Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

2013 Sienna achterklep achterlicht gaat af en toe uit.

2.9K views 4 replies 2 participants last post by  jseyfert3  
#1 ·
Hé jongens!
Ik loop tegen een probleem aan waarbij het achterlicht/de achterdeur aan de passagierskant af en toe aan en uit gaat. Mijn broer wees het me aan tijdens een rit van 300 mijl toen hij achter me reed. Bij de volgende rustplaats... gaf ik het een aaitje met mijn handpalm en het ging permanent aan. Is de laatste 2 dagen aan geweest. Ideeën?

Bedankt bij voorbaat!

#2 ·
Losse lamp, gecorrodeerde lamphouder of slechte bedrading. Ik zou beginnen met het controleren van de lamp en de lamphouder. Je moet het binnenpaneel van de achterklep verwijderen:
Image

De lamp is gewoon een standaard gloeilamp, een W5W, ook al lijkt het een beetje op een LED. (waarschijnlijk zo ontworpen om te lijken op de achterlichten die zich op de carrosserie van de bus bevinden, die daadwerkelijk LED's zijn)
Image

#3 ·
Losse lamp, gecorrodeerde lamphouder of slechte bedrading. Ik zou beginnen met het controleren van de lamp en de lamphouder. Je moet het binnenpaneel van de achterklep verwijderen:
Image

De lamp is gewoon een standaard gloeilamp, een W5W, ook al lijkt het erop dat het een LED is. (waarschijnlijk zo ontworpen om te passen bij de achterlichten die zich op de carrosserie van de bus bevinden, die daadwerkelijk LED's zijn)
Image
Ik had nooit gedacht dat het een gloeilamp was. Bedankt!