Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
21 - 37 of 37 Posts
Discussion starter · #21 · (Edited)
Heb net het systeem doorgespoeld volgens de hierboven genoemde YouTube-video. Het kostte meer tijd om de juiste slangverlenging te vinden en iets om de inlaat naar het reservoir af te sluiten. Totale tijd ongeveer een uur met een assistent.

Ik heb ook de vette laars en het chassis schoongemaakt, maar het was niet al te veel.
De rubberen laars voelt erg flexibel aan en niet alsof hij jarenlang is blootgesteld aan de zon en verouderingseffecten... Maar desondanks zal ik over een maand of zo opnieuw spoelen en eventuele verdere lekkages in de gaten houden.
Bedankt voor alle begeleiding op dit forum. Zal alle relevante updates in deze thread plaatsen.

Attachments

Discussion starter · #24 · (Edited)
In mijn 2005, na het vervangen van de hoes, heb ik gewoon wat 'Lucas Oil Power Steering Stop Leak' toegevoegd, 8 of 9 jaar geleden, en de lekkage stopte. Sindsdien hoefde ik verder niets te doen.
Bedankt voor de input.
Ik heb de hoes gecontroleerd na de eerste PSF-wissel [destijds grondig schoongemaakt] en ik zie dat er wat residu begint op te bouwen aan de onderkant ervan (hoewel niet zo erg als voorheen - moet misschien langer wachten of de nieuwe vloeistof helpt mogelijk kleine gaten/lekken af te dichten).
Ik ben van plan om de PSF nog een keer te vervangen in december/januari en de hoes te vervangen.
Ik weet niet zeker of Lucas PS Stop Leak nodig is, maar ik denk dat het geen kwaad kan, vooral na het vervangen van de hoes.

Discussion starter · #25 · (Edited)
Update over het bovenstaande: - dit weekend de tweede ronde van de PSF-wissel gedaan. Vloeistof die eruit kwam had bijna dezelfde kleur als de nieuwe en dit is na bijna 1000 mijl sinds de laatste wissel in december. De hoes was ook relatief schoon zonder tekenen van lekkage (afgeveegd met een witte handdoek en alleen vuil gezien in plaats van vetresten) - zie foto's. Het lijkt erop dat de PSF-wissel heeft geholpen om de hoes/afdichtingen/eventuele kleine gaatjes te conditioneren. Ik heb een vervangende hoes in de hand en zal deze vervangen als ik in de toekomst lekkage constateer. Bedankt voor alle hulp/informatie van dit forum. Gelukkig nieuwjaar!

Attachments

In mijn 2005, na het vervangen van de laars, heb ik gewoon wat 'Lucas Oil Power Steering Stop Leak' toegevoegd, 8 of 9 jaar geleden, en de lekkage stopte. Hoefde sindsdien niets anders te doen.
Evenzo: Ik heb een 2006 XLE met 103.000 mijl;

Ik merkte af en toe kleine druppels een of andere vloeistof op de garagevloer. Ik kon geen verlies van vloeistof in het reservoir van de stuurbekrachtigingsvloeistof detecteren.

Een tijdje geleden, toen hij op de brug stond, liet de monteur me een vlek zien van ongeveer [3 inch breed bij 1 inch hoog] vloeistof op de laars aan de passagierskant van het stuurhuis. Hij vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Op eigen initiatief heb ik wat Lucas "Oil Power Steering Stop Leak" toegevoegd; Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad met het sturen of de stuurbekrachtigingsvloeistof.
Ook: er zijn geen vlekken meer geweest van vloeistof op de garagevloer.

Ik praat bijna elke dag met monteurs over verschillende problemen.
Ik heb naar de kwestie geĂŻnformeerd.
Er is me verteld dat als ik geen verlies van vloeistof in het reservoir van de stuurbekrachtiging detecteer, het geen significant probleem is en ik het moet vergeten.

Als er echter weer vlekken op de garagevloer verschijnen, stellen ze voor dat ik alleen de laars vervang, zoals te zien is in YouTube-video's.

