Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

RS3200 Kit Vraag

8K views 15 replies 6 participants last post by  lawrence co  
#1 ·
Hallo daar. Ik ben nieuw in deze Sienna-community. Ik weet dat er in het verleden discussie is geweest over de RS3200-kit (beveiligingssysteem) voor Sienna's. Ik kon niets specifieks vinden voor de 2008 LE-modellen. Ik heb onlangs een kit gekocht van http://www.brandsport.com/toy-pt398-08070.html. Heb het ook geĂŻnstalleerd. Maar ik zie niet dat de auto weet dat het systeem er ĂĽberhaupt is. In de instructies stond dat je de Toyota scantool moet gebruiken om de glasbreuksensor in te schakelen. Moet ik dat doen om het beveiligingssysteem ĂĽberhaupt in te schakelen?

Ik denk niet dat ik een motorkapschakelaar in de motorruimte heb die het alarm activeert wanneer de motorkap wordt geopend. Moet ik die schakelaar hebben om het RS3200-systeem te laten werken? En waar kan ik de motorkapschakelaar vinden? Ik heb in de motorruimte gezocht, maar kon er geen vinden. De mijne is een 2008 LE met 8 zitplaatsen en elektrische deuren.
Bedankt voor je hulp.

#3 ·
ckramos said:
Dude! Ik heb geprobeerd hier info over te krijgen...

...is dit ding zowel de v2 als de v5 in dezelfde doos? wat zit er in de doos?
...had de bus al het basis rs3200 alarm om mee te beginnen? (niet het ontgrendel/vergrendel ding noch de paniekknop)

Bedankt
Ik weet niets over V2 en V5. De doos bestaat uit een paar bedradingsconnectoren, een paar schuimbanden en een kleine plastic module die de glasbreuksensor wordt genoemd. Mijn voertuig heeft al elektrische deuren en elektrische sloten. De afstandsbedieningsknoppen zijn: vergrendelen, ontgrendelen, paniek, schuifdeur links openen, schuifdeur rechts openen.

Uit mijn onderzoek dacht ik dat de RS3200 al in de auto was ingebouwd, maar niet geactiveerd. Ik dacht dat het installeren van deze kit de RS3200 zou inschakelen. Ik denk dat ik het mis had... Ik belde de online outfit die me de kit verkocht en ze hebben geen idee...

#5 ·
Hoi, deze verwarde man is er weer... Ik heb mijn handleiding bekeken en het deel over het inbraakding gelezen. Ik heb een 4runner met de rs3200 om mee te vergelijken... Dus hij vergrendelt/ontgrendelt, heeft de magische chip in de sleutel, toeterende alarmen als je een deur opent zonder sleutel (raam openen, handmatig ontgrendelen, deur openen); DAT IS EEN ALARM! Het enige verschil met mijn 4runner is dat hij niet het glasbreukding heeft; dat ding was waardeloos. Ik denk dat het erin zit... als standaardfunctie??? Heeft er nu iemand de proximity module?

#6 ·
Uit mijn vage herinnering aan de vorige discussies:

-Het activeren van het beveiligingssysteem is slechts een softwareaanpassing die door de dealer moet worden gedaan.
-Het toevoegen van de glasbreuksensor is het enige fysieke item dat kan worden toegevoegd.
-U kunt het beveiligingssysteem met of zonder de glasbreuksensor hebben, maar als u de GBS toevoegt, moet u deze activeren naast het "beveiligingssysteem".

Ik herinner me iemand met een Canadese CE die het beveiligingssysteem door de dealer liet activeren. Hij had de GBS niet, maar zag de optie om deze in de software in/uit te schakelen. GEEN HARDWARE NODIG.

#7 ·
Dit is mijn gedachte over de beveiliging van de Sienna's van 2004 en nieuwer. Van wat ik me herinner. Google "duim omhoog" :)

2004, 2005, 2006. Je kunt een beveiligingssysteem OF een beveiliging met GBS (glasbreuksensor) toevoegen.
2007, 2008, 2009, 2010(?). Je kunt alleen een GBS toevoegen.

Van wat ik ben tegengekomen, wordt de basisbeveiliging geactiveerd op het moment van installatie. ALS je iets met een GBS installeert, moet het via de dealer worden geactiveerd.

Ja, je kunt het beveiligingssysteem (GBS) op elk moment aanzetten. Maar als je de GBS niet installeert en activeert... Nou, dat is als het aanzetten van je koplampen zonder lampen.

Ik was vorig jaar bezig met het proberen een beveiligingssysteem te krijgen voor mijn 2004. Ik hoop dat ik het niet verwarrender heb gemaakt...

#8 ·
Bedankt voor de antwoorden mensen.. Dus, ik had gewoon het reeds geĂŻnstalleerde RS3200-systeem kunnen activeren in plaats van de GBS te kopen? Nu ik de GBS-kit heb geĂŻnstalleerd, wat moet ik de dealer vragen te doen? RS3200 activeren of GBS activeren? Zullen ze apart voor beide kosten in rekening brengen? Alle info over hoeveel ze voor zoiets in rekening zullen brengen? Het is waarschijnlijk minder dan 5 minuten werk om te activeren met hun handheld tool..

