Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
21 - 40 of 60 Posts
Ik heb een 2019 AWD met 20K mijl en heb onlangs mijn lift gedaan. Ik heb een 2" traxda veerspacer aan de voorkant en 1" hogere, 15 procent stijvere CCS-veren aan de achterkant gedaan. CCS heeft het perfect gedaan en kon precies bouwen wat ik vroeg. Mijn busje staat nu waterpas op de trimhoogte (dezelfde hoogte van de grond tot de bovenkant van de wielkasten). Ik heb bewust het gebruik van de achterste traxda spacer vermeden omdat ik niet de bijna 2" lift wilde die de meesten krijgen. Mijn theorie met slechts 1" lift aan de achterkant is om een paar redenen. Ten eerste, door 1" lift te doen, kan ik de standaard achterste schokdempers met spacers (3 5/8" ringen) gebruiken en tot nu toe heb ik geen problemen met het uitveren. Ik geef de voorkeur aan de OEM-schokdempers omdat ze stijver zijn en meer demping bieden dan de Monroe 37301. De tweede reden was om problemen met de achteruitlijning of bandenslijtage te voorkomen. De achterbanden van de sienna zijn standaard ingesteld met negatieve camber. Hoe meer je de achterkant van de sienna optilt, hoe meer de negatieve camber verandert in positieve toe of toe in. Na mijn uitlijning na de lift, was alles nog steeds in de specificaties van de uitlijningstoleranties van toyota.

Als ik in de toekomst voorspanners doe, ga ik zeker overwegen om de standaard AWD-veren aan de voorkant te gebruiken met SE-voorspanners. Ik vind het idee van de sportievere demping leuk om de voorkant van de opgetilde sienna te helpen controleren. Ik weet niet zeker of de SE-schokdempers dezelfde verlenging en slaglengte hebben als de AWD-schokdempers. Als iemand dat antwoord weet, laat het ons dan weten...

Ik heb een 2019 AWD met 20K mijl en heb onlangs mijn lift gedaan. Ik heb een 2" traxda veerspanner aan de voorkant en 1" hogere, 15 procent stijvere CCS veren aan de achterkant gedaan. CCS heeft het perfect gedaan en was in staat om precies te bouwen wat ik vroeg. Mijn busje staat nu waterpas op de afwerkhoogte (dezelfde hoogte van de grond tot de bovenkant van de wielkasten). Ik heb bewust het gebruik van de achterste traxda spacer vermeden omdat ik niet de bijna 2" lift wilde die de meeste mensen krijgen. Mijn theorie met slechts 1" lift aan de achterkant heeft een paar redenen. Ten eerste, door 1" lift te doen, kan ik de standaard achterste schokdempers met spacers (3 5/8" ringen) gebruiken en tot nu toe heb ik geen problemen met het uitveren. Ik geef de voorkeur aan de OEM schokdempers omdat ze stijver zijn en meer demping bieden dan de monroe 37301. De tweede reden was om problemen met de achteruitlijning of bandenslijtage te voorkomen. De achterbanden van de sienna zijn standaard ingesteld met negatieve camber. Hoe meer je de achterkant van de sienna optilt, hoe meer de negatieve camber verandert in positieve toe of toe in. Na het uitlijnen na de lift, was alles nog steeds binnen de specificaties van de uitlijningstoleranties van toyota.

Als ik in de toekomst voorste veerpoten doe, ga ik zeker overwegen om de voorste standaard AWD veren te gebruiken met SE voorste veerpoten. Ik hou van het idee van de sportievere demping om de voorkant van de opgetilde sienna te helpen controleren. Ik weet niet zeker of de SE veerpoten dezelfde verlenging en slag hebben als de AWD veerpoten. Als iemand dat antwoord weet, laat het ons dan weten...
Problemen met de ophanging, aandrijfashoezen, gebruikelijke geluiden of mysterieuze hobbels. Ik ben het ermee eens, een lift in matigheid is waarschijnlijk/kan het beste zijn. Ik neem aan dat de ringen bovenop de schokdemper worden geplaatst en niet onder de moer.

Ik zou elke feedback over de SE schokdempers onderschrijven. Omdat de highlander veel van de sienna componenten deelt. Heeft iemand highlander veerpoten gebruikt of onderzocht op de Sienna, of is dat een brug te ver?

