Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
41 - 58 of 58 Posts
Bedankt allemaal voor de uitstekende reparaties - en vooral voor de video over hoe je in het schakelgebied kunt komen. Opmerking - een ander probleem dat dit probleem kan veroorzaken, is als de bus tussen de schakelkabel en de shifter uit elkaar valt.... (Dit is wat mij overkwam.) Toyota verkoopt de bus niet los - alleen met de hele kabel. Gelukkig is er een bedrijf dat vervangende bussen maakt.... "BushingFix.com" (of Ascension Engineering) uit een plaats in Florida. Voor de 2005 Sienna is dit het onderdeel dat je nodig hebt.


Ze hebben ook een Youtube-video over het vervangen ervan...


Toen ik dit typte, kostte het $29,99 (US). (Een verbazingwekkend bedrag voor een klein stukje plastic... maar toen was de kabel $250 bij mijn lokale dealer...
 
Uitstekende thread... Ik volgde de pdf's en YouTube. Ik heb de hele schakelunit zelf vervangen - mijn zoon werkt voor Toyota en kreeg een nieuwe unit voor $290. Ik wilde er niet mee knoeien met een metalen buis (wie weet hoe lang dat meegaat) of gebruikte eBay-units kopen die 10 jaar oud zijn. Verschrikkelijk ontwerp met deze plastic buis. Bedankt allemaal!
 
2006 LE 163k mijl. Ik denk erover om hetzelfde te doen. Austin Toyota heeft het ook voor die prijs ($290), plus of min. Ik heb nog niets uit elkaar gehaald, hoewel ik vermoed dat het de kabelbus is die slecht is. Dus vandaag reed ik mijn oprit uit, schakelde naar 'D' en de transmissie bleef in de achteruit staan. Ik kon de hendel naar alle posities bewegen en naar 'P' schakelen en de motor uitzetten. Nou, dat had ik niet moeten doen, want de auto stond nog steeds in de achteruit en latere startpogingen waren zinloos, want de transmissie stond nog steeds in de achteruit. Desondanks kon ik hem met de hulp van mijn broer terug de oprit op duwen. Terwijl ik de remmen (erg hard) bediende, kon ik het contact aanzetten en de hendel uit 'P' halen, wat aangeeft dat de vergrendelingssolenoĂŻde werkt. Ik zal binnenkort met mijn bevindingen terugkomen.
Proost
 
Wat als de plastic buis in orde lijkt te zijn? Is er als preventieve maatregel voldoende ruimte om een stuk metalen buis om (buiten, dus omsluitend) die cilinder te plaatsen? Ik denk dat dit zeker sterkte zou toevoegen aan dat gebied dat de neiging heeft om met de tijd te verzwakken. Opmerkingen?
 
Heb dit vandaag gedaan. Eigenlijk heb ik dit een jaar geleden geprobeerd, vanwege de harde selector 4 terug naar Drive, maar toen ik alles uit elkaar haalde, was het in orde. Alles gesmeerd en weer in elkaar gezet, en het werkte (zij het nog steeds stijf) een jaar lang. Onlangs, bij het schakelen van 4 naar D, moest ik er echt op slaan om terug naar D te gaan en voelde en hoorde ik het breken. We waren een uur onderweg op een reis van 6 uur, dus ik was voorzichtig met de pook die rondfladderde en maakte de reis.
Dit ging vandaag snel, met ervaring met het trekken van de pook. De buis paste perfect, maar de kogel bewoog nog steeds moeilijk van 4 naar D, dus ik heb 1/16 inch van de veer afgeslepen en dat deed de truc. Het bewegen van de selector gaat soepel en houdt elke versnelling goed vast. Ik ben ervan overtuigd dat dit een permanente reparatie is.
Bedankt voor de write-up!
Als preventieve maatregel, mits er ruimte is, zou ik denken dat het inkapselen van dat deel van de buis/cilinder met een stuk metalen buis dat gebied zou versterken.
Opmerkingen?
 
