Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
21 - 33 of 33 Posts
Hoi,
Dus ik heb Roof Nest gebeld en ze verzekerden me dat de 140# Falcom prima zou zijn met mijn dynamische gewichtsbeperking van 150# voor mijn 2019 Sienna. Ik ging dieper in op het gesprek en zei dat sommige mensen hadden gemeld dat ze problemen hadden gezien met de fabrieksrails, maar ze zeiden dat ze veel tenten zonder problemen op Siennas hebben geplaatst. Ze waren het erover eens dat een derde dwarsbalk het nog beter zou maken, maar ze aarzelden niet met de 2 Thule Evo Wing Bars die ik momenteel heb. Ik zal een derde dwarsbalk plaatsen. Ik zal natuurlijk niets anders op het dak plaatsen, geen luifel etc... Ik kan de matras uit de Falcom halen en in plaats daarvan een Exped plaatsen om het wat lichter te maken... maar dat zal ik beslissen als het aankomt.... Ik heb te maken met leveringsvertragingen...
Hoi Donna,

Is je Roof Nest Falcon al aangekomen en heb je de gelegenheid gehad om hem op de bovenkant van je Sienna te monteren? Ik zou graag willen weten wat je ervaring is met de Roof Nest Falcon en de Sienna. Bedankt.

Anthony

Hoi Donna,

Is je Roof Nest Falcon al aangekomen en heb je de gelegenheid gehad om hem op de bovenkant van je Sienna te monteren? Ik zou graag willen weten wat je ervaringen zijn met de Roof Nest Falcon en de Sienna. Bedankt.

Anthony
Hoi Anthony,
Ja, ik heb mijn Falcon nu op de Sienna en ben van plan om volgende week een kampeertrip te maken als het weer wat beter wordt. Tot nu toe is alles goed en het rijdt goed. Laat me weten als je je over iets specifieks afvraagt.... Ik heb een aantal geweldige tips gekregen op de Roofnest Facebook-site over aanpassingen die kleine dingen aan de tent verbeteren en heb er een paar van geĂŻmplementeerd. Waar sta je in je beslissingsproces en wat zijn je specifieke zorgen?
Donna

Hoi Anthony,
Ja, ik heb mijn Falcon nu op de Sienna en ben van plan volgende week een kampeertrip te maken als het weer wat beter wordt. Tot nu toe is alles goed en het rijdt goed. Laat het me weten als je je iets specifieks afvraagt... Ik heb een aantal geweldige tips gekregen op de Roofnest Facebook-site over aanpassingen die kleine dingen aan de tent verbeteren en heb er een paar van geĂŻmplementeerd. Waar sta je in je beslissingsproces en wat zijn je specifieke zorgen?
Donna
Bedankt voor de reactie Donna. Blij dat je je Falcon hebt gekregen. Ik wacht nog steeds met het aanschaffen van een. Ik ben bezorgd of de Falcon veilig genoeg op de vrij korte dakrail (van voor naar achter) zou zitten. En hoewel de Falcon 140 lbs weegt en binnen het dynamische gewicht van 150 lbs valt, ben ik bezorgd of er problemen zouden kunnen ontstaan ​​als je eenmaal met twee personen in de tent zit. Ik ben vergeten van welk forum ik het las, maar in een bericht stond dat een daktent grote deuken in het dak van de Sienna veroorzaakte. Maar dan kan ik me niet herinneren welke daktent ze gebruikten en welke generatie Sienna. Ik ben blij te horen dat het tot nu toe goed is gegaan en dat het goed rijdt. Ik hoop dat je het volgende week kunt uitproberen tijdens het kamperen. Laat ons weten hoe het gaat. Bedankt
Anthony

49933
Dus we hebben deze Smittybuilt XL-tent op ons dak gezet en 3.000 mijl afgelegd met 5 personen (2 volwassenen, kinderen van 5, 3 en 1 jaar, misschien 450# plus de #140 tent) die minstens 7 nachten sliepen. Ik maakte me zorgen over de dakrail aan de zijkant van de bus die het midden van de tent ondersteunt, omdat er wat flexibiliteit is met het gewicht. Ik haalde de dakrailcover aan de achterkant eraf en de plastic binnenkant maakte me nerveuzer. Ik begon met het samenvoegen van twee wiggen (houten deurvastzetters) met een riem om een ondersteuning in het midden te creëren, maar eerlijk gezegd, na een paar erg winderige nachten maakte ik me er geen zorgen meer over en vergat ik de extra ondersteuning. Geen problemen te melden. We hebben ons kostelijk vermaakt.

Een niet-gerelateerde opmerking: met onze spullen, tent en fietsen op de trekhaak besloot ik een Air Lift 1000 Air Spring Kit toe te voegen om de achterwielophanging te ondersteunen.

View attachment 49933

Dus we hebben deze Smittybuilt XL-tent op ons dak gezet en 3.000 mijl gereisd met 5 personen die erin sliepen (2 volwassenen, kinderen van 5,3,1 jaar, misschien 450# plus de tent van 140#) gedurende minstens 7 nachten. Ik maakte me zorgen over de dakrail aan de zijkant van de bus die het midden van de tent ondersteunt, omdat er wat flexibiliteit is met het gewicht. Ik haalde de dakrailafdekking aan de achterkant eraf en de plastic binnenkant maakte me nerveuzer. Ik begon met het samenvoegen van twee wiggen (houten deurvastzetters) met een riem om een ondersteuning in het midden te creëren, maar eerlijk gezegd, na een paar erg winderige nachten stopte ik met me er zorgen over te maken en vergat ik de extra ondersteuning. Geen problemen te melden. We hebben ons kostelijk vermaakt.

