Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
41 - 60 of 63 Posts
Ik heb erachter gekregen waar dat vreselijke kloppende geluid vandaan komt dat van achteren komt. Ik las een ander forum waar mensen elektriciteitstape op de ankers plakten waar de schuifdeur op vastklikt. Ik wikkelde het anker met een laag gorrillatape aan de voor- en achterkant. Ik spoot ook wit lithiumvet op alle drie de rollen en rails. Reed met de bus rond en geen verdomd geklik/geklop meer! De deur gaat goed open en dicht, maar ik denk dat die tape vaak vervangen moet worden als hij weer geluid begint te maken. Ik heb ook vet op de vergrendeling gedaan. Ik heb ook een laag vet op alle contactpunten van de schuifdeur gedaan om het geknars van rubber of plastic te verminderen. Ga wat onderzoek doen of ze aftermarket ankers hebben die padding hebben. Laat me weten of deze oplossing ook voor jou werkt. View attachment 46999 View attachment 47000
Uitstekend! Gefeliciteerd! Ik zal dit morgen proberen! Als dit de boosdoener is, vier ik het en neem ik het gezin mee uit naar een leuke plek en hef ik het glas op jou! Ik laat het je weten, broeder! Heel erg bedankt
Bekijk mijn bericht hierboven voor de oplossing bro.
Bro!!!!! HET WERKT!!!! Halleluja!!!! Ik kan het niet geloven!!!! Ik ben zo freaking blij op dit moment!!!! $4 tape heeft het gerepareerd!!!! Ongelooflijk!!!! Ik begrijp wat je zegt dat het opnieuw moet worden aangebracht, maar het is het waard! Als je aftermarket sluitingen vindt die wat dikker of gewatteerd zijn, laat het me dan weten! Ik zal hetzelfde doen! Ik hef een fles Budder Beer Soda op jou, mijn vriend! Bedankt dat je me helpt om gezond te blijven!
47038

Uitstekend! Gefeliciteerd! Ik zal dit morgen proberen! Als dit de boosdoener is, vier ik het en ga ik met het gezin ergens leuks doen en hef ik het glas op jou! Ik laat het je weten, broeder! Heel erg bedankt

Bro!!!!! HET WERKT!!!! Halleluja!!!! Ik kan het niet geloven!!!! Ik ben zo verdomd blij op dit moment!!!! $4 tape heeft het gerepareerd!!!! Ongelooflijk!!!! Ik begrijp wat je zegt dat het opnieuw aangebracht moet worden, maar het is het waard! Als je aftermarket sluitingen vindt die wat dikker of gewatteerd zijn, laat het me dan weten! Ik zal hetzelfde doen! Ik hef een fles Budder Beer Soda op jou, mijn vriend! Bedankt dat je me helpt om mijn verstand te houden! View attachment 47038
Dat is geweldig bro! Ik ken het gevoel van opluchting en eindelijk een einde maken aan dat verdomde geklop! Proost!

Dat is geweldig bro! Ik ken het gevoel van opluchting en eindelijk een einde maken aan dat verdomde geklop! Proost!
Veel waardering, nogmaals. Ik vraag net aan mijn broer of hij wat dikkere grendels wil maken. Als hij er een paar kan maken, stuur ik je er een paar. Tot die tijd blijf ik online kijken en zoeken naar kunststoffen of metalen die als "afdekkingen" kunnen worden gebruikt in plaats van de tape. Proost!

Zeer gewaardeerd, nogmaals. Ik heb net mijn broer gevraagd of hij wat dikkere grendels zou willen maken. Als hij er een paar kan maken, stuur ik je er een paar. Tot die tijd blijf ik online kijken en zoeken naar kunststoffen of metalen die als "afdekkingen" kunnen worden gebruikt in plaats van de tape. Proost!
Klinkt goed bro! Dank je.

Dat is geweldig, bro! Ik ken het gevoel van opluchting en eindelijk een einde maken aan dat verdomde geklop! Proost!
Ik wilde gewoon mijn ervaring delen en ook Halleluja! zeggen en bedankt.

Ik heb een 2017 Sienna XLE (64.000 km)
Meerdere bezoeken aan de dealer gedurende meer dan 2 jaar en ze konden het niet uitzoeken.
Eindelijk wat ducttape en het geluid is helemaal weg!
Ik ging naar de bouwmarkt om te zien of ik een sifonbuis of krimpkous kon gebruiken om het te bedekken ... maar weet het niet zeker. Zal nog eens kijken of er innovatieve suggesties zijn om te proberen in plaats van ducttape ... maar we zijn zo blij. Nogmaals bedankt.