Discussion starter · #27 ·
Hetzelfde: Ik heb een 2006 XLE met 103.000 mijl;

Ik merkte af en toe kleine druppels van een soort vloeistof op de garagevloer. Ik kon geen verlies van vloeistof in het reservoir van de stuurbekrachtiging detecteren.

Een tijdje geleden, toen hij op de brug stond, liet de monteur me een vlek zien van ongeveer [3 inch breed en 1 inch hoog] vloeistof op de passagierskant van de stuurinrichting. Hij vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Op eigen initiatief heb ik wat Lucas "Oil Power Steering Stop Leak" toegevoegd; Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad met de besturing of de stuurbekrachtigingsvloeistof.
Ook: er zijn geen vlekken meer geweest van vloeistof op de garagevloer.

Ik spreek bijna elke dag met monteurs over verschillende problemen.
Ik heb naar de kwestie geĂŻnformeerd.

Er is me verteld dat als ik geen verlies van vloeistof in het reservoir van de stuurbekrachtiging detecteer, het geen significant probleem is en ik het moet vergeten.

Als er echter weer vlekken op de garagevloer verschijnen, stellen ze voor dat ik alleen de hoes vervang, zoals te zien is in YouTube-video's.
Bedankt voor deze informatie; Ik zal deze route volgen als ik verdere lekkages rond de hoes ontdek en/of de hoes vervang.

In mijn geval lekte het vet uit de gescheurde (plastic?) hoes van mijn '04. Ik heb beide hoezen vervangen door Raqboot (uit Australië?). Ook heb ik rond die tijd de stuurbekrachtigingsvloeistof vervangen. Dit is een paar jaar geleden en geen problemen 20.000 mijl later.

Sienna_rave Nieuws? Is de lekkage gestopt of moest je Lucas Leak Stop gebruiken? Ik heb hetzelfde probleem met mijn Sienna uit 2009. Ik ging de remblokken controleren en merkte dat de hoes aan de passagierskant bedekt was met olie en vuil, vergelijkbaar met jouw foto's. Ik heb net dezelfde spoeling gedaan met dezelfde Valvoline ATF met zeer weinig kilometers, 40.000 km. Het spul dat erin zat was amberkleurig en vrij schoon.

Discussion starter · #30 ·
Sienna_rave enig nieuws, is de lekkage gestopt of moest je Lucas Leak Stop gebruiken? Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2009 Sienna. Ik ging de remblokken controleren en merkte dat de hoes aan de passagierskant bedekt was met olie en vuil, heel vergelijkbaar met jouw foto's. Ik heb net dezelfde spoeling gedaan met dezelfde Valvoline ATF met zeer weinig kilometers bij 40k. Het spul dat erin zat, was amberkleurig en was redelijk schoon.
Hallo,
Ik blader door deze thread sinds ik gisteren 2 kleine olierestdruppels op de garagevloer opmerkte en de hoes vies is.
Ik ben van plan om het schoon te maken en wat Lucas of Blue Devil stop leak aan het PS-reservoir toe te voegen.
Het PS-vloeistofpeil is voor mij nog steeds hetzelfde, dus hopelijk helpen de stopadditieven. Ik heb de hoes echter nog niet vervangen.

Gisteren de laars aan de bestuurderskant vervangen. Had wat psf in de laars, maar geen verlies opgemerkt in het reservoir. Zou beide kanten doen, maar ze hadden maar 1 laars bij napa. Doorgespoeld met ongeveer 3 liter dex/merc en wat Lucas ps stop leak toegevoegd. Ik zal het controleren en over een paar maanden de resultaten opvolgen. Vrij gemakkelijke klus om de laars te vervangen.

