Heeft iemand problemen of gedachten over de 4-cilinder hybride die te weinig vermogen heeft?
Mijn MPG is slecht dankzij wintergas.MPG zal dalen bij winterweer, omdat de motor vaker moet draaien en de wintergasformule minder efficiënt is. Ook als je regelmatig op snelwegen boven de 60 mph rijdt, daalt het snel. Als je in de 75 mph+ range komt, daalt het veel. De beste mpg is bij het rijden in de stad met 30 mph.
Dus, hoeveel betaal je voor je autoverzekering? Je moet minstens één keer zijn bekeurd voor te hard rijden als wat je zegt klopt.Ik rijd constant met mijn 2021 Toyota Sienna Hybrid met snelheden van ruim 100 MPH, niet alleen bij eenmalige gelegenheden, maar regelmatig op tientallen verschillende ritten en zelfs tijdens normaal dagelijks rijden. Eerlijk gezegd, ik begrijp de klachten niet over dat hij "ondermaats" zou zijn.
Op mijn meest recente reis reed ik van NYC naar West Virginia naar New Orleans, waarbij ik de snelheid grotendeels op 100 MPH of meer hield. Het beste was om door de hele staat Mississippi te rijden, het voelde de meeste tijd legitiem aan als rijden op de Duitse Autobahn. Ik reed lange stukken met 115 MPH, maar er waren ook momenten dat ik moest afremmen en daarna weer naar 115 moest optrekken. Zelfs met een volgeladen auto (ik schat 1.300 lbs aan passagiers en bagage, net onder de maximale laadcapaciteit van 1.420 lbs), kon de Sienna het perfect aan. Het is ook vermeldenswaard dat ik ongeveer 25 MPG haalde voor deze hele reis.
De auto lijkt een begrenzer te hebben die het vermogen afsnijdt rond de 117 MPH. Ik haalde maximaal 118 MPH (116 MPH GPS-aangegeven).
In mijn ervaring heeft deze hybride 4-cilinder meer dan genoeg vermogen. Misschien niet zoveel als de V6 van de Sienna van vorig jaar, maar toch meer dan voldoende. Nogmaals, dit is mijn mening.
En hier is mijn observatie: als een minivan met 95 mph over een snelweg raast, is het in 4 van de 5 gevallen een Gen4 Sienna.Niemand verdenkt de minivan 😎
Serieus, er zijn genoeg tegenmaatregelen beschikbaar om je te waarschuwen voor handhavingsmaatregelen, zodat je netjes en legaal bent voor de tijd dat je dat moet zijn. En dan heb je de ticketkliniek en off the record om je overtredingen te laten afzwakken, zodat ze je verzekering niet bereiken en vaak helemaal worden ingetrokken. Het is vrij eenvoudig om een goede staat van dienst te behouden, ondanks je geboorteafwijking. (een massief gouden rechtervoet) "Strafbaar met een boete" betekent "legaal voor een prijs".
Omdat het echt een SUV is, Sport Utility VANEn hier is mijn observatie: als een minivan met 95 mph over de snelweg raast, is het in 4 van de 5 gevallen een Gen4 Sienna.
Hoewel de MPG in de winter zeker is gedaald, is het nog steeds een drastische verbetering ten opzichte van mijn Gen 2.Mijn MPG is verschrikkelijk, dankzij wintergas
DIT! Mijn gen 2 kwam nooit boven de 20 mpg. Nooit. Niet één keer. Ik zag meestal 15,5 - 18,2. 19 op een lange reis met constante snelheid. De slechtste dag van mijn 2022 was 27,7, en het was niet alleen koud, ik heb het grootste deel van die tank op 90+ doorgebracht, met uitbarstingen van meer dan 100 omdat ik op zondagavond om 19.00 uur een rit van Knoxville naar Nashville had en de volgende ochtend om 8.00 uur op mijn dagbaan moest zijn. Mijn laatste 4 tanks waren gemiddeld: 39,99 (voldoende dichtbij, we noemen het 40), 41,4, 40,2 en 38,4.Hoewel het verbruik in de winter zeker is gedaald, is het nog steeds een drastische verbetering ten opzichte van mijn Gen 2.
