Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

Oplossing voor de trilling op 2015 Sienna bij 1250 tpm

54K views 51 replies 20 participants last post by  15 sienna  
#1 · (Edited)
Er is een vibratie op 2015 Sienna wanneer de motorsnelheid rond de 1250 RPM ligt. Sommige voertuigen hebben er weinig last van, andere kunnen er veel last van hebben. De vibratie op mijn 2015 Sienna was soms erg heftig en ging gepaard met een laagfrequent brommend geluid. Hierdoor kreeg ik veel hoofdpijn en pijn aan mijn oren. Ik heb de auto meerdere keren naar de dealer gebracht voor een inspectie. Niets gevonden! Heb een andere gloednieuwe 2015 Sienna SE getest, die hetzelfde deed, maar dan iets beter dan de mijne. De laatste keer dat ik naar de dealer ging, hebben ze iets aan de KAT-converter gedaan. Voorheen zaten er vier borgringen op de 4 bouten (met veer) die de KAT-converter verbinden met de voor- en achterste spruitstukpijp. De servicemonteur verwijderde die borgringen en draaide de vier bouten vast. Ze geloofden dat de vibratie werd veroorzaakt door de losheid van die verbindingen. Maar nadat ik mijn Sienna had opgehaald, merkte ik dat de vibratie erger was dan voorheen. Toen dacht ik, als ik het iets losser maak, zou het dan iets beter zijn? Dus wat ik deed, was 2 platte ringen en 1 borgring op elke bout plaatsen. Nadat ik die bouten had aangedraaid, werd de veer er maar 1 tot 2 slagen samengedrukt. Ik heb mijn Sienna getest na dit te hebben gedaan. De vibratie verdween bijna. Er is alleen een lichte vibratie bij het koud starten van de auto. Die brommende geluiden zijn ook niet meer merkbaar. Als u de vibratie op uw Sienna ervaart, kunt u dit proberen op uw auto (u kunt meer of minder ringen op uw bouten plaatsen, onthoud alleen dat u de veer niet te strak moet aandraaien, dus de hoeveelheid ringen kan per voertuig verschillen). Bekijk de volgende foto voor de ringmaat en de positie van de KAT-converter.

Attachments

#2 ·
Had hetzelfde probleem als u, ben naar de dealer gegaan en ze hebben ook de veerspanning aangescherpt, waardoor het probleem veel erger werd en ik bedoel zo erg dat je het in het stuurwiel kon voelen. Dus ik heb ook hetzelfde gedaan als u en het probleem is VEEL beter, maar nog steeds niet helemaal weg, in de hoop dat Toyota dit zal aanpakken met een TSB-fix, zo niet, dan weet ik zeker dat ze toekomstige Toyota-verkopen zullen verliezen, aangezien dit het meest voorkomt bij veel Sienna-vans.

#5 ·
Ik heb met 2 gloednieuwe '16's gereden; geen trillingen.
Er moet een retrofit-oplossing (technisch bulletin) voor zijn als ze het op productieniveau hebben aangepakt.

#6 ·
Mijn 2016 LE heeft een vergelijkbare drone. Rond 1200 tpm. Niet verschrikkelijk, maar duidelijk. Ik denk erover om met het uitlaatsysteem te spelen. Ik zal je op de hoogte houden.

#7 ·
Hallo allemaal. Net een gebruikte LE uit 2016 gekocht en hij bromt ook bij 1250 tpm. Hij heeft 24000 km. Niet onder de indruk. GeĂŻnteresseerd om te weten of de oplossing uit de eerste post nog werkt en of iemand anders er succes mee heeft gehad. Toyota monteur zei dat het opnieuw programmeren van de ECM de truc zou doen.

#8 ·
U moet zich bewust zijn van de mogelijkheid van koolmonoxidelekkage bij dit type modificatie.

Het doel van de veerbout is om een constante compressie te behouden op een taps toelopende/donutvormige pakking die tussen twee flenzen is geplaatst. De veerbout maakt enige flexibiliteit van het systeem mogelijk wanneer de motor op zijn motorsteunen schommelt, en beperkt de totale beweging en trillingsoverdracht naar het uitlaatsysteem. Maar terwijl hij schommelt, slijt hij de pakking en neemt de veerboutspanner de speling op en handhaaft de compressie en de afdichting. Door ringen/borgringen tussen de flenzen te plaatsen, heeft u beperkt hoeveel die flenzen bij elkaar kunnen komen naarmate de pakking slijt. Uiteindelijk zal die pakking een rand wegslijten en zal er uitlaatlekkage ontstaan.

