Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
61 - 80 of 85 Posts
Ik heb ook de deurverlichting gedaan. Heb een paar heldere met kabelboom van een Camry gekregen, elke Toyota vanaf 2007 werkt, omdat ze allemaal dezelfde deurpaneelverlichting hebben. Maar ze hebben ook aftermarket-exemplaren op eBay. Ik heb de constante 12V gebruikt bij de raamregelaar die ik oorspronkelijk voor de plasverlichting gebruikte. Ik heb een draad naar de deurschakelaar geleid. Ik heb dit ongeveer 6 inch van de deurschakelaar op de B-stijl naast de voorstoelen gedaan. Het gemakkelijkst, want daar is maar één draad. Ik heb het circuitschema voor de interieurverlichting op verschillende Toyota's bestudeerd en ze hebben een diode op de aarde, dus ik heb voor de zekerheid een diode toegevoegd. Ik heb hier geen foto's van gemaakt, omdat het een vrij eenvoudige installatie was.

Puddle lights in volledige duisternis. Parkeerlichten zijn erg helder.

Vergeleken met de Taiwan 2 in 1 voor mijn 07 IS250, zijn deze helder. De 2 in 1 op de iS gebruiken twee LED-optische staven die een subtiel parkeerlicht geven. De 4 in 1 sienna gebruikt meer direct licht.

Attachments

Bekijk de bedradingsschema's voor een typisch Toyota Camry-beleefdheidscircuit. Ik neem aan dat de meeste Toyota's vergelijkbaar zijn. Let op de diode voordat deze de knoop met de deurschakelaarpen bereikt.

Ook gebruiken ze de 12V-koepellamp, maar ik heb gekozen voor de 12V-constante van de raamregelaars, aangezien die stroom al in de deur zat toen ik de installatie deed. Ik zou nu kunnen overschakelen, aangezien ik stroom voor mijn plaslichten in elke deur heb. Het enige voordeel van het gebruik van 12V-koepel is dat als kinderen de voorportieren open laten staan, de stroom na 15 minuten wordt uitgeschakeld op een Sienna.

Attachments

Discussion starter · #66 ·
Ik gebruik alleen de MIT binnenhoezen die niet goed passen. Ik heb $20 extra betaald voor MIT om zowel de binnen- als de buitenkant te schilderen. Heb nog steeds de tape op de buitenkant in de doos, omdat ik nooit van plan was ze te gebruiken.

Wacht op het krijgen van OEM-hoezen totdat ik wat schilderwerk moet laten doen, aangezien Super White en Alpine White signaalhoezen niet langer verkrijgbaar zijn in Noord-Amerika.

Ik heb serieus dremelwerk gedaan om de signalen in de spiegelbehuizing van 2015+ te laten passen. De signaalhouders getrimd en de achterkant geschoren om te passen.

De signalen alleen kosten $145, maar met de ongelakte binnen- en buitenkappen zijn ze $5 goedkoper. ?????

Erg mooi en helder, waardoor ik mijn huidige MIT-lampen door deze wil vervangen. Kerstmis staat voor de deur en ik kan ze wel eens gaan halen
Image

Discussion starter · #70 ·
Houd er rekening mee dat ik serieus dremelwerk heb gedaan om de signalen in de spiegelbehuizing van 2015+ te laten passen. De signaalhouders bijgesneden en de achterkant aangepast om te passen.

De signalen alleen kosten ook $145, maar met de ongeverfde binnen- en buitenkappen zijn ze $5 goedkoper. ?????
Ik heb alleen kleine aanpassingen gedaan aan de LED van het knipperlicht en heb de spiegelbehuizing nooit aangeraakt, maar gebruikte de OEM-kappen. Ik zal de 2-in-1 waarschijnlijk vervangen door de 4-in-1.

Discussion starter · #71 ·
Puddle lights in volledige duisternis. Parkeerlichten zijn erg helder.

Vergeleken met de Taiwan 2 in 1 voor mijn 07 IS250, zijn deze helder. De 2 in 1 op de iS gebruiken twee LED-optische staven die een subtiel parkeerlicht geven. De 4 in 1 sienna gebruikt meer direct licht.
Gaat het parkeerlicht aan met de puddle lights? Door naar de foto aan de linkerkant te kijken, lijkt het erop dat het parkeerlicht ook aan is. Wil het alleen even bevestigen voordat ik een gok waag op de 4 in 1.

