Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner

2022 - de batterij loopt bijna elke nacht leeg

Tags
battery
83K views 213 replies 77 participants last post by  Sadtoyo  
#1 ·
Heeft iemand een 2022 Sienna gehad die bijna elke ochtend – vooral in de kou – met startkabels opgestart moest worden? De dealer kon het probleem niet reproduceren toen we hem brachten. Is er iets dat we doen waardoor de batterij leegloopt? Het zijn niet de lichten, we zijn er streng op dat de binnenverlichting/kaartverlichting uit is.

dank,
Andrew

#3 ·
Er wordt een TSB genoemd in een van de threads met een vergelijkbaar batterijprobleem. Een paar mensen (4 - 6??) hier hebben hun batterijen laten vervangen omdat ze vanaf het begin defect waren, of voortijdig overleden binnen een paar maanden. Ik zou zeggen, laat de batterij een tweede keer controleren door Autozone of anderen.

Ik zou de dealer vertellen dat hij hem moet houden totdat ze hem repareren. Je zou niet zelf naar oplossingen moeten zoeken. Je zou ook een leenauto moeten krijgen.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

#5 ·
Er wordt een TSB genoemd in een van de threads met een vergelijkbaar batterijprobleem. Een paar mensen (4 - 6??) hier hebben hun batterijen vervangen omdat ze vanaf het begin defect waren, of voortijdig overleden binnen een paar maanden. Ik zeg, laat je batterij een tweede keer controleren door Autozone of anderen.

Ik zou de dealer vertellen:
Iets aangesloten op de 12V-sleuf?

Enige mods [dashcam, trekhaak, etc.]?

Blijven er items aangesloten op usb-poorten [tablets, telefoons, etc.]?
Bedankt voor de input. We hebben niets aangesloten op de 12v-sleuf.

Zou een lege 12v-batterij voorkomen dat de auto start? Is er dus maar één of twee batterijen? Ik vind het dom om dit te vragen, maar ik kan geen details over de batterijen vinden.

Bedankt

#8 ·
Je hebt gelijk. Er zijn 2 batterijen. De eerste is de tractie- of hoogspanningsbatterij die wordt gebruikt om de auto aan te drijven indien nodig. Deze bevinden zich onder de twee voorstoelen. De 2e is de traditionele 12V-batterij die wordt gebruikt om de computers van stroom te voorzien die de aandrijflijn beheren. Om redenen die mijn bevoegdheid of begrip te boven gaan, heeft Toyota een 12V-batterij nodig om de auto normaal te laten functioneren.
Heel erg bedankt - het zou de moeite waard zijn om te vermelden dat de auto in de eerste maand twee keer terug naar de dealer moest voor wat een defecte snelheidssensor bleek te zijn (de dealer mag ons op dit moment niet). Dit lijkt mij een voorwaarde te zijn die in de TSB wordt beschreven (batterij niet aangesloten om accessoire te installeren). Zou dat een correcte beoordeling zijn?

#10 · (Edited)
De batterij moet wel slecht zijn of iets in die richting. We hebben geen problemen gehad met de Sienna-batterij, maar ik heb wel eens "nieuwe" batterijen in nieuwe voertuigen moeten vervangen. Fabrikanten gebruiken de kleinst mogelijke en lichtste batterij om het voertuig te starten, en als de batterij op de een of andere manier beschadigd raakt tijdens het transport (bevroren, gevallen, defect, enz.), kan het moeite kosten om voldoende koude startstroom te produceren om het voertuig te starten. Ik had een Subaru Outback-batterij waarvan de dealer volhield dat hij in orde was, hem oplaadde, en de auto de volgende dag niet wilde starten. Dit ging een tijdje zo door. Uiteindelijk kocht ik een nieuwe batterij bij Autozone en heb ik nooit meer problemen gehad. Ik stel voor, als uw dealer weigert te helpen zoals u zegt, om een nieuwe, verse batterij te kopen om te zien of dat het probleem oplost. Als de bus nog steeds niet wil starten, dan weet u dat u een soort parasitaire stroomafname op de batterij of een ander elektrisch probleem heeft, dat de dealer helaas zal moeten oplossen.