Als u besluit dit te doen, moet u eronder kruipen en het regelmatig inspecteren met de motor draaiende op tekenen van meer lawaai of luchtstoten die ontsnappen.

#10 ·
Dit is een interessant onderwerp, aangezien ik een vraag heb gesteld over de vraag of de Sienna 2017 hetzelfde droneprobleem heeft als de Lexus 2016rx350, aangezien ze dezelfde motor-transmissie delen. Het lijkt erop dat het probleem wijdverspreid is.

#11 ·
Ik heb vanavond onder mijn busje gekeken, en zoals vermoed, zou er NIETS tussen de flenzen moeten zitten. De veer zou de twee zijden 'vast moeten klemmen', maar toch de benodigde beweging toelaten als de aandrijflijn beweegt. De OP heeft een vrijwel vast systeem gecreëerd, en dat legt veel stress op de verbinding met de dwarsgeplaatste uitlaatdemper. Uiteindelijk zullen de katflenzen gaan lekken of de uitlaatdemperverbinding zal falen. Ik zou dit niet doen. Er moet een betere manier zijn om de resonantie te onderdrukken.

#12 ·
Na wat onderzoek heb ik ontdekt dat de nieuwe generatie Highlander hetzelfde probleem heeft. De doe-het-zelf-oplossing lijkt het verwijderen van de uitlaatbeugel bij het oliecarter te zijn... Een andere man liet de dealer de uitlaatspruitstuk vervangen door een vernieuwd onderdeel. Blijkbaar hebben ze het spruitstuk opnieuw ontworpen vanwege de klachten van hun klanten. Natuurlijk nog geen TSB.

#13 ·
Blijkbaar heeft Toyota een probleem met uitlaatdrone in veel Lexus- en Toyota-modellen. Ik weet niet zeker of ze er veel prioriteit aan geven, aangezien het al een paar jaar aan de gang is. De nieuwe 2017 Highlander met de Lexus-aandrijflijn (8-traps transmissie en 3.5-motor) heeft ook de drone rond de 1700 tot 1800 tpm. Wees blij dat de drone van de Sienna op 1200 tpm zit, want de drone van 1700 tot 1800 tpm in de Highlander is de 'sweet spot' waar het voertuig zich tijdens het rijden op de snelweg wil bevinden. Het zou echt zuigen als het droneprobleem van de Sienna zich voordeed bij snelwegsnelheden (ongeveer 2000 tpm). Een oplossing die sommige Lexus-eigenaren hadden geprobeerd, was het toevoegen van dempers aan het uitlaatsysteem. Sommigen hebben gemeld dat deze oplossing hielp, maar het probleem niet volledig elimineerde.

#14 ·
Het is weg!

Ik heb de uitlaatbeugel (bij het carter) verwijderd en het dreunen is weg.

Het lijkt erop dat de beugel het probleem is.

Ik heb gelezen dat anderen een keramische pakking voor hoge temperaturen (uit een uitlaat reparatieset) tussen de klem en de pijp hebben geplaatst, met enig succes. Misschien probeer ik dit later, maar voorlopig ben ik best tevreden met de resultaten.

http://www.toyotanation.com/forum/3...om/forum/333-3rd-generation-2014/884593-droning-2000-rpm-just-got-worse-38.html

#49 ·
Het is weg!

Ik heb de uitlaatbeugel (bij het carter) verwijderd en het dreunen is weg.

Het lijkt erop dat de beugel het probleem is.