Een niet-gerelateerde opmerking: met onze spullen, tent en fietsen op de trekhaak besloot ik een Air Lift 1000 luchtveerset toe te voegen om de achterwielophanging te ondersteunen.
Bedankt voor het delen. Dat is erg geruststellend. Als en wanneer ik een daktent krijg, was ik ook van plan om een ondersteuning in het midden te maken voor de rails. Maar nu, met uw ervaring, lijkt het niet nodig te zijn. Ik heb een aantal beoordelingen gelezen dat die luchtveersets niet betrouwbaar zijn en gemakkelijk barsten. Maar als het 3.000 mijl reizen met die belasting heeft overleefd, dan is het waarschijnlijk de moeite waard om het te halen.

Hoi, ik ben van plan om een 140# Roofnest Falcon op mijn 2019 Sienna te zetten....benieuwd of je iets hebt ontdekt over de veiligheid van deze beslissing? Uw antwoord wordt zeer gewaardeerd.
Ik heb een 2019 Sienna met een mus en mijn dakrails begeven het. Roofnest is op de hoogte van mijn probleem, evenals een andere Sienna-eigenaar die contact met me heeft opgenomen. Ik ben dol op mijn nest, maar ik zou het niet opnieuw doen als ik het had geweten. Ik had het 18 maanden op de bus voordat ik problemen zag.

Bedankt voor de reactie Donna. Blij dat je je Falcon hebt gekregen. Ik wacht nog steeds met het kopen van een. Ik ben bezorgd of de Falcon veilig genoeg zou zitten op de vrij korte dakrail (van voor naar achter). En hoewel de Falcon 140 lbs weegt en binnen het dynamische gewicht van 150 lbs valt, ben ik bezorgd of er problemen zouden kunnen zijn als je eenmaal twee mensen in de tent hebt. Ik ben vergeten van welk forum ik het las, maar in een bericht stond dat een daktent grote deuken in het dak van de Sienna veroorzaakte. Maar dan kan ik me niet herinneren welke daktent ze gebruikten en welke generatie Sienna. Ik ben blij te horen dat het tot nu toe goed is gegaan en dat het goed rijdt. Ik hoop dat je het volgende week kunt testen tijdens het kamperen. Laat ons weten hoe het gaat. Bedankt
Anthony
Ik had ongeveer 18 maanden een Roofnest Sparrow op mijn 2019. De rails zijn begonnen op te tillen/falen bij de voorste bevestiging. Ik ben dol op de opstelling, maar zou het niet meer doen, wat een gedoe!

Dus ik heb hoog en laag gezocht en heb geen informatie gevonden.
Is het iemand gelukt of mislukt om een daktent op hun Sienna te monteren? Ik kan de enige man zijn met een AWD Sienna die een daktent wil.
Of ben ik dat?
Bedankt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik had het grootste Tepui-model op mijn 2007 Sienna gedurende drie jaar en had geen problemen. Enige nadeel is een merkbare daling van de brandstofbesparing op de snelweg.

Hoi Anthony,
Ja, ik heb mijn Falcon nu op de Sienna en ben van plan volgende week een kampeertrip te maken als het weer wat beter wordt. Tot nu toe is alles goed en het rijdt goed. Laat het me weten als je je iets specifieks afvraagt... Ik heb een aantal geweldige tips gekregen op de Roofnest Facebook-site over aanpassingen die kleine dingen aan de tent verbeteren en heb er een paar geĂŻmplementeerd. Waar sta je in je beslissingsproces en wat zijn je specifieke zorgen?
Donna
Hoi, Donna - Nog meer updates over hoe de Falcon voor je heeft gewerkt? We hebben onze eerste Sienna (gen4) gekregen en willen graag een RTT erop zetten; zou graag je feedback erover horen/zien!

Hallo vanuit Europa. Ik heb een Sienna AWD. Afgelopen zomer maakte ik een roadtrip in de EU met een kingsize daktent. Ik reisde met twee volwassenen en drie kinderen van 6, 10 en 12 jaar. Het gebruik van een Chinese daktent maakte me na de eerste dag en de hele reis erg nerveus. Het is niet mogelijk om met 4 personen op het dak te slapen, zelfs één volwassene en 2 kinderen zijn niet geschikt om op het dak te slapen. De originele Sienna-rails buigen dramatisch en het is helemaal niet veilig. Ik ben op zoek naar een oplossing, hoe ik de dakrails kan vervangen door een sterkere oplossing. Ik zal proberen hier foto's van mijn reis toe te voegen, om u te laten zien hoe slecht het is. En sorry voor mijn Engels.

Interessant, maar ik zou nerveus zijn om midden in de nacht te gaan plassen. Ik zou waarschijnlijk van de ladder glijden omdat ik half wakker ben.
Gezien de prijs, aangezien ik helemaal niet veel kampeer, zou ik gewoon voor een grote tent gaan. Nieuwe tenten nemen misschien 20 minuten in beslag om op te zetten en af te breken en zouden veel meer ruimte geven.

21 - 33 of 33 Posts