Twee andere algemene dingen die ik me net bedacht die een kleine stroomafname van de batterij kunnen veroorzaken: de sleutel die in de buurt van de bus wordt bewaard, of een deur of de achterklep die lange tijd openstaat (zelfs als de binnenverlichting is uitgeschakeld).

Succes met het oplossen van dit probleem. Het is erg frustrerend als een auto, maar vooral een nieuwe auto, startproblemen heeft.

#11 ·
De batterij moet wel slecht zijn of iets in die richting. We hebben geen problemen gehad met de Sienna-batterij, maar ik heb wel eens "nieuwe" batterijen in nieuwe voertuigen moeten vervangen. Fabrikanten gebruiken de kleinst mogelijke en lichtste batterij om het voertuig te starten, en als de batterij op de een of andere manier beschadigd raakt tijdens het transport (bevroren, gevallen, defect, enz.), kan het moeilijk zijn om voldoende koude startampères te produceren om het voertuig te starten. Ik had een Subaru Outback-batterij waarvan de dealer volhield dat hij in orde was, hem oplaadde, en de auto de volgende dag niet wilde starten. Dit ging een tijdje zo door. Uiteindelijk kocht ik een nieuwe batterij bij Autozone en heb ik nooit meer problemen gehad. Ik stel voor, als uw dealer weigert te helpen zoals u zegt, om een nieuwe, verse batterij te kopen om te zien of dat het probleem oplost. Als de bus dan nog steeds niet start, dan weet u dat u een soort parasitaire stroomafname op de batterij heeft of een ander elektrisch probleem dat de dealer helaas zal moeten oplossen.

Twee andere algemene dingen die ik me net bedacht die een kleine stroomafname op de batterij kunnen veroorzaken: de sleutel die in de buurt van de bus wordt bewaard, of een deur of de achterklep die lange tijd openstaat (zelfs als de binnenverlichting is uitgeschakeld).

Succes met het oplossen van dit probleem. Het is erg frustrerend als een auto, maar vooral een nieuwe auto, startproblemen heeft.
Heel erg bedankt. Ik waardeer uw gedachten. Ik zal die dingen in overweging nemen!

#12 ·
De dealer is naar mijn mening niet fantasierijk. Mijn eerste impuls is om met de eigenaar van de dealer te praten en te regelen om een paar dagen van auto te wisselen, of hem te vragen naar de citroenwet van uw staat. Wat nodig is, is om te monitoren welke stroom in en uit de batterij gaat in de loop van de tijd. Apparaten zoals deze zijn goedkoop en hebben minimale impact op het elektrische systeem van uw auto DC 0-300V Battery Monitor Meter Capacity Voltage Ammeter Coulometer+Hall Sensor | eBay. Het kan nodig zijn om een videocamera in time-lapse modus te laten draaien om het hele verhaal te krijgen. Trouwens, ik herinner me een verhaal waarin een dealer een soortgelijk probleem niet kon diagnosticeren. De oorzaak was te herleiden tot de auto die op een steile oprit geparkeerd stond, waardoor een motorkap- of kofferbaklicht werd geactiveerd dat de batterij leegmaakte.

#14 ·
Mijn 89 Olds zou de batterij in een paar dagen leegtrekken. Ik verwijderde een van de accudraden en schakelde een klein 12v-lampje in serie. Het gloeide een beetje terwijl ik zekeringen trok en componenten loskoppelde om de stroomkring met de drain te vinden. Toen stopte de gloeilamp met gloeien. In het geval van de Olds was het de radio.

#17 ·
Is er iemand die een 2022 sienna is tegengekomen die bijna elke ochtend moet worden overbrugd - vooral in de kou? De dealer kon het probleem niet nabootsen toen we hem brachten. Is er iets dat we doen waardoor de batterij leegloopt? Het zijn niet de lichten, we zijn er streng op dat de koepel-/kaartverlichting uit is.

dank,
Andrew
Ja! Ik heb precies dit probleem. We hebben het nu 3 maanden en de laatste paar weken zijn een hel geweest!