Eventuele ophanging, problemen met de aandrijfashoes, gebruikelijke geluiden of mysterieuze hobbels. Ik ben het ermee eens, een lift in matigheid is waarschijnlijk/kan het beste zijn. Ik neem aan dat de ringen bovenop de schokdemper worden geplaatst en niet onder de moer.

Ik zou alle feedback over de se-schokdempers steunen. Omdat de highlander veel van de sienna-componenten deelt. Heeft iemand highlander-veerpoten en schokdempers op de Sienna gebruikt of onderzocht, of is dat een brug te ver?
Geen problemen... Het rijdt wat stugger, maar op een goede manier. Het is stil, strak en geen trillingen, niets. Mijn busje was vrij nieuw toen ik de lift deed. Ik heb ook nieuwe banden en wielen gedaan. Ja, ringen op de schokdemperbehuizing tussen de schokdemper en de carrosserie van de bus. Ik krijg het gevoel van het zien van de feedback van andere mensen dat als je bus problemen heeft, een lift de neiging heeft om die problemen naar boven te halen. Ik heb ergens losjes gelezen dat de highlander-veerpoten en schokdempers niet in de sienna passen...

Geen problemen... Het rijdt wat stijver, maar op een goede manier. Het is stil, strak en geen trillingen, niets. Mijn busje was vrij nieuw toen ik de lift deed. Ik heb ook nieuwe banden en velgen gedaan. Ja, ringen op de schokdemperbehuizing tussen de schokdemper en de carrosserie van de bus. Ik krijg het gevoel van het zien van feedback van andere mensen dat als je busje problemen heeft, een lift de neiging heeft om die problemen naar de oppervlakte te brengen. Ik heb ergens losjes gelezen dat de Highlander-veerpoten en -schokdempers niet in de Sienna passen...
Geen problemen... Het rijdt wat stijver, maar op een goede manier. Het is stil, strak en geen trillingen, niets. Mijn busje was vrij nieuw toen ik de lift deed. Ik heb ook nieuwe banden en velgen gedaan. Ja, ringen op de schokdemperbehuizing tussen de schokdemper en de carrosserie van de bus. Ik krijg het gevoel van het zien van feedback van andere mensen dat als je busje problemen heeft, een lift de neiging heeft om die problemen naar de oppervlakte te brengen. Ik heb ergens losjes gelezen dat de Highlander-veerpoten en -schokdempers niet in de Sienna passen...
Yota,

dit is een geweldig forum, het helpt me om vooruit te komen met mijn lift. Mike van Journey is geweldig, maar de 3,5” lift is een brug te ver voor mij. Maar er is een andere wending, Kendall Toyota in Bend Oregon heeft 30 Journeys-lifts gedaan en er komen er nog meer, ze bieden garantie, ik weet niet zeker wat het is

Heeft u een monteur de klus laten klaren voor uw lift?

Sommigen meldden problemen met de stabilisatorstang en gebruikten de Godspeed Universal Adjustable Swaybar Sway Bar End Link om het probleem aan te pakken

Heeft u langere veren met dezelfde veerconstante overwogen in plaats van de traxda-lift?

Bent u met uw Sienna naar een Toyota-dealer geweest om het uitgevoerde werk te beoordelen en of ze mogelijke problemen hebben vastgesteld? Ik heb 90.000 km op mijn 2013 AWD Sienna en ik overwoog de vervanging van de veerpoten en CV-gewrichten, ook al zijn er geen problemen. Ik dacht dat het zinvol was om die componenten te vervangen terwijl de bus onder het mes ligt

thx, ik waardeer uw bereidheid om mijn vragen te beantwoorden
Jim

Yota,

dit is een geweldig forum, het helpt me om vooruit te komen met mijn lift. Mike bij Journey is geweldig, maar de 3,5” lift is een brug te ver voor mij. Maar er is een andere wending, Kendall Toyota in Bend Oregon heeft 30 Journeys liften gedaan met meer in aantocht, ze bieden een garantie, ik weet niet zeker wat het is

Wat betreft je lift, heb je een monteur het werk laten doen?

