Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
41 - 60 of 91 Posts
Ik heb net geluiddemping geĂŻnstalleerd op beide voordeuren en beide schuifdeuren en moet melden dat het een enorm verschil heeft gemaakt op mijn SE. Ik kan andere voertuigen nauwelijks meer horen passeren. De voorste Pioneer 6x9's klinken beter. Ik kan de bas echt harder zetten. De schuifdeuren waren een hel om te doen, omdat je ze iets open moet houden en je de tweede rij moet verwijderen om eraan te kunnen werken. Ik ben van plan om volgend weekend de achterste wielkasten, het voorste schutbord en de achterklep te doen.

Ik heb geluiddemping van het merk Ballistic gebruikt. Hetzelfde als Dynamat, maar dan goedkoper. Ik had ook geen kleine houten roller om het aan te drukken, dus ik heb een 7-cellen afstandsbedieningsauto-accu met een afgerond uiteinde gebruikt. Vergelijkbaar eindresultaat.

Goed gedaan!
Ik wil graag je verlaagde spl db-niveaus testen versus mijn 2006 Limited, die ik jaren geleden heb gedaan met vergelijkbare materialen en methoden.
http://www.siennachat.com/forum/71-...cts-mods-accessories/4654-raammat-insulation-front-doors.html?highlight=raammat
http://www.siennachat.com/forum/71-...ucts-mods-accessories/4650-raammat-insulation-rear-hatch.html?highlight=raammat
http://www.siennachat.com/forum/71-...-products-mods-accessories/4651-raammat-insulation-floor.html?highlight=raammat
http://www.siennachat.com/forum/71-...mods-accessories/4652-raammat-insulation-passenger-doors.html?highlight=raammat
http://www.siennachat.com/forum/71-...accessories/4653-raammat-insulation-rear-interior-panels.html?highlight=raammat
Ik ben bezig met het opnieuw doen van mijn passagiersdeuren van de 2e rij na het lezen over je methoden en het opnieuw doen van de achterste interieurbekledingspanelen voor een gladdere afwerking. Ik zal de MLV-barrière gebruiken voor deze twee items.

Had dit weekend wat tijd en twijfelde tussen plasverlichting en geluidsisolatie, maar besloot het laatste aan te pakken. Beide achterste wielkasten bedekt met Rattlemat. Hoewel het aan de bestuurderskant gemakkelijker was, was de passagierskant vervelend, voornamelijk vanwege de achterste airconditioning en het kanaal. De bus is nu veel stiller bij snelheden boven de 55 mph. Ik hoor nu meer geluid van de voorste voetenruimtes en zal een manier moeten vinden om wat materiaal in dat gebied en onder de voorste vloermatten te plaatsen. De schuifdeuren staan ook nog open. Ik zou het op prijs stellen als iemand aanwijzingen heeft over hoe deze twee te openen, met name de voorste voetenruimtes. Ondertussen raad ik zeker aan om de voetenruimtes te doen. De tijd en moeite waard. Het kostte me ongeveer 5 uur, maar ik werkte op mijn gemak. Je kunt ervoor kiezen om de middelste rij stoelen te verwijderen of te behouden om de zijpanelen te verwijderen. Als je de stoelen verwijdert, heb je veel ruimte en een werkruimte in de bus zelf.

You took your front seat off ? When you reconnect the airbag sensor, did it throw an error ?
Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik heb alleen de 2e rij verwijderd en de 3e rij opgevouwen. Dat gaf me goede ruimte om in de auto te werken (en het materiaal te snijden).

Net instructies gevonden om het schuifdeurpaneel te verwijderen voor een 2e generatie Sienna. Zal het controleren en denk dat het hetzelfde zal zijn. Zal het proberen zodra ik kan. Weet niet zeker wat er moet gebeuren om toegang te krijgen tot de voorste wielkasten. Als ik de voorstoelen verwijder, kan de airbagwaarschuwing dan worden gereset met Toyota Techstream of is een bezoek aan de dealer nodig (en wordt er kosten in rekening gebracht om te resetten!!!)

Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik heb alleen de 2e rij verwijderd en de 3e rij opgevouwen. Dat gaf me goede ruimte om te werken (en het materiaal te snijden) in de auto.

Net instructies gevonden om het schuifdeurpaneel te verwijderen voor een 2e generatie Sienna. Zal het controleren en denk dat het hetzelfde zal zijn. Zal het proberen zodra ik kan. Weet niet zeker wat er moet gebeuren om toegang te krijgen tot de voorste wielkasten. Als ik de voorstoelen verwijder, kan de airbagwaarschuwing dan worden gereset met Toyota Techstream of is een bezoek aan de dealer nodig (en wordt er kosten in rekening gebracht om te resetten!!!)
Als we de accukabel loskoppelen (ik doe altijd de positieve kant) voordat we de voorstoelen verwijderen, zouden we dan niet vrij moeten zijn om iets los te koppelen zonder een code te gooien? Kan iemand ons de instructies/handleidingen delen om alle sierpanelen of in ieder geval de achterdeurpanelen te verwijderen? Tony Stewart, Shien, alsjeblieft iemand?

Als ik de voorstoelen verwijder, kan de airbagwaarschuwing dan worden gereset met Toyota Techstream of is een bezoek aan de dealer nodig (en wordt er kosten in rekening gebracht om te resetten!!!)
Ja, je kunt naar de dealer gaan en het laten resetten. Maar het is de timing die altijd slecht is. Ik zie de stereowinkel altijd bijna een hele dag werken en het is wanneer ze alles weer aansluiten dat er dingen mis kunnen gaan en tegen de tijd dat je klaar bent om naar het servicecentrum van de dealer te gaan om het probleem op te lossen, is het meestal dichtbij of heel dichtbij sluitingstijd waar de ervaren technicus al naar huis is gegaan. Zondag is open, maar meestal alleen voor olieverversen en kleine reparaties. Toyota is er misschien beter in geworden dat wanneer je de airbag-sensorstekker onder de stoel loskoppelt, het geen probleem veroorzaakt.

Rhys
Ik heb het achterste trimpaneel nog niet persoonlijk verwijderd, maar ik heb gezien dat de achterste trimpanelen uit 2 grote stukken bestaan die zich uitstrekken van de 2e rij naar de kofferbak, het moet worden vastgehouden door clips en een paar schroeven aan elke kant. Ik weet zeker dat iemand je een veel gedetailleerdere instructie kan geven over hoe je het moet doen.

Zorg er voordat u begint voor dat u plastic trimverwijderingsgereedschap zoals dit heeft. U hebt 1 en 2 (van links) nodig voor dit project

http://www.harborfreight.com/5-piece-auto-trim-and-molding-tool-set-67021.html

en een goede led-koplamp vergelijkbaar met deze

http://www.amazon.com/LED-Lenser-880002-Headlamp-Black/dp/B0053H1842/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1363023784&sr=8-1&keywords=H7+Lenser+LED+headlight

Probeer dit ook op een warme tot hete dag te doen. Plastic wordt broos in de kou en de kans is groter dat u lipjes en cliphouders breekt. U kunt de bus een paar uur in de zon laten staan en het dan proberen.

Het achterste sierdeel is uit één stuk, van de 2e rij helemaal terug naar de achterklep. Het heeft slechts twee bouten, één aan elke kant, die voor de veiligheidsgordels van de derde rij die in het dak gaan. Draai de bout (ik denk 14 mm) los en laat de gordel in het dak glijden. Al het andere zijn clips.

U moet eerst het sierdeel op de vloer van de tweede rij, bij de schuifdeur, verwijderen. Trek er voorzichtig aan en verwijder het omhoog, in de richting van het dak. Maak vervolgens de vloerbekleding op de achterklep los.