#18 ·
Ja! Ik heb precies dit probleem. We hebben het nu al 3 maanden en de laatste paar weken zijn een hel geweest!
We hebben er ongeveer 8000 mijl op zitten en ineens start hij niet meer.. Ik ga naar buiten, open de schuifdeuren met de knop; dus ze gaan automatisch prima open. Doe mijn kinderen erin. Ga de deuren sluiten; met de knop en hij gaat niet dicht. Ga hem starten, lichten en geluiden maar start niet. De dealer heeft eerder deze week de batterij vervangen, toen gebeurde het weer. Ze hebben hem dit weekend gehouden en ik ga terug en duim dat ze iets vinden, maar ik ben bang dat ze dat niet zullen doen. We hebben ervoor gezorgd dat er geen lichten aanstaan en dat er niets is aangesloten. We zijn ook gestopt met de sleutelhanger in de bus te bewaren, omdat de dealer dacht dat dit een probleem kon veroorzaken. Ik ben het daar echter niet mee eens, omdat we hem in de auto laten liggen omdat we een garage hebben en dat al doen sinds we hem hebben en tot voor kort nooit een probleem hebben gehad.

#22 ·
Je zou het slimme sleutelsysteem een paar dagen kunnen uitschakelen. In de handleiding van onze Gen 2 Prius stond dat je het slimme sleutelsysteem moest uitschakelen als je de auto een tijdje niet gebruikte, omdat het de 12V-accu zou leegtrekken. Vooral als de sleutelhanger zich in de buurt van het voertuig bevond, waar de twee met elkaar konden communiceren. Ik weet niet zeker of de Sienna een aan/uit-schakelaar voor het slimme sleutelsysteem heeft, zoals de vroege Prius'en.

#24 ·
Je zou kunnen proberen het slimme sleutelsysteem een paar dagen uit te schakelen. In de handleiding van onze Gen 2 Prius stond dat je het slimme sleutelsysteem moet uitschakelen als je de auto een tijdje niet gebruikt, omdat het de 12V-accu leeg zou trekken. Vooral als de sleutelhanger zich in de buurt van het voertuig bevond, waar ze met elkaar konden communiceren. Ik weet niet zeker of de Sienna een aan/uit-schakelaar voor het slimme sleutelsysteem heeft, zoals de vroege Prius'en.
De sleutelhanger kan in de slaapstand worden gezet door de vergrendelknop ingedrukt te houden en twee keer op ontgrendelen te drukken. De sleutelhanger communiceert pas weer met de auto als er een knop op de sleutelhanger is ingedrukt.

#27 ·
Is er iemand die een 2022 sienna is tegengekomen die bijna elke ochtend moet worden overbrugd - vooral in de kou? De dealer kon het probleem niet reproduceren toen we hem brachten. Is er iets dat we doen waardoor de batterij leegloopt? Het zijn niet de lichten, we zijn er streng op dat de dome/kaartverlichting uitstaat.
Bedankt,
Andrew
Ik ben in Canada. 2022 XSE AWD. De batterij is 11 keer leeggelopen in de 7 weken dat ik de bus heb.
Het zou erger kunnen zijn, maar ik heb het COMFORT+ pakket geïnstalleerd dat wordt geleverd met een batterijlader. Het duurt ongeveer 15 minuten om de batterij genoeg op te laden om de bus te starten. Het is een goed idee om dat soort pakket in Canada te nemen, maar eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat ik het nodig zou hebben, tenzij het -20C wordt. Ik heb het elke dag nodig om de batterij genoeg stroom te geven om de oprit af te komen
Ik was vandaag bij de dealer. Ze hebben de 12V-batterij getest en zeggen dat deze perfect in orde is. Hun mening is dat de DCM niet goed communiceert met de satelliet van Toyota en dat er net genoeg stroom van 300 mA wordt verbruikt om de batterij leeg te laten lopen.
De monteur van de dealer heeft de zekering getrokken om de DCM uit te schakelen, en we gaan 2 weken afwachten en kijken wat er gebeurt.
Ze geloven niet dat het een probleem met de kabelboom is, en er worden GEEN foutcodes geregistreerd door de bus
De DCM die de batterij leegtrekt, was een probleem in de RAV4 en Camry uit 2020 en 2021. Het grote probleem hier is dat er GEEN SOFTWARE-updates zijn voor 2022. En ik ben in Canada en we krijgen misschien onze eigen software-update, wat langer kan duren.
Ik hou niet van de gedachte dat de DCM wordt uitgeschakeld. Toyota's zijn zeer gestolen auto's in Canada, vooral Highlanders, Tacoma's en Sienna's. De DCM stelt Toyota in staat om gestolen voertuigen te traceren. Ik heb er een Apple airtag voor gekocht.
Ik zal proberen te updaten, maar voorlopig heeft de dealer me verteld om normaal te blijven rijden en parkeren en te beginnen met het volgen van batterijleegloop. Laten we hopen dat het dit DCM-cellulaire probleem is!