@j

Ik wilde gewoon mijn ervaring delen en ook Halleluja! en bedankt zeggen.

Ik heb een 2017 Sienna XLE (64.000 km)
Meerdere bezoeken aan de dealer gedurende meer dan 2 jaar en ze konden het niet oplossen.
Eindelijk wat ducttape en het geluid is volledig verdwenen!
Ik ging naar de bouwmarkt om te zien of ik een sifonbuis of krimpkous kan gebruiken om het te bedekken... maar ik weet het niet zeker. Zal nog eens kijken of er innovatieve suggesties zijn om te proberen in plaats van ducttape... maar we zijn zo blij. Nogmaals bedankt.
Super blij voor jou ook! Tot nu toe (2 maanden later) en nog steeds geen geklop gehoord op mijn 2018 Sienna sinds ik ook tape heb toegevoegd! Het $4 Wonder!

Ik heb erachter gekregen waar dat vreselijke kloppende geluid vandaan komt. Ik las op een ander forum waar mensen elektriciteitstape op de ankers plakten waar de schuifdeur op vastklikt. Ik heb de anker met een laag gorrillatape aan de voor- en achterkant omwikkeld. Ik heb ook wit lithiumvet op alle drie de rollen en rails gespoten. Heb met de bus rondgereden en geen verdomd geklik/klopgeluid meer! De deur gaat goed open en dicht, maar ik denk dat die tape vaak vervangen moet worden als het weer geluid begint te maken. Ik heb ook vet op de vergrendeling gedaan. Ik heb ook een laag vet op alle contactpunten van de schuifdeur gedaan om het piepende geluid van rubber of plastic te verminderen. Ga wat onderzoek doen of ze aftermarket ankers hebben met vulling. Laat me weten of deze oplossing ook voor jou werkt
Heilige S@*t!!! Ik kan het niet geloven, deze oplossing!!! Ik heb een 2019 AWD. Af en toe knallen, of het geluid van iets dat verschuift, of een klik, of het geluid van een vinger die op de plastic carrosseriedelen tikt. Ik weet niet eens zeker hoe ik het precies moet beschrijven. Het is onregelmatig en soms gerelateerd aan hobbels, of bij het vertragen of versnellen vanaf een stop. Het heeft me gek gemaakt!!! Ik heb op talloze ritten achterin gezeten. Voor mij klonk het alsof het uit de achterste wielkast kwam. Ik heb alle plastic carrosseriedelen uit de achterkant van mijn auto gehaald en ben rondgereden. Ja, het geluid was er nog steeds. Ik heb de achterwielen eraf gehaald. Ik heb de achterste binnenste bekleding/wielkast eraf gehaald. Ik heb de ophanging aangepakt en ik heb alles geschud en geslagen en alles opnieuw vastgedraaid waar ik een sleutel op kon zetten. Ik had gezworen dat dit geluid uit het achterwiel, de naaf/rem, de assemblage kwam. Mijn volgende stap was om mijn remmenman de achterste remklauwen en de parkeerrem te laten controleren. Ik ben bezig met het installeren van een traxda lift op mijn bus en heb zelfs de achterkant stilgelegd voor het geval ik een dealer moest inschakelen. Wauw! Ik heb zelfs wat slaap verloren hierover, omdat ik niet kon stoppen met nadenken over dit geluid en hoe ik het moest aanpakken. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik zelfs heb overwogen om deze bus te verkopen, denkend, wil ik dit geluid elke dag horen, elke keer dat ik rijd? Dus vandaag kwam ik deze post tegen. Ik kan nog steeds niet geloven dat deze oplossing zal werken, maar ik denk dat ik wat ducttape heb, ik zal proberen deze stomme oplossing te proberen, maar het is het waarschijnlijk niet. Ik ben net terug van een snelle parade ronde. F@#k$n geluid is weg!!! Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik ga nog een ritje maken om er zeker van te zijn. Jdiez22, de andere leden die deze oplossing hebben besproken, een enorme dankjewel!!! Zo verbaasd, zo enthousiast. Wauw! Bedankt!

