Stel je voor dat je in de wildernis van Wyoming of Montana rijdt, waar de volgende afrit 200 mijl verderop is en er geen mobiele telefoonbereik is en je een lekke band hebt? Wat zou je doen? Er zit geen reserveband in je 2022 Sienna, waar je een arm en een been aan hebt uitgegeven (wat een idiote manier voor Toyota om geld te besparen).
Om eerlijk te zijn, als ik ergens zou rijden waar er 200 mijl tussen de service zit en geen mobiele telefoonbereik, denk ik niet dat ik het zou doen met de fabrieksreserveband op mijn 2014. Reservebanden mogen alleen worden gebruikt met een maximale snelheid van 50 MPH, voor maximaal 50 mijl. 200 mijl tussen de service met geen mobiele telefoonbereik, komt voor mij in de buurt van of is al overgestapt op het meenemen van een
volwaardige reserveband,
plus een reparatieset,
plus een luchtcompressor. Ik heb al een luchtcompressor bij me en ben al een tijdje van plan om een goede reparatieset te kopen, en ik heb meestal wel mobiele telefoonbereik of zit niet verder dan 50 mijl van een servicecentrum.
Dit is ook niet nieuw voor de hybride Sienna's. Op de 3e generatie Sienna (2011-2020) hadden FWD-modellen een reserveband. Maar AWD-modellen hadden geen reserveband en werden in plaats daarvan af fabriek geleverd met runflat-banden, waarvan iedereen zegt dat het vreselijke banden waren om mee te rijden. Er zijn een
heleboel threads hier met 3e generatie AWD-eigenaren die een reserveband willen toevoegen of laten zien hoe ze er een hebben toegevoegd, omdat ze de runflat-banden niet wilden vervangen door nieuwe runflat-banden.