#29 ·
Ik ben in Canada. 2022 XSE AWD. De batterij is 11 keer leeggelopen in de 7 weken dat ik de bus heb.
Het zou erger kunnen zijn, maar ik heb het COMFORT+ pakket geïnstalleerd dat wordt geleverd met een batterijlader. Het duurt ongeveer 15 minuten om de batterij genoeg op te laden om de bus te starten. Het is een goed idee om dat soort pakket in Canada te nemen, maar eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat ik het nodig zou hebben, tenzij het -20C werd. Ik heb het elke dag nodig om genoeg stroom van de batterij te krijgen om de oprit af te komen

Ik was vandaag bij de dealer. Ze hebben de 12V-batterij getest en zeggen dat deze perfect in orde is. Hun mening is dat de DCM niet goed communiceert met de satelliet van Toyota en dat er een drain van 300 mA ontstaat die de batterij leegtrekt.
De monteur van de dealer heeft de zekering getrokken om de DCM uit te schakelen, en we gaan 2 weken afwachten wat er gebeurt.
Ze geloven niet dat het een probleem met de kabelboom is, en er worden GEEN foutcodes geregistreerd door de bus

De DCM die de batterij leegtrekt, was een probleem in de RAV4 en Camry uit 2020 en 2021. Het grote probleem hier is dat er GEEN SOFTWARE-updates zijn voor 2022. En ik ben in Canada en we krijgen misschien onze eigen software-update, wat langer kan duren.

Ik vind het geen prettig idee dat de DCM wordt uitgeschakeld. Toyota's zijn zeer gestolen auto's in Canada, vooral Highlanders, Tacomas en Sienna's. De DCM stelt Toyota in staat om gestolen voertuigen te traceren. Ik heb er een Apple airtag voor gekocht.

Ik zal proberen te updaten, maar voorlopig heeft de dealer me verteld om normaal te blijven rijden en parkeren en de batterij-ontladingen te gaan volgen. Laten we hopen dat het dit DCM-probleem is!
In theorie werd het probleem met de DCM-batterijdrain opgelost door een DCM-software-update vroeg in de productie van de 2021-modellen. De 2022 zou die software-update moeten hebben geïnstalleerd, aangezien deze sinds ongeveer januari 2021 in de fabriek is geïnstalleerd. Het oorspronkelijke probleem was gerelateerd aan het verliezen van het mobiele signaal en het niet kunnen herstellen van het signaal. Wanneer de DCM probeert een mobiel signaal te vinden, verbruikt deze meer stroom.

#31 ·
Plaats een ampèremeter in serie op de accupool en kijk hoe groot de parasitaire stroom is als de auto uit staat. Als je in eerste instantie niets ziet, kom dan om de halve uur terug om te kijken of er iets veranderd is. Nauwelijks te geloven dat een dealer dit niet zou doen. De normale parasitaire stroom is waarschijnlijk 20-50mA. Alles wat groter is, werkt waarschijnlijk niet goed.