Ik heb gelezen dat anderen een keramische pakking voor hoge temperaturen (uit een uitlaat reparatieset) tussen de klem en de pijp hebben geplaatst met enig succes. Misschien probeer ik dit later, maar voorlopig ben ik best tevreden met de resultaten.

http://www.toyotanation.com/forum/3...om/forum/333-3rd-generation-2014/884593-droning-2000-rpm-just-got-worse-38.html
Deze post hier heeft me gered van het verliezen van mijn verstand. Ik wist niet meer wat ik moest doen, want de dealer kon het niet vinden en vertelde me dat ik ermee moest leven omdat er geen mechanisch defect was! Toen vroeg ik hen om deze klem van het carter naar de uitlaat te verwijderen en het maakte zo'n drastisch verschil. Ik kan er nu mee leven!!!!

#15 ·
Mijn gloednieuwe 16 XLE heeft ook trillingen. Ik ben er zeker van dat het niet normaal is. De XLE heeft ongeveer 4200 mijl.

Ik kan een trilling voelen wanneer hij optrekt vanuit stilstand. Zodra hij 1250 RPM of minder dan 1250 RPM passeert, is de trilling verdwenen. De trilling duurt slechts ongeveer 1 tot 2 seconden en raakt slechts 1250 RPM.
Ik heb geprobeerd hem in de neutraalstand te zetten en hem langzaam op te toeren en ik kan ook een kleine trilling voelen bij 1250 RPM, zelfs als de auto niet beweegt, ga ik rustig op het gaspedaal tot 1250 RPM, ik kan een kleine trilling voelen.
Ik heb mijn Sienna laten inspecteren door de Toyota-dealer. Geen problemen gevonden, ze zeggen dat het normaal is. Maar waarom zijn er trillingen alleen bij 1250 RPM?

Iemand hetzelfde probleem en weet hoe het op te lossen...? Bedankt

#29 ·
Mijn gloednieuwe 16 XLE heeft ook trillingen. Ik ben er zeker van dat het niet normaal is. De XLE heeft ongeveer 4200 mijl.

Ik kan een trilling voelen wanneer hij vanuit stilstand optrekt. Zodra hij 1250 RPM of minder dan 1250 RPM passeert, is de trilling verdwenen. De trilling duurt slechts ongeveer 1 tot 2 seconden en raakt slechts 1250 RPM
Ik heb geprobeerd hem in de neutraalstand te zetten en hem langzaam op te toeren en ik kan ook een kleine trilling voelen bij 1250 RPM. Zelfs als de auto niet beweegt, ga ik rustig op het gaspedaal tot 1250 RPM, ik kan een kleine trilling voelen.
Ik heb mijn Sienna laten inspecteren door de Toyota-dealer. Geen problemen gevonden, ze zeggen dat het normaal is. Maar waarom zijn de trillingen alleen bij 1250 RPM??
Heeft iemand hetzelfde probleem en weet hoe het op te lossen...? Bedankt
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 2019 sienna LE. Ik merkte ook dat als ik gas geef in de neutraalstand en hij ruim boven de 3000 tpm komt, hij op de weg naar beneden een seconde stopt bij 1200 tpm.

#16 · (Edited)
Ik heb mijn 16 Sienna XLE 1250 tpm vibratie fix, breng de auto naar de dealer en vraag om de uitlaatbeugel te verwijderen. Geen vibratie meer bij 1250 tpm.. Maar nu heb ik een kleine vibratie bij 900 tpm vanaf stilstand stationair omhoog ... Acceptabel beter dan voorheen .. Hopelijk lost Toyota de uitlaatproblemen op.
Weet iemand welke uitlaatbeugel het probleem kan oplossen??

Attachments

#21 ·
Ik heb mijn 16 sienna XLE 1250 tpm vibratie fix, breng de auto naar de dealer en vraag om de uitlaatbeugel te verwijderen. Geen vibratie meer bij 1250 tpm..Maar nu heb ik een kleine vibratie bij 900 tpm vanaf stop stationair omhoog ... Acceptabel beter dan voorheen .. Hopelijk lost toyota de uitlaatproblemen op.
Weet iemand welke uitlaatbeugel het probleem kan oplossen??
Hoi, is het een jaar nadat je de beugel hebt verwijderd nog steeds oké voor je? Niets veranderd?

#24 · (Edited)
Precies wat ik deed. Ik ervaar echter nog steeds aanzienlijke brom en trillingen bij ongeveer 800-900 tpm als de motor koud is.

