Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
101 - 120 of 187 Posts
Mijn mogelijke build voor een Platinum MSRP is zojuist met $750 gestegen. De online configurator toont nog steeds de oude MSRP. Misschien verandert het op 1 mei.
Bedoel je dat je een aanbetaling hebt gedaan en dat het met $750 is gestegen?

Zo ja, dan denk ik dat dat de 2024 MSRP-prijs is en dat de online configurator je 2023 MSRP geeft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Meh, het is het waard, wat het je ook waard is. Zal het jullie blij maken? Koop dan dat verdomde ding en negeer al het drama. Neem het van iemand die bijna op 40-jarige leeftijd werd uitgeschakeld... het leven is te kort om je zorgen te maken over een paar centen hier en daar; als het de tijd die je nu hebt zoveel aangenamer maakt, doe het dan. Bovendien is 3k niet eens de helft van wat het kostte om mijn gezin op een cruise van 7 dagen te zetten lol. Sommige mensen moeten krap leven, sommige niet... je doet het zelf, man.

EDIT - Trouwens, als het helpt. De man die de allocatiespreadsheet maakte die alle Toyota-gegevens zou scrapen en in één mooi overzichtelijk formulier zou plaatsen, heeft zijn spreadsheet weer online en werkt weer. Ik ga geen directe link naar het Google-document plaatsen, aangezien ik daar geen toestemming voor heb, maar hier is een link naar zijn bericht op Reddit. Dit ding was vroeger geweldig om te zien wie wat kreeg en een idee van prijzen/markups. Sienna Allocaties
De toewijzingen zijn een gouden medaille waard! Ik stond op het punt de handdoek in de ring te gooien voor de Sienna en gewoon een Highlander te nemen. Ik ga dealers e-mailen met de exacte specificaties die onverkocht binnenkomen en hopelijk veel sneller een busje bemachtigen dan 6 maanden te wachten!

Dit alles in naam van gewichtsbesparing en een hoger kilometerbereik? Misschien een goede zaak. Misschien niet. Ik begrijp niet waarom ze hem niet de 3.0 hybride motor hebben gegeven die in de huidige Highlander zit, vooral omdat de Sienna een zwaarder voertuig is en meer mensen zal vervoeren. Verbeter me als ik het mis heb.
2023 highlander hybrid heeft ook dezelfde 2.5 motor als Sienna en Rav4.

Echt waar? Ik dacht dat ik het ergens een tijdje geleden had gelezen dat de Highlander een grotere motor heeft en dat ik erover aan het kwijlen was toen ik aan het overwegen was tussen de Sienna en de Highlander? Ik weet dat ze een nieuwere Safety Sense-versie hebben dan de Sienna.

De Sienna is dus een veel langzamere auto dan de RAV4, gezien de fysieke grootte ertussen. Dat is toch wel balen? Hoe dan ook, ik ben blij dat ik er een van de 25AE heb gekregen in twee maanden tijd, aangezien de poster hierboven passat774 zei dat het krijgen van een toewijzing is als het winnen van een Gouden Medaille. Ik dacht dat de automarkt aan het vertragen was en daarom krijg ik er een voor de adviesprijs en zo "snel" in vergelijking met sommige anderen hier. Ter info, de dealer waar ik hem vandaan heb, vermeldt geen 25AE meer nadat ik de mijne heb opgehaald. De meesten in dit forum lijken te rapporteren over de 25AE. Ik vraag me af of er meer dan 2525 zijn, zoals Toyota beweert. Ik wou dat ze de eenheden individueel zouden nummeren, zodat we weten in welke volgorde we staan van de 2525 eenheden.

Bedoel je dat je een aanbetaling hebt gedaan en dat deze met $750 is gestegen?

