Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
101 - 120 of 265 Posts
Ik wil graag een gloednieuwe Platinum AWD Sienna kopen. Moet ik 9 maanden wachten tot het najaar van 2025 om de verbeterde versie Sienna AWD met de nieuwe aandrijflijn met de PHEV te krijgen? Wanneer brengt Toyota het nieuwe 2026-model uit bij dealers en hoeveel zal de prijsstijging zijn in vergelijking met de huidige 2025 Platinum AWD?

Moet ik 9 maanden wachten tot de herfst van 2025 om de verbeterde versie Sienna AWD met de nieuwe aandrijflijn met de PHEV te krijgen?
De Sienna heeft net een mid-cycle refresh gekregen voor 2025. Ik betwijfel of er wijzigingen zullen zijn voor 2026.

De Sienna heeft net een mid-cycle refresh gekregen voor 2025. Ik betwijfel of er wijzigingen zullen zijn voor 2026.
Ik verwacht geen grote veranderingen, maar kleinere zoals Safery Sense 3.0 en de optie om een verbeterde PHEV-motor met meer pk's te krijgen. Toyota kan die PHEV-motor aanbieden op de Sienna 2026 als ze die al aanbieden op de Alphard 2025 in Japan.

Discussion starter · #105 ·
Ik moet eerlijk zijn - de XLE 2025 is geweldig. Veel meer vermogen dan ik dacht. Absoluut geweldige kilometerstand. Zeer goed om te rijden, verbazingwekkende draaicirkel.

We kochten de XLE wit met donkerdere velgen en grijs interieur. Ik heb alle badges verwijderd behalve de Sienna-badge.

Ik ben er erg blij mee. Het enige dat ik ga veranderen zijn de speakers.

Ik ben van plan een gloednieuwe Platinum AWD Sienna te kopen. Moet ik 9 maanden wachten tot het najaar van 2025 om de verbeterde versie Sienna AWD met de nieuwe aandrijflijn met de PHEV te krijgen? Wanneer zal Toyota het nieuwe 2026-model bij de dealers uitbrengen en hoeveel zal de prijsverhoging zijn in vergelijking met de huidige 2025 Platinum AWD?
Er gaat een gerucht dat de Previa in 2026 (her)debuut zal maken als PHEV, maar ik moet benadrukken dat het slechts een gerucht is en mogelijk niet eens voor de Noord-Amerikaanse markt geldt, zelfs als het waar is.

Ik verwacht geen grote veranderingen, maar kleinere zoals Safery Sense 3.0 en de optie om een verbeterde PHEV-motor met meer pk's te krijgen. Toyota kan die PHEV-motor aanbieden op de Sienna 2026 als ze hem al aanbieden op de Alphard 2025 in Japan.
Als Safety Sense 3.0 een kleine verandering was geweest, zou het in 2025 zijn doorgevoerd. Ik geloof dat er extra sensoren nodig zijn. Het is niet zomaar een kleine verandering. De Sienna was in wezen hetzelfde van 21-24 met de mid-cycle refresh in 25. Ik zou geen echte veranderingen verwachten tot de herziening in 27 of 28.

Als Safety Sense 3.0 een kleine verandering was geweest, zou het in 2025 zijn gekomen. Ik geloof dat er extra sensoren nodig zijn. Het is niet zomaar een kleine verandering. De Sienna was in wezen hetzelfde van 21-24 met de mid-cycle refresh in 25. Ik verwacht geen echte veranderingen tot de herziening in 27 of 28.
Ik bezat vroeger een 2022 Lexus ES350 Ultra Luxury sedan die werd geleverd met Toyota Safety Sense 2.5+. De eerdere 2020 Lexus ES350 sedan werd geleverd met alleen Toyota Safety Sense 2.0. Toen Lexus de upgrade naar 2.5+ uitvoerde van 2.0, voegden ze geen extra sensoren toe aan het voertuig. De upgrade van 2.0 naar 2.5+ werd hoogstwaarschijnlijk gedaan door de elektronica te verbeteren of de software te vervangen door gloednieuwe software op het 2022-model ES350 dat ik bezat. Mijn 2022 Lexus ES350 had exact dezelfde sensoren als de 2020 ES350. Er werden geen extra sensoren aan het voertuig toegevoegd.

Ik bezat vroeger een 2022 Lexus ES350 Ultra Luxury sedan die werd geleverd met Toyota Safety Sense 2.5+. De eerdere 2020 Lexus ES350 sedan werd geleverd met alleen Toyota Safety Sense 2.0. Toen Lexus de upgrade naar 2.5+ uitvoerde vanaf 2.0, hebben ze geen extra sensoren aan het voertuig toegevoegd. De upgrade van 2.0 naar 2.5+ is hoogstwaarschijnlijk gedaan door de elektronica te verbeteren of de software te vervangen door gloednieuwe software op het 2022 model ES350 dat ik vroeger bezat. Mijn 2022 Lexus ES350 had exact dezelfde sensoren als de 2020 ES350. Er zijn geen extra sensoren aan het voertuig toegevoegd.
2.5 vereist een giersensor. Hoe weet u dat ze geen giersensor hebben toegevoegd?

