Toyota Sienna Forum - siennachat.com banner
81 - 100 of 214 Posts
Ik heb net ook een ontladingsprobleem ervaren op mijn 22 XSE AWD met minder dan 3000 km. Het was -5C (-15C 's nachts). Zal proberen de kicksensoren voorlopig uit te schakelen. De mobiele ontvangst is ook zwak waar ik parkeer.

Ik heb net een ontladingsprobleem ervaren op mijn 22 XSE AWD met minder dan 3000 km. Het was -5C (-15C 's nachts). Zal proberen de kicksensoren voorlopig uit te schakelen. De mobiele ontvangst is ook zwak waar ik parkeer.
Weet iemand hoe je de kicksensoren op de zijdeuren kunt uitschakelen? Ik ging naar het dashboardmenu en kon uitschakelen voor de PBD, maar dezelfde instelling was grijs voor de linker- en rechter-PSD.

Ik heb het ontladingsprobleem op mijn 2022 sienna limited. Gebeurt willekeurig, 4 keer in 3 maanden. Gewoon 's nachts parkeren en de volgende dag terugkomen, kan hij dood zijn. Dealer heeft hem twee keer gehad, de 12v-accu vervangen. Gebeurt nog steeds. Ik ben niet zeker van de eerste twee keer, maar de laatste twee keer is hij gestorven na door sneeuw te hebben gereden en 's nachts te hebben geparkeerd. Ik pak een meter en controleer 's ochtends de spanning in de accu. De meeste dagen is het acceptabel 12,4-12,6v (zou meer 12,8v moeten zijn), op "dode" dagen is het 11,7v of minder. Een paar dagen geleden mat ik 11,7 en hij was te dood om te starten... vertelde me dat ik het rempedaal niet indrukte... dus een sensor of controller kreeg niet genoeg spanning om te functioneren. Zodra ik hem een boost gaf van een oplader, ging alles aan.
Ik heb mijn Sienna zien starten met een spanning van slechts 10,3 Volt bij een temperatuur van -20C. Maar het is riskant! Hij startte niet bij 9,89 bij vergelijkbaar weer.

ik parkeer mijn Sienna meestal als hij 12,6V aangeeft

Ik vraag me gewoon af of iemand een vergelijkbare situatie heeft meegemaakt met de 2021 Sienna? Ik heb het 2021-model. Ik kreeg de auto terug in juli 2021. Maar sindsdien heb ik mijn auto minstens 10 keer moeten starten met startkabels, omdat de batterij niet genoeg lading heeft om de auto te starten.

Ik ben teruggegaan naar de dealer om het te laten controleren, maar ze zeggen dat de batterij geen problemen heeft. Ze zeggen dat ik misschien niet genoeg met de auto rijd. Wat waar kan zijn. Ik rijd er tegenwoordig maar 2-3 korte ritjes per week mee. Maar mijn rijgedrag is hetzelfde als met mijn vorige auto (niet-hybride). En ik heb nooit een probleem gehad. Dus ik vraag me af of mijn auto hetzelfde probleem heeft met de kicksensor als de 2022-modellen.

Ik vraag me af of iemand een vergelijkbare situatie heeft meegemaakt met de 2021 Sienna? Ik heb het 2021-model. Ik kreeg de auto in juli 2021. Maar sindsdien heb ik mijn auto minstens 10 keer moeten starten met startkabels, omdat de batterij niet genoeg lading had om de auto te starten.

Ik ben teruggegaan naar de dealer om het te laten controleren, maar ze zeggen dat de batterij geen problemen heeft. Ze zeggen dat ik misschien niet genoeg met de auto rijd. Wat waar kan zijn. Ik rijd er tegenwoordig maar 2-3 korte ritjes per week mee. Maar mijn rijgedrag is hetzelfde als bij mijn vorige auto (niet-hybride). En ik heb nooit een probleem gehad. Dus ik vraag me af of mijn auto hetzelfde probleem heeft met de kicksensor als de 2022-modellen.
Schakel de kicksensoren uit en test het.

Zorg ervoor dat er geen verbindingen los zitten, hoewel ik denk dat de dealer dit heeft gecontroleerd.

Ik vraag me gewoon af of iemand een vergelijkbare situatie heeft meegemaakt met de 2021 Sienna? Ik heb het 2021-model. Ik kreeg de auto terug in juli 2021. Maar sindsdien heb ik mijn auto minstens 10 keer moeten starten met startkabels, omdat de batterij niet genoeg lading had om de auto te starten.

