Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

toenemende grootte van 12V-batterij

27K views 75 replies 30 participants last post by  scooter73  
#1 ·
Om een aantal redenen zou ik geïnteresseerd zijn in het licht/enigszins verhogen van de elektrische capaciteit van de gen4 Sienna 12V-accu met een andere, waarschijnlijk iets grotere 12V-accu. Heeft iemand anders dit overwogen? Heeft iemand anders dit met succes gedaan? Zijn er problemen of beperkingen waar rekening mee moet worden gehouden, gezien de beperkte grootte van de batterijruimte/het batterijcompartiment? Ik ben niet van plan de capaciteit te verdubbelen, maar deze met misschien 10-30% te verhogen.

#2 ·
Ja, ik heb het een paar keer gedaan, maar nog niet in de Sienna (nog). Dit is een zeer gebruikelijke mod in de motorwereld. Zorg er gewoon voor dat: A) de palen zich op dezelfde locatie en connectorstijl bevinden, B) kabels voldoende speling hebben en C) voldoende ruimte om het te passen.

B) is meestal wat het meest van belang is in degenen die ik heb gedaan.

SUCCES!

#3 ·
Grootte is geen probleem, meer AMPS = meer mmpphhh, aangezien de batterij in de sienna zit, zorg er gewoon voor dat je nieuwe batterij past.
Ik heb dit al eerder gedaan, want het is een heel gebruikelijke praktijk toen ik een Jeep-persoon was.... je begint met de oem-batterij, dan doet hij gewoon zijn werk niet, je krijgt een grotere en een grotere, en voor je het weet heeft je auto een grotere dynamo en 4 batterijen die draaien wat ik alleen maar kan omschrijven als een offroad-vuurtoren.

#4 ·
De grootte is geen probleem, meer AMPS = meer mmpphhh, aangezien de batterij in de sienna zit, zorg er gewoon voor dat je nieuwe batterij past.
Ik heb dit al eerder gedaan, want het is een heel gebruikelijke praktijk toen ik een Jeep-persoon was.... je begint met de oem-accu, dan doet hij gewoon zijn werk niet, je krijgt een grotere en een grotere, en voor je het weet heeft je rig een grotere dynamo en 4 batterijen die draaien op wat ik alleen maar kan omschrijven als een offroad vuurtoren
Klopt, maar ik ben niet op zoek naar een grotere maat per se, ik wil gewoon meer ampère.

#5 ·
De eerste vraag die beantwoord moet worden is: waarom? Wat is je doel? De 12V-batterij in een hybride heeft niet meer AMPS (of mmpphhh) nodig, zoals jareza het zei, omdat deze geen startmotor aandrijft. Hij wordt alleen gebruikt om de computer en accessoires van stroom te voorzien. Laat de bus gewoon in de READY-modus (en niet in neutraal) staan, dan blijft hij opgeladen.

#6 ·
De eerste vraag die beantwoord moet worden is: waarom? Wat is je doel? De 12v-accu in een hybride heeft niet meer AMPS (of mmpphhh) nodig, zoals jareza het zei, omdat deze geen startmotor aandrijft. Hij wordt alleen gebruikt om de computer en accessoires van stroom te voorzien. Laat de bus gewoon in de READY-modus (en niet in neutraal), dan blijft hij opgeladen.
Hé, ik heb de vraag net beantwoord en gerechtvaardigd... Ik had hem nodig voor mijn jeep.
Voor mijn sienna echter? Ik denk dat de standaard de enige accu is die ik ooit zal gebruiken. Misschien zal Templeton een camperombouw doen en dat is de reden dat hij de grotere accu nodig heeft

#8 ·
Als je de batterij leegmaakt, kun je de auto niet starten. Dit is me al twee keer overkomen. Eén keer tijdens het luisteren naar de radio gedurende 8 minuten of minder en een andere keer tijdens het aansluiten van de dashcam en met de binnenverlichting aan. Het duurt niet lang voordat de batterij leeg is en dan moet je de auto starten met startkabels. Ik ga in de toekomst mijn batterij upgraden met een grotere capaciteit. Ik moet ervoor zorgen dat de auto in de modus 'klaar' of 'uit' staat als we in de auto zitten.