#32 ·
Is er iemand een 2022 sienna tegengekomen die bijna elke ochtend moet worden overbrugd - vooral in de kou? De dealer kon het probleem niet nabootsen toen we hem brachten. Is er iets dat we doen waardoor de batterij leegloopt? Het zijn niet de lichten, we zijn er streng op dat de koepel-/kaartverlichting uit is.
dank,
Andrew
Ik hoorde dat je een hybride niet kunt overbruggen, tenzij het een andere hybride is. Ik hoorde dat het de batterij beschadigt.

#34 ·
We hebben de batterij van onze auto een paar keer leeg gehad in een periode van een week, vergelijkbaar met wat u beschreef. Hij had 5.500 mijl op de teller. Er was een week eerder ingebroken in Oakland en we hadden een tijdelijke plexiglas ruit in de schuifdeur aan de passagierskant geplaatst. Terug in het koude NW Wisconsin, liep hij twee keer leeg. We brachten hem voor een controle na 5.000 mijl en ze konden het probleem niet vinden. Toen ik een afspraak maakte, zei de servicemanager dat ik de ruit moest vermelden in verband met het leeglopen van de batterij. De servicemanager ter plaatse keek me aan alsof ik gek was dat dat iets met het probleem te maken kon hebben. Ik heb de ruit eerder die dag elders laten vervangen en heb sindsdien geen enkele keer meer gehad dat de batterij leegliep en we zitten nu boven de 8.000 mijl. Het is onlogisch, maar ik dacht dat ik het even zou delen.

#38 ·
Hetzelfde is ons net overkomen in Quebec, na twee nachten van -20 °C. De batterij van onze 2022 Sienna AWD XLE Tech-pakket was volledig leeg. We hebben geen korte ritten gemaakt en geen accessoires laten draaien gedurende de nacht. 175 mijl op de auto.

Hadden hem gisteren overbrugd, maar ik moet toegeven dat we echt hopen dat dit vrij snel wordt opgelost, vooral met het huidige weer en met drie kinderen onder de 4 jaar. In de tussentijd neem ik een booster pack mee, voor het geval dat...

#39 ·
Hetzelfde is ons net overkomen in Quebec, na twee nachten van -20 °C. De batterij van onze 2022 Sienna AWD XLE Tech-pakket was volledig leeg. We hebben geen korte ritten gemaakt en geen accessoires aan laten staan gedurende de nacht. 175 mijl op de auto.

Hadden hem gisteren gestart met startkabels, maar ik moet toegeven dat we echt hopen dat dit vrij snel wordt opgelost, vooral met het huidige weer en met drie kinderen onder de 4 jaar. In de tussentijd neem ik een booster pack mee, voor het geval dat...
Laat het documenteren bij de dealer... hoe meer gevallen ze zien, hoe meer impuls hopelijk om te handelen.

De meeste Aziatische autofabrikanten onderdimensioneren hun batterijen [hoor je me, Subie :)] en helaas schaffen sommige eigenaren gewoon een betere batterij [ongeveer $150 of minder] uit eigen zak aan om het gedoe te voorkomen.

#40 ·
Ik heb een Canadese 2022 XSE. Mijn batterij is vorige week twee keer 's nachts leeggelopen. Slechts 4000 km op de auto. Ik heb hem naar de dealer gebracht en ze zeiden dat het kwam door het stroomverbruik van de DCM en hebben een DCM-software-update uitgevoerd:
..
MOEST DE AUTO TWEE KEER STARTEN, CEL UIT NU
OORZAAK: SOFTWARE-UPDATE BESCHIKBAAR VOLGENS TCI-5389
OFP 8674106092
CORRECTIE: DCM SOFTWARE-UPDATE UITGEVOERD

Het lijkt er dus op dat zelfs 2022-modellen niet de recente DCM-update hebben... de tijd zal het leren of dit het probleem oplost, want het is pas een dag met de nieuwe update.

