Er is een vibratie op 2015 Sienna wanneer de motorsnelheid rond de 1250 RPM ligt. Sommige voertuigen hebben er weinig last van, andere kunnen er veel last van hebben. De vibratie op mijn 2015 Sienna was soms erg heftig en ging gepaard met een laagfrequent brommend geluid. Hierdoor kreeg ik veel hoofdpijn en pijn aan mijn oren. Ik heb de auto meerdere keren naar de dealer gebracht voor een inspectie. Niets gevonden! Heb een andere gloednieuwe 2015 Sienna SE getest, die hetzelfde deed, maar dan iets beter dan de mijne. De laatste keer dat ik naar de dealer ging, hebben ze iets aan de KAT-converter gedaan. Voorheen zaten er vier borgringen op de 4 bouten (met veer) die de KAT-converter verbinden met de voor- en achterste spruitstukpijp. De servicemonteur verwijderde die borgringen en draaide de vier bouten vast. Ze geloofden dat de vibratie werd veroorzaakt door de losheid van die verbindingen. Maar nadat ik mijn Sienna had opgehaald, merkte ik dat de vibratie erger was dan voorheen. Toen dacht ik, als ik het iets losser maak, zou het dan iets beter zijn? Dus wat ik deed, was 2 platte ringen en 1 borgring op elke bout plaatsen. Nadat ik die bouten had aangedraaid, werd de veer er maar 1 tot 2 slagen samengedrukt. Ik heb mijn Sienna getest na dit te hebben gedaan. De vibratie verdween bijna. Er is alleen een lichte vibratie bij het koud starten van de auto. Die brommende geluiden zijn ook niet meer merkbaar. Als u de vibratie op uw Sienna ervaart, kunt u dit proberen op uw auto (u kunt meer of minder ringen op uw bouten plaatsen, onthoud alleen dat u de veer niet te strak moet aandraaien, dus de hoeveelheid ringen kan per voertuig verschillen). Bekijk de volgende foto voor de ringmaat en de positie van de KAT-converter.