Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
21 - 40 of 60 Posts
Ik denk dat ik geluk heb gehad. In Zuid-Fl. zijn heeft misschien geholpen, aangezien er geen zout en dergelijke op onze wegen ligt. Geen winters! Een paar tikken op het vierkante deel van de naaf waren voldoende om de as uit de carrierbehuizing te verwijderen.

Heb dit net gedaan met een zaagblad met hardmetaal. Kocht de bus met 146K en merkte dat de binnenste CV-klem aan de passagierskant ontbrak en dat er vet uit spetterde. Duwde er wat vet in en zette de hoes vast met tie-wraps, maar tijdens de laatste lange rit merkte ik een schok/vibratie in het stuurwiel bij het accelereren van 40–70 mph. De man die de YouTube-video #pb67N-asQUs maakte waarin wordt uitgelegd hoe/waar de as te snijden, verving zijn as om dezelfde reden. Reken op ongeveer vier uur op de grond, zonder lift, hoewel mijn bus een CO/NM-auto is met weinig roest. De trilling is nu verdwenen. Enkele opmerkingen:

• Heb een 30 mm, 12pt diepe dop nodig om de asmoer los te krijgen. De moer is onmogelijk te verwijderen, dus ik gebruikte gewoon mijn HF Earthquake 1/2 impact en een zwakke 85psi compressor om hem los te krijgen.
  • De as moet aan beide kanten worden doorgesneden. Er is niet genoeg speling in de as om de dragerbeugel van de positioneringspennen op te tillen.
  • Toen de beugel eenmaal verwijderd en in een bankschroef geplaatst was, duurde het ongeveer vijf klappen met een 5 lb voorhamer om de as/lager uit de beugel te krijgen. Reinigde de beugel-ID met een Dremel en een schuurpapiertrommel. Smeerde anti-seize op de drager-ID voor het geval de as er weer uit moet.
  • Kocht de nieuwe Carquest-as van Advance met 20% korting met de Labor Day-promotiecode. Ik hoop dat hij lang meegaat.
  • De nieuwe as heeft een 6pt, 32mm asmoer. De Autozone-leenassokset bevatte zowel de maten 30 mm als 32 mm.
  • Die plastic tepel aan het einde van de dragerbout is ongeveer 4 mm of 3/16" dik.
Zeer mooie uitwerking en foto's. Gebruikmakend van uw advies plus andere berichten over dit onderwerp. Mijn 07 Sienna CE (353K mijl) begon onlangs met het schudden van de voorkant bij het accelereren vanaf ongeveer 45 mph. Monteur verving de CV-as aan de bestuurderskant omdat hij speling vond... geen succes! Nu zal de monteur de CV-as aan de passagierskant R&R'en. Gebruikmakend van Advanced Auto Carquest-onderdelen vanwege de beschikbare online kortingen. Ik zal een rapport geven over de voltooiing van de klus.

Zeer mooie uitwerking en foto's. Gebruikmakend van uw advies plus andere berichten over dit onderwerp. Mijn 07 Sienna CE (353K mijl) begon onlangs met schudden aan de voorkant bij het accelereren, beginnend rond 45 mph. De monteur verving de cv-as aan de ds-kant omdat er speling werd gevonden... geen vreugde! Nu zal de monteur de cv-as aan de passagierskant R&R. Gebruik van Advanced Auto Carquest-onderdelen vanwege online kortingen. Ik zal een rapport geven na voltooiing van de klus.
De passagiersas is erg lang. Elke speling daarin zorgt ervoor dat die lange as veel schudt.

Fijn dat het voor u is gelukt. Welk jaar is uw Sienna? Ik heb ook Carquest van Advance A gebruikt. Ik denk dat ik tot nu toe meer dan 25.000 km op de mijne heb staan, 3 jaar geleden gedaan. Ik zie uw gebruikersnaam... Ik neem aan 07. Proost.

Ik wil gewoon een idee opperen in de hoop dat het iemand kan helpen... We staan mogelijk voor deze klus, dus ik ben me aan het inlezen en ontdekte wat een klus het is om de passagiersassteun / het lager uit de beugel te verwijderen.

Als je de foto's bestudeert, lijkt het erop dat er een eenvoudigere manier is om het lager met wiggen uit de beugel te verwijderen. Het lijkt erop dat als de as zo wordt gedraaid dat twee van de "punten" van de cv-gewrichthoek overeenkomen met de flens (lip?) van de borgclip van de steunbeugel, je een paar stalen splijtwiggen tussen hen aan beide zijden (180 graden uit elkaar) zou kunnen drijven. Door afwisselende hamerslagen op de wiggen te gebruiken, zou het lager uit de drager verwijderd kunnen worden.