Discussion starter · #32 ·
De passagierslaars aan de passagierszijde schoongemaakt en geĂŻnspecteerd. Merkte een scheur van een kwart van de grootte op, kijkend naar de laars vanaf de voorkant van het voertuig. Zal proberen de laars volgend weekend te vervangen. Onderdelenverkoper bij O'Reilly raadde aan om geen stop-lek-additieven te gebruiken, omdat deze meestal meer kwaad dan goed kunnen doen. Ik neig daarheen, vooral omdat het niveau van het PS-reservoir nog steeds hetzelfde is. Terwijl ik onder de bus zat, zag ik hoger in de motorruimte, dicht bij het schutbord, een stuk metaal dat eruitzag als 2 Os O-O met een druppel olie op elk. Ik vermoed dat dat de bron van de lekkage was. Heb geen foto's gemaakt, zal het de volgende keer doen. Weet iemand wat dit onderdeel/gebied is?

De winkelbediende van de onderdelen mengde waarschijnlijk Lucas stuurbekrachtiging stop lek met koelsysteem stop lek. Ik heb geen slechte berichten gehoord over de eerste, maar veel slechte dingen over de laatste.
Mensen hier lijken iets goeds te hebben met ps stop lek. Ik ben over het algemeen geen fan van additieven, maar de enige dingen die worden beĂŻnvloed, zijn het al lekkende rek en de stuurbekrachtigingspomp. De enige andere oplossing is om het rek te vervangen, wat toch al in het verschiet kan liggen, of het te laten lekken. IMO een poging waard.

Discussion starter · #35 ·
Bedankt jongens. Ik zal dit weekend de oude laars eruit halen en kijken hoeveel vuil erin zit. Het PS-niveau is niet gedaald sinds ik het eind vorig jaar met Valvoline ATF heb vervangen, dus de stop-leak is misschien niet echt nodig. Ik zal de gescheurde laars vervangen en de monitoring voortzetten. Meer volgt...

Discussion starter · #36 ·
Gisteren de laars vervangen.
Foto's zeggen meer dan duizend woorden...
Oude laars had wat olieachtige resten binnenin, maar de scheur zat aan de zijkant en niet aan de onderkant, wat voor mij komt door ouderdom/vermoeidheid en niet door het PS-vloeistof dat het aantast. Ik heb een fles van 12 FL. Oz Lucas PS stop leak gekocht. Gezien dit, raden jullie aan om een beetje van het PS-reservoir af te tappen (nog steeds op hetzelfde niveau als toen ik vorig jaar het systeem voor het laatst met Valvoline ATF spoelde) en 1/3 van de Lucas toe te voegen, of het gewoon zo te laten en te blijven controleren?

Gisteren de hoes vervangen.
Foto's zeggen meer dan duizend woorden...
Oude hoes had wat olieachtige resten binnenin, maar de scheur zat aan de zijkant en niet aan de onderkant, wat voor mij komt door ouderdom/vermoeidheid en niet door de PS-vloeistof die het aantast. Ik heb een flesje van 12 FL. Oz Lucas PS stop leak gekocht. Gezien dit, raden jullie aan om een beetje van het PS-reservoir af te tappen (nog steeds op hetzelfde niveau als toen ik vorig jaar het systeem voor het laatst spoelde met Valvoline ATF) en 1/3 van de Lucas toe te voegen, of het gewoon zo te laten en te blijven controleren?
View attachment 47564 View attachment 47565 View attachment 47566 View attachment 47567
Als je het niet erg vindt om te vragen - wat heb je uiteindelijk gedaan? Heb je uiteindelijk de Stop Leak toegevoegd? Resultaten?

Heb je ook het gewricht opnieuw ingevet voordat je de hoes verving? Welk vet heb je gebruikt?

Sorry voor alle vragen - ik was gisteren mijn zomerbanden aan het monteren en merkte dat mijn passagiersstuurhuis- en rondselbalg/hoes volledig aan flarden is met een heleboel vet/vuil op de draagarm.

Lijkt zeer waarschijnlijk dat ik binnenkort in jouw voetsporen zal treden - en hoop/bid dat ik niet het hele stuurhuis en rondsel hoef te vervangen.

Bedankt!

2006 Sienna CE FWD - 190.000 KM

21 - 37 of 37 Posts