Iemand ideeën om dat op te lossen?
Laat de dealer de motorsteunen controleren. De mijne deed hetzelfde en de uitlaat reparatie loste het niet volledig op. De dealer vond twee slechte motorsteunen waardoor de motor de uitlaat buog en de katalysator de hitteschild raakte.

This post has been deleted
#19 ·
Is een stom idee, maar werkt voor mij, geen trillingen meer bij 900 tpm met het papier in de opening zonder beugel.

Postbus
Ik begrijp het. Karton is waarschijnlijk niet de beste oplossing.

Ik vind het belachelijk dat we toevlucht moeten nemen tot dergelijke knutselwerkjes om deze 'premium' bestelwagens normaal te laten functioneren. Ik heb een 2013 Dodge Grand Caravan ingeruild in een poging dit te voorkomen... de waarheid is dat mijn Dodge soepeler (en efficiënter) liep dan mijn 2016 LE.

#20 ·
Ik heb net een gecertificeerde gebruikte Sienna uit 2014 gekocht die trilt bij 1200 tpm. De technicus van Premier Toyota in Amherst vertelde me dat dit normaal was! Ik ben blij te horen dat anderen dezelfde klacht hebben. Ik denk dat de technicus niet wist hoe hij het probleem moest oplossen (of het gewoon niet wilde), maar hij wuifde me weg. Ik kan hem misschien naar een andere dealer brengen voordat de garantie van 12.000 mijl afloopt, maar na het lezen van de kleine lettertjes wordt de reparatie van het uitlaatsysteem waarschijnlijk toch niet gedekt en zit ik vast aan het betalen van een diagnosekosten plus de werkelijke kosten van de reparatie. Tjonge, ik denk dat ze dit defect hebben gemist bij de controle van 160 punten!

#22 ·
Ik heb net een gecertificeerde gebruikte Sienna uit 2014 gekocht die trilt bij 1200 tpm. De technicus van Premier Toyota in Amherst vertelde me dat dit normaal was! Ik ben blij te horen dat anderen dezelfde klacht hebben. Ik denk dat de technicus niet wist hoe hij het probleem moest oplossen (of het gewoon niet wilde), maar ze wuifden me weg. Ik kan hem misschien naar een andere dealer brengen voordat de garantie van 12.000 mijl verloopt, maar na het lezen van de kleine lettertjes zal de reparatie van het uitlaatsysteem waarschijnlijk toch niet worden gedekt en zit ik vast aan het betalen van een diagnosekosten plus de werkelijke kosten van de reparatie. Tja, ik denk dat ze dit defect hebben gemist bij de controle van 160 punten!
Hallo! Ik kom uit Polen, een van degenen die een iaai-veilingauto hebben gekocht na een verkeersongeval.Na een lang reparatieproces, toen ik eindelijk begon met het rijden in mijn xle fwd 2015 Sienna, ergerde ik me steeds meer aan deze trillingen van 1250 tpm. Het veroorzaakte het schudden van alle apparatuur in de auto en verminderde het rijplezier enorm.Mijn eerste gedachte was, nou, mijn auto is misschien niet helemaal professioneel gerepareerd of gewoon omdat hij een ongeluk heeft gehad. Toen begon ik op internet te zoeken en vond gelukkig dit bericht.Dus ik heb de beroemde beugel verwijderd en het gekke geluid is voor 90% verdwenen. Dat stelt me tevreden, maar! Is die beugel echt niet nodig? Kan de auto lange tijd zonder dit onderdeel functioneren? Heeft iemand van jullie zijn Sienna zonder deze beugel voor een langere periode gebruikt?Ik waardeer alle info, bedankt!

#23 ·
Ik kocht vorig jaar november een gebruikte Sienna XLE uit 2015, met 69K.
Ik had dezelfde trilling bij 1200 tpm die erg vervelend was.
Afgelopen vrijdag liet ik die uitlaatbeugel door een monteur verwijderen.
Wat een verschil! Nu een genot om in te rijden!
Bedankt voor de info.