Misschien. Maar je zou het CV-gewricht tegen het lager aan duwen, wat volgens mij contraproductief zou zijn. Het zou dat lager misschien een achtste van een inch of zo kunnen verwijderen, waardoor het de rest van de weg verwijderd kan worden door gewoon aan de as te trekken.

De tool die een levensredder is voor deze klus is een luchthamer. Een luchthamer verbreekt die verbinding tussen de CV-as en de beugel zonder problemen. Het kostte me twee van die klootzakken te vervangen om dat te ontdekken. Ik heb mijn slijptol gebruikt om ze allebei door te snijden, en bij de tweede heb ik de luchthamer gebruikt om de beugel los te maken zodra ik de as eruit had.

De tool die een levensredder is voor deze klus is een luchthamer. Een luchthamer verbreekt die verbinding tussen de CV-as en de beugel zonder problemen. Het kostte me twee van die klootzakken te vervangen om dat te ontdekken. Ik gebruikte mijn slijptol om ze allebei door te snijden, en bij de tweede ontdekte ik de luchthamer om de beugel los te maken zodra ik de as eruit had.
Misschien op een Sienna in de zonnestrook. Mijn Southern New England-bus kreeg elke mogelijke aanpak, inclusief de luchthamer, en het enige dat daadwerkelijk werkte, was dat ik mijn trots opgaf, hem naar een garage bracht en de beugel in stukken liet branden om de halve as eruit te halen, gevolgd door een nieuwe beugel van Toyota.

De tool die een levensredder is voor deze klus is een luchthamer. Een luchthamer verbreekt die verbinding tussen de CV-as en de beugel zonder problemen. Het kostte me twee van die klootzakken te vervangen om dat te ontdekken. Ik heb mijn slijper op beide gebruikt om de as te snijden, en bij de tweede ontdekte ik de luchthamer om de beugel los te maken zodra ik de as eruit had.
Dus je hebt de passagierskant 2 keer gedaan voordat je de 3e met luchthamer deed... Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel mijlen hebben deze passagiers CV-assen meegemaakt, ervan uitgaande dat het een regulier auto-onderdeel is met levenslange garantie... Of niet??
De reden is dat ik net mijn passagiers CV-as heb vervangen door een NAPA-onderdeel met levenslange garantie en het werkt, maar nu begin ik wat geklunk of een beetje speling te voelen... Heb het nog niet gecontroleerd zolang het loopt..

Welk merk passagiers CV-as heb je erin gezet en hoeveel mijlen heeft hij meegemaakt en wat was er beschadigd aan elk van hen, waarom moest hij vervangen worden? Lijkt veel CV-assen voor Sienna, tenzij onderdelen niet lang meegaan of je heel veel mijlen hebt..??

Verzonden vanaf mijn SM-N960U met Tapatalk

Misschien op een Sienna in de zonneband. Mijn Southern New England-bus kreeg elke mogelijke aanpak, inclusief de luchthamer, en het enige dat daadwerkelijk werkte, was dat ik mijn trots opgaf, hem naar een werkplaats bracht en de beugel in stukken liet branden om de halve as eruit te halen, gevolgd door een nieuwe beugel van Toyota.
Je had de as kunnen afsnijden zoals de meesten van ons en dan dat lager uit de beugels kunnen persen of slaan op een werkbank.. Wat ik deed.. Werkt
Ik denk niet dat het nodig is om de beugel zelf te fakkellen of te vernietigen.

Verzonden vanaf mijn SM-N960U met Tapatalk

Ik kan het niet vinden in de handleiding. Misschien kunt u dat wel, hoewel gietijzer op gietijzer, het is niet kritiek. 40 lbs/ft zou voldoende moeten zijn. Ik heb het net aangedraaid met een 1/2" ratel.
De CV-as-asdragerlagerbeugel [onderdeel 43457-08010] is van gietijzer, maar de Sienna 2005 heeft de 3MZ-FE met een aluminium blok, niet van gietijzer, dus gietijzer vastgeschroefd op aluminium. De beste referentie die ik heb gevonden, was een Toyota Service Bulletin (TSB) [T-SB-0019-20 - Pagina 6] voor de 2019 RAV4 die 47 ft*lbf specificeerde voor de 3x bouten voor de 'Aandrijfaslagerbeugel'. De 2019 RAV4-motor is A25A-FKS, die ook een aluminium blok heeft.

De 3MZ-FE is een closed-deck ontwerp (geen open ruimte tussen de boringen), terwijl de A25A-FKS een open-deck is, dus mijn aanname is dat als 47 ft*lbf goed is voor de open-deck, de closed-deck blok minder problemen zou moeten hebben met het koppel.

