Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
41 - 60 of 60 Posts
Ik ben de draad kwijtgeraakt over waarom u zich zorgen maakt over een verhoogde AWD. Zou u het alstublieft opnieuw willen uitleggen?
Bedankt.
Ja voor de banden, ze werken geweldig

bandendrager
50559

Ja voor de banden. Ze passen en werken geweldig. Rijden goed, stil, misschien een impact van 2 mpg. Moeilijk te zeggen omdat de boordcomputer niet nauwkeurig is vanwege de grotere bandenmaat.

Wat betreft de lift. Mijn grootste zorg is om gestrand te raken in de middle of nowhere zonder service of reparatie. In hoeverre tast de lift de integriteit van de Sienna aan. De Sienna in standaardvorm is zo ongeveer kogelvrij. Zou u het prettig vinden om met de bus door de Canadese wildernis te rijden? Toen ik Mike van Overland en Traxda vroeg, merkte ik een pauze in mijn vraag. Het is één ding om een weekend de bergen in te rijden, het is iets anders om de weg op te gaan en het Canadese achterland te doorkruisen terwijl je 20.000 op de bus zet. Ik zou het graag willen doen, maar ik heb zorgen en heb niemand gevonden die mijn vraag met een sterk ja kon beantwoorden.

Je moet gaan met wat je het meest comfortabel maakt. Zo niet, dan zal een stemmetje je tijdens je hele reis kwellen.
Ik ken de angst om ergens gestrand te raken. Voor mij is het met een lekke band, lege accu, brandstofpompstoring, multiriem, etc. Dus ik ben langzaam de spullen aan het verzamelen die ik nodig heb om mijn zorgen te verzachten. Een degelijke 12V luchtcompressor, bandenreparatieset, starthulp, startkabels. Ik heb altijd een degelijke gereedschapskist bij me. Moet waarschijnlijk een reserve multiriem meenemen nu ik erover nadenk. Als mijn brandstofpomp uitvalt, nou, dan ben ik gewoon de pineut. Assen, als dat je zorg is, zijn in mijn ervaring zelden catastrofale storingen. Ik ga ervan uit dat ik het naar een reparatiewerkplaats kan halen als een kritieke component begint te falen. Mike's pauze had zijn tijd kunnen zijn om de vraag te overwegen. Misschien zou hij geen enkele bus door de Canadese wildernis willen rijden. Een andere angst die ik heb, is mijn sleutels in de bus opsluiten. Zoveel zorgen.

Banden. Mijn vader en ik hadden veel succes met Uniroyal Laredo's in onze 4x4 Blazers. Ik had een goede ervaring met Michelin Defenders in mijn 4x4 Explorer. De Defenders zijn prijzig, maar de Laredo's zijn volgens mij goedkoper dan de Falkens.

Mijn probleem met de lift van de Journey is dat er talrijke gemelde CV-gewrichtfouten en/of ernstige aandrijflijn-vibraties zijn met de 3,5-inch lift. Ik geloof dat zoveel lift te veel is voor de minivan. De Traxda 1,5-inch lift baart me veel minder zorgen.

Mijn andere punt was dat een lift volkomen overbodig is voor de Dalton- en Trans-Lab-snelwegen.

Mike, Punt. Omdat de Journey-lift steeds vaker voorkomt, heb ik ook over een aantal problemen gelezen. Veel mensen denken dat de trillingen vanzelf wel overgaan, maar zo werkt het niet.

Vroeger heb ik een paar dwaze offroad-avonturen beleefd met een Ford Freestar, bepaald geen elegant ontworpen busje. Met zorg kun je veel bereiken. Ik denk dat je gelijk hebt over de Dalton Highway, ik heb verschillende YouTube-video's gezien van mensen die er met beslist minder robuuste voertuigen overheen rijden. Ik kan zeggen dat de Falken-banden werkten, ze zijn hoger dan de standaardbanden, hebben veel meer grip en zijn ongeveer 5 lbs lichter. Ik ben eindelijk van de Journey-quest af, de Traxda-optie of hogere veren is nog steeds een optie. Ik blijf het forum regelmatig controleren op updates.

thx Mike, je stem is nuttig, net als de rest.

