Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

2021 Sienna LE FWD met hulpveren / luchtveren geïnstalleerd

34K views 67 replies 28 participants last post by  henryjcanales  
#1 ·
Nou, ik ben blij dat ik deze heb! Ik heb deze al eerder gebruikt op een Prius V uit 2013, waardoor ik een kampeeraanhanger kon trekken, dus ik wist dat ze zouden werken, maar ik was niet zeker van de pasvorm die op de website van Firestone werd geadverteerd, aangezien ze zeggen dat dezelfde luchtveren ook compatibel waren met de vorige generatie Sienna's.

Dit zijn de Firestone Coil-Rite 4155s
Geïnstalleerd door RhinoPro Truck Outfitters in Phoenix, AZ.
Deze waren niet op voorraad op etrailer.com, maar ik vond ze beschikbaar op Amazon.com
Het regent op dit moment, dus ik heb nog niet met de luchtdruk gespeeld om hem redelijk waterpas te krijgen, vandaar dat de achterkant hoger is dan de voorkant.

#4 ·
Mooi! Ik heb airbag-hulpen geïnstalleerd op mijn gen 2 Sienna en ze maakten een enorm verschil, vooral met oude, doorgezakte veren.
Ik heb de mijne in eerste instantie geïnstalleerd met aparte ventielen, zoals u ze heeft ingesteld, in de veronderstelling dat het gemakkelijker zou zijn om te diagnosticeren in het geval van een lek.

Uiteindelijk heb ik een T-ventiel toegevoegd om ze aan elkaar te koppelen
  • Het balanceert de druk automatisch
  • In geval van een storing gaan ze allebei uit in plaats van dat er één opgeblazen is en één plat, waardoor de handling helemaal raar wordt
  • Sommige luchtcompressoren pompen echt lucht uit. Omdat deze dingen zo klein en rekbaar zijn, had ik er een gevuld van 20 psi tot 60 psi voordat de luchtdrukmeter überhaupt bewoog.

#36 ·
Mooi! Ik had airbag-helpers geïnstalleerd op mijn gen 2 Sienna en ze maakten een enorm verschil, vooral met oude, doorgezakte veren. Ik heb de mijne in eerste instantie geïnstalleerd met aparte ventielen, zoals u ze heeft ingesteld, in de veronderstelling dat het gemakkelijker zou zijn om te diagnosticeren in het geval van een lek. Uiteindelijk heb ik een T-ventiel toegevoegd om ze aan elkaar te knopen
  • Het balanceert de druk automatisch
  • In geval van een storing gaan ze allebei uit in plaats van dat er één opgeblazen is en één plat, waardoor de handling helemaal raar wordt
  • Sommige luchtcompressoren pompen echt veel lucht uit. Omdat deze dingen zo klein en rekbaar zijn, had ik er één gevuld van 20 psi naar 60 psi voordat de luchtdrukmeter überhaupt bewoog.
Zou u een link kunnen delen van het T-ventiel dat u heeft gebruikt? Ik heb er veel gezien, maar weet niet zeker welke het beste is. En hoe weet u bij welke druk u de zakken moet houden?

#6 ·
Kan iemand bevestigen / uitleggen waarom de achterwielophanging anders is voor AWD? Dit is een foto van mijn rechter achterveerspiraal. Zoals je kunt zien, zit er iets in het midden van de spiraal. Het lijkt een stopper te zijn. @Devinkalt, kun je bevestigen dat je dit niet hebt, zodat je de airbag kunt installeren?
View attachment 51805
Kan iemand een foto laten zien van een FWD-veerspiraal?

#10 ·
@Lex @MrJohn Ik heb de CSS-1168 SumoSprings gekocht van de website van de fabrikant tijdens hun Black Friday-uitverkoop voor ongeveer $130 en heb ze onlangs op mijn FWD geïnstalleerd. Ze pasten zonder overlapping, dus er was gelukkig geen overtollig materiaal (1"+) om te trimmen. Het was geen pretje om ze erop te krijgen, maar het viel mee. Ik zal proberen om in een nieuw bericht terug te komen na een aankomende roadtrip (volgeladen) met installatie-instructies/foto's en observaties.