De CV-as-aslagerbeugel [onderdeel 43457-08010] is van gietijzer, maar de 2005 Sienna heeft de 3MZ-FE met een aluminium blok, niet van gietijzer, dus gietijzer vastgeschroefd op aluminium. De beste referentie die ik heb gevonden, was een Toyota Service Bulletin (TSB) [T-SB-0019-20 - Pagina 6] voor de 2019 RAV4 die 47 ft*lbf specificeerde voor de 3x bouten voor de 'Aandrijfaslagerbeugel'. De 2019 RAV4-motor is A25A-FKS, die ook een aluminium blok heeft.

De 3MZ-FE is een closed-deck ontwerp (geen open ruimte tussen de boringen), terwijl de A25A-FKS een open-deck is, dus mijn aanname is dat als 47 ft*lbf goed is voor de open-deck, de closed-deck blok minder problemen zou moeten hebben met het koppel.
Even ter aanvulling op deze thread op basis van mijn asvervangingsklus die ik de afgelopen dagen heb gedaan, 17-18 februari 2021. Ik heb een 2011 Sienna XLE FWD met 134.000 mijl. Beide kanten hadden een paar jaar geleden gescheurde CV-as-manchetten. Ik wachtte zo lang als ik dacht dat ik moest en besloot de onderdelen te bestellen en de klus deze week te klaren. Assen waren aftermarket van RockAuto. Beide uitgaande asafdichtingen vervangen door OEM-onderdelen gekocht bij een lokale Toyota-dealer (Links onderdeel # 90311A0021, Rechts onderdeel # 90311A0029). Veel van dezelfde dingen al genoemd. Ik heb alleen de remklauw en beugel verwijderd, en de 3 17 mm bouten/moeren aan de onderkant van de onderste draagarm, om de as uit de wielnaaf te krijgen...dat was het gemakkelijkste deel van de klus. Aan de bestuurderskant had ik het moeilijk om de as uit de transmissie te krijgen. Borgring alleen aan die kant. Mijn buurman, een monteur, kon hem eruit halen met een goede hoek met behulp van een koevoet. Dezelfde moeite om de nieuwe er weer in te krijgen aan de bestuurderskant. Nogmaals, mijn buurman, de monteur, had de juiste aanpak en hamerde hem zachtjes op zijn plaats. Nu... aan de passagierskant was het lager zeker vastgeroest in de beugel. Ik probeerde die asverwijderings-"vorken" (gehuurd van Autozone) te gebruiken. [Korte opmerking: Ik had de voorkant van de auto op kriksteunen staan, dus ik had heel weinig manoeuvreerruimte onder de auto om dit allemaal te doen. Ik raad ten zeerste aan om een ​​brug in een garage/autoskills-centrum te gebruiken als je er toegang toe hebt.] Met de vorken en een kleine hamer kon ik tussen de lagerbeugel en het wielzijdige deel van de CV-ashuizing slaan. Ik heb daar veel tijd aan besteed, maar het lager bewoog niet. Dus ging ik de reciprozaag-route. Diablo Demon Carbide-blad voor dik staal. Ik sneed eerst aan de transmissiezijde van de beugel. Duurde ongeveer 5 minuten, niet zo slecht, maar zie de kanttekening over mijn opstelling... ik lag op mijn rug met heel weinig ruimte. Toen kon ik dat stuk as uit de transmissie halen. Vervolgens besloot ik de beugelschroeven aan te vallen. Hoewel video's zeiden dat je ze niet allemaal kon bereiken, kon ik dat wel met twee verschillende lengtes 14 mm combinatiesleutels en een verlengde ratel. Boem! Nu waren de beugel en de rest van de as eruit. Toen gebruikte ik een reciprozaag om de as aan de wielzijde van de beugel te snijden. Nu moest ik het lager uit de beugel halen. Hitte, kruipolie en hameren hielpen niet. Kortom: ik ging naar mijn lokale auto-skills-centrum van de marinebasis en gebruikte de werkplaatspers. Het was ook fijn om daar wat hulp te hebben. Ik gebruikte een 3 inch of zo grote dop als basis om hem op te zetten, toen "kapte" ik het stompe asgedeelte af met wat ik denk dat een deel was van een kogelgewrichtverwijderingsset of een andere lagerpersset. Het was gevormd als een dop. Hoe dan ook, het paste over het stuk as en rustte op de binnenwerken van het lager en zorgde voor een vlak oppervlak waarop de pers kon zitten. Het explodeerde in 10 stukken bij ongeveer 20 ton druk! De lagerring kwam er netjes af en de beugel was klaar voor herinstallatie. Ik weet niet zeker wat ik had gedaan als die pers niet beschikbaar was geweest... ik denk dat ik een nieuwe beugel voor $ 140 zou kopen. Installatie was niet zo eenvoudig als de video's laten zien. Het nieuwe lager gleed niet gemakkelijk in de vers geïnstalleerde beugel. Het moest erin worden geslagen of geperst. Omdat ik niet de tools had om dat aan de auto te doen, en ik niet de tijd had om het te doen, besloot ik de beugel te verwijderen en vervolgens de beugel voorzichtig naar beneden te slaan om het lager buiten de auto te plaatsen. Mijn buurman hield hem recht omhoog en omlaag en met een paar strategische tikken op de beugel met mijn kleine voorhamer zette ik het lager op de plek waar het moest zijn en installeerde ik de borgring. Natuurlijk maakten deze twee beugelpennen die uit het aluminium blok steken de installatie van de beugel tot een obstakel. Ik wist dat ik het vastdraaien van de bouten kon regelen omdat ik ze kon losdraaien met de as op zijn plaats, maar ik dacht er niet over na hoe ik de beugel op die metalen pennen kon krijgen als het uiteinde van de as eenmaal in de transmissie zat. Oplossing: ik trok de metalen pennen eruit met een waterpomptang. Ze kwamen er gemakkelijk uit. Ze zijn maar ongeveer een halve inch lang en helpen alleen bij het positioneren van de beugel. Ze ondersteunen het gewicht niet. Ik draaide de bouten vast en de rest was vrij eenvoudig. Asmoeren moeten worden vastgedraaid tot 217 ft/lbs koppel als alles klaar is. Op de afdichtingen heb ik een afdichtingsdriverkit gehuurd, maar een beetje diëlektrisch vet hielp enorm. Nogmaals, toegang onder de auto was een factor voor mijn vermogen om gereedschap te gebruiken. Zorg er gewoon voor dat je ze niet te ver naar binnen duwt en zorg ervoor dat de buitenrand zo vlak mogelijk is met de buitenlip van de transmissiebehuizing. Ik zie nog geen lekken! Dus... het is niet zo eenvoudig als de video's laten zien... tenminste voor herinstallatie. Gebruik een brug om meer ruimte onder de auto te krijgen. Zorg dat er wat vrienden in de buurt zijn om te helpen. Vind een werkplaatspers als je kunt. Ik hoop dat ik het niet nog een keer hoef te doen!!!