Zo ja, dan denk ik dat dat de MSRP-prijs van 2024 is, en de online configurator geeft je de MSRP van 2023.
Ik heb een officieel Toyota-blad gezien waaruit bleek dat alle Toyota's in MSRP stegen voor de modeljaren 2023 voor alle modellen die na 1 mei zijn gemaakt... Hoe weet ik dit? Mijn Sienna werd voltooid op 1 mei en daarom is de MSRP $750 meer dan de dag ervoor. Nu is er blijkbaar een tekort aan spoorwagons en we zien hem misschien pas in juni. Dubbele trap in de kruis.

Echt waar? Ik dacht dat ik het ergens een tijdje geleden had gelezen dat de Highlander een grotere motor heeft en dat ik erover kwijlde toen ik nadacht over de Sienna en de Highlander? Ik weet dat ze een nieuwere Safety Sense-versie hebben dan de Sienna.

De Sienna is dus een veel langzamere auto dan de RAV4, gezien de fysieke grootte ertussen. Dat is toch wel balen? Hoe dan ook, ik ben blij dat ik er een van de 25AE heb gekregen in twee maanden tijd, aangezien de poster hierboven passat774 zei dat het krijgen van een toewijzing is als het winnen van een Gouden Medaille. Ik dacht dat de automarkt aan het vertragen was en daarom krijg ik er een voor de adviesprijs en zo "snel" vergeleken met sommige anderen hier. Ter info, de dealer waar ik hem vandaan heb, vermeldt geen 25AE meer nadat ik de mijne heb opgehaald. De meesten in dit forum lijken te rapporteren over de 25AE. Ik vraag me af of er meer dan 2525 zijn, zoals Toyota beweert. Ik wou dat ze de eenheden individueel zouden nummeren, zodat we weten in welke volgorde we staan van de 2525 eenheden.
Er is geen directere verbinding meer tussen de 2,5 ice-motor en de grond. Vergeet alle conventionele gedachten dat de ice-grootte bepaalt hoe snel je auto kan gaan. MG2 is het enige deel van het hybridesysteem dat je voertuig vooruit kan laten bewegen zonder dat er koppel nodig is van een ander onderdeel (Fwd-versies). In AWD-versies - het is zowel de MG2 als de MGR. Het is het vermogen/koppel van de MG2/MGR dat primair de algehele prestaties bepaalt. Waar komt ICE in beeld? Het laadt de batterij op en levert gedeeltelijk koppel waarvan de output wordt bepaald/beperkt door MG1 via het power split device (ook wel planetaire versnelling genoemd). Misschien legt deze video dit beter uit (Begin bij 2:50).

Heb momenteel de 2021 XLE AWD-uitvoering, ben er erg enthousiast over, was een enorme upgrade ten opzichte van onze 2012 Routan. De Sienna is niet zo verfijnd als de Oddy, maar de MPG en de AWD-mogelijkheid die voor ons essentieel is, maken dat goed.
Dus ik ben hier omdat ik wil upgraden; naar de 25th AE-editie, omdat deze een paar functies heeft die we missen. Ik wil echter graag de kans krijgen om de XSE-uitvoering op 18 inch (AWD) te testen om te bepalen of we te veel comfort opgeven?
Een van mijn auto's is een aangepaste jaren 90 Miata, er is een plek voor alles! :)
Ik heb er veel moeite mee om een gebruikte auto te vinden op een dealerterrein, zodat ik een proefrit kan maken. Zou iemand bereid zijn om me mee te nemen? (Als iemand in en rond Silicon Valley bereid zou zijn, zou dat geweldig zijn en zeer gewaardeerd worden!) Een sixpack of een fles wijn, noem maar op!