#9 ·
Als je de batterij leegmaakt, kun je de auto niet starten. Dit is me twee keer overkomen. Eén keer tijdens het luisteren naar de radio gedurende 8 minuten of minder en een andere keer tijdens het aansluiten van de dashcam en met de interieurverlichting aan. Het duurt niet lang voordat de batterij leeg is en dan moet je de auto starten met startkabels. Ik ga in de toekomst mijn batterij upgraden met een grotere capaciteit. Ik moet ervoor zorgen dat de auto in de ready-modus of uit staat als we in de auto zitten.
Daarom laat je de bus in de READY-modus staan. De motor start om de batterij(en) indien nodig op te laden. De hoeveelheid gas die wordt verbruikt is verwaarloosbaar, vooral in vergelijking met het ongemak/de kosten van een lege batterij.

#11 ·
Hoewel het niet 100% noodzakelijk is, zou het goed zijn om wat extra capaciteit te hebben om te beschermen tegen het gebruik van de ACC-modus. Ik ben bang dat mijn vrouw zich niet snel zal aanpassen aan enkele van de subtiele verschillen tussen normale ICE en de hybride Sienna. Het doel is niet een batterij met een hogere output, maar een batterij die dezelfde output voor een langere periode kan leveren. Dit is de ampère-uur rating van een batterij. Op basis van deze discussie lijkt er geen probleem te zijn met het gebruik van een batterij met een grotere capaciteit die fysiek in de bus past. Misschien zou een deep cycle-batterij goed werken.

#76 ·
Hoewel het niet 100% nodig is, zou het goed zijn om wat extra capaciteit te hebben om te beschermen tegen het gebruik van de ACC-modus. Ik ben bang dat mijn vrouw zich niet snel zal aanpassen aan enkele subtiele verschillen tussen normale ICE en de hybride Sienna. Het doel is niet om een batterij met een hogere output te krijgen, maar een batterij die dezelfde output voor een langere periode kan leveren. Dit is de ampère-uur rating van een batterij. Op basis van deze discussie lijkt het geen probleem om een batterij met een grotere capaciteit te gebruiken die fysiek in de bus past. Misschien zou een deep cycle-batterij goed werken.
Kijk eens naar een agm-batterij. Ik heb een druppellader geïnstalleerd op de 12v-batterij die ik aansluit als de bus langer dan een paar dagen stilstaat.

#12 ·
Dit staat er misschien los van, maar wat dacht u van een druppellader op zonne-energie als u hem een tijdje laat staan?

Ik heb een pick-uptruck waar ik nauwelijks 1.000 mijl per jaar mee rijd*. Hij heeft om de twee jaar een nieuwe accu nodig gehad. De meest recente batterij-tach adviseerde een druppellader op zonne-energie. Ik heb er net een gekocht voor ongeveer 25 dollar en aangesloten. Laten we kijken of het helpt.

*Ik weet dat ik hem zou moeten verkopen, maar ik kan het gewoon niet. Het is een Chevy Colorado uit 2006 met handgeschakelde versnellingsbak. Het is altijd leuk om erin te rijden.

#13 ·
Ik denk niet dat het een batterijprobleem is, voor mij is het meer een DC/DC-laadgedragsprobleem waardoor je denkt dat het komt door een te kleine batterijcapaciteit.
Ik heb een 24-uurs time-lapse dashcam met onderspanningsbeveiliging vast bedraad. Met de OEM 12V-batterij werd de onderspanningsbeveiliging binnen een minuut geactiveerd toen de auto werd uitgeschakeld.
Toen heb ik hem verwisseld voor een nieuwe, volledig opgeladen AGM-batterij, de time-lapse-functie van de dashcam werkte slechts 3-4 dagen (3 uur time-lapse per dag), daarna bleef hetzelfde probleem aanhouden.