Bedankt! voor deze writeup en welkom op het forum

Heb dit net gedaan met een zaagblad met hardmetaal. Kocht de bus met 146K en merkte dat de binnenste CV-klem van de passagier ontbrak en er vet uit spetterde. Stopte er wat vet in en bond de hoes weer vast met tie-wraps, maar tijdens de laatste lange rit merkte ik een schok/vibratie in het stuur bij het accelereren van 40–70 mph. De man die de YouTube-video #pb67N-asQUs maakte waarin wordt uitgelegd hoe/waar de as te snijden, verving zijn as om dezelfde reden. Reken op ongeveer vier uur op de grond, zonder lift, hoewel mijn bus een CO/NM-auto is met weinig roest. De trilling is nu weg. Enkele opmerkingen:

• Heb een 30 mm, 12-punts dopsleutel nodig om de asmoer los te draaien. De moer is onmogelijk te verwijderen, dus ik gebruikte gewoon mijn HF Earthquake 1/2 impact en een zwakke 85 psi compressor om hem los te krijgen.
  • De as moet aan beide kanten worden doorgesneden. Er is niet genoeg speling in de as om de draagarm van de positioneringspennen op te tillen.
  • Toen de beugel eenmaal verwijderd en in een bankschroef geplaatst was, duurde het ongeveer vijf klappen met een 5 lb voorhamer om de as/het lager uit de beugel te krijgen. Reinigde de beugel ID met een Dremel en schuurpapier. Smeerde anti-seize op de draagarm ID voor het geval de as er weer uit moet.
  • Kocht de nieuwe Carquest-as van Advance met 20% korting met de Labor Day-promotiecode. Ik hoop dat hij lang meegaat.
  • De nieuwe as heeft een 6-punts, 32 mm asmoer. De Autozone-leen-dopsleutelset bevatte zowel de maten 30 mm als 32 mm.
  • Die plastic tepel aan het einde van de draagarmbout is ongeveer 4 mm of 3/16" dik.
Vraag over de draagarmbout. Is dat degene die aan de onderkant van de steunbeugel komt? Ik denk dat de mijne ook de tepel mist. Ik draaide de bout terug, maar de as gleed nog steeds vrij rond alsof hij geen contact had. Ik moet dat kleine stukje vinden.

Hier is het. Minder dan $5 bij de dealer, koppel tot 24 ft/lbs. Soms blijft het in het gat zitten als de bout wordt losgeschroefd, dan valt het eruit en rolt het weg zonder dat je het merkt.

21 - 40 of 60 Posts