Sommigen meldden problemen met de stabilisatorstang en gebruikten de Godspeed Universal Adjustable Swaybar Sway Bar End Link om het probleem aan te pakken

Heb je langere voorveren met dezelfde veerconstante overwogen in plaats van de traxda lift?

Heb je je Sienna naar een Toyota-dealer gebracht om het uitgevoerde werk te bekijken en om te zien of ze potentiële problemen hebben vastgesteld? Ik heb 90k op mijn 2013 AWD Sienna en overweeg de vervanging van de schokdempers en cv-gewrichten, ook al zijn er geen problemen. Ik dacht dat het vervangen van die componenten terwijl de bus onder het mes ligt, logisch was

thx, ik waardeer je bereidheid om mijn vragen te beantwoorden
jim
Ik hoorde over Kendall die de JOR lift installeerde en het voegt een bepaalde hoeveelheid geloofwaardigheid toe aan de JOR lift. De ticketprijs is waanzinnig. Ik heb een monteur het werk aan mijn bus laten doen. Voordat ik de lift deed, belde ik Toyota en vroeg of een lift de garantie ongeldig zou maken. Ze zeiden dat het de garantie ongeldig kan maken op de items die direct door de lift worden beïnvloed (schokdempers, veren, enz.), maar de grote items worden nog steeds gedekt. Ik kon met dat antwoord leven... Ik heb veel onderzoek gedaan en ik ken de potentiële problemen... het veranderen van een auto is niet voor iedereen weggelegd en je moet misschien een aantal problemen oplossen.

Godspeed links zijn het antwoord op het feit dat JOR een moog link levert met de bouten in dezelfde richting. Sommigen hebben geklaagd over de godspeed link die losraakt.

Langere voorveerspiraalen werken niet met de standaard schokdempers. Niet genoeg veerweg...

Nieuwe schokdempers en cv/assen tijdens het liften, dan zou je goed moeten zitten. Koop de Toyota merk assen. Ze zijn het meest gebalanceerd en betrouwbaar in tegenstelling tot sommige van de aftermarket merken die uit balans zijn geraakt en een vibratie hebben veroorzaakt direct uit de doos...

Ik hoorde dat Kendall de JOR-lift installeerde en dat voegt een zekere mate van geloofwaardigheid toe aan de JOR-lift. De ticketprijs is waanzinnig. Ik heb een monteur het werk aan mijn busje laten doen. Voordat ik de lift deed, belde ik Toyota en vroeg of een lift de garantie zou laten vervallen. Ze zeiden dat het de garantie op de items die direct door de lift worden beïnvloed (schokdempers, veerpoot, enz.) kan laten vervallen, maar de grote items zijn nog steeds gedekt. Ik kon met dat antwoord leven... Ik heb veel onderzoek gedaan en ik ken de potentiële problemen... Het wijzigen van een auto is niet voor iedereen weggelegd en je moet misschien wat problemen oplossen.

Godspeed-links zijn het antwoord op het feit dat JOR een moog-link levert met de bouten in dezelfde richting. Sommigen hebben geklaagd over het losraken van de godspeed-link.

Langere voorveerspringen werken niet met de standaard schokdempers. Niet genoeg veerweg...

Nieuwe schokdempers en cv/assen tijdens het liften, dan zou je goud moeten zijn. Koop de Toyota-assen. Ze zijn het meest uitgebalanceerd en betrouwbaar in tegenstelling tot sommige van de aftermarket-merken die uit balans zijn geraakt en direct uit de doos een vibratie hebben veroorzaakt...
Yota thx

2" trax front (Langere voorveerspringen werken niet met de standaard schokdempers. Niet genoeg veerweg)
Achter 1" hoger, 15 procent stijvere CCS-veren
Gebruik standaard achterschokdempers, kyb? (vervang die ook), met aanbevolen ringen
Nieuwe schokdempers (kyb)
toyota cv/assen

Klinkt dat ongeveer goed?

thx nogmaals,

ik zal de groep updaten als het klaar is
Jim

Yota thx

2" trax voor (Langere voorveerspiraalen werken niet met de standaard veerpoten. Niet genoeg veerweg)
Achter 1" hoger, 15 procent stijvere CCS-veren
gebruik standaard achterdempers, kyb ? (vervang die ook), met aanbevolen ringen
nieuwe veerpoten (kyb)
toyota cv/assen

Klinkt dat ongeveer goed?

thx nogmaals,

ik zal de groep updaten als het klaar is
jim
Klinkt als een goed begin en mogelijk een finish. Ik zeg dat omdat als uw bus problemen heeft of versleten onderdelen, de lift die problemen waarschijnlijk naar boven zal brengen. Motorsteunen, onderste draagarmen, stabilisatorstangbussen, achterasbussen om een paar onderdelen te noemen die goed zijn of vervangen moeten worden.