Geweldig forum en perspectieven

Ik heb de JOR-lift nu een paar maanden en vind hem leuk, BEHALVE het verlies aan veerweg voor de voorste veerpoot. Het is vrij eenvoudig om de bumpstop te raken bij oneffenheden in de weg. Als je met normale snelheid een heuvel afrijdt en de weg plotseling vlakker wordt, kun je de bovenste bevestiging met kracht raken. Niet prettig. Verder is het geweldig. Ik ben dol op de extra bodemvrijheid, geen geschraap meer van mijn trekhaak of iets daaronder voor mijn activiteiten en geweldig in diepe sneeuw!
Ik heb ook gemerkt dat ik de bumpstop ook behoorlijk goed raak, in situaties waarin ik dat niet zou moeten doen..

Ik heb ook gemerkt dat ik de bump stop behoorlijk goed raak, in situaties waarin het niet lijkt alsof ik dat zou moeten doen..
Spijtig om te horen, maar misschien kan er een oplossing gevonden worden waar we allemaal baat bij hebben? Zou graag een schokdemper willen met een langere veerweg of een externe reservoir :)

Ideeën waar ik kan zoeken? De meeste sites die ik heb doorzocht hebben geen "goedgekeurde" opties voor de Sienna, maar ik vraag me af of er iets is dat zou werken.

Terwijl ik dit voor mijn eigen bestwil uitzoek, vind ik wat nuttige informatie op het web. Misschien bespaart dit iemand wat pijn.

Zelfs TrakMotive (een fabrikant van CV-assen) erkent dat het optillen van een voertuig extra druk op de CV-gewrichten zet. Ze stellen dat dit hun garantie ongeldig maakt: 04/19: CV-asproblemen op voertuigen met aangepaste/verhoogde ophangingen | TrakMotive

Het is ons ter ore gekomen dat voertuigen met aangepaste (verhoogde) ophangingen een hogere uitval van CV-assen ervaren. Dit komt omdat de hoge lift hoek het wiel verder van het differentieel plaatst, waardoor de werkhoek toeneemt, wat meer druk op het CV-asgewricht zet.
Het kapotmaken van CV-gewrichten lijkt ook een probleem te zijn met verlaagde voertuigen vanwege grotere hoeken.

Volgens deze mensen dragen de natuurlijke veerweg en de stuurhoek bij aan het probleem. Ze vermelden ook liftkits rond ~2:40.

Hoewel ik geen expert ben, interpreteer ik dit alles als bewijs dat de 3,5" lift meer druk op de CV-gewrichten zet dan de 2" lift.

Ik zou gokken dat dit verergert naarmate de ophanging zich uitstrekt, zoals bij het rijden over een kuil of een spoor.

Terwijl ik dit voor mijn eigen bestwil uitzoek, vind ik wat nuttige informatie op het web. Misschien bespaart dit iemand wat pijn.

Zelfs TrakMotive (een fabrikant van CV-assen) erkent dat het optillen van een voertuig extra belasting op de CV-gewrichten legt. Ze stellen dat dit hun garantie ongeldig maakt: 04/19: CV-asproblemen op voertuigen met aangepaste/verhoogde ophanging | TrakMotive

Het kapotgaan van CV-gewrichten lijkt ook een probleem te zijn bij verlaagde voertuigen vanwege grotere hoeken.

Volgens deze mensen dragen de natuurlijke veerweg en de stuurhoek bij aan het probleem. Ze noemen ook liftkits rond ~2:40.

Hoewel ik geen expert ben, interpreteer ik dit alles als ondersteunend bewijs dat de 3,5" lift meer druk op de CV-gewrichten zet dan de 2" lift.