Gaan de parkeerlichten aan met de plasverlichting? Door naar de foto aan de linkerkant te kijken, lijkt het erop dat de parkeerlichten ook aan zijn. Ik wil het alleen even bevestigen voordat ik me op de 4-in-1 stort.
Nee... de foto aan de bestuurderskant heeft ook de parkeerlichten aan met plasverlichting. De passagierskant heeft alleen plasverlichting.

De plasverlichting is gekoppeld aan het interieurverlichtingscircuit, dus ze gaan aan als je de interieurverlichting helemaal aanzet. Ik weet dat als je een auto hebt met OEM-plasverlichting zoals de Limited, ze op een ander circuit zitten dat alleen aangaat als de deur op slot zit en je hem ontgrendelt.

Op mijn IS250 gaan de plasverlichting alleen aan tijdens het eerste ontgrendelen. Ik denk niet dat ze aangaan als de deur wordt geopend zoals de interieurverlichting.

Ik raad de Signals Only ($130) aan en het kopen van de OEM-covers voor de Limited: MIT SIENNA Limited 11-20 LED 4-in-1 SEQUENTIAL richtingaanwijzer + parkeer- + plaslicht | eBay

Eerder heb ik deze MIT $150 signalen geïnstalleerd op OEM spiegels zonder signaal. Gebruikte de aftermarket cover die helemaal niet paste, wat de reden is dat ze worden geleverd met een andere buitenhoes die met 3M tape wordt bevestigd.

Ik heb een set OEM-covers in Pearl gekocht en ze Super White laten schilderen (040 Super White is niet meer in productie, aangezien die kleur nooit een Noord-Amerikaanse optie was op de Limited die een OEM-signaalspiegel heeft). Betaalde $75 verzendkosten voor beide covers van BAM Toyota parts.

De versie die ik kocht met dubbele aftermarket covers Painted ($150): MIT Toyota SIENNA 2011-2020 LED-richtingaanwijzer + parkeer- + plas-spiegelcover Painted | eBay

Ik plaats nogmaals uw geweldige, gedetailleerde beschrijving voor het installeren van LED-richtingaanwijzers, aangezien de oorspronkelijke post nogal moeilijk te lezen/volgen is vanwege de kleine tekstgrootte en de gekoppelde foto's. Heb het gewoon gemakkelijker gemaakt om te lezen, maar de originele inhoud staat hier. Bedankt LetsGoPlaces!

1. Spiegelkappen en LED-richtingaanwijzers verkrijgen
  • Op Ebay van MIT Accessories.
  • Of u kunt OEM LED-richtingaanwijzers gebruiken en uw eigen bedrading maken.
2. Spiegel verwijderen van spiegelbehuizing/assemblage
  • Kantel de spiegel zo ver mogelijk naar beneden en pak de spiegel van bovenaf vast en trek de spiegel langzaam naar u toe totdat hij eruit springt.
  • Kantel de spiegelmotor terug naar de oorspronkelijke positie en trek de spiegel omhoog om de spiegel van de spiegelmotor los te maken.
  • Markeer 1 verwarmingsspiegeldraad en -aansluiting met een marker of schilderstape.
3. Verwarmingsdraad eruit trekken

- Zorg ervoor dat u één duim op de aansluiting plaatst, zodat u de aansluiting niet van de spiegel wrikt terwijl u de draad van de spiegel loskoppelt.

4. Spiegelkap verwijderen
  • TIP: Verwijder spiegelkappen terwijl de spiegel nog aan de carrosserie van het voertuig is bevestigd.
  • Steek spijkers in om de lipjes op hun plaats te houden, zoals weergegeven in afbeelding 3 in de onderstaande afbeelding, één voor één en meestal springt de spiegelkap bij de laatste er gewoon uit.
46304

5. Deurpaneel verwijderen zoals getoond in de video

6. Luidspreker uit de deur verwijderen

- Door de luidsprekerkabel los te koppelen en 4 schroeven te verwijderen, zoals weergegeven in afbeelding 5 hieronder:

46305

7. Spiegelassemblage van het voertuig verwijderen

- Door 3 moeren los te schroeven, zoals weergegeven in afbeelding 4 hieronder.

46306

- Installeer richtingaanwijzerlampen op de spiegelbehuizing met behulp van 2 #8 x 3/8 schroeven, weergegeven in afbeelding 23 in de onderstaande afbeelding.

46307

• Zou aanraden om de bedrading met isolatietape te omwikkelen, 3 inch van de lamp tot ongeveer een voet lang.
  • Bekijk hier in afbeelding 22 in de onderstaande afbeelding.
46308

8. Tape verwijderen

- Weergegeven in afbeelding 4 in de onderstaande afbeelding.