De achterveerspiraalen heb ik gespecificeerd voor mijn bus en voor mijn doeleinden. Mijn bus zat 1" hoger achter, dus 1" maakte hem waterpas. Ik gebruik hem als bestelwagen voor mountainbikes en surfplanken. Ik vervoer geen zware ladingen, sleep niet, heb geen kinderen en wilde dat de achterkant iets steviger reed. CCS kan u alles maken wat bij uw behoeften past. Meet uw bus en kijk wat voor u werkt. Sienna's hebben de neiging om nogal te variëren in rijhoogte en hoogteverschil voor en achter.

KYB standaard achterschokdempers kunnen werken als uw achterlift niet te drastisch is. Als ze bij het uitrekken vastlopen, heeft u mogelijk de Monroe-schokdempers nodig. Mijn achterkant is 33" bij de trimhoogte (bovenkant van de wielkast) met 29" banden. Ik ben er nog niet mee in de modder geweest, maar tot nu toe zijn er in de stad geen problemen...

Ik heb ook de door Traxda geleverde schokdempers gebruikt, geen problemen te melden op dit moment. Dit weekend ga ik naar een van onze National Forests en zal ik terugkoppelen als ik voel dat de schokdempers op hun einde komen.
Ochtend,

Nieuws te melden van je National Forests offroad avonturen. Onverwachte geluiden, schokdempers die op de bodem komen, stuur- of ophangingsproblemen
th
Jim

Goedemorgen,

Nieuws te melden van je offroad-avonturen in de National Forests? Onverwachte geluiden, schokdempers die doorslaan, stuur- of ophangingsproblemen

th
Jim
Ik heb afgelopen weekend verspreid gekampeerd in Pisgah National Forest. Geen problemen te melden. Busje reed prima en mijn MPG lijkt niet te zijn beïnvloed. Ik haalde 27 mpg+ op de snelweg op weg daarheen en 28+ op de terugweg. Het beklimmen van bergen slurpt altijd de brandstof op, dus ik heb dat deel niet in mijn berekening opgenomen. Kwam een sneeuwstorm tegen op Mt Michell.

50340

50341

50342

Afgezien van de Traxda-kit - waren de enige extra onderdelen:
2x MOOG K90344 Stabilisatorstangverbinding
1x Specialty Products Company 81290 EZ Cam XR 17mm verstelbouts - paar

De installateur kon de schokdempers gebruiken, dus ik hoefde de langere Monroe-schokdempers (nog) niet te installeren. Ik heb ze tot nu toe nog niet gevoeld, maar als ze dat wel doen, weet ik wat ik moet doen.

Resultaten:
Links voor +2,5
Rechts voor +2,375
Links achter +2,175
Rechts achter +1,925

Olewolf,

Geweldig rapport. Ik heb met Greg van traxda gesproken over en het vergelijken van de verschillende opties voor het liften. Verrassend genoeg zei hij dat het probleem niet de lift aan de voorkant was, maar de achterkant. Hij blijft weg van ons forum omdat hij het te veel lawaai vond, maar ik weet zeker dat hij luistert. Ik ben van plan onze ervaringen samen te vatten en naar hem door te sturen. Als hij reageert, zal ik de groep op de hoogte stellen. Hij zei ook dat de Sienna- en Odyssey-lifts hun meest populaire bestellingen waren.

Olewolf, wat waren uw redenen om de extra onderdelen te gebruiken?

Omdat ik 90.000 km op mijn busje heb staan, ga ik uw inspanningen spiegelen, maar zal ik de vervanging van veerpoten, assen, cv-gewrichten en achterschokdempers (Monroe) meenemen. Ik kies ervoor om de lengte (1") en de veerconstante van de achterveren te vergroten in plaats van de traxda achterlift te gebruiken.