#14 ·
Ik denk niet dat het het batterijprobleem is, voor mij is het meer een probleem met het DC/DC-laadgedrag waardoor je denkt dat het komt door een te kleine batterijcapaciteit.
Ik heb een 24H-time-lapse dashcam met laagspanningsbeveiliging vast bedraad. Met de OEM 12V-batterij werd de laagspanningsbeveiliging binnen een minuut geactiveerd toen de auto werd uitgeschakeld.
Toen heb ik hem verwisseld voor een verse, volledig opgeladen AGM-batterij, de time-lapse-functie van de dashcam werkte slechts 3-4 dagen (3 uur time-lapse per dag), daarna bleef hetzelfde probleem aanhouden.
Interessant genoeg zou dit consistent kunnen zijn met een ander datapunt: ik heb de aanpassing gedaan om een 12V-aansluiting aan de achterkant van de bus toe te voegen. Wanneer ik mijn draagbare vriezer op die aansluiting laat werken, kan ik er via bluetooth verbinding mee maken en wordt de ingangsspanning weergegeven. Tijdens het rijden zie ik deze spanning vaak in de 11.X-reeks, ik denk dat deze meestal rond de 12,5 ligt en ik heb hem zelden op 13+ gezien (ik zit er niet en kijk ernaar, dus dit is verre van wetenschappelijk).

Dat is te vergelijken met wat de meesten van ons gewend zijn op auto's met een dynamo, namelijk 14V+ terwijl de motor draait.

Ik denk dat ik er alleen maar op wijs dat het DC-DC-laden een heel ander beest is dan waar de meesten van ons aan gewend zijn geraakt.

#17 ·
Ik wil de grootte of capaciteit van de 12V-accu niet per se vergroten, maar ik wil wel een betere accu plaatsen (ik heb het gevoel dat de standaard 12V-accu's in de Sienna niet de beste zijn). Wat betreft druppelladen, of het nu met zonne-energie is of niet, het is over het algemeen een goed idee, ongeacht de leeftijd en kwaliteit van de accu, vooral als de auto langer dan een paar dagen stilstaat.

Voor noodgevallen heb ik een startaccu bij me.

#20 · (Edited)
Ik wil de grootte of de capaciteit van de 12V-accu niet per se vergroten, maar ik wil wel een betere accu plaatsen (ik heb het idee dat de standaard 12V-accu's in de Sienna niet de beste zijn). Wat betreft druppelladen, of het nu met zonne-energie is of niet, het is in het algemeen een goed idee, ongeacht de leeftijd en kwaliteit van de accu, vooral als de auto langer dan een paar dagen stilstaat.
Een andere (gerelateerde) technische vraag: waarom heeft de Sienna (en Prius en hybride Rav4) de 12V-accu precies zo ver achterin het voertuig geplaatst? Ik weet dat de 12V-accu de auto niet start door de motor te starten, maar wat is het grote voordeel om de 12V-accu in het achterste deel van het voertuig te plaatsen in plaats van in het motorcompartiment, waar voldoende ruimte is?

#19 ·
Om een aantal redenen zou ik geïnteresseerd zijn in het licht/enigszins vergroten van de elektrische capaciteit van de gen4 Sienna 12V-batterij met een andere, waarschijnlijk iets grotere, 12V-batterij. Heeft iemand anders dit overwogen? Heeft iemand anders dit met succes gedaan? Zijn er problemen of beperkingen waar rekening mee moet worden gehouden, gezien de beperkte grootte van de batterijruimte/het batterijcompartiment? Ik ben niet van plan de capaciteit te verdubbelen, maar deze met misschien 10-30% te verhogen.
Mijn opmerking is om er zeker van te zijn dat je de ruimte hebt om een grotere unit te plaatsen.