46309

9. Draad leggen volgens het pad van de kabelboom van de spiegel naar de binnenkant van het voertuig

• U moet ook de plastic afdekking aan de onderkant van de spiegelarm verwijderen en de isolatie/pakking scheiden.
  • TIP: begin bij de onderste pakking/isolatie tot het midden waar de draad het voertuig binnengaat.
  • U hoeft niet de hele isolatie/pakking van onder naar boven of omgekeerd te scheiden.
10. Spiegelbehuizing terugplaatsen en verwarmingsdraad opnieuw aansluiten

- Doe dit voordat u de spiegel weer op de spiegelmotor plaatst.

11. Richtingaanwijzerdraden van de spiegel leggen volgens de fabriekskabelboom en gebruik kabelbinders om deze vast te zetten.

• Raadpleeg afbeelding 1 in de onderstaande afbeelding.
  • Losse bedrading kan worden doorgesneden of breken als de draad in de weg zit van het glazen raam terwijl het naar beneden glijdt. ZORG ERVOOR DAT DE RAMEN OMHOOG ZIJN.
46310

12. Rubberen doorvoerbus tussen deurframe en voertuig verwijderen
  • Dit is het rubber dat u ziet tussen het deurframe en het voertuigframe.
  • TIP: Begin onderaan - gedeelte van het deurframe, zoals weergegeven in afbeelding 1 hieronder.
  • Steek uw hand door de luidsprekeropening en knijp/knijp de rubberen doorvoerbus samen en duw hem eruit.
46311

Attachments

13. Vloerpanelen/kickpanel verwijderen

- Zoals getoond in afbeelding Fig 9 in de afbeelding hieronder.

View attachment 46312

- Passagierskant - u moet het dashboardkastje verwijderen door 2 schroeven en 2 10 mm bouten te verwijderen, zoals te zien is in afbeelding Fig 11 in de afbeelding hieronder.

46313

14. Deze 2-draads kabelboomconnector loskoppelen

- Zoals getoond in Fig 10 in de afbeelding hieronder voor de passagierskant.

46314

- En getoond in Fig 8 in de afbeelding hieronder voor de bestuurderskant die stroom levert aan spiegel en deur.

46315

15. Bovenste rubberen grommet verwijderen

• Door een lange neustang of een nylon wriktool te gebruiken terwijl u de kabelboom die u zojuist hebt losgekoppeld van binnen naar buiten duwt.
  • Zodra de rubberen grommet is verwijderd, plaatst u deze verticaal (plaats de rubberen grommet opnieuw zodat deze niet verdraaid is) tussen het deurkozijn en de carrosserie, zoals te zien is in Fig 2 in de afbeelding hieronder.
– Hierdoor gaat de draad gemakkelijk en gemakkelijker door.
  • Leid een kleerhangerdraad erdoor en draai de richtingaanwijzerdraad erdoor en steek deze door de opening waar de rubberen grommet vandaan kwam.
  • Plaats de rubberen grommet terug, beginnend met de bovenste - begin met het plaatsen van de voorkant naar de achterkant van de bovenste rubberen grommet.
  • Doe de volgende onderkant - gemakkelijk.
  • Doe hetzelfde aan de bestuurderskant en plaats de luidspreker en het deurpaneel terug.

46316

16. Bedradingsaansluitingen

- Draad van LED-richtingaanwijzerlamp
: Zwart is aarde
: Blauw is parkeerlicht - witte LED
: Rood is richtingaanwijzer - gele LED

• OPMERKING: U kunt ervoor kiezen om parkeerlicht te gebruiken of niet door de blauwe draad niet te gebruiken/aan te sluiten.
  • Ik heb ervoor gekozen om het met een schakelaar te gebruiken, zodat ik het indien nodig kan in- en uitschakelen.
  • Ik heb deze LED-schakelaar, zoals te zien is in Fig 14 in de afbeelding hieronder, van MIT in mijn andere voertuigen en vond hem zo leuk.

46317

- Past perfect in de lege sleuven als een handschoen en licht op (DRL) wanneer het parkeerlicht aan is/LED-parkeerlicht 's nachts uit is in bijpassende groene kleur en de indicator brandt (zie twee afbeeldingen hieronder).

46318

46319

17. Draden aftappen

- Zie afbeelding voor kleurcode voor parkeerlicht hieronder.

46320

- Zie afbeelding voor richtingaanwijzerdraden hieronder.