Deze week gekocht:

2023 Sienna XLE Woodland editie
basis-MSRP: $46.945
opties: $1.490 (achter entertainment en reservewiel)
levering: $1.335
totaal MSRP: $49.770
+ $2.000 opslag
- $750 Uber-incentive

$51.020 + TTL

De eerste keer dat we ooit 'te veel' voor een voertuig hebben betaald. MAAR we hebben hier pas eind februari naar geĂŻnformeerd, en het lijkt erop dat we de prijsverhoging van mei net hebben gemist - dat verzacht de klap. Bovendien zijn deze zo moeilijk te verkrijgen, dat we er uiteindelijk een hebben gekocht in plaats van te wachten. Ik heb ook meer dan $2.000 verdiend met de verkoop van een Ford Maverick die ik net heb gekregen (besteld afgelopen september), aangezien we niet beide voertuigen zouden houden. Triest om de Mav te zien gaan, maar blij om snel wat geld te verdienen om de Woodland-opslag te compenseren.

Er is geen directere verbinding tussen de 2.5 ijsmotor en de grond. Vergeet alle conventionele denkbeelden dat de ijsgrootte bepaalt hoe snel uw auto kan gaan. MG2 is het enige deel van het hybridesysteem dat uw voertuig vooruit kan bewegen zonder dat er koppel van een ander onderdeel nodig is (Fwd-versies). In AWD-versies - het is zowel de MG2 als de MGR. Het is het vermogen/koppel van de MG2/MGR dat primair de algehele prestaties bepaalt. Waar komt ICE in beeld? Het laadt de batterij op en levert gedeeltelijk koppel waarvan de output wordt bepaald/beperkt door MG1 via het vermogenssplitsingsapparaat (ook wel planetaire versnelling genoemd). Misschien legt deze video dit beter uit (Begin bij 2:50).

Bedankt voor de info. Ik ben helemaal nieuw met hybrides en ben de bus nog steeds aan het uitzoeken na bijna 3 weken.

• Like
Reactions: 20swrt
We hebben onlangs een 2023 25AE AWD in Wind Chill Pearl gekocht op 29-4-2023. Oorspronkelijk waren we van plan om een zwarte of witte XSE AWD te kopen en hebben we op 7-3-2022 een aanbetaling gedaan bij Longo Toyota, omdat ze tegen de adviesprijs verkopen. Toen we de aanbetaling deden, zeiden ze 6-8 maanden. Het jaar ging voorbij en het zag er niet naar uit dat we er snel een zouden krijgen. De vrouw werd ongeduldig en begon in januari/februari de andere lokale dealers in onze buurt (Zuid-Californië) te bellen. Verschillende dealers hadden XSE FWD, 25AE FWD of Limited AWD, maar ik stond erop dat het een XSE werd, want als ik een minivan rijd, wilde ik dat hij er een beetje beter uitzag. Ze wilde de AWD voor de veiligheid, dus we wachtten en belden meer dealers.

Uiteindelijk had een dealer in Van Nuys een 25AE AWD in de toewijzing en niemand had hem geclaimd. De vrouw wilde dit niet aan ons voorbij laten gaan, dus we zeiden dat we hem zouden kopen. In eerste instantie was er een opslag van $8.000 en we zeiden dat het buiten ons budget viel. De verkoopster kwam een paar dagen later terug en zei dat ze een opslag van $5.000 kon doen. We stemden met tegenzin toe. Ik wilde echt, echt niet meer dan de adviesprijs betalen, maar elke dealer met wie we spraken had een opslag of add-on, behalve Longo en Toyota of Anaheim (zo zeggen ze). De opslagen en add-ons waren zo laag als $1.500 tot $2.000 en zo hoog als $9.995 voor de AWD-modellen.

We waren er niet echt zeker van tot we de sienna ophaalden dat we hem zouden krijgen. De verkoopster vertelde ons dat de sienna donderdagavond was aangekomen en we gingen zaterdagmiddag naar de dealer.

• De basis-adviesprijs was $48.180 en met fabrieksopties was de adviesprijs $50.287 (de grootste was het Rear Seat Entertainment System, dat we niet wilden, voor $1.415).
  • De leverings-, verwerkings- en administratiekosten bedroegen $1.335.
  • Het totaal was $51.622 vóór de opslag van $5.000 (wat in werkelijkheid een opslag van $5.475 is na 9,5% belastingen).

