De batterij moet wel slecht zijn of iets in die richting. We hebben geen problemen gehad met de Sienna-batterij, maar ik heb wel eens "nieuwe" batterijen in nieuwe voertuigen moeten vervangen. Fabrikanten gebruiken de kleinst mogelijke en lichtste batterij om het voertuig te starten, en als de batterij op de een of andere manier beschadigd raakt tijdens het transport (bevroren, gevallen, defect, enz.), kan het moeite kosten om voldoende koude startstroom te produceren om het voertuig te starten. Ik had een Subaru Outback-batterij waarvan de dealer volhield dat hij in orde was, hem oplaadde, en de auto de volgende dag niet wilde starten. Dit ging een tijdje zo door. Uiteindelijk kocht ik een nieuwe batterij bij Autozone en heb ik nooit meer problemen gehad. Ik stel voor, als uw dealer weigert te helpen zoals u zegt, om een nieuwe, verse batterij te kopen om te zien of dat het probleem oplost. Als de bus nog steeds niet wil starten, dan weet u dat u een soort parasitaire stroomafname op de batterij of een ander elektrisch probleem heeft, dat de dealer helaas zal moeten oplossen.
Twee andere algemene dingen die ik me net bedacht die een kleine stroomafname van de batterij kunnen veroorzaken: de sleutel die in de buurt van de bus wordt bewaard, of een deur of de achterklep die lange tijd openstaat (zelfs als de binnenverlichting is uitgeschakeld).
Succes met het oplossen van dit probleem. Het is erg frustrerend als een auto, maar vooral een nieuwe auto, startproblemen heeft.