Paul R, het klinkt alsof jouw probleem niet degene in deze thread is, deze is voor de losse shifter, wat speling heen en weer betekent. Jouw probleem is de stang-eindbus, daar is een thread voor hier, ik heb die thread gebruikt en hetzelfde probleem gecorrigeerd, behalve dat de mijne in de aandrijving vastzat toen de stang-eindbus brak. Hier is de website voor een bedrijf in FL dat de busvervangingskit maakt en het is heel gemakkelijk te doen, ik hoop dat dit helpt.
 
Hartelijk dank rj. Ja, ik heb die bussenset besteld en die zou snel moeten aankomen.
 
Dus vandaag, ter voorbereiding op de aankomst van de nieuwe bus, heb ik verschillende panelen uit elkaar gehaald om toegang te krijgen tot de gashendel. Dankzij rj is het inderdaad de bus die kapot is! Ik heb een visuele inspectie van de "bullet" cilinder gedaan en die ziet er op dit moment goed uit. Bedankt ook aan 05 siennadriver en spacecoast123 voor hun berichten. Kudos!!
 
Dus het is nu allemaal gedaan, de bus is vervangen. Ik vind het belachelijk dat er zoveel panelen verwijderd moesten worden om toegang te krijgen tot dat gebied. Desondanks was het uiteindelijk geen moeilijke klus. En wat betreft een preventieve maatregel om de buis te verstevigen waarin de "bullet" zich bevindt, denk ik van niet. Eigenlijk heb ik mijn ogen gericht op een schakelmechanisme dat ik in een pick-and-pull zag, als de prijs goed is, haal ik het misschien, werk ik eraan en heb ik het voor een regenachtige dag.
 
Bedankt ook voor het besparen van al het geld dat ik vandaag heb bespaard.
Het ging zoals beschreven. Precies het probleem. De versnellingspook was stijf toen hij van 4 naar Drive ging. Toen ineens alles kapot en wiebelig losse versnellingspook daarna.
Een goede link om deze beschrijving te benadrukken met een video is hier te vinden

ook voor de metalen geleidebuis gebruiken














Het is van KSmetal
http://www.ksmetals.com/RetailLocations.html

Ik had een probleem bij het plaatsen van de buis omdat deze strak zat. Mijn probleem was dat ik er zeker van wilde zijn dat ik ver genoeg boorde en dat de buis voldoende diep naar binnen ging om te zorgen waar ik moest snijden. Toen hij er eenmaal helemaal in zat, kwam hij er niet meer uit... dus ik moest hem met de buis in positie snijden. Niet perfect. Maar het werkte daarna nog steeds prima.

Toen de versnellingspook helemaal in positie stond, was hij perfect soepel, beter dan het origineel, behalve voor "4" terug naar "D"rive. De strakheid die waarschijnlijk de plastic breuk veroorzaakte. Dus wat ik deed, was met semi-afgeronde vijlen de kleine plastic randpyramide op de achterkant, waar de kogel zou rijden, iets versoepelen. Gewoon een beetje vijlen om het weer gemakkelijker te maken.

Nu alles weer goed voor nog eens 100k hoop ik.

Nogmaals bedankt voor alle geweldige info.
Groeten
 
Oh man, dat kan lastig zijn, mmm, misschien de dealer? Je zou een pick-and-pull, een gebruikte onderdelen outfit, kunnen proberen. Je kunt een inventariscontrole doen bij LKQ als je in de buurt bent van een en misschien een complete schakelunit goedkoop krijgen, die bij de dealers ongeveer $300 kost. Succes.
 
Ik kon de SS-versie van de buis niet lokaal vinden en kocht de messing versie voor $4. De buitendiameter is 3/8 en past goed, maar de binnendiameter is groter vanwege de dunnere buis. De kogel drijft te veel rond om soepel te schakelen.