De bus is erg mooi (we hebben er nooit een kunnen testen voordat we degene die we kochten testten). De rit in de XSE op 18" wielen is soepel en helemaal niet ruw. Ik heb de ramen getint en wacht om de wielen te verwisselen.

Tot nu toe hebben we nog steeds niets gehoord van Longo dat onze XSE beschikbaar is. We hebben onze aanbetaling achtergelaten om te zien hoe lang het kan duren voordat we worden gebeld.

Proost!
Image
Image

We hebben onlangs een 2023 25AE AWD in Wind Chill Pearl gekocht op 29-4-2023. Oorspronkelijk waren we van plan om een zwarte of witte XSE AWD te kopen en hebben we op 7-3-2022 een aanbetaling gedaan bij Longo Toyota, omdat ze tegen de adviesprijs verkopen. Toen we de aanbetaling deden, zeiden ze 6-8 maanden. Het jaar ging voorbij en het zag er niet naar uit dat we er snel een zouden krijgen. Mijn vrouw werd ongeduldig en begon in januari/februari de andere lokale dealers in onze buurt (Zuid-Californië) te bellen. Verschillende dealers hadden XSE FWD, 25AE FWD of Limited AWD, maar ik stond erop dat het een XSE werd, want als ik dan toch een minivan rijd, wilde ik dat hij er een beetje beter uitzag. Ze wilde de AWD voor de veiligheid, dus we wachtten en belden meer dealers.

Uiteindelijk had een dealer in Van Nuys een 25AE AWD in de toewijzing en niemand had hem geclaimd. Mijn vrouw wilde dit niet laten schieten, dus we zeiden dat we hem zouden kopen. In eerste instantie was er een opslag van $8.000 en we zeiden dat het buiten ons budget viel. De verkoopster kwam een paar dagen later terug en zei dat ze een opslag van $5.000 kon doen. We stemden schoorvoetend toe. Ik wilde echt, echt niet meer dan de adviesprijs betalen, maar elke dealer met wie we spraken had een opslag of add-on, behalve Longo en Toyota of Anaheim (zo zeggen ze). De opslagen en add-ons waren zo laag als $1.500 tot $2.000 en zo hoog als $9.995 voor de AWD-modellen.

We waren er niet echt zeker van tot we de Sienna ophaalden dat we hem zouden krijgen. De verkoopster vertelde ons dat de Sienna donderdagavond was aangekomen en we gingen zaterdagmiddag naar de dealer.

• De basis-adviesprijs was $48.180 en met fabrieksopties was de adviesprijs $50.287 (de grootste was het Rear Seat Entertainment System, dat we niet wilden, voor $1.415).
  • De leverings-, verwerkings- en administratiekosten bedroegen $1.335.
  • Het totaal was $51.622 vóór de opslag van $5.000 (wat in werkelijkheid een opslag van $5.475 is na 9,5% belastingen).

De bus is erg mooi (we hebben er nooit een kunnen testen voordat we degene kochten die we kochten). De rit in de XSE op 18" wielen is soepel en helemaal niet ruw. Ik heb de ramen getint en wacht om de wielen te verwisselen.

Tot nu toe hebben we nog steeds niets gehoord van Longo dat onze XSE beschikbaar is. We hebben onze aanbetaling achtergelaten om te zien hoe lang het kan duren voordat we worden gebeld.

Proost!
View attachment 63000 View attachment 63001
Mooi, maar zonder meer dan de adviesprijs te hoeven betalen. Ik wou dat ze een AWD voor me hadden. Zit er een reservewiel bij de jouwe? Zo ja, komt hij dan niet met ottomans op de tweede rij?

Tot nu toe hebben we nog steeds niets van Longo gehoord dat onze XSE beschikbaar is. We hebben onze aanbetaling gedaan om te zien hoe lang het kan duren voordat we gebeld worden.
HĂ© buurman, heb in juni/juli 2022 alle dealers gebeld, inclusief Longo. Ze hebben niet eens meer mensen op hun wachtlijst gezet.

