Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

Geweldige tijd om banden in het algemeen te kopen

776 views 3 replies 3 participants last post by  2006SiennaLE  
#1 ·
Onze Sienna uit 2018 heeft 27.000 mijl en had nieuwe banden nodig.
Ik kocht Michelin Cross Climate 2's van America's Tire. Ze hebben een Thanksgiving-uitverkoop en ze hebben ook de prijs van Costco zonder installatiekosten geëvenaard.
Kreeg alle 4 geïnstalleerd (zonder garantiecertificaten) voor $908 inclusief belastingen.
Merk op dat ze me bij het afrekenen $1250 citeerden inclusief garantiecertificaten, die $160 kosten.

Ter info voor degenen die het niet weten:
America's Tire roteert, balanceert en repareert lekke banden gratis.
Ze passen ook de prijzen van elke concurrent aan, inclusief Costco.

(Nee, ik werk niet voor hen. Ik ben al meer dan 15 jaar klant)

#4 ·
27.000 mijl op een 2018? Waar ben je niet geweest?

Wat is het verschil tussen het hebben van een garantiecertificaat en niet, behalve dat het meer kost?
Ha ha. We hebben het voor Covid gekregen. Mijn werk was maar 6 mijl verderop en ik begon met de fiets naar mijn werk te gaan. Nu pendel ik met de trein, dus de bus slaapt doordeweeks in de garage.

Met garantiecertificaten wordt de band vervangen door een nieuwe als deze om welke reden dan ook niet te repareren is.
De realiteit is dat je het waarschijnlijk één keer zult gebruiken tijdens de 6 jaar en dat ze je de garantie (40 dollar) opnieuw verkopen voor de nieuwe band.
Je hebt zo ongeveer voor een nieuwe band betaald. (160 dollar + 40 dollar).
Als je vaker lekke banden krijgt, is het misschien de moeite waard. Ik heb het tot nu toe maar één keer gebruikt.