Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

Aftappakking voor transmissie

33K views 12 replies 4 participants last post by  felgood  
#1 ·
#2 ·
Weet iemand hoe groot de transmissie aftapplugring is? Klinkt dit correct? Alum Drain Plug Gasket 18mm I.D 25.5mm O.D. Bedankt!
Wat is het bouwjaar van uw Sienna? Ik heb een doos met 10 carterpanringen gekocht bij Rock Auto voor mijn 98 XLE (het is veel goedkoper dan de prijzen van de dealers). De maat op mijn digitale schuifmaat is 18 mm I.D. 23,6 mm O.D. Het merk van de ring is Dorman. Ik heb er al een gebruikt en hij lekte niet. Groeten, JC.

#4 ·
Het is hetzelfde onderdeelnummer voor een 98 of 2006. DORMAN Onderdeelnummer 095149 Klik voor meer informatie over dit onderdeel. {Klik op de info-link voor alternatieve/OEM-onderdeelnummers} Aluminium; Maat; M18; Binnendiameter: 0,720"/18,30 mm; Buitendiameter: 0,937"/23,80 mm; Dikte: 0,054"/1,37 mm. Heb je ze al gekocht? Ze kosten 57 cent per stuk bij rockauto, maar je koopt ze in een doos van 10. Hier in Canada worden we afgezet door de dealer (ze kosten bijna $2 per stuk). Sommige dealers geven ze je gratis, maar soms is het een gok. Groeten, JC.

#6 ·
@ JC, ja, ik heb er vandaag maar 1 gekocht bij de dealer! Ik ben bezig met een volledige transmissieservice op de Sienna uit 2006. De pan aftappen, de pan laten zakken, nieuwe pakking, nieuw filter, de pan schoonmaken, de magneten schoonmaken, vullen met dezelfde hoeveelheid vloeistof (melkkan schatting). Trek de binnenste transmissiekoelleiding eruit en doe er nog 8 liter in! Dus ik zal een transmissievloeistofwisseling van 12 liter doen als alles klaar is! Ja, hier in de Verenigde Staten gaven ze me een brandweerkorting van 25%! Ze zijn daar vrij goed in, aangezien ik mijn onderdelen meestal ophaal nadat ik om 8 uur 's ochtends van mijn dienst afkom!

#7 ·
@ JC, ja, ik heb er vandaag maar 1 gekocht bij de dealer! Ik ben bezig met een volledige transmissieservice op de Sienna uit 2006. De carterpan aftappen, de carterpan eraf halen, nieuwe pakking, nieuw filter, de carterpan schoonmaken, de magneten schoonmaken, vullen met dezelfde hoeveelheid vloeistof (schatting melkkan). De binnenste transmissiekoelleiding eruit trekken en nog eens 8 liter erin! Dus ik zal een transmissievloeistofwisseling van 12 liter doen als alles klaar is! Ja, hier in de Verenigde Staten gaven ze me een korting voor brandweerlieden van 25%! Ze zijn daar best goed in, aangezien ik mijn onderdelen meestal ophaal nadat ik om 8 uur 's ochtends van mijn dienst afkom!
Ik weet niet zeker of je je onderhoud al hebt gedaan. Ik heb de vloeistofwisseling nog nooit met de transmissieleiding gedaan, maar ik denk dat ik die procedure eerst zou doen om het grootste deel van de oude vloeistof te verwijderen. Als dat klaar is, zou ik de carterpan eraf halen, omdat je aan het einde alle deeltjes eruit haalt. Ik zou ook nog een paar magneten toevoegen (ik heb zeldzame aardmagneten toegevoegd die veel sterker zijn). Ik heb ook een Magnefine-transmissiefilter toegevoegd dat minder dan $20 kostte bij Rockauto. Ongeacht wat je doet, je transmissie zal daarna beter draaien. Gebruik je Type IV-vloeistof of iets anders?Groeten, JC.

#8 ·
JC, ik gebruik Type IV vloeistof! Mijn lokale Toyota-werkplaats geeft het me voor $60 voor 12 quarts = $5 per quart! Wat denk je ervan om een aftapplug voor de transmissie met magneet toe te voegen? Waar kan ik er een kopen als je denkt dat dit een goed idee is? Ook, waar kan ik die magneten plaatsen, ergens? Ik wil geen inline transmissiefilter plaatsen uit angst om iets te verknallen! Bedankt voor de info!

#12 ·
Zoek gewoon in dit forum, iemand anders heeft een magnefine-verslag geschreven.
http://www.siennachat.com/forum/64-...2009-2nd-generation-toyota-sienna/10096-super-easy-magnefine-install-09-le.html

http://www.siennachat.com/forum/71-.../8641-installing-magnefine-transmission-fluid-filter-2nd-generation-sienna.html

Toen ik mijn filter kocht, kreeg ik twee korte stukken slang. Ik heb er een gebruikt en toen heb ik de OEM-slang losgekoppeld en een andere slang gekocht bij de auto-onderdelenwinkel en die slang afgesneden (voor het geval ik terug wilde naar de originele staat). Slangen zijn van rubber, dus een stanleymes zou het zonder problemen kunnen snijden.

Wat betreft de zeldzame aardmagneten, je kunt ze ophalen bij Harbor Freight. Ik heb de mijne gekocht bij Lee Valley Tools.

Groeten, JC.