Ik ben 3 uur naar Hemet gereden om een aanbetaling te doen en de mijne op te halen. De mijne staat links, vond nog een 25AE AWD WcP geparkeerd op mijn blok, ik ken ze niet, iemand bezoekt het ziekenhuis aan de overkant van de straat. Foto-opname.

Image

Mooi, maar je hoeft niet meer dan de nieuwprijs te betalen. Ik wou dat ze AWD voor me hadden. Komt die van jou met een reservewiel? Zo ja, komt hij dan niet met ottomans op de tweede rij?

We hebben de ottomans op de 2e rij, wat een kenmerk was dat mijn vrouw er bijna van overtuigde om de limited te nemen, en geen reservewiel voor zover ik kan zien.

HĂ© buurman, heb in juni/juli 2022 alle dealers gebeld, inclusief Longo. Ze namen niet eens meer mensen op hun wachtlijst.

Ik reed 3 uur naar Hemet om een aanbetaling te doen en de mijne op te halen. De mijne staat links, vond nog een 25AE AWD WcP geparkeerd op mijn blok, ik ken ze niet, iemand bezoekt het ziekenhuis aan de overkant van de straat. Foto-opname.

View attachment 63031
Hallo daar! Erg cool! en een soort exclusieve club binnen de club. We zitten in de Walnut/Diamond Bar area. U? Hebben ze bij de Hemet-dealer tegen de adviesprijs verkocht?

Image

Ik zag deze 25AE AWD maandag (22-5-23) in de buurt van Disneyland.

Gefeliciteerd met ieders nieuwe rit.
Ik stond ook op de wachtlijst voor AWD, maar eindigde vorige maand met een FWD 25AE van Longo, omdat ik niet langer wilde wachten.... prachtige bus, vind hem erg mooi en geniet van de rit, ben nog steeds aan het wennen aan de hybride rijstijl om de MPG te maximaliseren lol.. in principe probeer ik zoveel mogelijk batterijvermogen te gebruiken en "pulse and glide" te gebruiken als de benzinemotor aanslaat.. gemiddelde MPG tot nu toe is 36,6 voor de eerste 1000 mijl, heb net olie ververst na de eerste "inrij" 1000 mijl en zal dan om de 5000 mijl verversen, gebruik Toyota OEM 0-16 Synthetisch en OEM filter

@bruintennis

Ik zie ze nu overal, niet zo uniek.

Ik ben in MPk. 6k over.
Ik heb er nog geen gezien in mijn omgeving, behalve de mijne. Misschien heb ik niet beter gekeken.

We hebben de ottomans op de 2e rij, wat een kenmerk was dat mijn vrouw er bijna van overtuigde om de limited te nemen, en geen reserveband voor zover ik kan zien.
Ik kreeg te horen dat in de AWD de ottoman wordt verwijderd als er een reserveband aanwezig is.

• Like
Reactions: Sienna.Guy
Proficiat met ieders nieuwe rit.
Ik stond ook op de wachtlijst voor AWD, maar eindigde vorige maand met een FWD 25AE van Longo, omdat ik niet langer wilde wachten.... prachtige bus, vind hem erg leuk en geniet van de rit, ben nog steeds bezig met het wennen aan de hybride rijstijl om de MPG te maximaliseren lol.. in principe probeer ik zoveel mogelijk batterijvermogen te gebruiken en "pulse and glide" te gebruiken wanneer de benzinemotor aanslaat.. de gemiddelde MPG tot nu toe is 36,6 voor de eerste 1000 mijl, heb net olie ververst na de eerste "inrij" 1000 mijl en zal dan om de 5000 interval verversen, gebruik Toyota OEM 0-16 Synthetisch en OEM filter
Proficiat! Wanneer heeft u uw aanbetaling gedaan? Ik ben er zeker van dat u de adviesprijs heeft betaald, toch?

101 - 120 of 187 Posts