#12 ·
@Lex @MrJohn Ik kocht de CSS-1168 SumoSprings van de website van de fabrikant tijdens hun Black Friday-uitverkoop voor ongeveer $130 en installeerde ze onlangs op mijn FWD. Ze pasten zonder overlapping, dus er was gelukkig geen overtollig (1"+) om te trimmen. Het was niet leuk om ze erop te krijgen, maar het was niet al te erg. Ik zal proberen om terug te rapporteren in een nieuwe post na een aankomende roadtrip (volgeladen) met installatie-instructies/foto's en observaties.
Ben je al terug van je roadtrip, of heb je, zo niet, opmerkingen over het dagelijks rijden met de geïnstalleerde sumo's?

#11 ·
Ik heb net de Firestone Coil-Rite geïnstalleerd voor onze Sienna uit 2013. Ik kreeg de bags gisteren binnen, na een paar uur proberen. Het duurde zo lang omdat ik moest uitzoeken hoe ik de bus veilig omhoog kon krijgen en vervolgens hoe ik de bag in de veer kon krijgen. Eén kant kostte de meeste tijd en was de proefkonijn, om het zo te zeggen. De tweede kant ging sneller. Ik heb de schokdempers verwijderd om de veren verder te kunnen openen. Dus alleen de bags erin, nu moet ik uitzoeken hoe ik de buizen wil aanleggen en het luchttoevoerventiel wil monteren. Ik dacht eraan om het in de brandstofklep te monteren. Er zijn niet genoeg video's of foto's van hoe de buizen onder het voertuig lopen; Ik ben een zeer visuele leerling. Ik hoopte het vandaag uit te proberen.

#13 ·
Deze Sumosprings klinken als een goed idee. Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik denk dat ik een set zal installeren wanneer de bestelwagen arriveert. Zou handig moeten zijn bij het sjouwen van 70 pond aan mountainbikes op de drager.

Ik ben zelfs geneigd om een set voor mijn huidige suv te kopen.

#15 · (Edited)
Nou, ik ben blij dat ik deze heb! Ik heb deze eerder gebruikt op een Prius V uit 2013, waarmee ik een kampeeraanhanger kon trekken, dus ik wist dat ze zouden werken, maar ik was niet zeker van de pasvorm die op de website van Firestone werd geadverteerd, aangezien ze zeggen dat dezelfde luchtveren ook compatibel waren met de vorige generatie Sienna's.

Deze waren niet op voorraad op etrailer.com, maar ik vond ze beschikbaar op Amazon.com
Het regent nu, dus ik heb nog niet met de luchtdruk gespeeld om hem helemaal waterpas te zetten, vandaar dat de achterkant hoger is dan de voorkant.

View attachment 51362
View attachment 51363 View attachment 51364
Ik heb een offerte gekregen van $250 voor de installatie.

#19 ·
Ik heb geprobeerd een doe-het-zelf installatie van de Firestone kit op mijn 22 AWD Platinum te doen. Ik ben er 100% zeker van dat de achterwielophanging van de AWD en FWD identiek is. Dat gezegd hebbende, vereist het verwijderen van de bump stop toegang van boven de veer, waarvan ik niet zeker weet hoe dat moet. Ik ga de plek bellen waar ik de lift heb laten installeren en hen vragen het te doen.