#25 · (Edited)
Er is een trilling op een 2015 Sienna wanneer de motorsnelheid rond de 1250 RPM ligt. Sommige voertuigen hebben er heel weinig last van, andere kunnen er veel last van hebben. De trilling op mijn 2015 Sienna was soms erg heftig en ging gepaard met een laagfrequent zoemend geluid. Dit bezorgde me hoofdpijn en oorpijn. Ik heb hem meerdere keren naar de dealer gebracht voor een inspectie. Niets gevonden! Heb een andere gloednieuwe 2015 Sienna SE getest, die hetzelfde deed, alleen iets beter dan de mijne. De laatste keer dat ik naar de dealer ging, hebben ze iets aan de KAT-converter gedaan. Voorheen zaten er vier borgringen op de 4 bouten (met veer) die de KAT-converter verbinden met de voor- en achterste spruitstukpijp. De servicemonteur verwijderde die borgringen en draaide de vier bouten vast. Omdat ze geloofden dat de trilling werd veroorzaakt door de losheid van die verbindingen. Maar nadat ik mijn Sienna had opgehaald, merkte ik dat de trilling erger was dan voorheen. Toen dacht ik, als ik het wat losser maak, zou het dan iets beter zijn?? Dus wat ik deed, was 2 platte ringen en 1 borgring op elke bout plaatsen. Nadat ik die bouten had aangedraaid, werd de veer er maar 1 tot 2 slagen samengedrukt. Ik heb mijn Sienna getest na dit te hebben gedaan. De trilling was bijna verdwenen. Er is slechts een lichte trilling bij het koud starten van de auto. Die zoemende geluiden zijn ook niet merkbaar. Als je de trilling op je Sienna ervaart, kun je dit proberen op je auto (je kunt meer of minder ringen op je bouten plaatsen, denk er alleen aan de veer niet te strak aan te draaien, dus het aantal ringen kan per voertuig verschillen). Zie de volgende foto voor de ringmaat en de positie van de KAT-converter.
CONTROLEER DE MOTORSTEUNEN!!

Toen ik een week geleden met mijn Sienna reed, met slechts 55.000 mijl op de kilometerteller, hoorde ik een zoemende trilling bij lage snelheid uitrollen/accelereren in de 1e versnelling wanneer het voertuig koud was. Het werd iets stiller toen het voertuig opwarmde, maar het was er nog steeds. Soms klonk het als een transmissieprobleem.... andere keren als een rammelende uitlaat.

Bij inspectie constateerde de dealer 2 slechte motorsteunen. Deze veroorzaakten dat de motor flexte (dat was het transmissiegeluid), waardoor de uitlaat zou buigen zodat de katalysator contact maakte met het hitteschild. Dat was het zoemende geluid. De dealer liet me een video zien van wat er gebeurde, voerde een volledige inspectie van het voertuig uit en nam contact op met Toyota voor toestemming. Hij installeerde twee nieuwe motorsteunen en verhielp een veelvoorkomend probleem met de uitlaat waarbij de "donuts" en veergeladen schroeven vaak defect raken en buigen. De dealer verving deze. Toyota betaalde de hele reparatie. Als ik de uitgebreide garantie niet had gehad, zouden mijn kosten ongeveer $ 2.200,00 zijn geweest.

#27 ·
Heeft iemand deze fix een tijdje uitgevoerd? Is het goed gegaan?

Ik ben met de mijne naar twee garages geweest - de eerste kon het niet horen. Dus ik heb een video opgenomen en ben ermee naar de tweede garage gegaan. Ze zeiden dat ze de beugel niet konden verwijderen omdat dit stress op de pijpen zou veroorzaken en een lek zou veroorzaken.

De bouten zijn absoluut verroest, dus ze wilden me niet eens plezieren door hem tijdelijk te verwijderen.

Het maakt me gek, en hoe erg ze het ook moeten haten als mensen met advies van internetforums komen, ik ben er 99% zeker van dat dit mijn probleem is. Ik heb de hele Highlander-thread gelezen en het is precies mijn probleem.

#30 ·
Mijn 2011 FWD-busje is weer een slachtoffer van het "geratel". Ik denk dat mijn eerste stap is om de motorsteunen te laten controleren. Als dat gedaan is, ga ik verder met de "donuts".

Weet iemand een link of onderdeelnummer voor de "donuts"?
Ik ben verbaasd dat niemand het onderdeelnummer heeft. Weet iemand waar er een explosietekening is? Ik zal het uitzoeken en rapporteren.