Heilige S@*t!!! Ik kan het niet geloven, deze oplossing!!! Ik heb een 2019 AWD. Af en toe een knal, of het geluid van iets dat verschuift, of een klik, of het geluid van een vinger die op de plastic carrosseriedelen tikt. Ik weet niet eens zeker hoe ik het precies moet beschrijven. Het is onregelmatig en soms gerelateerd aan hobbels, of bij het vertragen of versnellen vanaf een stop. Het heeft me gek gemaakt!!! Ik heb op talloze ritten achterin gezeten. Voor mij klonk het alsof het uit de achterste wielkast kwam. Ik heb alle plastic carrosseriedelen uit de achterkant van mijn auto gehaald en rondgereden. Ja, het geluid was er nog steeds. Ik heb de achterwielen eraf gehaald. Ik heb de achterste binnenbekleding/wielkast eraf gehaald. Ik heb de ophanging aangepakt en ik heb alles geschud en geslagen en alles opnieuw vastgedraaid waar ik een sleutel op kon zetten. Ik had gezworen dat dit geluid uit de achterwiel-, naaf/rem-, montage kwam. Mijn volgende stap was om mijn remmenman de achterste remklauwen en de parkeerrem te laten controleren. Ik ben bezig met het installeren van een traxda lift op mijn busje en heb zelfs de achterkant stilgelegd voor het geval ik een dealer nodig had. Wauw! Ik heb er zelfs wat slaap door verloren, omdat ik niet kon stoppen met nadenken over dit geluid en hoe ik het moest aanpakken. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik zelfs heb overwogen om deze bus te verkopen, denkend: wil ik dit geluid elke dag horen, elke keer als ik rijd? Dus vandaag kwam ik deze post tegen. Ik kan nog steeds niet geloven dat deze oplossing zal werken, maar ik denk dat ik wat ducttape heb, ik zal deze domme oplossing proberen, maar het is het waarschijnlijk niet. Ik ben net terug van een snelle parade-ronde. F@#k$n geluid is weg!!! Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik ga nog een ritje maken om er zeker van te zijn. Jdiez22, de andere leden die deze oplossing hebben besproken, enorm bedankt!!! Zo verbaasd, zo enthousiast. Wauw! Bedankt!
Geweldig! Gefeliciteerd! Ik ken het gevoel! Het lezen van je bericht was als het herbeleven van mijn ervaring, bijna tot in de puntjes. Voordat onze nieuwe vriend die oplossing met de Guerrilla Tape had gepost, wilde ik de bus letterlijk kwijtraken. Het geklop zorgde ervoor dat ik de Sienna verachtte. Ik was boos, ik wilde er niet in rijden... dat geklop was alles wat ik kon horen als ik in dat ding stapte. Mijn vrouw en vier dochters wilden nergens met me naartoe als we er samen ergens naartoe moesten. Ze waren het ook zat dat ik hen vertelde hoe moe ik was van het kloppende geluid. Slapeloze nachten? Ja. Maar dankzij de tape van $4 vind ik de bus nu weer leuk. De Sienna en ik zijn nu weer vrienden en zelfs uitstapjes erin klinken en voelen nu als een ervaring voor de familie Ned Flanders. Nogmaals gefeliciteerd... en nu kun je eindelijk de beste nachtrust hebben die je in lange tijd hebt gehad.

Geweldig! Gefeliciteerd! Ik ken het gevoel! Het lezen van je bericht was alsof ik mijn ervaring opnieuw beleefde, bijna tot in detail. Voordat onze nieuwe vriend die fix met de Guerrilla Tape had gepost, wilde ik letterlijk van de bus af. Het geklop zorgde ervoor dat ik de Sienna verafschuwde. Ik was boos, ik wilde er niet in rijden... dat geklop was alles wat ik kon horen als ik in dat ding stapte. Mijn vrouw en mijn vier dochters wilden nergens met me naartoe als we er samen ergens in naartoe moesten. Ze waren het ook beu dat ik ze vertelde hoe moe ik was van het geklop. Slapeloze nachten? Ja. Maar dankzij de tape van $ 4 vind ik de bus nu weer leuk. De Sienna en ik zijn nu weer vrienden en zelfs uitstapjes erin klinken en voelen nu als een familie-ervaring van Ned Flanders. Nogmaals gefeliciteerd... en nu kun je eindelijk de beste nachtrust krijgen die je in lange tijd hebt gehad.
Ha. Zo goed!! Bedankt!
Terug van proefrit nummer twee. Eerst heb ik alleen ducttape op de achterste anker van de achterdeuren geplakt. De klik is vrijwel direct helemaal verdwenen, maar ik dacht dat ik een enkele klik hoorde, dus ik heb wat tape toegevoegd aan het andere voorste anker tijdens de rit. Ik moet de tape mogelijk ook op sommige plekken verdikken. Nu denk ik na over de beste en schoonste permanente oplossing. Is de ducttape-fix iets dat je steeds opnieuw moet aanbrengen? Ik overweeg iets als plastic gereedschapsdip op de ankers te proberen, mogelijk de ankerlocaties aan te passen (ik weet niet eens zeker of dat mogelijk is, want ik had geen daglicht meer), krimpkous. Keuzes, keuzes, Hmm...

