Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

Achterlichten doen raar

16K views 2 replies 2 participants last post by  tikon  
#1 ·
Hallo,

Mijn 04 XLE Ltd AWD achterlichten gedragen zich vreemd. Een paar dagen geleden werd ik geïnformeerd dat mijn achterlichtsysteem, 2 buiten en 2 op de achterklep, kapot is. Echter, de knipperlichten, de remlichten en de achteruitrijlichten werken.

Ik ben verder gegaan met het verwijderen van de plastic panelen van de achterklep en heb de lampen gecontroleerd. Inderdaad, de 2 lampen op de achterklep waren kapot. Ik heb ze vervangen door reserve lampen. Lichtschakelaar aangezet, geen lichten.

Hier is het grappige gedeelte: Wanneer ik mijn Sienna op afstand start, knippert het achterlichtsysteem twee keer en blijft dan branden totdat ik het rempedaal indruk om de afstandsbediening te stoppen.

Vraag 1: Wat denkt u dat de boosdoener is?
Vraag 2: Zou u de afstandsbediening als verdachte beschouwen? Ik heb de afstandsbediening iets meer dan een maand geleden geïnstalleerd.

Bedankt en een gelukkig nieuwjaar!

#2 ·
Zou u de afstandsbediening als verdacht beschouwen? Ik heb de afstandsbediening iets meer dan een maand geleden geïnstalleerd.
Ja. Aftermarket elektronische systemen zijn vaak rommel, geïnstalleerd door ongetraind en onverschillig personeel. Ik heb er geen en zou er ook geen kopen die niet van Toyota komt met hun garantie, maar dat is slechts mijn voorkeur.

Als de regeleenheid voor de afstandsbediening gemakkelijk losgekoppeld kan worden, door deze volledig te verwijderen van enige manier om de bedrading van de Sienna te verstoren, zou ik proberen dat tijdelijk te doen om te zien of het probleem verdwijnt. Zelfs als het probleem blijft bestaan, kan het nog steeds bedradingsschade zijn die bij de installatie is ontstaan.

De achterlichten moeten worden aangesloten op dezelfde stroomkring als de zij- en voorste markeringslichten (parkeerlichten). Werken ze? Kunt u de bedrading van de achterlichten volgen in de bedradingsschema's in de Toyota-servicedocumentatie? U kunt zich een paar dagen abonneren op Toyota Information System of een gekopieerde kopie downloaden als u de handleiding niet heeft.

#3 ·
Bedankt, Brian!

Ik heb de bus teruggebracht naar de installateur van de afstandsstarter om het probleem te laten oplossen. Inderdaad, de afstandsstarter was de boosdoener. De installateur gebruikte positieve stroom in plaats van aarde voor de achterlichten, waardoor na verloop van tijd de zekering ergens in de motorruimte doorbrandde. Dit werd vastgesteld toen hij contact opnam met de technische resource van de fabrikant van de afstandsstarter.