Ik zou gokken dat dit wordt verergerd als de ophanging zich uitstrekt, zoals bij het rijden over een kuil of een spoor.
Ik ben het met je eens. Tot nu toe is de 2" Traxda (ongeveer 2500 mijl) geen probleem geweest in vergelijking met de 3,5 Journey's waarmee ik begon.

Het wiellager aan de achterkant van de bestuurderskant begeeft het in mijn Traxda-verhoogde Sienna. Dit lijkt niet gerelateerd te zijn aan de verhoging. De CPO-garantie dekt de reparatie. Ik heb helaas pas 4000 mijl met de verhoging gereden. De achterassen lijken meer horizontaal te staan ten opzichte van het differentieel dan voor de verhoging, imo.

Ik heb afgelopen weekend in Pisgah National Forest gekampeerd. Geen problemen te melden. Busje reed prima en mijn MPG lijkt niet beïnvloed te zijn. Ik haalde 27 mpg+ op de snelweg op weg daarheen en 28+ op de terugweg. Het beklimmen van bergen slurpt altijd brandstof, dus ik heb dat deel niet in mijn berekening opgenomen. Kwam in een sneeuwstorm terecht op Mt Michell.

View attachment 50340

View attachment 50341

View attachment 50342
Wow Oldwolf! Hoe krijg je 27+ mpg?! Ik haal maar ongeveer 19!

Ik heb de JOR-kit pas ongeveer een maand, maar ik ben er erg blij mee. Ik stond te laag en de band van de achterste bestuurder werd door de carrosserie gesneden. Ik heb de JOR erop gezet en kreeg nog steeds een beetje rubber gesneden, dus heb ik het gerold met een houten keukendeegroller. Leek goed te zijn, dus ik heb de gesneden band verwisseld met mijn reserveband en een paar dagen de GA Traverse gedaan: geen rubber sneden. Heb de CV-verbinding bij de installatie verwisseld, de tijd zal het leren of dit probleem opduikt. Als je de extra speling nodig hebt/wilt, is JOR de hoogste die ik heb gevonden.

Ik heb de JOR-lift nu een paar maanden en vind hem leuk, BEHALVE het verlies van veerweg voor de voorste veerpoot. Het is vrij eenvoudig om de bumpstop te raken bij oneffenheden in de weg. Als je met normale snelheid een heuvel afdaalt en de weg plotseling iets afvlakt, kun je de bovenste bevestiging met kracht raken. Niet prettig. Verder is het geweldig. Ik ben dol op de extra bodemvrijheid, geen geschraap meer van mijn trekhaak of iets eronder voor mijn activiteiten en geweldig in diepe sneeuw!
Even terugkomend op dit bericht voor iedereen die mogelijk geïnteresseerd is.

Het geknal dat ik ervoer, was geen versleten veerpoot, maar eerder een defecte draagarmbus die los was gekomen van de draagarm. Heb ze een paar weken geleden vervangen en alles is in orde. Extra geluid kwam van de Godspeed-stabilisatorstang-eindverbindingen die aan de uiteinden waren geroest en verschoven, waardoor speling en geklapper ontstonden. De garage heeft ze aangedraaid en het geklapper is verdwenen.

Succes met je liften!

Ik heb een 2019 AWD met 20K mijl en heb onlangs mijn lift gedaan. Ik heb een 2" Traxda veerspacer aan de voorkant en 1" hogere, 15 procent stijvere CCS-veren aan de achterkant gedaan. CCS heeft het perfect gedaan en kon precies bouwen wat ik vroeg. Mijn busje staat nu waterpas op de afwerkingshoogte (dezelfde hoogte van de grond tot de bovenkant van de wielkasten). Ik heb bewust het gebruik van de achterste Traxda-spacer vermeden omdat ik niet de bijna 2" lift wilde die de meesten krijgen. Mijn theorie met slechts 1" van de achterkant liften is om een paar redenen. Ten eerste, door 1" lift te doen, kan ik de standaard achterste schokdempers met spacers (3 5/8" ringen) gebruiken en tot nu toe heb ik geen problemen met het uitveren. Ik geef de voorkeur aan de OEM-schokdempers omdat ze stijver zijn en meer demping bieden dan de Monroe 37301. De tweede reden was om problemen met de achteruitlijning of bandenslijtage te voorkomen. De achterbanden van de sienna zijn standaard ingesteld met negatieve camber. Hoe meer je de achterkant van de sienna lift, hoe meer de negatieve camber verandert in positieve toe of toe in. Nadat ik mijn uitlijning na de lift had gedaan, was alles nog steeds binnen de specificaties voor de uitlijningstoelagen van Toyota.