Ik ken de gen4 Sienna niet en heb geen idee waar deze zich bevindt. Maar mijn ervaring met een andere Toyota-hybride (2013 hihy)... is dat de montageplek soms letterlijk precies zo groot is als de batterij die er al in zit.

Het blijkt dat toen onze 13 HiHy-batterij tijdens de vroege covid overleed, ik letterlijk geen exacte batterijgrootte kon vinden... zelfs niet bij een dealer. Ik moest een andere maat nemen, en hoewel deze letterlijk minder dan een halve inch groter was in 2 van de 3 afmetingen, moest ik de montagebanden/platen aanpassen en een paar dingen buigen om hem überhaupt maar enigszins te laten passen. Het was een pijn in de kont.

#31 ·
Om een aantal redenen zou ik geïnteresseerd zijn in het licht/enigszins verhogen van de elektrische capaciteit van de gen4 Sienna 12V-accu met een andere, waarschijnlijk iets grotere 12V-accu. Heeft iemand anders dit overwogen? Heeft iemand anders dit met succes gedaan? Zijn er problemen of beperkingen waar rekening mee moet worden gehouden, gezien de beperkte grootte van de batterijruimte/het batterijcompartiment? Ik ben niet van plan om de capaciteit te verdubbelen, maar deze met misschien 10-30% plus/minus te verhogen.
Uit mijn onderzoek blijkt dat een AGM van het formaat H6 in de OEM-batterijbak zou moeten passen.

Bekijk de specificaties. Dit kan werken voor uw toepassing.

#38 ·
Er is een merk genaamd Ohmmu en zij verkopen 12v-batterijen voor EV's en hybride voertuigen. Voor Toyota verkopen ze er een voor de Prius, maar ik vraag me af of die ook voor RAV4 of Sienna werkt?

Het komt allemaal neer op de grootte (past hij in de OEM-lade?) en de oriëntatie van de polen (positief / negatief) (komen uw OEM-kabels / aansluitingen overeen met de locatie van elk op de batterij?).

IMHO, als het een gewone loodzuurbatterij is, waarschijnlijk de moeite niet waard. Een AGM dual purpose / deep cycle batterij van dezelfde of grotere grootte en specificaties als de OEM-batterij heeft de voorkeur en is meer een upgrade. AGM's hebben meestal uitstekende garanties van 3-4+ jaar.

Bedankt voor de antwoorden.

Willekeurige vraag: als men de 12v-batterij wil upgraden, wat doet men dan met een perfecte, bijna nieuwe loodzuur H5-batterij?
U kunt de kern inruilen bij de leverancier nadat u de nieuwe batterij hebt gekocht. U krijgt waarschijnlijk een statiegeldteruggave van ongeveer $ 10-30. Niet veel. De meeste leveranciers adverteren de batterijprijzen met de statiegeld / terugbetaling er al in verwerkt (lees de kleine lettertjes). Als een batterij bijvoorbeeld voor $ 200 wordt vermeld, is dat waarschijnlijk met de statiegeld / terugbetaling. In werkelijkheid zou u ongeveer $ 220 betalen, exclusief belastingen, en de terugbetaling krijgen wanneer u uw oude batterij terugbrengt.

Als de batterij niet oud en bijna nieuw is. U kunt deze mogelijk tweedehands verkopen via Facebook Marketplace of iets dergelijks en een prijs krijgen die dichter bij de nieuwere, werkelijke waarde ligt. De productiedatum van de batterij moet ergens op de batterijbehuizing worden afgedrukt om de leeftijd te bewijzen. Houd hem periodiek op een batterijlader / -monitor om de gezondheid van de batterij in goede staat te houden - u wilt niet dat hij zijn lading verliest (anders wordt het apparaat beschadigd).