#20 ·
Ik heb geprobeerd een doe-het-zelf installatie van de Firestone-kit op mijn 22 AWD Platinum te doen. Ik ben er 100% zeker van dat de achterwielophanging van de AWD en FWD identiek is. Dat gezegd hebbende, vereist het verwijderen van de bump stop toegang van boven de veer, wat ik niet zeker weet hoe ik moet doen. Ik ga de plek bellen waar ik de lift heb laten installeren en hen vragen het te doen.
@EricD - Als ik hier verder over nadenk, zouden de airbags dan niet van nature om de bump stop heen moeten passen, omdat de airbag met lucht gevuld is? Of is er iets aan de bump stop dat de airbag zou doorboren?

#25 ·
Ik heb zojuist de 4155s geïnstalleerd. Het ging heel soepel door de stappen uit mijn vorige bericht te volgen. Ik heb geen leiding gelegd, maar gewoon een gat aan de onderkant van de veer geboord en de klep daar direct aan de onderkant geïnstalleerd. Het verwijderen van de bump stop is heel eenvoudig als je de bovenplaat eenmaal in handen hebt, het is slechts 1 bout die hem daar vasthoudt. Het kostte me ongeveer 2 uur.

#28 ·
Ik heb net de 4155s geïnstalleerd. Het ging heel soepel, door de stappen uit mijn vorige bericht te volgen. Ik heb geen leiding gelegd, maar gewoon een gat aan de onderkant van de veer geboord en het ventiel daar direct aan de onderkant geïnstalleerd. Het verwijderen van de bump stop is heel eenvoudig als je de bovenplaat in handen hebt, het is slechts 1 bout die hem daar vasthoudt.
Het kostte me ongeveer 2 uur
Leek er ruimte rond de bovenplaat te zijn om de luchtleiding naar boven te laten lopen in plaats van naar beneden? Toen ik het bekeek bij het wisselen van mijn wintervelgen, leek er niet voldoende ruimte te zijn tussen de laatste winding van de veer en de carrosserie van de bus.

#27 ·
Als ik een set van 4 krikken en een hydraulische vloerkrik heb, is dat dan genoeg om de bump stop te verwijderen? Heeft u toevallig foto's van het proces gemaakt?
Ja, ik heb het achterwiel ongeveer 3 inch opgetild en daarna de krikken geplaatst. Voor de rechterkant heb ik de bovenplaat losgeschroefd terwijl de veer er nog op zat, maar volledig uitgeschoven, omdat de uitlaatpijp de beweging van de achterbrug een beetje beperkte, dus het naar buiten schuiven van de bovenplaat gaf net genoeg ruimte om de veer te verwijderen.

#32 ·
FWIW Ik heb mijn busje naar een garage gebracht om de airbags te laten installeren, en de monteur zei dat hij het niet aan de praat kon krijgen omdat de bump stop verwijderd zou moeten worden. Ik heb de 2-inch Journey's Off Road liftkit laten installeren, en tussen dat en een Anderson gewichtsverdelende trekhaak op mijn aanhanger denk ik dat ik sowieso geen luchtvering nodig heb.

#34 ·
Nou, ik ben blij dat ik deze heb! Ik heb deze al eerder gebruikt op een Prius V uit 2013, waarmee ik een kampeeraanhanger kon trekken, dus ik wist dat ze zouden werken, maar ik was niet zeker van de pasvorm die op de website van Firestone werd geadverteerd, aangezien ze zeggen dat dezelfde luchtveren ook compatibel waren met de vorige generatie Sienna's.

Het regent nu, dus ik heb nog niet met de luchtdruk gespeeld om hem helemaal waterpas te krijgen, vandaar dat de achterkant hoger is dan de voorkant.

View attachment 51362
View attachment 51363 View attachment 51364
Hebben ze de bumper verwijderd?

#41 ·
@RCP2013 Ook een paar vragen, eigenlijk is er één een verzoek.

