Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

Vindt iemand anders de stoelen van 2021 oncomfortabel?

22K views 25 replies 18 participants last post by  pamhar  
#1 ·
Waarom zijn de stoelen zo? Heeft iemand hier een oplossing voor? De opening tussen mijn bovenrug en de rugleuning is vervelend. Ik wou dat de hoofdsteunen iets naar achteren konden. Ik zag nek kussens op amazon die zouden kunnen werken.

#3 ·
Veel nieuwere auto's, vooral Toyota's, doen dit. Het is super irritant. Ik las dat het is zodat je hoofd minder last heeft van een whiplash tijdens een ongeluk. Met als nadeel dat je 99,99 procent van de tijd oncomfortabel rijdt. Mijn vrouw koos een paar jaar geleden haar Civic boven een Corolla om deze reden. Rav4 is niet zo erg, maar jee. Hoe lang ben je OP? Ik ben 1,90 m en vind het niet fijn als ze dat doen.

#5 · (Edited)
Veel nieuwere auto's, vooral Toyota's, doen dit. Het is super irritant. Ik heb gelezen dat het is zodat je hoofd minder last heeft van een whiplash tijdens een ongeluk. Met als nadeel dat je 99,99 procent van de tijd oncomfortabel rijdt. Mijn vrouw koos een paar jaar geleden voor haar Civic in plaats van een Corolla, alleen al om deze reden. Rav4 is niet zo erg, maar jeez. Hoe lang ben je, OP? Ik ben 6'3" en vind het niet fijn als ze dat doen.
Ik ben 5'8". Ik denk dat het comfortabeler zou zijn voor langere mensen, maar ik denk het niet. Ja, het is erg irritant. Ik hoop dat ik eraan kan wennen. Ik moet me uitrekken alsof ik 8 uur heb gereden als ik uit de auto stap. Niet goed, want ik ga op veel lange roadtrips.

Ik denk dat sommige mensen zelfs hun toevlucht nemen tot het buigen ervan. Ik zal dit misschien doen. Ik heb deze knik in mijn nek en ik rijd er pas een paar weken mee.

#4 ·
Waarom zijn de stoelen zo? Heeft iemand hier een oplossing voor? De opening tussen mijn bovenrug en de rugleuning is vervelend. Ik wou dat de hoofdsteunen iets naar achteren konden bewegen. Ik zag een paar nekkussens op amazon die zouden kunnen werken.
View attachment 48407
Er moet wel iets zijn dat je aan de hoofdsteun kunt bevestigen dat het comfortabel maakt en ook op zijn plaats blijft.

#11 ·
Ik heb de 2021 Sienna maar 30 minuten getest, maar ik herinner me dat ik dacht hoe comfortabel de stoelen waren. Misschien had ik niet genoeg tijd om dit specifieke probleem op te merken, maar ik vond in ieder geval de rugsteun voor de bestuurdersstoel prettig.
Eens. Ik heb de LE maar 30 minuten getest en dit niet gevoeld. Ik moet in een XSE zitten en de handling en het comfort volledig testen als ik de kans krijg.

#13 · (Edited)
Ik heb ooit de hoofdsteunen van de 2e rij omgedraaid zodat kinderzitjes vlakker op de rugleuningen zouden zitten.

Kunnen deze verwijderd en omgedraaid worden?
Ik zal het morgen proberen. Deze nieuwe veiligheidstrend is echter echt belachelijk en ik denk dat het tijd is voor een collectieve rechtszaak. Blijkbaar is het een veelvoorkomend probleem als je googelt op "nekpijn auto hoofdsteun".

#16 ·
Ik had hetzelfde in mijn Venza....mijn zus liet me zien dat het hoger of lager zetten van de hoofdsteun...ik weet het niet meer...enorm hielp. Speel een beetje met de hoogte en kijk of het verschil maakt. Ik merkte dit ook op de bestuurdersstoel van een Pacifica...het was vreselijk en duwde je hoofd veel te ver naar voren...keek om en de hoofdsteun van de passagiersstoel was perfect plat...ik zou hebben gekozen voor twee passagiershoofdsteunen in een Pacifica. Kijk hoe die van je passagier eruitziet. Ik test binnenkort een nieuwe Sienna!

#17 ·
Ik ben hier niet door gestoord en probeerde erachter te komen waarom. Ik denk dat het komt omdat mijn stoel iets meer achterover leunt als ik rijd en mijn hoofd dus voor de hoofdsteun zit, niet ertegenaan geduwd. Ik ben 1,93 m lang, dus de achteroverleuning is om verschillende redenen comfortabeler voor mij (hoofdruimte, armlengte, enz.), maar de hoofdsteun lijkt ook een gebied te zijn dat wordt verbeterd door een lichte achteroverleuning.

#18 ·
Bijna alle hoofdsteunen zijn zo. Het is een vreselijke ergonomie en gaat in tegen alles wat de ergo-experts van het bedrijf ons vertellen te doen als we aan onze computerbureaus zitten. Het naar voren brengen van het hoofd belast je nek en rug constant.

Ik heb de hoofdsteunen eruit gehaald (op mijn 2004 en 2019 en op de 2018 Forester van mijn vrouw), ze omgedraaid en er weer in gezet. Ze vergrendelen niet meer (vermoedelijk een gevaar tijdens ongelukken omdat ze "vliegende objecten" worden) en zijn zo niet in hoogte verstelbaar, maar ze voelen zoveel beter aan. Als ik eenmaal heb bedacht op welke hoogte ik ze wil hebben, neem ik een Dremel met een afbraamschijf en snijd ik een kleine inkeping in de "paal" zodat hij daar blijft (dupliceer gewoon hoe de andere paal eruit ziet en snijd er meerdere als je wilt). Er zijn sommige auto's waarbij je de hoofdsteunen helemaal niet kunt verwijderen, dus deze hack werkt niet.

#20 ·
Waarom zijn de stoelen zo? Heeft iemand hier een oplossing voor? De opening tussen mijn bovenrug en de rugleuning is vervelend. Ik wou dat de hoofdsteunen iets naar achteren konden bewegen. Ik zag een paar nekkussens op Amazon die zouden kunnen werken.
View attachment 48407
Ik heb een vergelijkbaar probleem op 2020 xle, de bestuurdersstoel is het enige probleem, ik ben 5.8" dunne man, ik voelde dat de bestuurdersstoel naar links gekanteld is en de demping in de stoel voelde anders aan van links naar rechts, terwijl de rechterkant van de stoel zachter is, over het algemeen is de bestuurdersstoel super oncomfortabel. Ik merkte het niet meteen toen ik de auto kocht, want de pandemie was net begonnen en we lieten de auto een paar maanden in de garage staan. Erg overstuur nadat ik erachter kwam. Ik denk aan een aftermarket stoel. Ik wilde deze rotzooi vervangen. Heeft iemand suggesties welke stoel zal werken? Bedankt jongens