#9 ·
ckramos said:
::~snip!~::
Weet iemand of er een proximity module is?
AFAIK, er is geen "proximity module" voor het FACTORY beveiligingssysteem....maar ik ben niet op de hoogte van de "nieuwste" officiële Toyota accessoires.
Veel high-end aftermarket beveiligingssystemen bieden een proximity module, maar IME hebben veel installateurs er een hekel aan omdat ze de neiging hebben om "vals" te zijn en erg temperamentvol zijn. Temperatuurvariaties in de omgeving zullen hun effectiviteit beĂŻnvloeden. Het is al dan niet mogelijk om een proximity module "toe te voegen" aan een fabriekssysteem, maar het zou waarschijnlijk de beschikbaarheid van "ingangen" in de centrale alarm "hersenen" vereisen.....net als een GBS add-on.....het is slechts een extra "sensor".

Ik had er vroeger een in mijn '85 Honda Prelude met een aftermarket beveiligingssysteem toen zulke dingen enigszins nieuw op de markt waren.....het was meer pijn/gedoe dan dat het waard was. Ik had ook een GBS. Geen van beide "werkte" naar behoren en had de neiging om "vals" te zijn, of zelfs NIET te activeren wanneer ze dat wel zouden moeten doen. Misschien is de technologie sindsdien verbeterd....IDK. ??? ??? ???

Zelfs met dergelijke add-on modules, gaat u een vastberaden smash-&-grab dief NIET afschrikken. Als ze iets in de auto zien dat ze de moeite waard vinden om mee te nemen, zullen ze dat doen als ze genoeg tijd/gelegenheid hebben.....het duurt misschien maar 10 seconden om een ruit in te slaan en te pakken wat ze willen en dan zijn ze "weg".

Een beveiligingssysteem is meer geschikt om een "casual" AUTO dief te verijdelen, maar een echte "pro" zal nog steeds in staat zijn om de hele auto te stelen als, nogmaals, genoeg tijd/gelegenheid gegeven is.

Uw kilometerstand kan variëren.
Succes!! 8)

#10 ·
blade2001 said:
Bedankt voor de reacties mensen.. Dus, ik had gewoon het reeds geĂŻnstalleerde RS3200-systeem kunnen activeren in plaats van de GBS te kopen? Nu ik de GBS-kit heb geĂŻnstalleerd, wat moet ik de dealer vragen te doen? RS3200 activeren of GBS activeren? Zullen ze apart voor beide kosten in rekening brengen? Alle info over hoeveel ze hiervoor in rekening zullen brengen? Het is waarschijnlijk minder dan 5 minuten werk om te activeren met hun handheld tool..
Alles wat je aan je busje hebt toegevoegd, is een GBS. (v2 en V5) zijn slechts de onderdelen voor de GBS (bedrading en sensor zelf)

Ik geloof dat je busje al het basisalarm heeft? Daarom is er alleen een GBS beschikbaar voor je busje.

Je wilt gewoon dat de dealer de GBS activeert. Uit mijn onderzoek blijkt dat dit via "aanpassingsfuncties" gaat die alleen de dealer kan uitvoeren. Zoals het eruit ziet. eenvoudige klus...5 minuten

#11 ·
Re: RS3200 Kit Vraag - Conclusie

Ik heb de bus vandaag naar de dealer gebracht om te zien wat ze kunnen doen met het RS3200 GBS-systeem dat ik heb geĂŻnstalleerd. Ze rekenden $110 om hun computer aan te sluiten. Ze hebben het beveiligingssysteem en de Glass Break Sensor ingeschakeld met de handheld unit die ze hebben. Nu heb ik alarm in mijn auto. En beter nog, het is OEM... dus geen extra afstandsbedieningen om mee te rommelen...

#12 ·
$110,00 om het te installeren??? Ik heb deze unit net in de bus van mijn broer geĂŻnstalleerd. De dealer rekende slechts $40,00. Ik ga terug naar de plek waar je de unit vandaan hebt. Je hebt $134,77 + verzendkosten en nog eens $110,00 aan de dealer betaald. Wat was de offerte van de dealer voor de installatie?

#13 ·
Ik weet het niet.....maar het klinkt alsof het eigenlijk maar 5 minuten zou moeten duren....dus ze zouden je misschien 15-30 minuten voor "arbeid" in rekening moeten brengen als minimum.
Het lijkt erop dat ze je sowieso ongeveer 1 uur "arbeid" hebben aangerekend, of het hebben aangerekend als "diagnosekosten van minimaal 1 uur". :eek: ??? :mad: :mad: :mad: :'(

#14 ·
Ik ben het helemaal niet eens met de $110 die ze me in rekening hebben gebracht. Ik vind het een afzetterij voor een klus van 5 minuten. Het was meer zoiets van: "Als we de computer moeten gebruiken, dan is het $110"... dat krijg je als je in Noord-Virginia woont.

Ik heb de unit gekocht bij www.brandsport.com. Het zijn oplichters... ze vertelden me dat ik geen programma van de dealer nodig zou hebben om te activeren... Ik wist niet wat ik nu weet. Als ik het wel had geweten, had ik het gewoon bij de dealer gehaald.

Toen ik met een dealer sprak, vertelden ze me dat het $350 zou kosten om de RS3200-kit in mijn busje te installeren, en dan $200 om de glasbreuksensor te doen. Dit was totale BS, aangezien er geen RS3200-kit is voor de Sienna uit 2008... het is de GBS-kit die wordt toegevoegd aan het RS3200-systeem dat al in de auto zit.

Ik heb $124 betaald voor GBS en $110 voor activering... Ik denk dat ik meer zou hebben betaald als ik vorig jaar, toen ik de busje nieuw kocht, om een beveiligingssysteem had gevraagd.