Verwijder vervolgens de inzetstukken die u in de zijbekleding ziet. Er zitten er 3 of 4 aan elke kant. Een van de ronde inzetstukken aan de bestuurderskant heeft een elektrische connector. Koppel deze los voordat u hem verwijdert. Op de 8-zitter hebben de gordels die de stoel aan de zijkant vasthouden pop-up inzetstukken. U kunt ze niet verwijderen vanwege de dikte van de gesp. U laat ze eruit springen en ze vallen dan in de ruimte achter de bekleding. Maak u geen zorgen, ze zijn verankerd aan de bus, dus u kunt ze niet kwijtraken

Als u wilt, kunt u de bekerhouder op het zijpaneel eruit halen. Het is niet nodig, maar het maakt het veel gemakkelijker om achter de bekleding te kijken wanneer u trekt. Nu is het een kwestie van oordelen. Wissel af tussen achter en voor, begin met trekken aan de bekleding van onderaf (in het midden van de bekleding tussen de 2e en 3e rij) en aan de voorkant (bij de schuifdeur) en de achterkant (bij de achterklep). Trek voorzichtig maar stevig en probeer gelijkmatige kracht uit te oefenen.

De bekleding wordt vastgehouden door twee soorten clips. Eén vergelijkbaar met de voordeuren (witte die in de gaten gaan) en die er gemakkelijk uitspringen. De tweede zijn lipjes die het bovenste deel van de bekleding op de C-stijl en de achterste stijl vasthouden. Dat zijn degenen die moeilijk te scheiden zijn. Terwijl u druk uitoefent, zult u zien dat de bekleding probeert los te komen van de lipjes. Dat is wanneer u het plastic trimverwijderingsgereedschap plaatst (ik gebruikte de tweede op de foto hierboven) en ze springen er gewoon af.

De laatste PITA is de achterste verbinding waar de bekleding op de vloer wordt vastgehouden met de onderste bekleding op de achterklep. U moet die achterste vloerbekleding optillen om de zijbekleding te scheiden. Een extra paar handen zal helpen, maar is niet vereist.

Zodra u de bekleding heeft gescheiden, bekijkt u alle clips om er zeker van te zijn dat er geen kapot is en bestudeer ook hun locatie en hoe deze weer teruggaat. Ik heb er een paar gebroken, maar had er een paar van een ander voertuig die ik hierop hergebruikte.

Extra clips zijn verkrijgbaar bij http://www.amazon.com/Toyota-Door-Panel-Retainers-67771-01010/dp/B0040CVQ48/ref=pd_sim_sbs_misc_1

Ik zal proberen om dit later bij te werken met enkele foto's. Ondertussen kunt u de bijgevoegde PDF gebruiken voor de XM-tunerinstallatie, die foto's bevat van waar en hoe de plastic bekleding moet worden verwijderd. Het toont de bestuurderskant. De passagierskant is vergelijkbaar

Attachments

Voordat u begint, moet u ervoor zorgen dat u plastic gereedschap voor het verwijderen van bekleding heeft, zoals dit. U hebt 1 en 2 (van links) nodig voor dit project

http://www.harborfreight.com/5-piece-auto-trim-and-molding-tool-set-67021.html

en een goede led-koplamp vergelijkbaar met deze

http://www.amazon.com/LED-Lenser-880002-Headlamp-Black/dp/B0053H1842/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1363023784&sr=8-1&keywords=H7+Lenser+LED+headlight

Probeer dit ook op een warme tot hete dag. Plastic wordt broos in de kou en de kans is groter dat u lipjes en cliphouders breekt. U kunt de bus een paar uur in de zon laten staan ​​en het dan proberen

Het achterste sierdeel is één stuk van de 2e rij helemaal terug naar de achterklep. Het heeft slechts twee bouten, één aan elke kant, die voor de veiligheidsgordels van de derde rij die in het dak gaan. Schroef de bout los (ik denk 14 mm) en laat de gordel in het dak glijden. Al het andere zijn clips.

U moet eerst het sierdeel op de tweede rij vloer, bij de schuifdeur, verwijderen. Trek er voorzichtig aan en verwijder het omhoog, in de richting van het dak. Maak vervolgens de vloerbekleding op de achterklep los.