1) Kunt u een paar foto's maken van uw achterste Firestone airbags die zijn geïnstalleerd? Ik zou graag een paar goede foto's willen zien van hoe u de balgen hebt georiënteerd (uitlaat naar beneden of omhoog?) en hoe u de luchtleidingen hebt geleid - dit is handig voor een doe-het-zelver zoals ik. Ik heb de airbags in mijn garage staan ​​en wacht op installatie. Ik ben erg geïnteresseerd in hoe u dit hebt bereikt met de JOR lift spacers geïnstalleerd. Met de lift zou dit gemakkelijk te zien moeten zijn (busje staat hoger van de grond).

Ik heb een paar jongens in de 4e Gen FB Group gevraagd en krijg steeds dit soort antwoorden: "wat is een spiraalveer?" en "Ik weet niet eens zeker wat je vraagt, een monteur heeft alles voor me geïnstalleerd." ...dus ik gaf het op :LOL:. Komt denk ik met het minivan-territorium.

2) Heeft u de Sumo Springs op uw voorste veren geïnstalleerd?

---

Bedankt voor de hulp. Ik waardeer het.
Geen probleem om de info te delen! Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom meer mensen anderen niet helpen met de installatie-info van de upgrade. Een vertegenwoordiger van Firestone vroeg me om hem die gedetailleerde foto's te sturen omdat ze de balgen nog niet maken voor de hybride met vierwielaandrijving.
De airbags gingen er vrij eenvoudig op, ik hoefde alleen maar achterover te leunen en erover na te denken. U hoeft uw veren niet te verwijderen.
Die zwarte buis die u bovenop de airbag ziet, de luchtleiding zit in die brandstofleiding en wordt gebruikt ter bescherming, die door het gat gaat, waar hij doorheen wordt geleid om wrijving te voorkomen.
De sumo-spacers, ik heb er gaten in geboord, zodat ik ze met tie-wraps kon vastzetten, net als een paar die ik op mijn Toyota Highlander heb geïnstalleerd en die met de gaten werden geleverd.

Attachments

#55 ·
Geen probleem om de info te delen! Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom meer mensen anderen niet helpen met de upgrade-installatie-info.
Een vertegenwoordiger van Firestone vroeg me om hem die gedetailleerde foto's te sturen, omdat ze de tassen nog niet maken voor de hybride met vierwielaandrijving.
De airbags gingen erop, vrij eenvoudig, ik hoefde alleen maar achterover te leunen en erover na te denken. U hoeft uw veren niet te verwijderen.
Die zwarte buis die u bovenop de airbag ziet, de luchtleiding zit in die brandstofleiding en wordt gebruikt voor bescherming, die door het gat gaat, waar hij doorheen wordt geleid om wrijving te voorkomen.
De sumo-afstandhouders, ik heb er gaten in geboord, zodat ik ze met tie-wraps kon vastzetten, net als een paar dat ik in mijn Toyota Highlander heb geïnstalleerd, die met de gaten werd geleverd.
Ik denk dat dit de laatste vraag is - welke maat brandstofleiding heeft u gebruikt voor uw Firestone-luchtleiding? ID en OD?

Ik heb een 1/4" ID x 1/2" OD leiding gevonden op Amazon, maar ik denk dat de OD te groot kan zijn om door het gat van de jounce-bout te gaan.

Ik probeer mijn benodigdheden op orde te krijgen, dus dit is een korte klus. Ik wil die last-minute runs naar NAPA/Autozone voorkomen terwijl de bus op kriksteunen staat.

#42 ·
Deze post hier linken voor het nageslacht en toekomstig gebruik door degenen die zoeken naar foto's van airbags / installatiefeedback. @RCP2013 kon zijn Firestone achterairbags monteren met de airline fitting/uitlaat naar boven gericht, wat de voorkeur heeft, IMO. Vermindert het risico op schade aan de airlines door wegvuil en hitte van de uitlaat aan de passagierskant; het vermindert ook de routing complexiteit en lengte van de airlines. Hij gebruikte het bestaande boutgat in de bovenste veerzitting. Schone installatie.