Het onderdeelnummer van de K&S SS-buis moet zijn veranderd van 7119 naar 87119... ongeveer $8 op Amazon.
- "K & S PRECISION METALS 87119 3/8x12 SS Tube"

Bedankt aan de oorspronkelijke poster voor de diagnose en de beschrijving en ook aan de man die de YouTube-video in elkaar heeft gezet.
 
Ja, geweldige thread met veel goede adviezen en besparingen!! Mijn probleem is de bus en ik heb er een besteld op Amazon voor $30 gratis verzending de volgende dag als je prime hebt. Veel geld voor een klein plastic onderdeel.

Ter info, het onderdeel voor de Sienna is BP1KIT maar Amazon verkoopt het niet. Zoek in plaats daarvan naar de CH1KIT die hetzelfde is maar de instructies zijn voor een ander voertuig. Ik sprak met Carroll van bushingfix.com, ze woont toevallig op een uur rijden van mij en ze was erg behulpzaam door me transmissiereparatiebedrijven te geven die hun producten verkopen. Omdat ik geen geluk had met de lokale voorraad en niet 2,5 uur wilde rijden, gaf ze me de CH1-referentie om op AMZ te zoeken, dus ze wilde me duidelijk een rit besparen, of wilde niet dat er vandaag iemand naar haar huis kwam... in ieder geval goedkoper dan een nieuwe kabelassemblage!

Uiteindelijk werkt een klein gaatje met een splitpen, een pushpin of een andere methode om de oogbout op zijn plaats te houden prima zonder de bus te hoeven vervangen; het is aan jou.
 
Dit is me gisteren overkomen...en ik kon het probleem voor minder dan $10 oplossen.

Ik was aan het rijden en voelde wat weerstand bij het bewegen van de hendel naar rechts. Ik gaf er een klein tikje tegen en hoorde iets breken. Gestopt en na het bewegen van de selector door de versnellingen (terwijl ik stilstond), hoorde ik een stuk vallen. Ik kon niet meer in de parkeerstand schakelen.

View attachment 3598

Ik deed wat onderzoek en vond deze thread. Ik bekeek de 2 PDF-bijlagen en besloot de shifter te verwijderen. Ik volgde stappen 16-32 om de middenconsole/dashboard te verwijderen. Ik heb de console niet volledig verwijderd...ik heb hem net genoeg bewogen om bij de shifter-assemblage te komen. Ik volgde de instructies om de shifter te verwijderen.

Je moet de shifter uit elkaar halen door 3 wrijvingsclips te verwijderen. Zodra deze onderdelen zijn verwijderd, kunnen de pennen/assen worden verwijderd. De modificatie moet worden gedaan aan de plastic basis van de daadwerkelijke shifter.

View attachment 3599

Er is een metalen stuk dat de vorm heeft van een kogel en dat in een veergeladen cilinder glijdt. De cilinder maakt deel uit van de shifter-assemblage en is gemaakt van plastic. Na verloop van tijd wordt het plastic zwakker en breekt het uiteindelijk. De enige manier om dit te repareren is door een metalen buis in de cilinder te plaatsen...waardoor deze veel sterker wordt. Ik probeerde lijm en tie wraps te gebruiken...en het brak meteen.

Ik ging naar de bouwmarkt en kocht een roestvrijstalen buis die in het K&S-rek lag. Dit was onderdeel 7119 en het is een 3/8 inch buis die ongeveer 12 inch lang was. Het is 22 GA...dus het is vrij dik en kost $8,99. De "kogel" past met de juiste speling. Je hebt maar ongeveer 2 inch nodig. Neem de kogel mee zodat je de buis kunt passen om er zeker van te zijn dat je de juiste krijgt.