MPG wordt een probleem als Toyota het vermogen verhoogt 😄 Ik zag de nieuwe Landcruiser die enorm veel vermogen heeft. Ik zou dat ding rond kunnen rijden als ik mijn achterstoelen opklapte, maar Toyota geeft ons die aandrijflijn niet, hoewel Sienna zo'n grote bus is.MPG is niet het probleem voor deze thread. Het is de kracht.
Wat is de gemiddelde mpg-economie en de totale rijafstand die mensen hier in de winter bij zeer koud weer halen met de 18 gallon benzinetank in hun 23', 24' en 25' Sienna?
Ik heb net een YouTube-tester in Canada bekeken en hij was verbaasd dat hij na een week gemengd rijden in de winter, inclusief rijden in diepe sneeuw, toch net iets meer dan 30 mpg haalde. (Het brandstofverbruik daalt bij winterweer, omdat de motor vaker moet draaien en de winterbenzineformule minder efficiënt is. Ook als je regelmatig op snelwegen boven de 96 km/u rijdt, daalt het snel. Als je in de 120 km/u+ range komt, daalt het flink. De beste mpg is bij het rijden in de stad met 48 km/u.
Ik koop ze de hele dag door boven die hybride. Die Gen 3 Sienna zal nog steeds over de weg razen, lang nadat die hybride dood is.Ik denk dat een Sienna met te weinig vermogen nog steeds als warme broodjes zal verkopen, maar gezinnen zijn klaar met 20 mpg minivans. 20 mpg Sienna zal niet verkopen, ik zou er nooit een kopen. 20 mpg is een jaren 90 ding.
Oké, negeer gewoon het gedeelte waar ik zei dat ik 27,7 MPG haalde tijdens het rijden van 90-100+ MPH. Hij had genoeg vermogen om dat te doen, en voor het geval je het niet weet, er zijn veel heuvels op weg naar Knoxville.MPG is niet het probleem voor deze thread. Het is de kracht.
Ze zijn als Siamese tweelingen aan elkaar gekoppeld. In een ICE-centrale moet men meer brandstof verbranden als men meer vermogen wil.MPG is niet het probleem voor dit draadje. Het gaat om de kracht.
Voor de laatste twee generaties van de Sienna heeft Toyota de aandrijflijnen van de Sienna daadwerkelijk een jaar na de LCI-cyclus geüpgraded.Je wacht waarschijnlijk tot 2028 voordat er weer een verandering van welke aard dan ook komt
gezien Alphard en Vellifire PHEV-versies krijgenZe zijn als Siamese tweelingen met elkaar verbonden. In een ICE-centrale moet men meer brandstof verbranden als men meer vermogen wil.
In een hybride ontwerp kan men meer vermogen toevoegen via elektriciteit; meer specifiek met krachtige maar efficiënte EV-motoren en een groot accupakket met buffer. Sport-hybrides zijn een ding EN ze halen een betere brandstofbesparing dan het vergelijkbare ICE-model dat ze hebben vervangen (weinig uitzonderingen). BMW, Porsche, Ferrari, etc., hebben ze allemaal gebouwd. RAV4 Prime is een ander goed voorbeeld van het vervangen van de V6. Kijk naar de gebruikte prijzen voor bewijs van wat beter werkt voor de consument.
Een hybride ontwerp is als het kopen van een taart en er ook wat van kunnen eten; terwijl een traditionele ICE is als het kopen van VEEL taart en eraan ruiken als het uit de uitlaat komt.
Veel mensen hier, waaronder ikzelf, hebben om de Sienna Prime gevraagd. Toyota: Bouw hem en ze zullen komen.
Het dilemma van de ingenieur: Vermogen, gewicht, kosten. Kies er twee.dat chassis van dezelfde Sienna zou niet al te moeilijk moeten zijn?