Verkopers crediteren u over het algemeen voor het terugbrengen voor recycling. Ze accepteren het net als gebruikt motorolie.
Ja. Ik geloof dat ze dit verplicht zijn te doen via de regelgeving, net als het voorbeeld van de motorolie dat u noemde; d.w.z. als uw winkel batterijen verkoopt, moet u op uw beurt gebruikte batterijen accepteren voor recycling.

#45 ·
Ik ben overgestapt op AGM op mijn toen nieuwe Subaru Outback omdat de batterij leeg raakte alleen al door naar de radio te luisteren. Het werkte goed. Ik volg dit draadje en zal upgraden naar AGM, maar wacht tot iemand een batterij bevestigt die past.
Ik heb vervangen door een H5 AGM-batterij van Costco, tot nu toe goed sinds afgelopen september.

#60 ·
Conventionele loodzuuraccu's (geïnundeerde cellen) worden niet graag diep ontladen. Zodra dat is gebeurd, lopen ze vaak voldoende schade op waardoor ze nooit meer de oorspronkelijke capaciteit leveren. En elke volgende gebeurtenis vergroot alleen maar de kans dat ze leeggezogen worden, omdat de totale beschikbare capaciteit steeds verder afneemt. Ze zijn dus geen goede keuze in situaties waarin diepe ontlading kan optreden. En na het lezen van deze threads lijkt dat gewoon een deel van het leven met deze hybriden te zijn.

Dus misschien is het doel niet om te zoeken naar een vervanging die gewoon fysiek groter is of een hogere ampèrage of reserve capaciteit heeft. Zelfs 25% meer zou die ene diepe ontlading die de cascade van falen in gang zet, misschien niet kunnen voorkomen.

Een beter doel zou kunnen zijn om een batterijtechnologie te identificeren die een beter herstel van diepe ontlading biedt, maar niet:
1) Significant extra gewicht toevoegt (zorgen over de bevestigingsbeugels).
2) De technologie zo drastisch verandert dat het onderhoud van de lading moeilijk wordt (ik denk aan lithium, aangezien opladen bij lage temperaturen meestal wordt geblokkeerd).

Dat brengt ons dus bij AGM of een EFB (enhanced flooded battery). Beide zullen waarschijnlijk een beter herstel van de capaciteit bij matige tot diepe ontlading bieden, hogere CCA en Reserve, maar een hoger gewicht.

Maar misschien zou je dit kunnen balanceren. De OEM-accu is geen kampioen op CCA (563 op het label hierboven), hoewel de totale capaciteit zoals gemeten bij de 20-uurs ontladingstest redelijk is met 60 ampère-uur.

Misschien is er een AGM in een iets kleiner formaat die equivalente elektrische specificaties zou geven, maar iets minder weegt, zodat deze niet significant groter is dan de hierboven aangegeven 35 lbs?

• Like
Reactions: seabea
#61 ·
Op zoek naar een vervangende batterij met een hogere capaciteit, lijkt het erop dat de capaciteit van 60Ah de norm is. Er kwam een 62Ah voorbij, de XS power D4700. Hij is gespecificeerd voor deep cycle, hoewel de kosten meer dan $300+ bedragen, bijna het dubbele van Interstate.

Voor mezelf heb ik geen haast om deze upgrade uit te voeren, ik wacht tot deze het begeeft en neem dan een Costco AGM-vervanging, wat in wezen de standaard upgrade is. Qua gewicht zijn de 2 Costco Interstate-batterijen, AGM, zwaarder dan loodzuur.

#62 ·
Ik heb een Toyota Sienna uit 2010 die is omgebouwd tot een rolstoelbus. De apparatuur vraagt extra van de accu en ik heb deze al meerdere keren moeten vervangen. Onlangs heb ik het systeem dat de lift bedient laten loskoppelen wanneer de auto niet draait. Sindsdien heb ik de accu twee keer moeten opladen omdat de stroom te laag was om de auto te starten. De man die het rolstoelsysteem heeft losgekoppeld, suggereerde dat ik een grotere accu zou kunnen gebruiken. Suggesties?