Ik ben teruggegaan naar de dealer om het te laten controleren, maar ze zeggen dat de batterij geen problemen heeft. Ze zeggen dat ik misschien niet genoeg met de auto rijd. Wat waar kan zijn. Ik rijd er tegenwoordig maar 2-3 korte ritjes per week mee. Maar mijn rijgedrag is hetzelfde als bij mijn vorige auto (niet-hybride). En ik heb nooit een probleem gehad. Dus ik vraag me af of mijn auto hetzelfde kick-sensorprobleem heeft als de 2022-modellen.
Parkeert u in een gebied met weinig tot geen mobiele service, met name met de provider die Toyota gebruikt. (In de VS is de provider AT&T, ik weet niet zeker of het hetzelfde is in Canada). Het voertuig kan in een modus gaan waarin het zoekt naar mobiele service. Dit verbruikt meer stroom dan wanneer het een zendmast met service heeft gevonden.

Is er iemand een 2022 sienna tegengekomen die bijna elke ochtend – vooral in de kou – moet worden overbrugd? De dealer kon het probleem niet nabootsen toen we hem brachten. Is er iets dat we doen waardoor de batterij leegloopt? Het zijn niet de lichten, we zijn er streng op om ervoor te zorgen dat de koepel-/kaartverlichting uit is.
dank,
Andrew
Hoi, heb je het probleem al opgelost? We hebben een 2022 met hetzelfde probleem.

In februari alle 3 de trapsensoren uitgeschakeld na drie lege batterijen. Geen problemen meer sinds 5.000 mijl / 2 maanden. We parkeren in een gebied met slechte mobiele dekking en laten de auto soms 2 weken achter elkaar ongebruikt staan en dat lijkt niet de oorzaak van de batterijleegloop te zijn. Sensoren lijken zeker de oorzaak van de leegloop te zijn. Nu moet Toyota actie ondernemen en het probleem oplossen, wat naar ik aanneem een software-upgrade is.

In februari alle 3 de kicksensoren uitgeschakeld na drie keer een lege batterij te hebben ervaren. Geen problemen meer sinds die tijd in 5.000 mijl / 2 maanden. We parkeren in een gebied met slechte mobiele dekking en laten de auto soms 2 weken achter elkaar ongebruikt staan en dat lijkt niet de oorzaak van de batterijleegloop te zijn. Sensoren lijken zeker de oorzaak van de leegloop te zijn. Nu moet Toyota actie ondernemen en het probleem oplossen, wat naar ik aanneem een software-upgrade is.
Kon u de sensoren zelf uitschakelen of moest de dealer het voor u doen?

Is er iemand een 2022 sienna tegengekomen die bijna elke ochtend moet worden overbrugd - vooral in de kou? De dealer kon het probleem niet nabootsen toen we hem binnenbrachten. Is er iets dat we doen waardoor de batterij leegloopt? Het zijn niet de lichten, we zijn er streng op dat de koepel-/kaartverlichting uit is.
dank,
Andrew
Hoi, heeft de dealer het probleem opgelost? Ik heb hetzelfde probleem. De batterij is opgeladen, vervangen en nu weer hetzelfde probleem.

Bedankt

Hoi, heeft de dealer het probleem opgelost? Ik heb hetzelfde probleem. De batterij is opgeladen, vervangen en nu weer hetzelfde probleem.

Bedankt
De grootste theorie, althans hier in Canada, is dat de DCM continu zoekt naar een cellulaire verbinding met de Toyota-satelliet, of dat ijs en sneeuw, of mogelijk modder op de kicksensoren, voorkomt dat de sensoren uitschakelen.

Mijn batterij is in december en januari 15 keer leeg gegaan, maar toen ik moeite deed om het ijs en de sneeuw van de sensoren op de dorpels te vegen, stopte de batterij met leeglopen.

Het uitschakelen van de DCM zou kunnen werken, maar wees gewaarschuwd, dit schakelt de handsfree microfoon uit.

Ik was vorige week bij mijn Canadese dealer en er is geen sprake van een reparatie van de kicksensor.

Er is een DCM-reparatie in de VS, maar niet in Canada voor de Sienna 2022. Hoewel Rav4 en Highlanders een DCM-reparatie kregen voor 2022, naast de Camry.

Je hebt gelijk. Er zijn 2 batterijen. De eerste is de tractie- of hoogspanningsbatterij die wordt gebruikt om de auto aan te drijven indien nodig. Deze bevinden zich onder de twee voorstoelen. De tweede is de traditionele 12V-batterij die wordt gebruikt om de computers van stroom te voorzien die de aandrijflijn beheren. Om redenen die mijn bevoegdheid of begrip te boven gaan, heeft Toyota een 12V-batterij nodig om de auto normaal te laten functioneren.
Lichten, computers etc. vereisen 12 volt - Het omzetten van de tractiebatterij (300 + volt) naar 12 vereist elektronische conversie in de vorm van een omvormer en transformator. Met betrekking tot de batterij heb ik uit goede bron dat de kicksensoren de batterij leegtrekken als ze geblokkeerd zijn - Dit wordt veroorzaakt door vuil of waarschijnlijker sneeuw,

81 - 100 of 214 Posts