Als ik in de toekomst voorspanners doe, ga ik zeker overwegen om de standaard AWD-veren met SE-voorspanners te gebruiken. Ik hou van het idee van de sportievere demping om de voorkant van de gelifte sienna te helpen controleren. Ik weet niet zeker of de SE-schokdempers dezelfde verlenging en slaglengte hebben als de AWD-schokdempers. Als iemand dat antwoord weet, laat het ons dan weten...
Bedankt voor het delen - heb je het werk zelf gedaan - problemen met het vervangen van de achterveren? Waar heb je ook de spacers vandaan gehaald?

Ik heb een 2019 AWD met 20K mijl en heb onlangs mijn lift gedaan. Ik heb een 2" Traxda veerpoot spacer aan de voorkant en 1" hogere, 15 procent stijvere CCS veren aan de achterkant gedaan. CCS heeft het perfect gedaan en was in staat om precies te bouwen wat ik vroeg. Mijn busje staat nu waterpas op de trimhoogte (dezelfde hoogte van de grond tot de bovenkant van de wielkasten). Ik heb bewust het gebruik van de achterste traxda spacer vermeden omdat ik niet de bijna 2" lift wilde die de meeste mensen krijgen. Mijn theorie met slechts 1" lift aan de achterkant heeft een paar redenen. Ten eerste, door 1" lift te doen, kan ik de standaard achterste schokdempers met spacers (3 5/8" ringen) gebruiken en tot nu toe heb ik geen problemen met het uitveren. Ik geef de voorkeur aan de OEM schokdempers omdat ze stijver zijn en meer demping bieden dan de Monroe 37301. De tweede reden was om problemen met de achteruitlijning of bandenslijtage te voorkomen. De achterbanden van de sienna zijn standaard ingesteld met negatieve camber. Hoe meer je de achterkant van de sienna optilt, hoe meer de negatieve camber verandert in positieve toe of toe in. Nadat ik mijn uitlijning na de lift heb laten doen, was alles nog steeds binnen de specificaties van de uitlijningstoleranties van toyota.

Als ik in de toekomst voorste veerpoten doe, ga ik zeker overwegen om de voorste standaard AWD veren te gebruiken met SE voorste veerpoten. Ik hou van het idee van de sportievere demping om de voorkant van de opgetilde sienna te helpen controleren. Ik weet niet zeker of de SE veerpoten dezelfde verlenging en slag hebben als de AWD veerpoten. Als iemand dat antwoord weet, laat het ons dan weten...
Thx Mike mijn gedachten ook, nog steeds niet zeker over een opgetilde AWD sienna. Met zorg en een schop kun je veel plaatsen bereiken met een sienna met standaard hoogte. Ik zie meer 4x4 trucks dan ik kan tellen gestrand op de weg in een sneeuw/ijsstorm in Minnesota. Ik zou de mijne graag een beetje willen liften, maar gestrand zijn in de outback van Alaska of de dalton hwy is het geluid dat in mijn hoofd rommelt. Ik heb geüpgraded naar falken AT 235 60 banden, geen wrijving. Ze zijn een wonder in een sneeuwstorm in Minnesota, ik kan besneeuwde steile heuvels beklimmen waar crossovers met relatief gemak moeite mee hebben. Ik heb net geen 3/4" aan hoogte gewonnen en ze rijden als een droom, maar wel wat MPG verloren. Nu, een goede skid plate dat zou geweldig zijn. Ik heb een full size band gemonteerd op een Wilco bandendrager, niet goedkoop maar zeer goed gemaakt