Nogmaals bedankt voor uw doordachte antwoorden. Ze helpen en informeren mij en ik ben er zeker van dat de groep enorm.

De OEM-camberbouten lieten niet genoeg afstelling toe en de installateur zei dat de vervangende bouten hem in staat stelden de uitlijning binnen de specificaties te brengen.
De nieuwe crosslinks zijn 2" langer dan OEM, wat compenseert voor de 2" die in de lift is gewonnen. Anders wordt de stabilisatorstang 2" van de normale positie verschoven.
De installateur bekeek de Traxda-website en -video's en zei dat de kit een van de beter ontworpen kits was die hij had gezien. Hij vond het goed dat ze spraken over overwegingen met betrekking tot de ophangingsgeometrie. Hij heeft geïmporteerde kits gezien die niet veilig zijn en zal ze niet installeren.

Toen mijn Traxda-lift werd geïnstalleerd, moest de werkplaats wat Highlander-verbindingen opbellen. Maar niets over de noodzaak van camberbouten.

Is dit een van beide dingen?

Rfk,
ik dacht dat de Megan Racing-stang alleen werkte met de FWD Sienna. Was het een bout-on of vereiste het wat tweaking? Eindresultaat, was het de moeite waard?

Rfk,
ik dacht dat de megan racing bar alleen werkte met de fwd sienna. Was het een bout-on of vereiste het wat tweaking. Eindresultaat, was het de moeite waard?
Het is een veerpootbrug, past achter de ruitenwisserkap. Direct vastgeschroefd, geen verrassingen. Stabilisatorstangen zijn alleen FWD.

Ik heb hem voor minder dan $100 op eBay gekocht, dus waarom niet? Maar ik heb hem tegelijkertijd met de lift + spacers geïnstalleerd, dus het is moeilijk om de impact ervan te isoleren. Maar het sturen voelde zeker niet slechter aan, en mijn vrouw klaagde dat het "te strak" was. Dus daar heb je het...

Laatste vraag aan de groep. Ik heb dit jaar twee lange reizen gepland als we de Canadese grens over mogen. Eén die de Dalton Highway naar de poolcirkel neemt en twee een reis naar Nova Scotia en Newfoundland en natuurlijk het Amerikaanse Westen verkennen. Ik rijd vaak meer dan 32.000 km. Zou de potentieel compromitterende lift u doen aarzelen bij lange roadtrips? De Dalton Highway is een zeer geïsoleerde weg. Niet allemaal asfalt, veel hardpack. Ik ben niet van plan serieus offroad te gaan, alleen toegang tot gebieden (bospaden en BLM-land) die baat zouden hebben bij de traxda-lift. Uiteindelijk is het een auto, geen Tacoma. Ik begrijp de beperkingen ervan.

Ik zou me geen enkele zorgen maken over het nemen van mijn standaard FWD gen2 Sienna op zowel de Dalton als de Trans-Lab highways. Het enige wat ik zou veranderen is om over te stappen op een robuustere A/T-band met een exact passende reserveband.

-Mike

Bedankt Mike, mijn gedachten ook, nog steeds niet zeker over een verhoogde AWD sienna. Met zorg en een schop kun je met een sienna met standaard hoogte op veel plaatsen komen. Ik zie meer 4x4 trucks dan ik kan tellen die gestrand staan langs de weg in een sneeuw/ijsstorm in Minnesota. Ik zou de mijne graag wat willen verhogen, maar gestrand in de outback van Alaska of de dalton hwy is het geluid dat in mijn hoofd rondzoemt. Ik heb geüpgraded naar falken AT 235 60 banden, geen aanlopen. Ze zijn een wonder in een sneeuwstorm in Minnesota, ik kan besneeuwde steile heuvels beklimmen waar crossovers met relatief gemak moeite hebben. Ik heb net geen 3/4" aan hoogte gewonnen en ze rijden als een droom, maar wel wat MPG verloren. Nu, een goede bodemplaat zou geweldig zijn. Ik heb een full size band gemonteerd op een Wilco bandendrager, niet goedkoop maar zeer goed gemaakt.

Iemand in de groep die de Dalton HWY met een truck heeft gereden?

21 - 40 of 60 Posts