Er is een merk genaamd Ohmmu en zij verkopen 12v-batterijen voor EV's en hybride voertuigen. Voor Toyota verkopen ze er een voor de Prius, maar ik vraag me af of die ook voor RAV4 of Sienna werkt?
www.ohmmu.com
Het komt allemaal neer op de grootte (past hij in de OEM-lade?) en de oriëntatie van de polen (positief / negatief) (komen uw OEM-kabels / aansluitingen overeen met de locatie van elk op de batterij?).
IMHO, als het een gewone loodzuurbatterij is, waarschijnlijk de moeite niet waard. Een AGM dual purpose / deep cycle batterij van dezelfde of grotere grootte en specificaties als de OEM-batterij heeft de voorkeur en is meer een upgrade. AGM's hebben meestal uitstekende garanties van 3-4+ jaar.
Bedankt voor de antwoorden.
Willekeurige vraag: als men de 12v-batterij wil upgraden, wat doet men dan met een perfecte, bijna nieuwe loodzuur H5-batterij?
U kunt de kern inruilen bij de leverancier nadat u de nieuwe batterij hebt gekocht. U krijgt waarschijnlijk een statiegeldteruggave van ongeveer $ 10-30. Niet veel. De meeste leveranciers adverteren de batterijprijzen met de statiegeld / terugbetaling er al in verwerkt (lees de kleine lettertjes). Als een batterij bijvoorbeeld voor $ 200 wordt vermeld, is dat waarschijnlijk met de statiegeld / terugbetaling. In werkelijkheid zou u ongeveer $ 220 betalen, exclusief belastingen, en de terugbetaling krijgen wanneer u uw oude batterij terugbrengt.
Als de batterij niet oud en bijna nieuw is. U kunt deze mogelijk tweedehands verkopen via Facebook Marketplace of iets dergelijks en een prijs krijgen die dichter bij de nieuwere, werkelijke waarde ligt. De productiedatum van de batterij moet ergens op de batterijbehuizing worden afgedrukt om de leeftijd te bewijzen. Houd hem periodiek op een batterijlader / -monitor om de gezondheid van de batterij in goede staat te houden - u wilt niet dat hij zijn lading verliest (anders wordt het apparaat beschadigd).
Verkopers crediteren u over het algemeen voor het terugbrengen voor recycling. Ze accepteren het net als gebruikt motorolie.
Ja. Ik geloof dat ze dit verplicht zijn te doen via de regelgeving, net als het voorbeeld van de motorolie dat u noemde; d.w.z. als uw winkel batterijen verkoopt, moet u op uw beurt gebruikte batterijen accepteren voor recycling.