Heilige S@*t!!! Ik kan het niet geloven, deze oplossing!!! Ik heb een 2019 AWD. Af en toe een knal, of het geluid van iets dat verschuift, of een klik, of het geluid van een vinger die op de plastic carrosseriedelen tikt. Ik weet niet eens zeker hoe ik het precies moet beschrijven. Het is onregelmatig en soms gerelateerd aan hobbels, of bij het vertragen of versnellen vanaf een stop. Het heeft me gek gemaakt!!! Ik heb op talloze ritten achterin gezeten. Voor mij klonk het alsof het uit de achterste wielkast kwam. Ik heb alle plastic carrosseriedelen uit de achterkant van mijn auto gehaald en rondgereden. Ja, het geluid was er nog steeds. Ik heb de achterwielen eraf gehaald. Ik heb de achterste binnenbekleding/wielkast eraf gehaald. Ik heb de ophanging aangepakt en ik heb alles geschud en geslagen en alles opnieuw vastgedraaid waar ik een sleutel op kon zetten. Ik had gezworen dat dit geluid uit de achterwiel-, naaf/rem-assemblage kwam. Mijn volgende stap was om mijn remmenman de achterste remklauwen en de parkeerrem te laten controleren. Ik ben bezig met het installeren van een traxda lift op mijn busje en heb zelfs de achterkant stopgezet voor het geval ik een dealer moest inschakelen. Wauw! Ik heb er zelfs wat slaap over verloren, omdat ik niet kon stoppen met nadenken over dit geluid en hoe ik het kon aanpakken. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik zelfs heb overwogen om deze bus te verkopen, en me afvroeg of ik dit geluid elke dag, elke keer dat ik rijd, wil horen? Dus vandaag kwam ik deze post tegen. Ik kan nog steeds niet geloven dat deze oplossing zal werken, maar ik denk dat ik wat ducttape heb, ik zal proberen deze domme oplossing te proberen, maar het is het waarschijnlijk niet. Ik ben net terug van een korte parade. Het F@#k$n geluid is weg!!! Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik ga nog een ritje maken om er zeker van te zijn. Jdiez22, de andere leden die deze oplossing hebben besproken, een enorme dankjewel!!! Zo verbaasd, zo enthousiast. Wauw! Bedankt!
Dat is geweldig bro!

Ha. Zo goed!! Bedankt!
Terug van proefrit nummer twee. Eerst heb ik alleen ducttape op de achterste anker van de achterdeuren geplakt. De klik is vrijwel direct verdwenen, maar ik dacht dat ik een losse klik hoorde, dus heb ik wat tape op het andere voorste anker geplakt tijdens het rijden. Ik moet misschien ook de tape op sommige plekken verdikken. Nu denk ik na over de beste en schoonste permanente oplossing. Moet je de ducttape-oplossing steeds opnieuw aanbrengen? Ik overweeg iets als plastic gereedschapsdip op de ankers, mogelijk de ankerlocaties aanpassen (ik weet niet eens zeker of dat mogelijk is, want ik had geen daglicht meer), krimpkous. Keuzes, keuzes, hmm...
Leuk. Om je vraag te beantwoorden: sinds mijn eerste Gorilla Tape-toepassing heb ik het niet meer aangeraakt. Dat is nu dus al een paar maanden geleden. Maar ik heb wel alle contactpunten, rollen, schuifdeurrails, enz. ingevet/gesmeerd, zodat de deur perfect en stil blijft glijden.
Tot op de dag van vandaag kan ik nog steeds niet geloven dat de reparatie alleen wat Gorilla Tape vereiste. Ik moet gewoon denken aan die eerste stille rit nadat ik de wonderpost hier had gelezen (en de foto's van de tape op de ankers had gezien), toen letterlijk naar AutoZone racete en met een miljoen gebeden in mijn hart mijn vingers kruiste, die tape op die ankers plakte, iets te snel de oprit afreed... en absoluut niets hoorde! Het is een van die momenten in de geschiedenis waarop ik niet kan wachten om mijn toekomstige kleinkinderen dit epische verhaal van bijna-wanhoop te vertellen, terwijl ik tegelijkertijd probeer mensen te bijten die te dicht bij me lopen. Wordt vast een leuke tijd.

