor jou en de jouwe!
 
  • Like
Reactions: Roader
#27 ·
Laat me ook even een shout-out geven aan gebruiker joyfullservice die zijn ervaringen heeft gepost over het oplossen van een langetermijn brandstoftrimprobleem op een 2008 LE door de brandstofpomp te vervangen. Zijn beschrijving van het vervangingsproces van de brandstofpomp, inclusief geannoteerde foto's, was enorm nuttig voor mij. De hele discussiedraad is een uitstekende referentie: Consistent hoge langetermijn brandstoftrim (beide banks)
 
#29 ·
Hallo,

heeft iemand dit aan de NHTSA gemeld? Misschien zullen genoeg mensen hun bezorgdheid uiten, zodat Toyota het zal verhelpen.
 
#31 ·
Mijn Sienna uit 2015 doet precies hetzelfde.
Een monteur vertelde me dat het misschien niet de brandstofpomp is.
Hij vertelde me dit te doen:
1. Zet de auto op contact (start de motor niet), wacht 15 seconden; 2. Zet hem uit en weer aan, wacht 15 seconden; 3. Zet hem uit en start de motor.
Als dit niet lang duurt om te starten, betekent dit dat de brandstofpomp problematisch is, omdat het twee keer aanzetten van de motor blijkbaar wat brandstof aan de motor geeft.

Misschien heb ik een volledige tune-up nodig?
 
#32 ·
Mijn 2015 Sienna doet precies hetzelfde.
Een monteur vertelde me dat het misschien niet de brandstofpomp is.
Hij vertelde me dit te doen:
1. Zet de auto op aan (start de motor niet), wacht 15 seconden; 2. Zet hem uit en zet hem weer aan, wacht 15 seconden; 3. Zet hem uit en start de motor.
Als dit niet lang duurt, betekent dit dat de brandstofpomp problematisch is, omdat twee keer aanzetten de motor blijkbaar wat brandstof geeft.

Misschien heb ik een volledige tune-up nodig?
Ter info, dit doet niets op de 2GR-FE in de Sienna, omdat het de brandstofpomp niet primeert in de AAN-stand, zoals veel auto's doen. (tenminste, dit geldt voor de 2007-2010; ik neem aan dat het ook geldt voor de 3e generatie)

Veel meer info over hoe de brandstofpomp werkt in deze video:


Ik heb dezelfde lange start bij warmte. Bijna elke online instantie die ik kan vinden van het probleem met een 2GR-FE eindigt met de brandstofpomp, dus ik gok dat dat de schuldige is in mijn geval. Ik heb mijn brandstofdruk getest en die is 50 psi, dus heel dicht bij de specificatie. Ik wil dit bevestigen voordat ik de brandstofpomp vervang. De mijne doet dit al een paar jaar en wordt niet erger, dus ik houd het gewoon in de gaten.
 
#33 · (Edited)
2011 Sienna 196k. Precies dezelfde lange start met warme motor in de zomer/bij warm weer. Om het te verduidelijken: als de bus eenmaal start, zijn er geen problemen met het krijgen van brandstof. Vorig jaar heeft hij mijn startmotor vernield, die ik heb vervangen. De enige persoon die beweert dat het vervangen van de brandstofpomp het probleem heeft opgelost, zei dat hij de klus in november heeft geklaard. Ik woon in Nebraska en november is hier veel kouder dan juli, dus ik krijg het probleem met de warme motor niet in november of in de koudere maanden. Heeft iemand anders zijn brandstofpomp vervangen en dit probleem bij warm weer verholpen? Ik heb mijn voertuig naar twee monteurs gebracht en zoals iedereen zegt, leken de monteurs het probleem niet echt te kennen. Ik ben bang dat ik gewoon weer de startmotor kapot ga maken, wat een beetje vervelend was en me gestrand heeft.
 
#38 · (Edited)
De brandstofpomp-eenheid, pakking en borgring vervangen, de totale kosten van de onderdelen van de Toyota-dealer waren $614, ze gaven me 20% korting 👍 (onderdeelnummers 77020-08050, 77169-48040, 77144-08010). De werkzaamheden zijn uitgevoerd op 26-07-23 en het lijkt merkbaar te hebben geholpen, geen lange starts. De monteur die ik heb gebruikt, niet de dealer, rekende me slechts 3 uur arbeidsloon. Natuurlijk laten niet alle monteurs je je eigen onderdelen meenemen, maar gelukkig doet de mijne dat wel en ik hou van de Toyota OEM-onderdelen. (Opmerking: brandstoffilter maakt deel uit van de brandstofpomp-eenheid die ik heb gekocht, dat besefte ik pas door opmerkingen hieronder - dus bedankt aan bencahill en sixto, zie hieronder 👍) Ik zal over ongeveer een maand toekomstige updates geven, goed of slecht. In dat opzicht een shout-out naar Samuelso voor wat de remedie lijkt te zijn.
 
