Weet iemand de maat van de transmissie
aftapplugring? Klinkt dit correct? Alum Drain Plug Gasket 18mm I.D 25.5mm O.D.
Bedankt!

Bedankt!
Wat is het bouwjaar van uw Sienna? Ik heb een doos met 10 carterpanringen gekocht bij Rock Auto voor mijn 98 XLE (het is veel goedkoper dan de prijzen van de dealers). De maat op mijn digitale schuifmaat is 18 mm I.D. 23,6 mm O.D. Het merk van de ring is Dorman. Ik heb er al een gebruikt en hij lekte niet. Groeten, JC.Weet iemand hoe groot de transmissieaftapplugring is? Klinkt dit correct? Alum Drain Plug Gasket 18mm I.D 25.5mm O.D. Bedankt!
Ik weet niet zeker of je je onderhoud al hebt gedaan. Ik heb de vloeistofwisseling nog nooit met de transmissieleiding gedaan, maar ik denk dat ik die procedure eerst zou doen om het grootste deel van de oude vloeistof te verwijderen. Als dat klaar is, zou ik de carterpan eraf halen, omdat je aan het einde alle deeltjes eruit haalt. Ik zou ook nog een paar magneten toevoegen (ik heb zeldzame aardmagneten toegevoegd die veel sterker zijn). Ik heb ook een Magnefine-transmissiefilter toegevoegd dat minder dan $20 kostte bij Rockauto. Ongeacht wat je doet, je transmissie zal daarna beter draaien. Gebruik je Type IV-vloeistof of iets anders?Groeten, JC.@ JC, ja, ik heb er vandaag maar 1 gekocht bij de dealer! Ik ben bezig met een volledige transmissieservice op de Sienna uit 2006. De carterpan aftappen, de carterpan eraf halen, nieuwe pakking, nieuw filter, de carterpan schoonmaken, de magneten schoonmaken, vullen met dezelfde hoeveelheid vloeistof (schatting melkkan). De binnenste transmissiekoelleiding eruit trekken en nog eens 8 liter erin! Dus ik zal een transmissievloeistofwisseling van 12 liter doen als alles klaar is! Ja, hier in de Verenigde Staten gaven ze me een korting voor brandweerlieden van 25%! Ze zijn daar best goed in, aangezien ik mijn onderdelen meestal ophaal nadat ik om 8 uur 's ochtends van mijn dienst afkom!
Heb je de link?Ik heb een magnetische aftapplug voor mijn 08 Limited op Ebay gekocht, hij kwam met 6 ringen.