46321

18. Waar de kabelboom te vinden

- Verwijder 2 bouten om het paneel aan de bestuurderskant te verwijderen, zoals weergegeven in de onderstaande afbeelding.

46322

• Begin van links onder naar rechts.
  • U moet blauwe tape doorknippen die de draad van de stroomdeurschakelaar vasthoudt om het paneel naar beneden te laten zakken.
  • Als u het eruit hebt gehaald, ziet u dit in de onderstaande afbeelding.
  • Wees voorzichtig bij het verwijderen hiervan.
46323

• U moet een platte schroevendraaier net onder de bovenkant van de hendelarm plaatsen en deze naar beneden duwen voordat u de hendelarm trekt om deze los te maken.
  • Als u hem eruit hebt gehaald, duwt u de kabelboom naar beneden om meer ruimte te hebben om mee te werken, zoals te zien is in de onderstaande afbeelding.
46324

19. Bedrading van de passagier leggen

• Gebruik een kleerhangerdraad zoals weergegeven in de onderstaande afbeelding.
  • Het zou helpen als u de bestuurderskant met licht zou verlichten, zodat u een idee hebt waar de hanger doorheen gaat als u door het gat aan de passagierskant gluurt.
46325

- Dit is nadat de draad erdoorheen is gegaan en is vastgebonden.

46326

20. Haak de kleerhangerdraad die u zojuist vanaf de passagierskant hebt ingebracht met een andere draad

- Zoals weergegeven in de onderstaande afbeelding.

46327

- Nadat de draad eruit is gevist, wordt dit weergegeven in de onderstaande afbeelding.

46328

• De draad kan rechtstreeks naar de ECU gaan, maar hij gaat onder een kabel door.
  • Ik vermoed dat de kabel van de shifter komt en dat het hierdoorheen halen gevaarlijk kan zijn omdat het schakelen kan falen.
  • Ik heb ervoor gekozen om er gewoon onder en ervoor te gaan.
  • Ik zou aanraden om een rode tape of een zichtbare kleur aan de punt van de kleerhangerdraad te hebben om de zichtbaarheid van de hangertip te verbeteren, aangezien u weinig ruimte hebt om goed zicht te hebben.
  • Veel licht onder het dashboard nodig om dit te doen.
  • Ik gebruik zwarte tape en heb het moeilijk gemaakt om het te vinden.

21. Laat de kabelboom over de ontstekingskabelboom lopen

• Met wat speling om ruimte te hebben voor de afstelling van de stuurkolom omhoog en omlaag.
  • Bevestig het met een tie-wrap om het vast te zetten, zoals te zien is in de onderstaande afbeelding.

46329

22. Verbind de betreffende draden met de kabelboom

- Zoals te zien is op de onderstaande foto's.

46330

46331

- Aangesloten aarde getoond in onderstaande afbeelding.

46332

• Plaats alle benodigde onderdelen terug en je bent klaar.
  • Mijn verbindingen zijn gesoldeerd.
  • Kabelboom na de uiteindelijke verbindingen, weergegeven in de onderstaande afbeelding.
46333

Nogmaals, veel dank aan LetsGoPlaces voor deze mooie uitwerking! Hopelijk zal dit helpen om het gebruik ervan te vergroten!

@h4ldol goed werk met het opnieuw doen van de berichten. Dat zou je ook met een paar van mijn dingen hier moeten doen. Vroeger had ik de aandachtsspanne (voor kinderen) voor dit alles, maar tegenwoordig neem ik het gewoon op voor YouTube, veel gemakkelijker.

@h4ldol goed werk met het opnieuw doen van de posts. Dat zou je ook met een deel van mijn spullen hier moeten doen. Vroeger had ik de aandachtsspanne (voor kinderen) voor dit alles, maar tegenwoordig neem ik het gewoon op voor YouTube, veel gemakkelijker.
Bedankt, ik zal je schrijfsels bekijken. Staan ze op dit forum of vooral op YouTube?

@h4ldol, je hebt mijn post echt veel beter gemaakt. Bedankt dat je de tijd hebt genomen en het zo hebt georganiseerd dat het gemakkelijk te begrijpen is. Ik hoop dat je je probleem hebt kunnen oplossen.
Zeker! Het is zeker een geweldige tutorial en verdient het om meer gezien en gebruikt te worden dan de vorige opmaak waarschijnlijk toestond. Ik ben ook van plan om het zelf weer te gebruiken voor mijn OEM-verlichting en wilde het mezelf gemakkelijker maken hehe.

61 - 80 of 85 Posts