Iemand in de groep die de Dalton HWY truckt?
Ik heb een 2019 AWD met 20K mijl en heb onlangs mijn lift gedaan. Ik heb een 2" Traxda veerpoot spacer aan de voorkant en 1" hogere, 15 procent stijvere CCS veren aan de achterkant gedaan. CCS heeft het perfect gedaan en was in staat om precies te bouwen wat ik vroeg. Mijn busje staat nu waterpas op de trimhoogte (dezelfde hoogte van de grond tot de bovenkant van de wielkasten). Ik heb bewust het gebruik van de achterste traxda spacer vermeden omdat ik niet de bijna 2" lift wilde die de meeste mensen krijgen. Mijn theorie met slechts 1" lift aan de achterkant heeft een paar redenen. Ten eerste, door 1" lift te doen, kan ik de standaard achterste schokdempers met spacers (3 5/8" ringen) gebruiken en tot nu toe heb ik geen problemen met het uitveren. Ik geef de voorkeur aan de OEM schokdempers omdat ze stijver zijn en meer demping bieden dan de Monroe 37301. De tweede reden was om problemen met de achteruitlijning of bandenslijtage te voorkomen. De achterbanden van de sienna zijn standaard ingesteld met negatieve camber. Hoe meer je de achterkant van de sienna optilt, hoe meer de negatieve camber verandert in positieve toe of toe in. Nadat ik mijn uitlijning na de lift heb laten doen, was alles nog steeds binnen de specificaties van de uitlijningstoleranties van toyota.

Als ik in de toekomst voorste veerpoten doe, ga ik zeker overwegen om de voorste standaard AWD veren te gebruiken met SE voorste veerpoten. Ik hou van het idee van de sportievere demping om de voorkant van de opgetilde sienna te helpen controleren. Ik weet niet zeker of de SE veerpoten dezelfde verlenging en slag hebben als de AWD veerpoten. Als iemand dat antwoord weet, laat het ons dan weten...
Yota, het is een tijdje geleden sinds je je lift hebt gedaan. Nieuws te melden, problemen, hobbels in de nacht of werkt alles? Moest je aanpassingen doen, frequente uitlijningen of heb je voortijdige defecten aan onderdelen gehad?

Afgezien van de Traxda-kit waren de enige extra onderdelen:
2x MOOG K90344 Stabilisatorstangverbinding
1x Specialty Products Company 81290 EZ Cam XR 17mm verstelbout - Paar

De installateur kon de schokdempers gebruiken, dus ik hoefde de langere Monroe-schokdempers (nog) niet te installeren. Ik heb ze tot nu toe nog niet gevoeld, maar als ze dat wel doen, weet ik wat ik moet doen.

Resultaten:
Links voor +2,5
Rechts voor +2,375
Links achter +2,175
Rechts achter +1,925
Wat voor getal is dat dat je daar neerzet? Uitlijningscambergetal of iets anders? Probeer mijn uitlijningsprobleem specifiek voor camber op te lossen, omdat het rond -2,6° registreert. Probeer hier dus naar antwoorden te zoeken. TIA

Ik heb een 2011 AWD met 95.000 mijl, met de laatste 2 jaar en 25.000 mijl op een JOR lift en 225/55-18 Toyo Open Country. Het grootste deel van die 25.000 mijl is natuurlijk snelweg, maar ook veel off-road, wat ik zeker niet had kunnen doen zonder de lift.

Ik heb JOR de lift laten plaatsen op hun locatie in Prescott. Zowel mijn zoon als ik waren het erover eens dat de bus beter reed na de aanpassing. Ik heb geen mechanische problemen gehad door de lift. De CV-gewrichten staan zeker in een andere 'neutrale' hoek met de lift, maar tot nu toe geen geluid. Als de CV-gewrichten kapot gaan, zal ik ze vervangen, omdat ik er zeker van ben dat het de pret die ik off-road heb gehad, waard was.

41 - 60 of 60 Posts