Ik ben benieuwd welke motor we krijgen voor de 5e generatie Sienna. Die van de nieuwe Tacoma is krachtig, maar de Sienna draait nu helemaal om brandstofverbruik. Eén ding zal zeker gebeuren: de volgende generatie Sienna zal 0w8 olie gebruiken. ILSAC GF7 komt er ook aan, dus misschien krijgen we wel iets dat nog efficiënter is dan de huidige 0w8.

Ik heb hier een snelle vraag. Is het tegen de wet als de zijspiegels van Sienna inklappen terwijl u op de snelweg in uw rijstrook blijft? Geloof het of niet, de zijspiegels kunnen veel weerstand creëren, tot wel 7% van de totale weerstand van een voertuig.

2.5 vereist een giersensor. Hoe weet je dat ze geen giersensor hebben toegevoegd?
Alles wat ik weet is dat mijn 2022 ES350 de geĂĽpgradede 2.5+ Safety Sense had. De 2020 had de 2.0 en Lexus heeft deze in 2021 geĂĽpdatet. Ik weet niet wat een giersensor is of wat hij doet en of hij in de 2.0 zit of alleen in de 2.5+. Ik zag geen extra sensoren toegevoegd aan de bumpers of aan de grille toen ik de 2020 vergeleek met de 2021 en 2022 Lexus ES350. Ze zagen er allemaal hetzelfde uit en stonden precies op dezelfde positie.
Wat Lexus ook heeft gedaan om de upgrade naar 2.5+ van 2.0 te doen, ik denk dat ze dat hebben gedaan door iets elektronisch toe te voegen aan een printplaat ergens in het voertuig of ze hebben iets gedaan met het upgraden van de software die 2.0 aanstuurt om er 2.5+ van te maken. Ik bedoel, de upgrade van 2.0 naar 2.5+ is elektronisch gedaan via een geĂĽpgradede printplaat of geĂĽpgradede software naar de bestaande 2.0. Misschien kan iemand hier die hier meer over weet en hoe Lexus/Toyota 2.0 naar 2.5+ en 3.0 in hun voertuigen upgradet, hierop reageren. Ik bedoel, hoe moeilijk kan het voor Toyota zijn om een upgrade van 2.0 naar 2.5+ of naar 3.0 te doen?

Ik denk dat het upgraden (ontwerp, bron/leverancier, bouw, test en goedkeuring in alle respectievelijke staten en landen) van de TSS van Sienna Toyota in de dubbele miljoenen zou kosten.

Ik heb hier een snelle vraag. Zal het tegen de wet zijn als de zijspiegels van de Sienna inklappen wanneer je op de snelweg in je rijstrook blijft? Geloof het of niet, de zijspiegels kunnen veel weerstand creëren, tot wel 7% van de totale weerstand van een voertuig.
Met ingeklapte spiegels zal de Sienna er niet meer uitzien als Shrek, wat een ergere weerstand zou zijn dan 7%, IMO.
Image

Als ik me goed herinner, merkte ik een klein mpg-voordeel toen ik mijn driftauto plat sleepte en mijn spiegels inklapte. Ongeveer 0,5 mpg winst met ingeklapte spiegels.

Het was ongeveer 20,0 mpg niet ingeklapt tot ongeveer 20,5 of 20,7 mpg met ingeklapte spiegels, rijdend over een vlakke, lange weg op de I-5 naar Zuid-Californië.
(Opmerking: Ik sleepte een Toyota Corolla van 2200 lbs plat in mijn gen4). Waarschijnlijk niet legaal in CA, maar ik was wel nieuwsgierig en veel te verveeld omdat er niemand in de buurt was op dat stuk weg.

Ik heb de grapevine niet gereden met ingeklapte spiegels. Het was misschien voor ongeveer 40 minuten op 5 om behoorlijke kilometers te maken om een verschil te bevestigen.

Ik moet eerlijk zijn - de XLE 2025 is geweldig. Veel meer vermogen dan ik dacht. Absoluut geweldige kilometerstand. Zeer goed om te rijden, geweldige draaicirkel.

We kochten de XLE wit met donkerdere velgen en grijs interieur. Ik heb alle badges verwijderd behalve de Sienna-badge.

Ik ben er erg blij mee. Het enige dat ik ga veranderen zijn de luidsprekers.
We kochten een 2022 Sienna hybride en zijn er dol op. Krijg niet de geadverteerde MPG, maar meestal rond de 30. Zeer comfortabel met 55k mijl.

We kochten een Sienna hybride uit 2022 en zijn er dol op. Krijgen niet de geadverteerde MPG, maar halen normaal gesproken ongeveer 30. Zeer comfortabel met 55k mijl.
MPG zal dalen in de winter omdat de motor vaker moet draaien en de winterbenzineformule minder efficiënt is. Ook als je regelmatig op snelwegen boven de 60 mph rijdt, daalt het snel. Als je in de 75 mph+ range komt, daalt het flink. De beste mpg haal je als je in de stad 30 mph rijdt.

We hebben een '22 XLE+ die is omgebouwd voor gehandicapten. Onze temperaturen zijn gedaald tot in de 20 graden en de kilometerstand ook. Bij warmer weer naderen we de 34. In de stad probeer ik ongeveer 33 mph te rijden. Het lijkt erop dat ik daardoor meer lichten passeer zonder te hoeven stoppen en het vaker in de EV-modus blijft.

101 - 120 of 265 Posts