#43 ·
Altijd bereid om info te delen! Mijn volgende project is het verwijderen van de achterbank en het benutten van dat compartiment. Ik heb momenteel die Milwaukee pack out-boxen gemonteerd op de montageplaten op een stuk multiplex dat ik heb uitgesneden en bekleed met tapijt voor binnen en buiten.
Het dient momenteel zijn doel, verschuift niet en schuurt niet langs de deuren of iets anders achterin. Mijn plan is om die plaat doormidden te snijden en een frame te maken van geëxtrudeerd aluminium en twee aparte uitschuifladen te maken, één voor de koelkast en één voor de pack out-boxen, waarvan ik er twee naar de achterdeur en twee naar binnen in de bus heb. Hierdoor kan ik de opslagruimte en de toegangsruimte maximaliseren zonder mijn rug te belasten. Ik zou elke afzonderlijke uitschuiflade eruit kunnen trekken, zodat ik toegang heb tot het compartiment van de derde rij stoelen, dat ik ook voor opslag zal gebruiken.
Nog een vraag - heeft u de bovenste veerzitting aangepast om de luchtleiding te leiden? Het is moeilijk te zien op deze foto (hieronder), maar het lijkt erop dat de bovenste veerzitting is ingekerfd om voldoende ruimte te creëren voor de leiding om de veerzitting te verlaten - misschien heb ik het mis?
Het interessegebied is rood omcirkeld.

View attachment 64331

#44 ·
Nog een vraag - heeft u de bovenste veerschotel aangepast om de luchtslang te leiden? Het is moeilijk te zien op deze foto (hieronder), maar het lijkt erop dat de bovenste schotel is ingekerfd om voldoende ruimte te bieden voor de slang om de schotel te verlaten - misschien heb ik het mis? Het interessegebied is rood omcirkeld.

View attachment 64331
Dat was eigenlijk het gemakkelijkste deel van het aanleggen van de luchtslang. Het is een plastic afdekking en er is meer dan genoeg ruimte om in het plastic te boren en niets structureel te compromitteren.

#45 ·
Dat was eigenlijk het gemakkelijkste deel van de routine van de luchtvaartmaatschappij. Het is een plastic hoes en er is meer dan genoeg ruimte om in het plastic te boren en niets structureel te compromitteren.
Zonder gekheid… perfect. Ik neem aan dat het de spiegelsituatie is aan de andere kant van het voertuig? D.w.z. de plastic hoes en de inkeping in de veerzitting zijn aanwezig aan de achterkant van de bestuurders- en passagierskant van het voertuig?

Klinkt alsof dit een eenvoudige installatie is. Ongelooflijk dat Firestone nog steeds beweert dat hun airbagkit niet compatibel is met de 4e generatie AWD-modellen. Op dit punt is het in mijn ogen bewezen compatibiliteit.

#46 ·
Geen grap… perfect. Ik neem aan dat het de spiegelsituatie is aan de andere kant van het voertuig? D.w.z. de plastic afdekking en de inkeping in de veerzitting zijn aanwezig aan de achterkant van de bestuurders- en passagierskant van het voertuig?

Klinkt alsof dit een eenvoudige installatie is. Ongelooflijk dat Firestone nog steeds beweert dat hun airbagkit niet compatibel is met de 4e generatie AWD-modellen. Op dit punt is de compatibiliteit in mijn ogen bewezen.
Toen ik contact opnam met Firestone en hen vertelde dat ik de zakken ging installeren of het zou proberen. De man vroeg me om hen wat foto's te sturen, op voorwaarde dat ze niets aan het voertuig hoefden te hacken.
Ik heb die gedetailleerde foto's gemaakt. Ik heb aan deze kant en heb ze naar de man bij Firestone gestuurd en hij belde me terug. Super enthousiast.
Zo groot als een bedrijf is, ze moeten hun staart bedekken vanwege zoveel rechtszaken die er zijn.