#39 ·
De brandstofpompconstructie, pakking en borgring vervangen, de totale onderdelen van de Toyota-dealer kostten $614, ze gaven me 20% korting 👍 (onderdeelnummers 77020-08050, 77169-48040, 77144-08010). Het werk is gedaan op 26-07-23 en het lijkt merkbaar te hebben geholpen, geen lange starts meer. De monteur die ik gebruikte, niet de dealer, rekende me slechts 3 uur arbeid. Natuurlijk laten niet alle monteurs je je eigen onderdelen meebrengen, maar gelukkig doet de mijne dat wel en ik hou van de Toyota OEM-onderdelen. Ik heb de brandstoffilter niet laten vervangen, want de monteur zei dat dat 3,5 uur extra arbeid zou zijn bovenop de 3 uur die al nodig waren om de brandstofpompconstructie te vervangen. Hij zei dat we dat als volgende konden doen als ik nog steeds problemen had. Vandaag ben ik niet van plan dat te laten doen. Ik zal over ongeveer een maand toekomstige updates geven, goed of slecht. In dat opzicht een shout-out naar Samuelso voor wat de oplossing lijkt te zijn.
Fijn om te horen dat het probleem verholpen lijkt te zijn. Het klinkt alsof je tevreden bent met je monteur, maar het is vreemd dat hij je vertelde dat het extra arbeid zou kosten voor het brandstoffilter, aangezien het brandstoffilter deel uitmaakt van de brandstofpompconstructie die je hebt gekocht en dus al is vervangen. Misschien was hij in de war.
 
#42 · (Edited)
Goed punt! Ik heb het net opgezocht en het lijkt erop dat je gelijk hebt, de brandstoffilter maakt deel uit van die assemblage. Je vraagt je af waar hij in godsnaam over praatte, 3,5 uur om de brandstoffilter te vervangen. Ik heb net de monteur gebeld, hij heeft het opnieuw opgezocht en zei dat hij geen idee had waar het systeem het over had, maar hij vond het opnieuw op zijn computer voor mijn Sienna uit 2011. Hij zei dat het waarschijnlijk een systeemfout was. Blijkbaar is mijn monteur dus niet zo geweldig. Maar goed, het is moeilijk om een goede te vinden. Nou, hij heeft me tenminste niet gefactureerd voor het fictieve werk. 🤣 Nou, dat is weer een bonus van het leren hoe het allemaal werkt. Bedankt voor de hulp.
 
#43 ·
Bedankt aan iedereen die hier heeft gepost! Het is erg nuttig om te weten welke konijnenpijpen je niet moet volgen in deze kwestie. Ter aanvulling, ik heb in 2019 gepost met 135.000 mijl. Lang starten alleen op een warme motor. We hebben nu ongeveer 171.000 mijl en het probleem is vrijwel hetzelfde. Misschien een beetje erger? Met erger bedoel ik dat het nog steeds onder dezelfde omstandigheden gebeurt, maar het starten duurt nu ongeveer 1 seconde langer. Heb geen andere problemen gehad (geen slechte startmotor of iets dergelijks). Nu ik uit uw ervaringen kan opmaken dat de brandstofpomp het probleem is, zal ik dat in mijn achterhoofd houden. Dit is nu de tweede auto van ons gezin en ik heb de afgelopen jaren wat geld en werk in de voorkant gestoken. Ik denk dat als ik hier nog 4 of 5 jaar mee kan doen met dezelfde conditie, ik dat een overwinning zal noemen. Als het erger wordt of andere gerelateerde symptomen vertoont, ga ik direct naar de brandstofpomp.
 
#44 ·
Nou, het is september en ruim een maand geleden dat ik de brandstofpomp heb vervangen. Het is al heel vaak boven de 80, 90 en ook boven de 100 graden geweest, maar geen lange starts meer. Een verrassende bonus is dat ik meer vermogen/snelheid heb als ik rijd. Blijkbaar verminderde mijn brandstofpomp de brandstof tijdens het rijden. Ik dacht altijd dat het gewoon een ouder wordende transmissie was die me vertraagde, maar blijkbaar zat ik daar helemaal verkeerd mee. Nou, voor mijn scenario is het opgelost, het is de kosten en de veiligheid zeker waard, omdat ik het gaspedaal kan intrappen en die extra snelheid kan krijgen, en me geen zorgen hoef te maken over het slijten van mijn startmotor. Bovendien kan het gewoon gênant zijn om daar te zitten met een lange start, ik heb zeker mijn deel van de blikken gekregen. 🙄 Mensen waren bang dat ik de vrienden van mijn kinderen in de bus zou meenemen, maar niet zou terugkeren omdat mijn bus zou kunnen sterven.