INSTRUCTIES
1. Demonteer het shiftermechanisme
2. Verwijder de kogel en de veer van de plastic cilinder
3. Steek een schroevendraaier in de cilinder om de diepte te bepalen (bijv. 2 inch)
4. Knip de juiste lengte (bijv. 2 inch) van de roestvrijstalen buis af en verwijder overtollig materiaal.
5. Gebruik tape op de boor om de 2 inch aan te geven (2 inch wordt voor dit voorbeeld gebruikt).
6. Boor de plastic cilinder met een 3/8 inch boor. Probeer hem recht te houden, want de metalen huls wordt in het nieuwe gat gestoken. Ga niet voorbij de tape!!!
7. Maak overtollig plastic schoon
8. Steek de metalen huls in de plastic cilinder totdat hij niet verder kan. De metalen huls moet ongeveer even lang zijn als de originele plastic cilinder.

View attachment 3600

9. Gebruik vet om de veer te smeren en in de cilinder te steken
10. Gebruik vet om de kogel te smeren en in de cilinder te steken, zodat het ronde uiteinde uit de bovenkant van de cilinder steekt.

View attachment 3601

11. Zorg ervoor dat de kogel vrij beweegt.
12. Monteer alles voorzichtig in omgekeerde volgorde.
13. Steek de pennen in, maar druk de clips niet in.
14. Druk op de bypass-knop en beweeg de shifter door de versnellingen. Als alles correct is gedaan, zou het als nieuw moeten aanvoelen :)
15. Nadat je hebt gecontroleerd of alles werkt, kunnen de 3 clips worden geĂŻnstalleerd.
16. Installeer de gereviseerde shifter in de bus.

Ik hoop dat dit helpt. De shifter voelt echt soepel aan en het kostte $9 versus de mogelijke $600 van de dealer.

Succes!!!!

Groeten,
05SiennaDriver
Ik haal deze post uit 2013 weer op, ik had dit probleem net met mijn 2005 Sienna.
Ik volgde de aanwijzingen, die heel duidelijk waren, en nu floept mijn shifter niet meer van P naar buiten zoals voorheen.
Maar hij floept nog steeds rond tussen 4 en D.
Ik heb het exacte K&S-onderdeel gekregen, het plastic geboord, de huls en de veer/kogel erin gestoken - alles paste geweldig, maar loste slechts een van de problemen op.
Is iemand anders dit probleem al tegengekomen?
 
Heb dit vandaag gerepareerd aan onze trouwe '05, net geen 190.000 mijl. De buis (K & S 87119) afgesneden tot 1 inch en 15/16 inch en de buitendiameter met de bankslijper iets verkleind. Het tikte mooi in tot volledig vast. ~2 windingen van de veer afgeslepen en veer en kogel ingesmeerd met Super Lube.

Alleen de 2 randen aan weerszijden van de radio/klimaatregeling en het onderste middenconsole-stuk verwijderd. Duurde ongeveer 90 minuten en het schakelgevoel is perfect in alle versnellingen. Minstens zo goed als nieuw, zo niet iets scherper.

Bedankt allemaal!!

Mike...
 
Ik heb mijn shifter uit 2010 vorig weekend gerepareerd en wil spacecoast321 graag bedanken voor de video die hij heeft gemaakt en die me enorm heeft geholpen. Het enige dat ik anders heb gedaan, is dat ik het 3/8" gat heb geruimd zodat de buis niet geperst hoefde te worden. Ik wilde het risico van het barsten van het plastic niet nemen, dus ik heb het na het boren geruimd en wat 5 minuten epoxy op de buis gedaan voordat ik hem installeerde. De K&S #87119 roestvrijstalen buis werkte perfect. Naar mijn mening is dit een zeer robuuste reparatie die de levensduur van de bus moet meegaan. Voor iedereen die dit overweegt te doen, is het enige riskante deel voorzichtig zijn bij het boren van het 3/8" gat in het plastic. Zoals spacecoast321 in zijn video vermeldde, moet je bijna aan de boor trekken tijdens het boren, omdat de boor snel wil duiken. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik eerst boren met 11/32", dan met 23/64" en dan met 3/8".
 
41 - 58 of 58 Posts