Verwijder vervolgens de inzetstukken die u in de zijbekleding ziet. Er zijn er 3 of 4 aan elke kant. Een van de ronde inzetstukken aan de bestuurderskant heeft een elektrische connector. Koppel deze los voordat u hem verwijdert. Op de 8-zitter hebben de gordels die de stoel aan de zijkant vasthouden pop-up inzetstukken. U kunt ze niet verwijderen vanwege de dikte van de gesp. U laat ze eruit springen en in de leegte achter de bekleding vallen. Maak u geen zorgen, ze zijn verankerd aan de bus, dus u kunt ze niet kwijtraken

Als u wilt, kunt u de bekerhouder op het zijpaneel eruit halen. Het is niet nodig, maar het maakt het veel gemakkelijker om achter de bekleding te kijken wanneer u trekt. Nu is het een beoordeling. Wissel af tussen achter en voor, begin met trekken aan de bekleding van onderaf (in het midden van de bekleding tussen de 2e en 3e rij) en aan de voorkant (bij de schuifdeur) en de achterkant (bij de achterklep). Trek voorzichtig maar stevig en probeer gelijkmatige kracht uit te oefenen.

De bekleding wordt vastgehouden door twee soorten clips. Eén vergelijkbaar met de voordeuren (witte die in de gaten gaan) en gemakkelijk loskomen. De tweede zijn lipjes die het bovenste deel van de bekleding aan de C-stijl en de achterste stijl vasthouden. Dat zijn degenen die moeilijk te scheiden zijn. Terwijl u druk uitoefent, zult u zien dat de bekleding probeert los te komen van de lipjes. Dat is wanneer u het plastic gereedschap voor het verwijderen van bekleding plaatst (ik gebruikte de tweede op de foto hierboven) en ze springen er gewoon af.

De laatste PITA is de achterste verbinding waar de bekleding op de vloer wordt vastgehouden met de onderste bekleding op de achterklep. U moet die achterste vloerbekleding optillen om de zijbekleding te scheiden. Een tweede paar handen zal helpen, maar is niet vereist.

Zodra u de bekleding heeft gescheiden, bekijkt u alle clips om er zeker van te zijn dat er geen is gebroken en bestudeer ook hun locatie en hoe deze terug zal gaan. Ik heb er een paar gebroken, maar had er een paar van een ander voertuig die ik hierop hergebruikte.

Extra clips zijn verkrijgbaar bij http://www.amazon.com/Toyota-Door-Panel-Retainers-67771-01010/dp/B0040CVQ48/ref=pd_sim_sbs_misc_1

Ik zal proberen dit later bij te werken met enkele foto's. Ondertussen kunt u de bijgevoegde PDF gebruiken voor de XM-tunerinstallatie, die foto's bevat van waar en hoe de plastic bekleding moet worden verwijderd. Het toont de bestuurderskant. De passagierskant is vergelijkbaar
Bedankt voor de gedetailleerde info. Ik heb overal elders dempingsmateriaal toegevoegd, maar de re

Heeft er ooit iemand het Ziebart geluiddodend materiaal onder de auto gespoten?

Hallo Shien,
Ik ben bezig met het geluiddicht maken van mijn auto. Ik leer echt veel van je. Bedankt. Zou je mij de instructies kunnen geven over hoe ik de panelen kan openen? Ik heb de voorkant gedaan door een video op YouTube te bekijken, maar heb geen idee voor de schuifdeur, achterpanelen en achterklep. Nogmaals bedankt.

Denkt iemand dat het nodig is om MVL te gebruiken bovenop Raammat en Ensolite, of is Raammat en Ensolite voldoende? Ik probeer erachter te komen of Pakket #1 voldoende zal zijn voor voordeuren, schuifdeuren en achterste zijpanelen.

Denkt iemand dat het nodig is om MVL te gebruiken bovenop Raammat en Ensolite, of volstaan Raammat en Ensolite? Ik probeer erachter te komen of Pakket #1 voldoende zal zijn voor de voordeuren, de schuifdeur en de achterste zijpanelen.
Ik kan niet wachten om te zien/lezen wie/wat hierop reageert.

41 - 60 of 91 Posts