#41 ·
Ik heb een Canadese 2022 XSE. Mijn batterij is vorige week twee keer 's nachts leeggelopen. Slechts 4000 km op de auto. Ik bracht hem naar de dealer, die zei dat het te wijten was aan het stroomverbruik van de DCM en een software-update van de DCM uitvoerde:
..
MOEST DE AUTO TWEE KEER STARTEN, CEL UIT NU
OORZAAK: SOFTWARE-UPDATE BESCHIKBAAR VOLGENS TCI-5389
OFP 8674106092
CORRECTIE: DCM SOFTWARE-UPDATE UITGEVOERD

Het lijkt er dus op dat zelfs 2022-modellen niet de recente DCM-update hebben... de tijd zal het leren of dit het probleem oplost, aangezien het pas een dag met de nieuwe update is.
Bedankt, ik zal uw situatie zeker aan onze dealer melden. Dit is bemoedigend als het met een simpele update kan worden opgelost.

We moesten vanochtend onze Sienna weer starten, tot genoegen van onze buurman, de monteur van onze euro-auto's, die vroeg "hoe het met de nieuwe auto ging" met de sh*ttigste grijns, terwijl hij het andere paar rood en zwart vasthield...

Ik hoop dat de software-update de truc voor je doet!

#43 ·
Is er iemand die een 2022 sienna is tegengekomen die bijna elke ochtend moet worden overbrugd - vooral in de kou? De dealer kon het probleem niet nabootsen toen we hem brachten. Is er iets dat we doen waardoor de batterij leegloopt? Het zijn niet de lichten, we zijn er streng op om ervoor te zorgen dat de koepel-/kaartverlichting uit is.
dank,
Andrew
Ze zijn er beroemd om!!! De dealer, dat is...

#46 ·
Hé jongens, goed nieuws! Hij is daadwerkelijk overleden terwijl de dealer hem had! Na een bezoek van de productietechnici denken ze dat de trap sensoren van de zijdeur actief blijven nadat de bus is uitgeschakeld, waardoor de batterij langzaam leegloopt. Dit is slechts hun idee, maar het is een stap in de goede richting! Hopelijk kunnen jullie dit bij de jouwe laten controleren!

#47 ·
Is er iemand die een 2022 sienna is tegengekomen die bijna elke ochtend moet worden overbrugd - vooral in de kou? De dealer kon het probleem niet reproduceren toen we hem brachten. Is er iets dat we doen waardoor de batterij leegloopt? Het zijn niet de lichten, we zijn er streng op om ervoor te zorgen dat de interieur-/kaartverlichting uit is.

dank,
Andrew
JA! Dit gebeurt mij ook. Ik ben voor de 3e keer wakker geworden met een lege batterij. Ik heb hem ook naar de dealer gebracht nadat het de 2e keer gebeurde, zodat ze konden zeggen dat er niets mis is en mijn sleutelhanger van de auto konden verplaatsen, wat ik deed, en toen gebeurde het weer toen ik op reis was en met een lege batterij terugkwam op de luchthaven. Erg frustrerend. Er moet wel iets zijn dat deze batterijen leegtrekt. Is er nieuws van Toyota?

#50 ·
Nieuws van jullie met batterijproblemen? Ik heb net in Canada een aanbetaling gedaan voor een 22 XSE AWD en toen ik de auto (Limited-versie) wilde proberen, was de batterij leeg voor de ogen van de verkoper. Hopelijk lossen ze dit probleem zo snel mogelijk op.
Ik heb ook een Canadese 2022 XSE AWD
Had het batterijprobleem voor het eerst 2 weken geleden.. Overbrugd en de batterij opgeladen.
Afgelopen maandag was de batterij leeg toen ik naar mijn werk ging, weer overbrugd en naar de dealer gegaan om het probleem te controleren.
Ze hebben veel tests met het voertuig gedaan, maar kunnen geen oplossing vinden.
Technische adviseur belde me gisteren en vertelde me dat 2 Toyota-ingenieurs komende dinsdag komen om te controleren wat er aan de hand is!
Ze vertelden me dat bij deze dealer 3 mensen hetzelfde probleem hebben als ik, dus ja...

Wordt vervolgd!