We hadden een rammelend geluid uit het rechter achtergedeelte van onze nieuw verworven 2020 XLE. Ik reed in de laadruimte terwijl mijn vrouw reed. Het geluid kwam uit het krikgedeelte. Ik verwijderde de afdekking en hield de krik vast en het geluid stopte. Later verwijderde ik de krik en installeerde zelfklevend klittenband, de lus, op alle contactvlakken. Dacht dat het geluid weg was, maar het keerde terug bij koud weer.
Terug in de laadruimte, terwijl mijn vrouw reed, verwijderde ik de krik, het geluid was weg. Ik boog de krikbeugel en kon een lichte “tik” horen. Krik opnieuw geïnstalleerd en het geluid keerde terug.
Thuis verwijderde ik de krik en controleerde de beugelschroeven, ze zaten allemaal vast, maar bij het buigen van de beugel was er nog steeds een tikkend geluid.
Ik verwijderde de beugel en bracht een isolatiemembraan, ducttape, aan tussen de contactpunten en installeerde de krik opnieuw en het geluid is weg.
Het lijkt erop dat het gewicht van de krik een trilling veroorzaakte die het geluid veroorzaakte. Het geluid was erger naarmate het kouder werd. Onder nul nu, het geluid is nog steeds weg.

Leuk. Om je vraag te beantwoorden: sinds mijn eerste Gorilla Tape-toepassing heb ik het niet meer aangeraakt. Dat is nu dus een paar maanden geleden. Maar ik heb wel alle contactpunten, rollen, schuifdeurrails, enz. ingevet/gesmeerd, zodat de deur perfect en stil blijft glijden.
Nu, tot op de dag van vandaag kan ik nog steeds niet geloven dat de reparatie alleen wat Gorilla Tape vereiste. Het doet me glimlachen als ik alleen al denk aan de eerste stille rit nadat ik de wonderpost hier had gelezen (en de foto's van de tape op de ankers had gezien), toen letterlijk naar AutoZone racete en met een miljoen gebeden in mijn hart mijn vingers gekruist hield, die tape op die ankers sloeg, iets te snel de oprit afreed... en absoluut niets hoorde! Het is een van die momenten in de geschiedenis waarop ik niet kan wachten om mijn toekomstige kleinkinderen dit epische verhaal van bijna-wanhoop te vertellen, terwijl ik tegelijkertijd probeer mensen te bijten die te dicht bij me lopen. Zou een goede tijd moeten worden.
Ik was gisteren nog steeds ongelovig. Vandaag heb ik een langere, grondigere testrit gemaakt. Verschillende omstandigheden en snelheden. Radio helemaal uit. Ik weet het... dat is gewaagd! Een paar wikkelingen ducttape op de twee blootliggende en toegankelijke ankers op beide achterdeuren. Geen piepje. Zo geweldig! Ik heb nog steeds het gevoel dat een rubberen gereedschapshandvat de perfecte oplossing zou kunnen zijn. Ik zou nog steeds kunnen proberen de positie van die ankers aan te passen. Gewoon omdat sommigen van ons dit probleem hebben, terwijl de meerderheid van de anderen het niet heeft. Ik zal mijn resultaten zeker plaatsen. Bedankt allemaal!!

Ik heb erachter gekregen waar dat vreselijke kloppende geluid vandaan komt dat van achteren komt. Ik las een ander forum waar mensen elektriciteitstape op de ankers plakten waar de schuifdeur op vastklikt. Ik heb de anker met een laag gorrillatape aan de voor- en achterkant omwikkeld. Ik heb ook wit lithiumvet op alle drie de rollen en rails gespoten. Heb met de bus rondgereden en geen verdomd geklik/geklop meer! De deur gaat goed open en dicht, maar ik denk dat die tape vaak vervangen moet worden als het weer geluid begint te maken. Ik heb ook vet op de grendel gedaan. Ik heb ook een laag vet op alle contactpunten van de schuifdeur gedaan om het piepgeluid van rubber of plastic wrijving te verminderen. Ga wat onderzoek doen of ze aftermarket ankers hebben met vulling. Laat me weten of deze oplossing ook voor jou werkt. View attachment 46999 View attachment 47000
Net een 2014 LE gekocht en begon het gevreesde geklop te horen. Ik dacht dat het in de remmen zat. Zag deze thread en bingo, gerepareerd. Ontzettend bedankt.

41 - 60 of 63 Posts